EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ĂˆeskyÈesky
› Bild hinzufügen
› Artikel hinzufügen
› Verweis hinzufügen
› GPS hinzufügen
[Jiří Hemmer 3.10.2014] 
Tetschen-Bodenbach Kettenbrücke  (Děčín-Podmokly Řetězový most)

Kategorie: Obec   
Bezirk: Tetschen
Die Ursache des Untergangs: Nicht spezifizieren -
Untergangsepoche: Před 1945  (Jahr: 1933)
Aktuelle Stand: Zničena zcela - zbyly pouze pilíře a na těch postaven nový most

 WGS-84 Koordinate (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°BeschreibungEingegeben 
  50.78119 14.20780  Jiří Hemmer 3.10.2014  

 Ortsgeschichte und Andere Artikel
Kettenbrücke  [Jiří Hemmer 3.10.2014]
Die Brücke wurde 1855 errichtet und galt als eine der schönsten und größten Brücken in Böhmen. Benannt wurde sie nach Elisabeth von Österreich-Ungarn, die 1854 Kaiserin von Österreich geworden war. Die Brücke soll der Legende nach in dem Moment eingeweiht worden, in der sie sie überquerte, um nach Wien zu fahren, wo sie 1854 Kaiser Franz-Josef heiratete. Die Brücke war die einzige Kettenbrücke der bestehenden Brücken über die Elbe.
Am 8. Juli 1915 entstand auf der Brücke ein Feuer, das die Holzbohlen der Hängebrücke zwischen den an beiden Elbufern stehenden Steinpfeilern zum größten Teil vernichtete. Die Brücke konnte fortan nicht mehr ben... [weiter]

 Entwicklung der Bewohnerzahl und Häuser
Kein Datensatz

 Zeitbilder und Ansichtskarten

 Gegenwärtige Bilder

 Andere
Kein Datensatz


Kommentar und weitere Informationen zu dem Ort


Kettenbrücke [Jiří Hemmer 11.10.2014 12:32] | Reagieren
Schade, dass Kettenbrücke nicht nach Herrnskretschen verlegt wurde um zu eine vorteilhafte Verbindung zwischen Schöna Bahnhof und Herrnskretchen anstatt der Fähre ausgebaut hätte.
Řetězový most [Jiří Hemmer 11.10.2014 13:19] | Reagieren
Škoda, že nikoho nenapadlo přesunout ten most do Hřenska, aby nahradil místní pomalý přívoz a spojil nádraží v Schöně s Hřenskem. Tím by se celá lokalita zatraktivnila a byla výhodně přístupná i po železnici.
Re: Řetězový most [Vladimír Kraus 15.10.2014 07:38] | Reagieren
Asi by to nebylo tak jednoduché-myslím že Labe ve Hřensku je širší a mělčí než v Děčíně a mohl by být i problém s tím, zda by se pod něj vešly lodě. Dost možná by se musel zvednout a udělat nájezd, na to by zřejmě aspoň na pravém břehu Labe nebylo místo.
Re: Re: Řetězový most [Jiří Hemmer 16.10.2014 12:25] | Reagieren
To by se muselo zaměřit, ale nábřeží v Schöně i ve Hřensku je dost vysoko, už kvůli kolísání hladiny a přítoku Kamenice. Každopádně by bylo dobré spolu se stavbou mostu prohloubit koryto vodní cesty Labe tak, aby při zvýšené hladině nedocházelo k zaplavování Hřenska a průtok byl plynulý. Na okrajích toho koryta se zapustí pilíře.
Zánik Alžbětina mostu. [Martin Líbal 19.11.2015 18:57] | Reagieren
Myslím, že přestavba řetězového mostu na modernější ocelový ani na tyto stránky nepatří. Jedná se o čistě technickou záležitost. Jestliže za Rakousko - Uherska měli vlivní Thunové problémy prosadit ve Vídni most s takovými parametry, aby jej bylo možno efektivně rekonstruovat, tak se nešlo radikálnímu zásahu vyhnout. Připomíná mi to historii mostu přes Labe v Povrlech.
 Informationen zu dem Ort eingeben oder verveinern
Name:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Vᚠemail nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Vᚠpříspěvek.
Thema:
Kommentar/Präzisierung:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 97 do následujícího políčka:

   


Processing time: 109 msec.
IP address = 3.16.76.227
desktop version