Nádraží Děčín - východ (Tetschen Nordwestbahnhof) také: bývalá Nádražní třída (Bahnhofstrasse), nyní ulice 17. ListopaduKategorie: Nádraží  (správní obec: Děčín) Okres: DěčínDůvod zániku: Nespecifikováno - Období zániku: NespecifikovánoSoučasný stav: Nespecifikováno - stržen spojovací můstek mezi tzv. Dolním a Horním nádažím, celkově chátrající; protilehlé Horní nádr. naopak nedávno opraveno; Nádražní tř. částečně asanována WGS-84 souřadnice (GPS) | Šířka N(Y)° | Délka E(X)° | Popis | Vloženo | | | 50.77532 | 14.22371 | odvozeno z mapy | Jan Tomášek 12.9.2012 | | Historie a jiné článkyNádražní třída [Jan Tomášek 12.9.2012] Snižující se význam děčínského pravobřežního dvojnádraží v době 1. republiky navíc po roce 1945 doplnily asanace na přístupové Nádražní třídě (nyní 17. listopadu). Tento vývoj pak potrhla výstavba silniční estakády, která nádraží od centra města výrazně oddělila. Oprava nádraží ÖNWB [Jiří Hemmer 14.9.2012] Po celou dobu se nabízela možnost opravit nádráží ÖNWB a svést do něj dopravu na tratích bývalé BNB do České Lípy a Rumburka, i směrem na Střekov. Dnešní stav je takový, že na nádráží ÖNWB mohou jezdit vlaky pouze od Saska /tedy z Dolního Žlebu/, nikoliv však od dnešního Děčínského hlavního nádraží /dříve Bodenbach-Podmokly/. Kolejiště bývalé BNB by se zrušilo a mohla se tam bez estakády a demolic vést silniční komunikace na Benešov nad Ploučnicí. Budova BNB se mohla pronajmout k jiným účelům /např. České poště které by vyhovoval i spojovací můstek/. Proč nedošlo k tak ekonomickým a citlivým úpravám se lze dnes jen dohadovat. Díky hrubé... [více]
Dobové obrázky/pohlednice
|
Novodobé obrázky
|
Ostatní Žádný záznam
|
Komentáře a upřesňující informace k místu Žádný záznam
Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
|