Železniční areál Holešovice-BubnyKategorie: Jiný  (správní obec: Praha 7-Holešovice) Okres: Praha-západDůvod zániku: Nespecifikováno - Lukrativní pozemky Období zániku: Po 2000Současný stav: Nespecifikováno - Demolice zahájena v červnu 2013 WGS-84 souřadnice (GPS) | Šířka N(Y)° | Délka E(X)° | Popis | Vloženo | | | 50.10396 | 14.43826 | z mapy | 26.2.2014 | | Historie a jiné článkyKrátce [Fanda Podzimek 31.8.2013] ani ne tak nedostatek prostředků na opravy a přestavbu, jako spíš tlak peněz na uvolnění lukrativních stavebních parcel představuje aktuální nebezpečí pro průmyslové dědictví. K nejohroženějším patří bývalé průmyslové areály v Praze a ve velkých městech, například bývalá pražská nádraží. budovy a železniční zařízení společnosti státní dráhy (steG) sloužily spolu se stanicí a výtopnou buštěhradské dráhy (beb) přes 100 let jako největší pražské dvojnádraží, z něhož postupně vycházely důležité vlečky do holešovické obecní plynárny (1889), do městských jatek (1895) a zejména do překladiště v holešovickém obchodním přístavu. beb zde provozovala ko... [více]
e zpravodajství ČT [Fanda Podzimek 31.8.2013] Autor: Martina Adlerová Praha - V bývalých železničních opravnách na nádraží v Praze-Bubnech se v posledních dnech dějí velké věci. Letos v dubnu se v dílnách přestalo definitivně pracovat a od června se celý areál začne rovnat se zemí. Budovy zasazené do prostředí obřího nádraží, dnes bubenských brownfields, byly kdysi památkově chráněny, léta se ovšem neopravovaly. Točily se v nich i exteriéry filmů, například Na kolejích čeká vrah a nedávný film Ve stínu. V článku je možné vidět fotky z konce května. Jedny z posledních, kde dílny ještě stojí. Celý areál, který byl památkově chráněn, skoupila společnost Orco. Pozemky s patrovou budovou ... [více]
Střípky z Bubenského nádraží [Jan Tomášek 6.4.2019] Bubenské nádraží neslouží, či nesloužilo jen cestujícím ve veřejné dopravě – ale jeho provoz zaujal i nejednoho přímo nezúčastněného pozorovatele. Jedním z takových byl například spisovatel Vojtěch Steklač – mimo jiné autor proslulých Boříkových lapálií. Domovem Boříkovy party byly Právě Bubny – Holešovice a o nádraží je v Steklačových knihách nejedna zmínka. Kluci z party například aby zvítězili ve sběru vybrali v kůlně zrezivělé šrouby. Chlapci sice soutěž vyhrály – zároveň však ředitel v školním rozhlase vyhlásil zákaz vstupu na nádraží – protože prý zde došlo ke ztrátám materiálu. Na dětství poblíž Bubenského nádraží vzpomíná i napříkl... [více]
Železniční vlečka do Holešovického přístavu [Jan Tomášek 6.4.2019]
V Holešovicích se nacházela skutečná lahůdka pro železničního pozorovatele – totiž vlečka z Bubenského nádraží do přístavu. Roku 1900 byla uvedena do provozu tramvajová trať z Letné, přes Bubenské nábřeží a Plynární ulicí k vozovně a Ústředním dílnám Elektrických drah v holešovické Centrále. V rámci napojování holešovického přístavu na železniční trať byla v roce 1910 uvedena do provozu železniční vlečka, která při své cestě z bubenského nádraží musela překročit Plynární a Argentinskou ulici a tedy i dvakrát vykřižovat tramvajové tratě. Zatímco v Plynární ulici železnice překročila již dávno provozovanou tramvajovou trať, v navazující... [více]
Dobové obrázky/pohlednice
|
Novodobé obrázky Buštěhradská dráha - trať "120" Praha - Kladno - Rakovník Večka do přístavu z nádraží Holešovice (nová) Vlečka do přístavu (původní) |
Ostatní
|
Komentáře a upřesňující informace k místu K pláči [Fanda Podzimek 31.8.2013 16:27] | ReagovatMusím říci, že nejvíc je mi trpko, když ani nevím jestli budovy ještě stojí a nebo jestli se už developeři zakousli
Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
|