PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
› Přidat obrázek
› Přidat článek
› Přidat odkaz
› Přidat GPS
Okolí:
Obří sud na Javorníku 3.9km
Blaschkova věž - Javorník 3.9km
Ještěd 4.2km
Mohelka 5.7km
Rádlo 5.8km
Štěrbovina 6.0km
Číhadlo 6.2km
Ještěd 6.4km
Jestřabí 6.9km
Svatý Kříž 7.0km
Výpis je omezen na 10 míst. [více]
[Milan Gruber Bouška 12.7.2014] 
Bouda na Ještědském hřebeni  (Jeschenkammbaude)   také: U horského ševce, Bergshuster gasthaus

Kategorie: Hotel, hostinec, chata   (správní obec: Minkovice)
Okres: Liberec
Důvod zániku: Živelná pohroma -
Období zániku: Nespecifikováno
Současný stav: Zničena zcela

 WGS-84 souřadnice (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°PopisVloženo 
  50.71036 15.03285 součadnice byly odvozeny z mapy Milan Gruber Bouška 12.7.2014  

 Historie a jiné články
Šenku u Horského ševce  [Milan Gruber Bouška 12.7.2014]
V dobách, kdy se v Reichenbergu (dnešním Liberci) Čechům nežilo dvakrát volně a museli se se svým jazykem češtinou skrývat před německou většinou, scházeli se místní Češi mimo jiné i v hospodě U Šámalů. Jen kousek pod ní končila pomyslná jazyková hranice, kde se lámala tvrdá horská němčina s květnatou češtinou.
Zde stála téměř 80 let i hospoda U horského ševce (Bergshuster gasthaus). Od roku 1866 ji zde provozoval Franz Moeller, původním povoláním švec. Hostinec, stojící na rozlehlé louce, nabízel krásný výhled na Liberec a Jizerské hory. Vedla tu odbočka do Liberce z nejdelší turistické cesty u nás z Modré hřebenovky (Blauer Kammweg). K... [více]

 Dobové obrázky/pohlednice

 Novodobé obrázky

 Ostatní


Komentáře a upřesňující informace k místu


Policejní správa v Liberci dne 8.1.1944 hlásí: [Milan Gruber Bouška 17.10.2022 17:50] | Reagovat
"7. ledna 1944 kolem 16:45 hodiny přilěl k Jeschkenkamm asi 100 metrů za bývalou Jeschenkammbaude-Bergschuster letoun a dopadl na břicho. Jedná se o Ju 88 VA+EV. Vpředu nalevo od kabiny se nalézá erb , ve kterém je zobrazeno písmeno "B"a číslo "9". Letoun patří k Flugzeugeschule Pretzch z Torgavy- Sasko. Nacházel se na okružním, vyučovacím a výškovém letu... Nehoda se podle radisty Clementa mohla stát z důvodu mlhy. Podle stop zjištěných na místě nehody se letoun při nedobrovolném styku se zemí položil nejprve na oba motory a tak "roloval" stoupajícím terénem asi 80 metrů. Přitom se odlomily obě vrtule, spodek kabiny a další části stroje"
 Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 91 do následujícího políčka:

   


Processing time: 267 msec.
IP address = 3.133.148.125
desktop version