PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
› Přidat obrázek
› Přidat článek
› Přidat odkaz
› Přidat GPS
Okolí:
Seligovy Domy 0.4km
Karlov 0.7km
Prostřední mlýn 1.3km
Bílý dvůr 1.5km
Dolní mlýn 1.7km
Lohstampfmühle 1.7km
Hassberg 2.1km
Mezilesí - Důl Fischer 2.4km
Dolina 2.4km
Brettmühle 2.4km
Výpis je omezen na 10 míst. [více]
[Pavel Beran 1.4.2005] 
Přísečnice  (Pressnitz)   také: Presnitz, Pressniz, Pressents, Přessnitz

Kategorie: Obec   
Okres: Chomutov
Důvod zániku: Vodní nádrž Přísečnice -
Období zániku: 1970-1980  (rok: 1974)
Současný stav: Zničena zcela

 WGS-84 souřadnice (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°PopisVloženo 
  50.46666 13.13333 dle mapy - centroid místa Pavel Beran 1.1.2006  

 Historie a jiné články
Historie  [Zdena Binterová 15.4.2005]
Přísečnice, jedno z nejpamátnějších míst Krušných hor, ležela v úžlabině mezi zalesněnými kopci nad potokem stejného jména. Její nadmořská výška byla kolem 725 m a od Kadaně byla vzdálena 13,7 km na JV. Bylo to velmi staré sídliště, které snad již ve 12. století, leželo na obchodní cestě, vedoucí ze Saska. První známá písemná zpráva je o její existenci však až z roku 1335 v listině, kterou Jan Lucemburský osvobodil od cla lidi, přicházející přes Přísečnici do Chomutova a Loun.
V té době se v okolí již dobývala železná a stříbrná ruda. Podle vlastního životopisu Karla IV. zde byly roku 1339 otevřeny doly na stříbrnou rudu a krátce nato ... [více]

Pracovní tábor (RAD) nad Přísečnicí  [Dr. Jaroslav Kloub 4.5.2007]
Říšská pracovní služba (RAD) byla uzákoněna dne 26.6.1935 a stanovila pracovní povinnost
všem mužům arijského původu, tělesně a duševně schopných, ve věkové kategorii 18 až 25 let.
Zákon stanovil též výjimky, kdo se nemusel pracovní služby zúčastnit. Účast žen byla zprvu
dobrovolná, vstupem Německa do války 1. září 1939 byla i pro ně povinná. Organizace RAD
byla členěna do žup (Přísečnice spadala pod župu XXXVII Sudetenland-West), skupin (v župě
XXXVII jich bylo 7) a oddílů, pro něž byly budovány tábory, ve kterých byli pracovníci ubytováni.
Jedním z nich byl i Okresní tábor říšské pracovní služby u staré špičácké hájovny v Přísečnici... [více]

Učňovská škola lesnická  [Zbyněk Kopenec 23.12.2007]
Učňovská škola lesnická. (podle Jiřího Popa z Kovářské)
Škola sídlila na přísečnickém zámku v letech 1949 až 1959. Ředitelem školy byl Jindřich Kubačák, vrchní mistr byl
Jaroslav Prkna, mistři výrobního výcviku byli Jiří Pop, Miroslav Horák, Jiří Vaníček a Vladimír Schubert. Odbornou
výuku vedli z části mistři a externí učitelé z lesních závodů. Jako učitelé všeobecných předmětů zde působili
Jan Chylík a Zdeněk Merunka. Pro úplnost zde byli ještě vychovatelé Meisner a Karel Busta, hospodářem byl Alois
Přibík, kterého po ukončení činnosti školy vystřídal V. Albrecht. Škola svou činnost ukončila v roce 1959
přestěhováním do Abertam a Flá... [více]

 Vývoj počtu obyvatel a domů
Rok184718691880189019001910192119301939194719501970
Počet obyvatel313729883387343340803668263226062468788731395
Počet domů415425439448451432430435  489107
[zdroje údajů]
 Dobové obrázky/pohlednice
 50. léta
 50.léta
 50.léta - Lesnická škola
 50.léta - škola
 60. léta
 60.léta
 60.léta
 60.léta
 60.léta - škola
 60.léta - školka
 Kostel nanebevzetí p. Marie
 Novodobé obrázky
 Pracovní tábor nad Přísečnicí dnes
 Ostatní

 Odkazy
www.youtube.com - Pořad ČT o Přísečnici a dalších zaniklých obcích
Přísečnice před zanikem
youtube - Kostel a fara
Virtuální rekonstrukce města Přísečnice - Renata Duchnová

Komentáře a upřesňující informace k místu


Přísečnice ve filmu Die Traumstadt [Pavel Beran 16.8.2005 23:09] | Reagovat
V Přísečnici natáčel v roce 1973 (před jejím úplným zbouráním) německý režisér Johannes Schaaf film Die Traumstadt (Město snů). Film by měl obsahovat záběry demolice domů na náměstí. Pokud byste měl někdo možnost se dostat ke kopii tohoto filmu, určitě se prosím ozvěte. Díky.
Re: Přísečnice ve filmu Die Traumstadt [Luboš Szmatana 7.5.2006 01:35] | Reagovat
Mám ten film o Přísečnici - likvidace zámku a lékárny.Také záběr na altánek, vnitřek radnice - hodiny a pod. Szmatana Kolín.
Re: Re: Přísečnice ve filmu Die Traumstadt [A.Kralik 10.7.2009 00:43] | Reagovat
Můžete se mi prosím ozvat na tel. 724 736 411? Film Die Traumstadt urputně sháním. Kralik
Re: Re: Re: Přísečnice ve filmu Die Traumstadt [Trefna-Masankova 28.7.2009 14:45] | Reagovat
Film mam, ozvu se po navratu z dovolene
Re: Re: Re: Re: Přísečnice ve filmu Die Traumstadt [Ales Kralik 28.7.2009 15:06] | Reagovat
Dobrý den,

nemohli bychom se domluvit rovnou? Film potřebuji pro účely Festivalu nad řekou, který začíná 31.7., čili tento pátek. Film bychom potřebovali jenom půjčit. Na kompenzaci za půjčení se můžeme dohodnout.

Děkuji.

S pozdravem,

Aleš Králík
724 736 411
shipping@festivalnadrekou.cz
Re: Re: Re: Re: Přísečnice ve filmu Die Traumstadt [Petra Vidmuchová 16.11.2011 17:13] | Reagovat
Dobrý den.čtu tady že máte ten film Traumstadt.Já ho nemůžu sehnat.Nešlo by se s Váma nějak domluvit, že by jste mi poslala kopii?samozdřejmě ne zadarmo.Děkuji.
Re: Re: Re: Re: Přísečnice ve filmu Die Traumstadt [Marek Gula 14.10.2016 15:58] | Reagovat
Také bych měl zájem o film. Mám v něm coby jako dítě hrát v komparsu. Byli mi necelé čtyři roky když jsme se museli z Přicešnice odstěhovat. Mám jen pár matných vpomínek a rád bych si je oživil. Děkuji Marek.
Re: Re: Přísečnice ve filmu Die Traumstadt [jan vlasák 5.10.2009 10:38] | Reagovat
Dobrý den,
jako malý jsem bydlel v Přísečnici. Měl bych velký zájem o uvedený film o Přísečnici, mám taky jeden český dokument o Přísečnici před jejím zatopením, ale za každou zmínku bych byl moc rád. Pokud byste mi mohl film poskytnou, prosím ozvěte se na mail.
Moc děkuji a přeji krásný den.
Neznámý podnik [Michal Urban 26.3.2006 14:58] | Reagovat
Neznámý podnik na dobovém snímku je železorudný důl Dorothea, který těžil magnetit a nacházel se mezi Přísečnící o Mezilesím.
Re: Neznámý podnik [Administrátor 26.3.2006 16:20] | Reagovat
Díky za upřesnění. Informaci jsem k obrázku doplnil.
Pressnitz 1945 [Heike Luber 24.4.2006 13:56] | Reagovat
Sehr geehrte Damen und Herren,

wenn es Ihnen möglich ist hätte ich sehr gerne Informationen von Pressnitz im Jahre 1943.
Meine Mutter ist am 24. April 1943 dort geboren und
ich hätte ihr sehr gerne etwas zusammengestellt von ihrem Geburtsort zu diesem Tage / Jahr.

Herzlichen Dank im Voraus

Heike Luber
Re: Pressnitz 1945 [Veronika Kupkova 17.6.2017 14:33] | Reagovat
Sehr geehrte Frau Luber,

falls Sie noch bei der Suche Ihrer Wurzeln sind, können Sie sich gerne unser Dokumentarfilm "Generation N: Deutschböhme" anschauen - https://www.youtube.com/watch?v=vCpADy3pV8E (weitere Informationen finden Sie auf https://experiencezethau.wordpress.com)

Ob Sie sich entscheiden werden, das Ort zu besuchen, melden Sie sich bitte bei mir und wir können mehr über Preßnitz erfahren u. teilen.

MfG,
Veronika
familie forschung [Harika güneşhan 9.5.2006 21:33] | Reagovat
Sehr geehrte Damen und Herren, da ich mich seit einiger zeit mit ahnenforschung befasse, ist es für michsehr von bedeutung, meine sog.Wurzelnzu erforschen.Leider jedoch bin ich auf folgendes Problem gestossen:Meine Uroma Augusta Josefin(josephine),geb.Ischbandlenev(spandler),geb.am 14.05.1905 in Pressnitz(Weipert).Der vater heisst Franz Ischbandlenev,die mutter Emma ,schwester Martl (Maria) ?.Für rückfragen stehe ich ıhnen gerne jederzeit unter folgender e-mail adresse zur verfügüng: harikahan_1@yahoo.com mit freundlichen grüssen harika güneşhan
RAD [Administrátor 23.5.2006 21:20] | Reagovat
Dle výpovědi pamětnice RAD tábor (Reichs-Arbeitsdienst–Lager) stával cca 2km směrem na Kovářskou.
Přísečnice [Vítězslav Holcman 9.6.2006 12:02] | Reagovat
Pro Luboše Szmetanu Kolín. Dík za upřesnění, text jsem opravil, budeš-li chtít se mnou komunikovat, moje adresa. viteslav.h@centrum.cz
Re: Přísečnice [Míra Svoboda-Jeráskovi 29.8.2007 11:29] | Reagovat
Moc Vás zdravím - dostal jsem se na Vás přes Ivana Ecksteina z Bochova. Jsem jeden z vnuků Jeráskových (Maďaři), co bydleli v Kostelní 202, děda pak pracoval na pumpě a babička v kině...Prožili jsme tam pohádkové dětství!!! Rád bych ještě nějaké materiály(pokud je to možné). Rodiče stále žijí a Přísečnice je velmi častým tématem našich vzpomínek(taky už je mi 55!!!)
Pamatuji si toho mnoho, dokonce jsme navštívili i výstavu v Annabergu - slzám jsme se neubránili...
Budeme se těšit nan nějaké Vaše informace, nebo zprávy.
Předem děkuji - M. Svoboda, K.Vary
Re: Re: Přísečnice [erika masanková 22.9.2007 12:22] | Reagovat
Vážení,
jsem také rodrák z Přísečnice , vyrůstatla jsem spolu se svými třemi sestrami(Gerta, Inge, Alžběta) na statku,odkud jsme se asi v roce 1966 oodstěhovali do tehdejší ozdravovny. Sestry nyní žijí v Německu.Jistě si Vaši rodiče vzpomenou na mé rodiče,kteří byli muzikanti.Josef a Eliesabeth Masankovi. Já bydlím v Lovosicích.
Výstavu o Přísečnici jsem navštívila, ale v Chomutově. Moc se mi líbila. Mám k dispozici starší fotky z mého a ráda bych získala nějaké nové.
Ještě jednu poznámku,mám pocit, že p. Ecksteina znám, byl jistě spolužákem nějaké mé sestry a matně si pamatuji, že Ecksteinovi měli v Přísečnici nedaleko pumpz naproti samoobsluhy prodejnu.
Těším se na odpověd a
zdravím

Erika Trefná
Re: Re: Re: Přísečnice [cermakova 21.3.2009 18:17] | Reagovat
ahojky tady lída mrázková tak to jsme bydlely skoro vedle sebe, pamatuješ??
Re: Re: Re: Re: Přísečnice [Mirka Bulínová roz. Vitnerová 23.3.2009 22:00] | Reagovat
Ahoj Liduš, nevím, jestli si na mě vzpomínáš,bydleli jsme na č.9 v Přísečnici. Na tyto stránky mě upozornila Jana Kulíšků. Loni totiž naše třída měla poprvé sraz,bylo to moc fajn,ale bylo nás jen 11,tak přes tyhle stránky by se mohlo ozvat víc lidí z Přísečnice,těšín se že se tak stane a tento rok se nás sejde víc. Zdravím a těším se na všechny z Přísečnice!
Re: Re: Re: Re: Re: Přísečnice [cermakova ludmila 24.3.2009 16:34] | Reagovat
Jasně Mirko vím kdo jsi ,maš sestru Janu a tvuj muž dělal na šachtě v laborce asi?A Maruš z Mědence je tvoje švagrová né?
Re: Re: Re: Re: Re: Přísečnice [Jana Zvolankova 3.5.2015 20:43] | Reagovat
Ahoj zdravim vsechny rodaky z Prisecnice bydlela jsem tam do svych sesti let a chodila tam jeste do skolky chodila jsem tam s Irenkou Kovalu a Mirou Holcmannu za svobodna jsem Jana Kostelnikova bydlelo tam i moje pribuzenstvo rodina Prknova
Re: Re: Re: Přísečnice [Ivan Wagner 25.11.2009 14:10] | Reagovat
Velmi prosim, nemá-li někdo fotografie z interiéru přísečnické školy, příp.z blízkého okolí, v létě 1966 jsem zde byla v ozdravovně, rovněž bych ráda vstoupila v kontakt s někým, kdo byl tenkrát také v ozdravovně, děkuji a srdečně zdravím, Renata
Re: Re: Re: Re: Přísečnice [Diana Tuckova 23.6.2021 18:22] | Reagovat
Myslím že v roce 1964-66 jsem byla v ozdravovně ,ale moc si toho nepamatuji. Byla bych ráda,kdyby někdo mé vzpomínky oživil. Diana roz. Pollakova
Re: Re: Re: Přísečnice [Ivan Eckstein 9.2.2010 18:52] | Reagovat
Dobrý den,omlouvám se ,že píšu tak pozdě.Reaguji na odkaz paní Eriky Trefné/Masankové/ z roku 2007.Jsem Ivan Eckstein syn Jiřího Ecksteina,který se narodil v roce1948.Otec v roce 1992 zemřel,ale já z vyprávění vím ,že v Přísečnici měli opravdu obchod s látkami a bydleli tam do doby než je vystěhovali. Schodou okolností pracuji s panem Janem Holcmanem po kterém jsem poslal fotky z Přísečnice jeho bratrovi a ten je dal na stránky Přísečnice.Je tam i můj otec dole zprava druhý foto: " odvedenci rok 1966"
Děkuji za krásné stránky Přísečnice, jsou to krásné vzpomínky.Zdravím Míru Svobodu a těším se na odpovědi.
Ivan Eckstein
Re: Re: Re: Re: Přísečnice [Dasa Nachtigalova 14.10.2011 21:28] | Reagovat
Ja Vase rodice znala a Erika byla ma kamaradka. prosim muzete mi nna ni dat kontakt!
Re: Re: Re: Přísečnice [Anna Maierová 1.4.2011 16:36] | Reagovat
Ahoj Eriko.Vzpomínáš si na Annu Maierovou(nyní Veselou).Tak Tě zdravím .Ráda jsme se vrátila díky těmto lidičkám do minulosti a zavzpomínala si.Dojížděli jsme do Přísečnice do školy z Výsluní.Spolu jsme chodily do třídy.P.Eckstein chodil do třídy o rok výše s Lídou Kulíškovou a třeba Vlastou Kociánovou.Zdravím z Kadaně.Anna Veselá(Maierová).
Přísečnice [Erika Trefná(Masanková) 24.11.2011 15:40] | Reagovat
Ahoj Aničko,
pamatuji si,že jsme spolu chodily do školy,bylo by hezké někdy se sejít kontakt na mě je :
Tel. 411 130 814 , nebo mobil,ale musím jej zprovoznit (731 818 775).
trefna49@seznam.cz

Tak se prosím ozvi a domlubíme se
Erika
Re: Re: Re: Přísečnice [Dasa Nachtigalova 14.10.2011 21:44] | Reagovat
Ahoj Eriko, byly jsme kamaradky a Tve sestry jsem znala. Moje mama prodavala v samoobsluze. Ozvi se budu rada.
Přísečnice [Erika Trefná 19.12.2011 15:29] | Reagovat
Milá Dášo,
kde bydlíš,já v Lovosicích, tel. 731 808 775,ozvi se mi a moc pěkné vánoce
Pa Erika
Re: Re: Re: Přísečnice [PETR BĚLČÁK 10.1.2012 20:50] | Reagovat
rád přispěji s nějakou fotografii
Re: Re: Re: Přísečnice [Rudolf Matasek 3.3.2012 20:33] | Reagovat
Pani Trefna. Spominam naPrisecnici kterou sem miloval.Vas od vypraveni znam od me maminky ktera se jmenovala Berta Mataskova a muj tatinekRudolf Matasek ktery byl precedou narodniho vyboru. Zvypraveni si pamatuji ze tatinek nechtel aby vPrisecnici byla nadrz. Ja jsem odesel v1962 a bydlelisme u kostela c 220. Jinak Vam a cele rodine preji zdravi i dlouhe leta Spozdravem Rudolf Matasek narozen 1949.
Re: Re: Přísečnice [Ján Fedorcsák 24.11.2007 17:57] | Reagovat
Vasa babka a moja mamka este dlho si dopisovali po nasom odchode z Prísecníc. Nech im bude zem ceská a slovenská lahká. Ja som sa po tridsiatich rokoch vrátil spat do Miskolca.
Re: Re: Přísečnice [cermakova 21.3.2009 18:20] | Reagovat
pamatuji ji tě, jsi o 4 roky mladsší než já .já jsem lída mrázková? strejdové byli truhláři a bydleli jsme v domě číslo 17 hned vedle šupíku?
napiš budu se těšit.
Dobové obrázky. [V. Holcman 30.3.2007 19:00] | Reagovat
Pro pana Libora Humla.
Zaujal mne váš obrázek, Přísečnice po válce rok 1947. Pochází z ateliéru Voseček- Štechtl, kde je mylně uváděn jako Přísečnice, což vás asi zmátlo.
Je to snímek Vejprt, v pravo stará radnice, na jejím místě stojí dnes kulturní dům, takže tento snímek sem nepatří.Nenechte se tímto odradit a přeji vám hodně úspěchů v pátrání po dalších fotografiích.
S pozdravem V.Holcman
Re: Dobové obrázky. [Bohumír Hájek 31.3.2007 08:51] | Reagovat
dík, hned mažu
Školka ročník 1965 [Hana.Pihyrova 3.5.2007 13:33] | Reagovat
Děkuji za krásný obrázek z mého dětství jsem ta blondýnka uplně nahoře nemáte ještě náhodou nějáké nebo obrázek hájovny č.455
traumstadt 1973 (johannes schaft) [harika güneşhan 6.5.2007 13:41] | Reagovat
Dear Mrs or Mr ,
How can ı get DVD or VCD of the film ''Traum Stadt'' which was made by the director Johannes Schaft in 1973? I'm a movie fan so ı want to watch that movie.If you can help me, ı would be happy.
Best Regards...

harika güneşhan
Školka ročník 1965. [V. Holcman 7.5.2007 18:30] | Reagovat
Pokud projdu svuj archiv, něco určitě najdu.
Kvapka slzy za Prísecnice [Ján Fedorcsák 19.5.2007 20:14] | Reagovat
Z tejto mozaiky obrázkov sa mi zacínajú spájat spomienky do jedného súboru. V 1947-49 sme byvali niekde na Kadanskej ulici v dome vysídlenych Nemcov. Obraz Matky Bozej v kostole pocas Vianocnej svatej omse, kino Ross, kde premietali film o koncentracnom lágri a matka mi rukami zakryva oci, pani Eberle (Eberlein?) ktorá nám nosila mlieko, alebo ceské susedky, ktoré, ked sa mi narodil brat, nám darovali tolko detskej bielizne, ze stacilo by aj na skolku...
Poděkování [Miloslava H. 23.7.2007 19:39] | Reagovat
Do Přísečnice jsem jezdila k babičce,která bydlela někde naproti zdravotnímu středisku na Kadaňské ulici(byla tam poblíž garáž,zřejmě na hasičské auto)už si nepamatuji,byla jsem malá.Jsem nesmírně ráda,že jsem tyto stránky objevila,vřelé díky!!Moc se těším na další fotografie,sama bohužel žádné nemám.Pokud bych našla něco u maminky,určitě pošlu.
Re: Poděkování [Jaroslav Klimeš 7.11.2009 18:28] | Reagovat
Pokud vzpomínáte na tu garáž na hasičské auto tak to byla zbrojnice a jsem bydlel s rodiče nahoře nad tou zbrojnicí od roku cca 1946-1948, nepamatujhi si ulici ani číslo domu. Moje babička prodávala lístky v kině vzpomínám si na jméno Vašek Otruba to je vše děkuji kdyby byly nějaká poznámka. Jaroslav Klimeš
Re: Re: Poděkování [Miloslava 21.11.2009 09:26] | Reagovat
Dobrý den,já jsem ročník 1955 a do Přísečnice k babičce jsem jezdila asi do roku 1965.Babička se jmenovala Marie Snížková a byla švadlenou,chodilo k ní hodně lidí.Děda Alois Snížek zemřel v roce 1959.Stále zde prohlížím fotky a moc si přeji,ať se zde objeví taková,kde bude vyfocená zbrojnice a aspoň kousek babiččina domu.
Re: Re: Re: Poděkování [Vladimír Milý 18.2.2011 23:19] | Reagovat
Pamatuji na rodinu Snížkovu,p.Snížková kamarádila s mojí matkou(Eva Jerásková),p.Snížek jezdil se sanitou.Je to tak?Jezdil jsem do Přísečnice na prázdniny k babičce(Marie Jerásková),taky jsem tam chodil do školky.
Re: Re: Re: Re: Poděkování [Miloslava Holzbauerová 23.2.2011 14:34] | Reagovat
Pan Snížek byl můj strýc,jezdil se sanitkou a jeho maminka(moje babička) byla švadlenou,bydleli kousek od sebe.Já jsem jezdívala hlavně k babičce,ale ke strejdovi, tetě a za bratranci Františkem a Pavlem jsem chodívala hodně často.I já jsem navštěvovala občas školku v Přísečnici.Jen bohužel nemám žádné fotky z té doby...
Re: Re: Re: Re: Re: Poděkování [Vladimír Milý 27.2.2011 19:53] | Reagovat
Moje matka se ptá,co je s paní Margitou Snížkovou,byla před lety za matkou na návštěvě v Plzni.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Poděkování [Miloslava 27.2.2011 20:02] | Reagovat
Bude lepší,když mi napíšete svůj email.Můj je mejloslava@seznam.cz Teta Margita bydlí v Klášterci,nejsem si ale úplně jistá.
mincování v Přísečnici [Ing. Jan Peringer 4.8.2007 20:01] | Reagovat
Dověděl jsem se z ústního podání, že v Přícečnici byly raženy mince zhruba o 100 let dříve než v Jáchymově. Je možné tuto informaci potvrdit?
Existuje o tom písemná dokumentace, literatura?
Děkuji, Peringer
Re: mincování v Přísečnici [Lubos Szmatana 8.1.2008 14:16] | Reagovat
Milý Jane. O mincovně v Přísečnici se dokonale zmiňuje pan Václav Pinta ( Chomutov) v Nástupu ze dne 14.10. 99 - snad je možno vyhledat na netu. Ve svém článku Byla v Přísečnici mincovna ? uvádí fakta, která předpokládají existenci mincovny na
B(K)remsiegru. Opřen mj. o informace z Erzgebirgsmuzeum Annaberg-Buchholz. S panem Hanzem Müllerem jsme se pokoušeli najít původní místo mincovny v oblasti dolů na Kremsiegru podle názvu místního dolu NA mincovně. Přeji Vám zdar!
rodina Nebeských [Lucie 15.7.2008 17:33] | Reagovat
Dobrý den.
Můj děda, Miroslav Nebeský, chodil do školy v Přísečnici kolem roku 1941-1950. Shání nějaké fotografie. Prosím Vás, nepmatuje si někdo na něho nebo na někoho z jeho rodiny? Děkuji
Re: rodina Nebeských [Dáša Tomanová 14.10.2009 11:18] | Reagovat
Dobrý den, a jaký ročník je Váš děda. Mám foto ročníku 1933. Je to ročník mé mamky a foto může být tak z roku1939-1942
Re: Re: rodina Nebeských [Lucie Vágnerová 14.10.2009 16:02] | Reagovat
Dobrý den, děda je ročník 1935. Pokud by jste byla tak hodná a fotografii mi poslala, možná tam děda někoho pozná. Určitě ho to potěší. Děkuji:)
Re: Re: Re: rodina Nebeských [lesana.k 14.10.2009 17:34] | Reagovat
Dobrý den, na jaký email jí mám poslat můj je lesana.k@seznam.cz
Re: Re: Re: Re: rodina Nebeských [Vágnerová 14.10.2009 17:57] | Reagovat
Na vagnerova.lucie@seznam.cz
Děkuji.
Re: Re: Re: Re: Re: rodina Nebeských [lesana.k 14.10.2009 18:52] | Reagovat
Dejte vědět zda to přišlo ju?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: rodina Nebeských [Vágnerová 14.10.2009 19:33] | Reagovat
Přišel mi jen odkaz na tuto stránku a nevím jaká je z toho ta fotka. Pošletemi prosím na e-mail jen tu fotku. Děkuji moc :)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rodina Nebeských [lesana.k 15.10.2009 13:52] | Reagovat
Posílám jen tu fotku a přichází mi, že je špatná adresa
škola r.1961 [jarka 5.3.2009 17:35] | Reagovat
Na této fotografii jsem poznala svoji sestru Hanku. Tř. učitelka Votrubová.
Re: škola r.1961 [Jaroslav Klimeš 7.11.2009 18:33] | Reagovat
Prosím měla jste bratra Václava ? Děkuji za případnou odpověď Klimeš
vzpomenete si? [Miloslava Beranová roz. Maršíková 21.3.2009 15:04] | Reagovat
Dobrý den, v Přísečnici jsme bydlely od roku 1946, bylo nás 5 dětí abydlely jsme v domě na Kadaňský č.p. 412, rodiče se jmenovaly Josef a Edeltraud Maršíkovi. Tak snad si na nás někdo vzpomene na mé sourozence Petr, Josef, Karel, Jirka. I na fotkách jsou zobrazeni jako ODVEDENCI Petr a Josef. S pozdravem Miloslava Beranová
Re: vzpomenete si? [cermakova 21.3.2009 18:28] | Reagovat
ahojky Miluško ,já Lída Mrazková?Asi víš kdo tak se ozvi a napiš,
Re: Re: vzpomenete si? [Miloslava Beranová roz. Maršíková 26.3.2009 17:37] | Reagovat
ahoj Lído, my se občas vídáme kdyby jsi nebydlela nahoře na kopci tak bych někdy zašla, ale, až přijedu do Vejprt tak se stavím nebo ty vis kde :) u mami.miluš
Re: vzpomenete si? [Jana Pokorná roz. Kulíšková 21.3.2009 20:59] | Reagovat
Miluško můžeš li ozvi se, snad si na mě vzpomeneš. V Přísečnici jsme bydleli od r.1964 až do jejího zániku.nejdříve v pekárně potom nad obchodem. jana
Re: Re: vzpomenete si? [cermakova ludmila 24.3.2009 16:46] | Reagovat
ahoj Jani,tady Lída Mrázková bydlela jsem v domě č 17 vedle Šupíku tak se ozvi budu se těšit
Re: Re: vzpomenete si? [Miloslava Beranová roz. Maršíková 26.3.2009 17:29] | Reagovat
Ahoj, Jano to víš ze jsi na tebe vzpomenu, bylo to tenkrát hezky vid. ještě bydlíš v Podbořanech? a jak žiješ? milus
Re: Re: Re: vzpomenete si? [Jana Pokorná roz. Kulíšková 28.3.2009 14:36] | Reagovat
Ahoj Miluš . Jsem ráda že ses ozvala. Doufám že se dostaneš na stránky třídy abychom mohli být více v kontaktu. Chystáme sraz tak bychom se určitě sešli a zavzpomínali. Ozvi se Jana
Re: Re: Re: vzpomenete si? [Mirka 28.3.2009 17:40] | Reagovat
Miluško,poslala jsem Ti jméno třídní "Fruhaufova",tak doufá,že Ti to dorazilo a že už se dostaneš na spolužáky a budeme v kontaktu. Taky zdravím Lídu,taky jukni na spolužáky je tam hodnně fotek ze srazu a můžete kouknout i na ročník 1967, jsou tam taky fotky z naší třídy a fotky z bráchovo třídy. Zdravím a těším se na zprávu od Vás. Mirka
Re: Re: vzpomenete si? [Anna Maierová 1.4.2011 17:06] | Reagovat
Ahoj Jani,Nemáš kontakt na sestru Lidušku?Má také mailovou adresu?Nějak jsme kontakt spolu přerušily,když jsem zrušila telefonní linku.Děkuji.Anna Maierová(Veselá).
Re: Re: Re: vzpomenete si? [Jana Pokorná 1.4.2011 19:28] | Reagovat
Ahoj Aničko.Posílám ti kontakt na sestru Lídu.
lidarovnanik@seznam.cz. určitě se jí ozvi.Měj se hezky Jana
Re: Re: Re: Re: vzpomenete si? [Anna Maierová 1.4.2011 23:56] | Reagovat
Janičko,moc děkuji,ale vrací mi to všechny mailíky zpět.Můžeš jí poslat moji adresu? kosma.cz@seznam.cz
Re: Re: Re: Re: vzpomenete si? [Jana Pokorná 2.4.2011 18:40] | Reagovat
Aničko,nevím proč se ti emaili vrací ale moc ráda tvojí adresu předám Lídě,určitě se ti ozve.Zdraví jana
Re: Re: Re: Re: Re: vzpomenete si? [Anna Maierová 3.4.2011 07:38] | Reagovat
Janičko,děkuji moc,už jsme se spojily.Měj se moc pěkně.Anna Veselá.
Re: vzpomenete si? [Mirka Bulínová roz. Vitnerová 24.3.2009 17:24] | Reagovat
Ahoj Miluško,škoda,že jsme na Tebe neměli kontakt mohla jsi přijít na sraz naší třídy,tak až bude,tak Ti písnem. Koukni na spolužáky přes č.455242. Mika
Přísečnice [Míra Svoboda 22.3.2009 19:19] | Reagovat
Všechny pamětníky moc a moc zdravím!!! Nebydle jsem v Přísečnici, ale dodnes(ročník 1952)mám v živé paměti daleko více, než někteří její obyvatelé. Jsme vnuk manželů Jeráskových - Kostelní ulice 202.Měli tři dcery. Jedna zůstala v Maďarsku a Magda s Evou přijeli v roce 1947 do Přísečnice. My jsme tam s bratrancem jezdili na víkendy a na prázdniny a byl to náš NEZAPOMENUTELNÝ druhý domov!!!Děda pracoval na benzin.pumpě na náměstí a babička v kině - také pomáhala v obchodě. Bylo a je nám dodnes smutno po tomto nádherném místě...ozvěte se někdo na tuto adresu!
Vše dobré!!!!
Míra Svoboda-Karlovy Vary
Prisecnice [olie 1.5.2009 21:11] | Reagovat
dnes jsme zcela zastavili nad prehradou a sli se projit dolu..najednou pred sebou vidime kousek nahrobni tabulky..pak cihly atd..necekala jsem,ze zde najdu tak krasnou vesnici,neni po ni ani pamatka..srdce boli,kdyz si fotografie prohlizim..
Re: Prisecnice [zdenek duda 20.12.2011 15:34] | Reagovat
mate pravdu srdce nad tim zaboli když se divam na fotografie a vspomenu sina tak krasnou vesnicku kde jsem chodil do skoli a delsi dobu jsne tam bydleli
oprava:-) [olie 11.5.2009 13:21] | Reagovat
dnes jsme zcela nahodou,jsem chtela napsat..
M.S., [Ján Fedorcsák 17.5.2009 12:28] | Reagovat
Podla mna príchod do Prísecníc bol koncom roku 1946, pravdepodobne v novembri. Transport (a s nimi aj Vasa rodina) isiel z Miskolca do Kosíc na nákladnych autach. Bol dazdivy den. Na hraniciach madarské úrady transport nechceli prepustit, musel zasiahnut nejaky vysokopostaveny sovietsky velitel. V Kosiciach nám oznámili, ze pojdeme do pohranicia. Cesta vlakom trvala 2 tyzdne. Do Prísecníc sme dorazili za velkého snezenia. Veru napadlo tolko snehu, ako to vidiet na fotkách. Byvali sme na Kostelnej 225. (teda nie, ako som uviedol v predoslej zpráve) Z tych 3-4 rodín, ktorí prisli do Prísecníc, zostala tam len Vasa, ostatní po pár rokoch sa odstahovali, myslím vsetci do Kosíc. Na Magdu a Evu mám len jednu pamiatku, isli sme niekde na vychádzku a bola tam nejaká lávka z prkien cez potok. Ked mi pomáhali prejst, jedna ma tahala na jednu stranu, druhá na druhú. No bola z toho skriepka. Dúfam ze osobné súkromie som neporusil, vsak uz to patrí do dávnej minulosti, vtedy som mal tolko rokov, ako teraz moja najmensia vnucka.
Vzpomene si někdo? [H. 1.6.2009 14:41] | Reagovat
Pamatuje si někdo na p. Olgu Fialovou roz. Steinerovou, která (myslím) v roce 1959 učila v škole v Přísečnicích? Nevím, kolik let tam učila, ale moc ráda i dnes vzpomíná na toto období, protože to bylo její první pracovní místo v profesi učitelky. Jsem její vnučka a pokud si někdo na mou babičku vzpomíná, tak mi může napsát... Krásný den...
VZPONEMETE SI NĚKDO? [ČERMAKOVÁLUDMILA 13.10.2009 17:29] | Reagovat
ZNALA JSEM REZINU ŠTAINEROVOU JEJÍ TATKA JEZDIL SANITKOU A MAMKA BYLA U BENZÍKKY ? JSI TO TY? JÁ JSEM LIDA MRÁZKOV
PŘÍSEČNICE [Mirka Volfová 6.11.2009 12:23] | Reagovat
Ahoj přísečnický. Bydleli jsme také nějaký čas v Přísečnici.Nevím jak dlouho ale v roce 1964 v únoru jsme se odstěhovali do Spořic. Bydleli jsme hned u školy,protože náš tatínek pracoval jako školník. Jmenuje me se Jírovi.Bylo nás zatím pět dětí .Nejstarší je Naďa potom Jana pak jsem já Mirka(Slávka),Ota a JIndra.Také vzpomínáme rádi na Přísečnici s maminkou. Tatínek už nežije. S pozdravem Mirka Volfová (Jírová)
Re: PŘÍSEČNICE [Mirka Volfová 22.1.2010 10:56] | Reagovat
Dobrý den.Obracim se na Vás zda nemáte spojeni na na sestry Vidú připadne Mošničkú.Děkuji Petr
Re: Re: PŘÍSEČNICE [Dáša 20.3.2010 17:20] | Reagovat
Ahoj, to myslíš Zdenu, Jarmilu Vidú. Zdena bydlí v Klášterci nad Ohří
Re: Re: Re: PŘÍSEČNICE [Sojka Petr 20.3.2010 17:43] | Reagovat
Dášo moc děkuji. Ano myslím MARUŠKU,ZDENKU A JARMILKU. Ted zbývá jen navázat spojení.Děvčata moje adresa je na stránkách Přísečnic tak dejte o sobě vědět prosím. Děkuji PETR
Re: Re: Re: PŘÍSEČNICE [Dáša 20.3.2010 18:22] | Reagovat
Ahoj, já jsem také z Přísečnice roz. Tomanová (rodina Bartlová to byla má babička). Jinak Zdena bydlí taky v Klášterci ve Školní ulici čp.498 nebo489
Re: Re: Re: Re: PŘÍSEČNICE [Sojka Petr 20.3.2010 19:25] | Reagovat
Dášo můj E-mail sojkapeta@seznam.cz napiš odpovín. Petr
Re: Re: Re: Re: Re: PŘÍSEČNICE [Sojka Petr 22.3.2010 22:31] | Reagovat
Po 18hod.606348855 Petr
Re: Re: Re: Re: PŘÍSEČNICE [Sojka Petr 28.3.2010 16:58] | Reagovat
Ahoj Dášo. Stále čekám odpověd. Nastal problém? Spojení na stránce. Čekám Petr
Re: Re: Re: Re: Re: PŘÍSEČNICE [Dáša 28.3.2010 18:34] | Reagovat
Ahojky, včera jsem potkala Zdeny muže.Říkal, že je nemocná tak až bude zdravá tak se u ní stavím dám jí teda to tvé číslo ju?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: PŘÍSEČNICE [Sojka Petr 28.3.2010 18:55] | Reagovat
Ahoj Dášo dík.Měj se fajn určitě se ozvu. PETR
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PŘÍSEČNICE [Dáša 31.3.2010 13:03] | Reagovat
Ahojky Péťo teďkyn jdu ke Zdeně a prý tam bude i Maruška. Tak to s děvčaty proberu dám jim kontakt na tebe a pak se ozvu. Můžeš poslat foto na email. Tak trochu pro připomenutí díky už běžím za Zdenou. Dáša
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PŘÍSEČNICE [Sojka Petr 31.3.2010 22:56] | Reagovat
Ahoj Dášo moc děkuji za pomoc. Maruš ti jistě řekla že jsem vPřísečnici do školy nechodil. Jsem tvůj dlužník a dluh splatím! Můj email náš tak budu čekat. Ahoj Petr
Re: Re: Re: Re: PŘÍSEČNICE [JAN SOKOL 20.4.2010 22:43] | Reagovat
Já jsem s tebou chodil do třídy rok 1966,1967,1968 potom jsme se stěhovali do HORNIHO SLAVKOVA ted bydlím v Hroznětíně u Ostrova
Re: Re: Re: Re: Re: PŘÍSEČNICE [Dáša 21.4.2010 14:47] | Reagovat
Ahojky Jendo, který ročník jsi.Máš na někoho kontakt kdo ještě chodil s námi do třídy? Dáša
Re: Re: Re: Re: Re: Re: PŘÍSEČNICE [JAN SOKOL 21.4.2010 17:57] | Reagovat
Ahoj Dášo, já jsem 57 ročník.Na nikoho nemám kontakt ale mám tři společné foto ze školy z roku 1966,1967,1968.Jestli budeš mít zájem tak mně pošli email, nebo Tě pošlu telefoní číslo.Honza
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PŘÍSEČNICE [Dáša 21.4.2010 18:39] | Reagovat
Ahojky tak mi je pošli budu ráda můj email je lesana.k@seznam.cz moc děkuji a už se těším
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PŘÍSEČNICE [tomas pospisil 6.9.2011 09:08] | Reagovat
ahoj sokole ja jsem taky 57 rocnik jmenuji se tomas pospisil a chodil jsem taky v prisecnicy do skoly poslilam ti moji eimal adresu tomas.po@gmx.de kdyz muzes tak mi posli taky fotku zadny nemam a nebo nekde zustali dik tomas.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PŘÍSEČNICE [Jan Sokol 15.1.2019 15:01] | Reagovat
Ahoj Tomáši jestli můžeš pošli my telefoní číslo Jan Sokol fotky jsou na zaniklích obcích
Re: PŘÍSEČNICE [Zdeněk Pechar 25.1.2010 10:26] | Reagovat
Zmínka o škole mne zaujala. V době kdy se město likvidovalo, jsme stavěli na přehradě u hráze trafostanici a v Přísečnici jsme měli maringotku. Byli jsme se podívat ve škole. Byl to a je do dneška takový zvláštní pocit. Třídy prázdné, všude ticho. V kabinetech spousta pomůcek, mapy, hudební nástroje. Byl tam klavír, basa, housle, jen děti a učitelé nikde………. Ale normálně zvonilo na konec hodiny!
Přísečnice [Volfová Mirka 25.1.2010 09:56] | Reagovat
Dobrý den já kontakt nemám ale moje sestra Naďa říkala, že to zjistí a pošle.
Re: Přísečnice [Sojka Petr 25.1.2010 15:26] | Reagovat
Dobrý den již se těším na příznivou odpověd'.Petr
Re: Re: Přísečnice [Sojka Petr 8.2.2010 15:15] | Reagovat
Přímé spojení na mne je sojkapeta@seznam.cz Petr
Foto : Odvedenci 1952 [Milan Gruber Bouška 2.2.2010 15:22] | Reagovat
Na fotografii je asi nějaká chyba ja sem rukoval 1974 a rozhodně jsme měli stejný hadry i vlasy, v padesátejch letech by za takovou "deku" člověka odsoudily.
Re: Foto : Odvedenci 1952 [Petr Frank 3.2.2010 14:49] | Reagovat
Ano máte pravdu jsou to odvedenci ročník 1952 to znamená odvod mohl být 69 - 70. Děkuji za připomínku fotka není má, jen jsem ji za někoho umístil.
Re: Foto : Odvedenci 1952 [Josef1961 6.12.2010 17:18] | Reagovat
Jedná se o ročník 1952.Toto foto jsem tam vložil já a dostal jsem ho od jednoho kamaráda,který na té fotce je.
ahoj vsichni z prisecnice [pepa hladik 6.3.2010 19:54] | Reagovat
precetl jsem si vasi diskuzi a skoro vsechny vas znam , jsem rocnik 50 narozenej v prisecnici a bydleli jsme vedle skoly pod hristem. Mam dve skolni fotografie a v nejblizsi dobe je tam chci umistit.Taky bych uvital kdyby me nekdo pozval na nakej sraz . bydlim ve vsenorech na praze-zapad moje cislo tel. je 723924685 .
Re: ahoj vsichni z prisecnice [Jana Pokorná-Kulíšková 3.8.2010 22:53] | Reagovat
Ahoj. Sice si na tebe nevzpomínám,nevím do kdy jsi bydlel v Přísečnici. Jsem roč.1951 a tím to tě zvu na náš třídní sraz který se koná 11 září 2010 v Kovářské. Pokud máš zájem volej na číslo 723035012.
Vzpomínka na mládí [Vladimír Milý 13.4.2010 14:28] | Reagovat
Jmenuji se Míra Milý,ale budete mne znát jako MALEJ JERÁSEK,v r.1961 jsem se odstěhoval do Plzně,jsem ročník 55.Až do poslední chvíle jsem každý rok jezdil do Přísečnice k babičce a dědovi.Děda-p.Jerásek-pracoval u pumpy na náměstí,babička byla v kině,v obchodě naproti školce a taky u řezníka na náměstí.Pamatuji si na tyto kamarády a známé-Josef Pruckner,kluci Sedláčkové,Milan Śupik,Vašek Kostelník,Kamila Bejlková,rodina Demeterova,Sýkorova,Matáskovi.S bratrancem Mírou jsme v Přísečnici prožili krásné dětství. Každý rok zajedu na přehradu si pobrečet.
Re: Vzpomínka na mládí [JAN SOKOL 21.4.2010 18:38] | Reagovat
Ahoky.Já jsem 57.ročník a chodil jsem s Vaškem Kostelníkem v letech 1966-1968 do školy.Muj tatínek prodával v samoobsluze.Vzpomínám taky na dětství a kamarády,Eberleho,Romana Bára,Popovou,Snížka,Tomanovou a další.
Re: Re: Vzpomínka na mládí [JanaZvolankova 14.7.2015 19:14] | Reagovat
Vaclav Kostelnik je muj bratranec bydli v nemecku spoustu let jsem ho nevidela
Re: Vzpomínka na mládí [tomas pospisil 18.2.2011 09:23] | Reagovat
ahoj taky jsem bidlel v prisecnici jsem rocnik 57 a jmenuji se tomas pospisil ty tvoje kamaradi znam vsechny bily to krasny leta.
Re: Re: Vzpomínka na mládí [Vladimír Milý 18.2.2011 23:39] | Reagovat
Ahoj,máš pravdu,bylo to pro mne krásné dětství. Nemáte někdo spojení na Milana Śupíka a na Kamilu Bejlkovou? Pamatujete někdo na rodinu Matáskovu?Jsem s nimi ve styku!!
Re: Re: Re: Vzpomínka na mládí [tomas pospisil 22.2.2011 17:31] | Reagovat
pristi tejden jedu do cech zeptam se segry ale o kamile mluvila dam ti vedet,rodina mataskova mi neco rika ale nemuzu si spomenout je to uz par let zatim cau ozvu se tomas
Re: Re: Re: Re: Vzpomínka na mládí [tomas pospisil 24.3.2011 03:03] | Reagovat
ahoj kamila bidly ve vejprtek o milanovi nic nevi tom.
Re: Re: Re: Re: Re: Vzpomínka na mládí [Vladimír Milý 5.9.2011 11:08] | Reagovat
Díky za zprávu o Kamile,v sobotu 10.9.je v Kovářské sraz,tak se ve Vejprtech zeptám.Nepřijedeš taky na sraz?Ahoj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzpomínka na mládí [tomas pospisil 6.9.2011 09:12] | Reagovat
ahoj co je to za sraz je to od skoly na posled jsem by na srazu ve vejprtech ,nechal jsem jim moji adresu ale nikdo se cela leta neozval dej mi vedet dik tomas,kdyz se ozves a das mi vedet tak taky prijedu,je to sice daleko ale rad bych je videl.
Re: Re: Vzpomínka na mládí [Dáša Tomanová 19.6.2011 08:16] | Reagovat
Ahoj Tomáši, to byli opravdu krásná léta a pěkné dětství.Dáša
hledám spolužáky [JAN SOKOL 21.4.2010 13:21] | Reagovat
rok 1966 3třída, rok 1967 4třída ,rok 1968 5třída
Re: hledám spolužáky [Vladimír Milý 21.4.2010 22:19] | Reagovat
Ahoj,na tebe si nevzpomínám.S Vaškem Kostelníkem jsme byli ve stejné ulici-Kostelní-babička byla vedle Eberlů,pamatuju na Honzu a celou rodinu Eberlů-byli jsme sousedi.Samoobsluhu-pod náměstím dole v zatáčce-pamatuju z pozdější doby,byla tam paní Bejlková,s její dcerou Kamilou jsem hodně kamarádil.Přeji Ti,abys nějaké spolužáky našel!!!!
Re: hledám spolužáky [tomas pospisil 5.9.2011 12:13] | Reagovat
nevim jestli jsi na mne pamatujes v roce 1968 jsem se pristehoval do prisecnice a jak pocitam tak jsem byl v paty tride,bydleli jsme u hrbitova tvoje jmeno je mi povedome ale roky leti ,zatim cau tomas
3D model Přísečnice [JANA CEEOVÁ 27.4.2010 23:02] | Reagovat
Hezký večer všem, ve své diplomové práci bych chtěla v počítači vytvořit trojrozměrný model Vaší nádherné Přísečnice. K tomu samozřejmě potřebujI fotografie/malby a také určit, které domy jsou na nich vyobrazené. Toto dělám podle plánku Přísečnice, který prý vytvořil pošťák pan Wohlrab. Bohužel s určením některých domů mám problémy. Chtěla bych Vás proto požádat, jestli by se mezi Vámi nenašel někdo, kdo by mi s některými fotografiemi pomohl. Prozatím největší problémy mám s Kaadner Straβe.
Pravděpodobně pro některé domy nebudu mít vůbec žádné fotografie, a bylo by úžasné, kdyby je někdo z Vás vlastnil a poskytl mi je, když bych na tyto stránky později napsala domy, které mi chybí.
Až by byl model hotový, tak bych jej samozřejmě chtěla nějakým způsobem umístit na internet, tak aby byl pro každého dostupný.
Doufám, že se mi podaří vytvořit dobrý model a že se Vám bude líbit.
Předem Vám moc děkuju za spolupráci. :-)
můj email je: CEEOVA.JANA@POST.CZ
Re: 3D model Přísečnice [Milan Duháň 10.10.2012 23:19] | Reagovat
Hezký den, s velikým zpožděním, ale přeci jen : jak daleko jste s projektem ? Díky.
Re: 3D model Přísečnice [Lenka 3.9.2023 14:57] | Reagovat
dobrý den, včera jsme navštívili Přísečnici a zjistila jsem, že pod přehradou je zatopené město... tak sedím u www.zanikleobce.cz a čtu si, je to mnohdy moc smutné čtení, kolik lidí přišlo o svůj domov a vzpomínky a sobě navzájem se v běhu času poztrácelo... Myslím, že to šlo vyřešit jinak a jinde, ale lidské osudy a letitá historie měst a vesnic komunistům byla jedno, v mnoha případech likvidovali kvůli těžbě a tedy i kvůli vodě velká území...
moc by mě zajímal váš model, ale odkaz na něj nefunguje, nevím, jestli jste ho už stáhla nebo je to nedopatření, ale pokud je to možné prosím o opravku nebo zaslání odkazu na ltothova@email.cz
děkuji za laskavost Lenka Tóthová
rad pomuzu [Josef Hladík 27.5.2010 19:07] | Reagovat
jestli mate zajem muzu vam v necem pomoci a mam take presny planek obce muj tel.723924685 volat muzete kdikoliv
Re: rad pomuzu [Jarka 9.12.2010 20:59] | Reagovat
ráda bych využila vaší nabídky.Nevíte kde přesně byl dům č.p. 455 ? Žila jsem v Přísečnici v 7O.letech jako dítě. Jarka
Re: rad pomuzu [Dasa Nachtigalova 14.10.2011 21:38] | Reagovat
Byli jsme spoluzaci, pokud chces ozi se
Srdecny pozdrav [Zdenek Grajcar 6.8.2010 15:59] | Reagovat
Dobre odpoledne,
rad bych pozdravil vsechny dobry lidicky z Prisecnic, moc rad na Prisecnice vzpominam, zili jsme tam krasne jako jedna velka rodina.
S pozdravem
Zdenek Grajcar
Re: Srdecny pozdrav [zdenek duda 16.1.2014 19:57] | Reagovat
nevim jestli si pamatujes ale bili jsme kamaradi taky jsem ja a muj bratr lada chodili kvam moc te zdravim duda ozvi se úprosim
MRÁZKOVÁ LIDUŠ [LID.US@SEZNAM.CZ 15.9.2010 21:19] | Reagovat
BYLO KRÁSNÉ SETKÁNÍ V KOVÁŘSKÉ DNE 11. ZÁŘÍ U EČÍÍÍKA? MOC SE TO POVEDLO ALESPON SI TO JÁ MYSLÍM, JEN ŠKODA ŽE TAM NEPŘIŠLI TI KTERÉ JSEM ZVALA I NA VÁS SE PTALI???
vzkazík [mrázková liduš 27.9.2010 13:21] | Reagovat
Mirko Bulínová ahojky ,tady Lída prosím napiš mi jakého máš meila? mám hezké fotky .
SPOLUŽÁCI [Dáša Tomanová 11.10.2010 18:07] | Reagovat
Ahojík děcka z přísečnice. Ozve se někdo z ročníku 1957? Liduš Mrázková spolu jsme již mluvily můžeš mi dát kontak na sestřenku.Chceme udělat sraz.Jinak máte-li někdo na někoho kontakt.Koukněte se na foto co je výše uvedeno na rok 57. a napište na email lesana.k@seznam.cz mocinky díky za pomoc
Historická mapa [Jaroslav Klimeš 28.11.2010 15:11] | Reagovat
Můžete si najíti svůj domeček v Přísečnici v historické mapě/1955/ na vyhledavači google na adrese kontaminace.cenia.cz
Přísečnice ve filmu Traumstadt (1973) [Administrátor 21.12.2010 21:43] | Reagovat
Odstřel lékárny, zámku a jiných objektů je vidět ve fantastickém německém filmu Traumstadt (Město snů), jehož závěrečná pasáž se zde natáčela. http://www.youtube.com/watch?v=wJTMg4v5bBY
k filmu Traumstadt [čermáková mrázková 10.1.2011 12:00] | Reagovat
Koukala jsem na na to je to hrozné vidět jak vše odstřelují,za zámečkem je krásně vidět barák č.17 kde jsme bydleli.A ten krásný park a altánek Lida Mrázková
Absolventi lesnického učiliště . . . [grtsch k. 19.2.2011 00:26] | Reagovat
ročník 1955 - 57, ozvěte se! Pokecáme. Nebo se už vyskytuje pouze Jiří Crkal pravděpodobně "mladší"?
Když zvítězí hloupost nad rozumem [Jiří Hemmer 19.4.2011 21:42] | Reagovat
Nemám ten pocit, že by tu megalomenskou přehradu bylo nutno postavit zrovna v Přísečnici.
Jirkov nebo Chomutov mají mnohem menší přehrady na pitnou vodu, na podobnou by pro Kadaň a Klášterec stačil Prunéřovský potok.
Navíc bylo nutné vodu svést do údolí štolou.
Zničení třech vesnic a jednoho města, které před válkou měly 6000 obyvatel, muselo nutně oslabit pozici a příjmy železnice do Vejprt. Trať se přeložit nedá a tak dnes se navíc rozpadá i nádraží v Rusové. Naprosto nechápu jaký měla stavba ekonomický přínos pro danou oblast a co přinesla lidem žijícím podle trati na hřebenech? Rád bych potkal toho inženýra a všechny ty kteří o výstavbě rozhodovali, zřejmě pod vlivem výstavby přehrad na Saské straně hor. Jenomže ani v DDR nezničili tři vesnice a jedno město, podle vyprávění, jedno velmi šťastné město, pěkně rozprostřené v širokém údolí Přísečnice, s dlouhou historií i živou současností.
Dokáže mi někdo zasvěcený vysvětlit na co ta přehrada tam je a proč musela stát zrovna tam?
Re: Když zvítězí hloupost nad rozumem [Luboš Szmatana 20.1.2015 14:42] | Reagovat
Přísečnice byla princezna Sudet a její likvidace je zrcadlem naší národní povahy. Která se po válce projevila v daleko brutálnějším vztahu vůči vlastní národní kultuře, nežli to dokázal běs války. Likvidace Přísečnice je srovnatelná s likvidací Lidic...a co do počtu lidí které zavraždili v Lidicích Němci lze říci jen toto. Vyhnání Sudetů znamenalo přímou smrt desítek tisíc lidí - stres, nemoci...Německo nemělo těsně po válce žrádlo pro vlastní lidi, natož pro miliony uprchlíků a vyhnanců...byla to genocida. Podle mně by měli tu zk...nou přehradu vypustit a Přísečnici postavit do poslední cihly. A Rusovou, Dolinu...a poprosit starousedlíky a jejich děti, aby se vrátili...Jenže to nejde...Likvidace Sudetů ( považuji je za národ, neboť tu žili 750 let a měli vlastní kulturu a jazyk) je dokonalá - a snad jen pováleční přistěhovalci by měli jak tu jsou, najít si ty vyhnance z toho kterého domu - a považovat je za vlastní rodinu. Protože sdíleli stejný domov. L.
Re: Re: Když zvítězí hloupost nad rozumem [Martina Zbíralová 20.2.2024 21:12] | Reagovat
MOc pěkně jste to napsal. Moje prababička se v Přísečnici narodila r.1902 a s maminkou jsme si myslely, že je to jen nějaká vesnice. Nyní, co sestavuji rodokmen, nevím co si mám myslet. Je mi z toho velice smutno jak nádherné město dokázali zlikvidovat jen tak. Měli předci dům, pole a lesy.
vyznamenání nebo medaile [Jaroslav Ryba 19.2.2012 13:19] | Reagovat
získal jsem medaily s podobiznou franc josefa i.
kaiser v. osterreich.na druhé straně je nápis
erinnerung A.D. 50 jahr. grund.fest des
1. mil. vet.vereines pressnitz 1864 - 1914
patří to bývalé Přísečné? Děkuji za odpověď _ -
Re: vyznamenání nebo medaile [Tomáš Bernášek 19.2.2012 14:26] | Reagovat
Já myslím, že určitě. Nápis v podstatě znamená : "Na památku padesátého výročí založení Prvního spolku válečných veteránů 1864-1914. Nemohl byste snímek této medaile dát do ostatních na této stránce, děkuji. Tomáš Bernášek
Re: vyznamenání nebo medaile [Lukáš Havlíček 20.2.2015 07:12] | Reagovat
Dobrý den, jsem z Vejprt ze spolku historie Vejprtska a dělám soupis medaili, mincí, odznaků atd. z měst a vesnic kolem Vejprt od Loučné po Rusovou - tedy i Přísečnici a dosud znám Přísečnické medaile pouze 2: 1912 - Dobrovolní hasiči a 1867 - Ostrostřelci. Vámi popisovanou medaili dosud neznám. Moc prosím ozvěte se mi abych mohl tuto medaili zdokumentovat. Děkuji. Lukáš Havlíček, lukas.havlicek75@gmail.com, tel: 724115669. Prosím ozvěte se mi.
Dotaz [plapume 1.6.2012 14:25] | Reagovat
Tohle je prisecnicka vodarna ??? http://www.panoramio.com/photo_explorer#view=photo&position=15&with_photo_id=19537471&order=date&user=2414449&tag=CZ
Přehrada Přísečnice [Jiří Hemmer 28.10.2012 18:14] | Reagovat
Město Přísečnice mohlo být zachována a komunisté to dobře věděli. Stačilo omezit vzdutí přehrady a splašky z města převést kanálem do Rusové a tam je čistit. Toto město bylo zničeno, podobně jako mnoho jiných, zcela záměrně. A tak zatímco králové a císaři všemožně podporovali města a udělovali jim výsady, protože věděli, že bohatství státu je závislé na rozvoji měst a obcí, komunisté je bezdůvodně ničili. zřejmě pro svoji naivnost a evidentní neschopnost udržet v zemi demokracii i pořádek.
Přísečnice [Hans 15.3.2013 02:04] | Reagovat
Pan Karel Maršík, nar. 1949 v Přísečnici. Hledám ostatní příbuzné, zejména z matčiny strany (Němka, jm. Edeltraud, později myslím Masanková, sám v tom mám trochu maglajz)
Jiří Hemmer [joejog 17.5.2013 11:55] | Reagovat
žijete v omylu pane . Přísečnice zabezpečuje zásobení okresů Chomutov, Most, Teplice, Ústí nad
Labem, Louny a Litoměřice. (http://www.smv.cz/res/data/013/001595.pdf) . A jen pro upřesnění, v letních, sušších obdobích se nádrž vyprázdní až o třetinu. Takže díky bohu, že nádrž existuje, v dnešní podivné době by se asi už nepostavila. A Vaše argumentace "splašky z města převést kanálem do Rusové " - asi Vám uniklo, že Rusová ležela výše a ČOV neměla, ostatně jako žádná obec v horách v té době.
Re: Jiří Hemmer [Jiří Hemmer 16.6.2013 22:18] | Reagovat
To nepostavila a bylo by to dobře. Protože zlikvidovat kvůli jedné přehradě 5 vesnic a jedno město, je trochu drahý špás. Obzvláště když se dala nahradit jinými zdroji.
Re: Jiří Hemmer [Luboš Szmatana 20.1.2015 14:56] | Reagovat
..a co ta města vybavená pitnou vodou udělala pro Přísečnici...?
Model obce [Renata Duchnová 12.6.2013 11:52] | Reagovat
Dobrý den,
do odkazů jsem přidala adresu prezentačních stránek mé diplomové práce na téma Vývoj a rekonstrukce krajiny v oblasti přehrady Přísečnice. Na stránkách je možnost shlédnutí 3D modelu středu města vytvořen na základě situačního plánu z roku 1972 s modely některých domů. Model kostela Nanebevzetí Panny Marie je vymodelován včetně interiéru, ostatní mají podrobnou pouze fasádu. Stránky budu průběžně doplňovat o další modely a scény. Doufám, že se Vám budou líbit.
S pozdravem, Renata Duchnová
PŘÍSEČNICE [Pavel Zabilka 11.7.2013 18:03] | Reagovat
Jsem také bývalý žák zš Přísečnice,rok nástupu do školy 1959,jsem i na fotce té doby.
dobrý večer [Eva Hríbiková rod. Zvolenská 18.8.2013 20:48] | Reagovat
vsetkých Vás tu zdravím, som rocník 1962-63 bývala som v Prisecnici 371, vedľa pošty moja najlepšia kamarádka bola Hanka Sedláková. V roku 1972 sme sa odsťahovali na slovensko, môj brat Jula narodený 1959 bohužial v roku 2012 Nás navždy opustil. Bola by som rada keby sa mi niekto ozval.
Re: dobrý večer [Jaroslav Sedlaček 2.11.2015 19:44] | Reagovat
ahoj bydleli sme naproty sebe s julou sen kamaradil kdyštak napiš o vas vi ce jestli si name pamatuješ jsem60.ročnikzatimahoj.
Re: Re: dobrý večer [eva zvolenska hribikova 6.1.2016 16:19] | Reagovat
ano pamatuji velmi dobre aj na tvoju sestru tu nejmladsi budem rada ked sa mi este ozves bolo tam krasne ahoj eva
Re: dobrý večer [Huber Mlejnek 11.10.2019 22:01] | Reagovat
Ahoj Evo jsem tvůj bratranec napiš nebo zavolej tel 775 680355
Re: dobrý večer [Hubert Mlejnek 11.10.2019 22:40] | Reagovat
Ahoj Evo jsem tvůj bratranec a ještě žiju. Napiš nebo zavolej tel 775680355
Rok 1965-1970 [Jitka Macháčková 20.1.2014 01:28] | Reagovat
Dobrý den,prohlédla jsem si tyto stránky s dojetím,bydlely jsme tam v letech 1965 -1973? Já jsem narozena 1966,akže si z té doby nic nepamatuji,ale přesto jsem okouzlena fotkama a historií města...pamatuje si někdo na rodinu Zvánovcovu a mojí babičku( narozena ve Vídni a mluvila německy) Marii Rothbauerovou? Možná ještě r rodném listě najdu i číslo popisné. Děkuji předem za odpovědi.
Zánik města [Jiří Hemmer 12.3.2014 17:11] | Reagovat
Nádrž na vodu na německé straně - Sosa - je používána ke stejným účelům jako Přísečnice. Město ovšem nikdo nezničil. Proto jakékoliv argumenty obhajující zničení Přísečnice považuji za lež a snahu za každou cenu odůvodnit zánik města. Lidé, kteří obhajují zničení města, nemají čisté svědomí. Zajímá mě pouze kdo a za co město znovu postaví, podobně jako Doupov a jiná města, která doplatila na nezájem a lenost lidí, závist a hloupost, protože na druhé straně hranice vypadá vše jinak. Je to způsobeno státními regulacemi v ekonomice, které jsou stejné jako za komunistů. Tedy žádný kapitalismus ani svoboda a demokracie jak tu tvrdili. Zásahy státu dnes, jako i v komunistické minulosti, překračují meze lidskosti a činí z lidí jenom bezduché stvůry plnící nesmyslné příkazy ve státních službách. Pryč s komunismem, skoncujme s tím definitivně.
Václav Havel měl pravdu a jeho srdcové poselství nebylo jen tak nějakým nesmyslným poselstvím.
Re: Zánik města [Renata Duchnová 14.4.2014 09:26] | Reagovat
Dobrý den,
určitě nechci obhajovat zničení Přísečnice. Ale když jsem psala svoji diplomovou práci na téma Přísečnice, docela jsem si nastudovala historii. V Přísečnici žili před II. sv. válkou především Němci. Pokud se podíváte na tabulku vývoje počtu obyvatelstva, která se nachází na těchto stránkách, zjistíte, že zde v roce 1939 žilo zhruba 3x více obyvatel než 1947. A tento počet nadále klesal. Tehdejšímu systému se nepodařilo po odsunu Němců pohraničí dosídlit. Kdyby byla nádrž postavena jinde, Přísečnice by byla plná polorozpadlých budov, protože by se tam stejně ani dnes nikdo nechtěl nastěhovat. Podle mě by Přísečnice stejně zanikla.

Když mluvíte o hlouposti a lenosti: trošku se mě to dotýká toto paušalizování. Kdepak bydlíte pane? Byl jste vystěhován z Přísečnice? Žijete v příhraničí? Co jste udělal pro zachování kulturního dědictví pro další generace? Pokud jste žil v nějaké zaniklé obci, sepsal jste své zážitky či vzpomínky doplnil je fotkami a pohlednicemi? Zaniklé obce nevrátíme, ale můžeme se snažit, aby se na ně nezapomnělo. Tím, že tady nadáváte na politické systémy tomu moc nepomáháte. Raději sem napište své zážitky z dětství, pokud se týkají některé ze zaniklých obcí.

Děkuji.
Re: Re: Zánik města [Jiří Hemmer 14.4.2014 17:10] | Reagovat
Vyjadřuji pouze svůj osobní názor, ke kterému jsem došel po mnohaletých zkušenostech zde. Názor je neměnný. Promarnili jste svoji šanci na lepší život. Václav Havel pouze ukázal, že to jde když se chce. To co se tu děje dnes nemá smysl komentovat a nelze ani pro věc nic udělat.
Re: Re: Re: Zánik města [Renata Duchnová 14.4.2014 17:48] | Reagovat
Koho myslíte tím "vy"? Víte, mně není zatím ani 30, takže mám spoustu času ještě něco změnit. Každopádně, copak jste Vy udělal za svůj život pro lepší budoucnost? Nějak nechápu, jak zaniklé obce (samovolně zaniklé, zbořené, ...) souvisí s tím, že "jsme promarnili svoji šanci na lepší život". A taky mi není moc jasné, jak souvisí Přísečnice s Václavem Havlem. Prosím, pane Hemmere, poučte mě.
Váš názor Vám neberu, jen si myslím, že SEM nepatří.
Re: Re: Zánik města [Luboš Szmatana 20.1.2015 15:08] | Reagovat
Milá Renato...moc by mne zajímalo, jestli z prostředí Přísečnice a okolí znáte byť jedinou písničku, pověst...nebo osobně znáte někoho z původních Sudetů co tu žili před válkou. Pokud ano, pak víte že pomalu každý dům měl svoji duši která doopravdy zněla a spoluvytvářela věneček kulturního bytí města. Nepotkáte to v archivech a kdyby jste se rozkrájela a podařilo se Vám slepit model Přísečnice, nevdechnete tomu vyšší smysl. Al můžete udělat jednu věc - oslovit ty původní lidi co byli vyhnaní a požádat je, aby Vám v určitém měřítku svůj barák se zahrádkou a pod. slepili - a poslali. Pak učiníte něco, co bude mít vůči Přísečnici smysl. Zaznamenáte její stopu. L.
Re: Re: Re: Zánik města [Renata Duchnová 20.1.2015 15:22] | Reagovat
Dekuji za Vas nazor. Abych rekla pravdu, je me celkem jedno, jestli vdechnu Prisecnici vyssi smysl. Rekonstrukci Prisecnice jsem zacala delat vramci diplomove prace. Ted uz ji mam temer 1 a pul roku obhajenou a stale se snazim obec zrekonstruovat. Pokud se Vam moje prace nelibi, nevadi, je spousta dalsich lidi, kterym se libi. A hlavne - ME BAVI. Chtela bych ji zrekonstruovat celou, ale to bohuzel k nedostatku podkladu nevyjde. Pak bych tam chtela doplnit i dalsi informace o lidech, co tam zili. Je to muj konicek. Vite co, zkuste se dotazat pametniku Vy, pak mi ten model ukazte a ja pred Vami smeknu klobouk. S pozdravem, Renata Duchnova
Re: Re: Re: Re: Zánik města [lenka tothova 3.9.2023 15:07] | Reagovat
dobrý den, včera jsme navštívili Přísečnici a zjistila jsem, že pod přehradou je zatopené město... tak sedím u www.zanikleobce.cz a čtu si, je to mnohdy moc smutné čtení, kolik lidí přišlo o svůj domov a vzpomínky a sobě navzájem se v běhu času poztrácelo... Myslím, že to šlo vyřešit jinak a jinde, ale lidské osudy a letitá historie měst a vesnic komunistům byla jedno, v mnoha případech likvidovali kvůli těžbě a tedy i kvůli vodě velká území...
moc by mě zajímala vaše rekonstrukce, pokud to lze, velmi prosím o zaslání odkazu na ltothova@email.cz
děkuji za laskavost Lenka Tóthová
Re: Re: Zánik města [Milan Kopecký 31.8.2017 22:07] | Reagovat
Zabrousil jsem do besedy o zaniklé Přísečnici. Zajímám se o historii měst a obcí chomutovského okresu a u Přísečnice nemohu nikde narazit na její znak. Pokud ho máte k dispozici, prosím zašlete mi ho. Děkuji.
Re: Re: Re: Zánik města [Renata Duchnova 3.9.2017 23:23] | Reagovat
Dobry den, znak mam a rada bych Vam ho poslala. Napiste mi jeste jednou na adresu duchnren@gmail.com a ja Vam obratem poslu obrazek znaku mesta.
S pozdravem, RD
Re: Re: Zánik města [Hubert Mlejnek 11.10.2019 21:53] | Reagovat
Zavolejte mi prosím 775680355
Re: Zánik města [grtsch k. 14.4.2014 13:05] | Reagovat
Pravdy václava havla vyvrátil jednou větou Karel Kryl: VÁCLAVE SEŠ PRASE!
Re: Re: Zánik města [luboš Szmatana 20.1.2015 15:12] | Reagovat
Václav Havel...mám pět dětí...nemůžu o něm říct na plnou hubu co si myslím.
Re: Re: Re: Zánik města [Koukni 31.8.2017 22:25] | Reagovat
A kdo vám brání promluvit? Jste 30 let zpátky?
Pravda o Sudetech [Jiří Hemmer 17.4.2014 12:13] | Reagovat
Před válkou byly Sudety kvetoucím krajem, který se přes všechny hospodářské problémy první republiky rozvíjel.
Ještě na konci války byly Sudety, až na menší škody způsobené spojeneckými nálety /Karlovy Vary, Ústí nad Labem/, v pořádku. Pak ovšem přišel rok 1946 a odsun, který předznamenal nástup lidové moci-komunistů.
Drancování Sudet od té doby nemá konce. Po zlatokopech nastala komunistická zlatá éra- rozšiřování dolů a nadměrná těžba uhlí spojená s do nebe volajícím plýtváním, výstavba paneláků a ničení původních obcí pod různými záminkami, třeba jako v případě Přísečnice - výstavbou přehrady či jako v případě Doupova - vojenský újezd. Pak mi jistě vysvětlíte proč zanikly spolu s Přísečnicí další tři obce-Dolina, Kotlina a Rusová, které ležely mimo pásmo nebo proč nechali přehradu bez regulace vzdout. Před válkou tam spokojeně žilo 6000 obyvatel. Tvrdíte, že se nepodařilo dosídlit, ale oni to dosídlit nechtěli, místo dosídlování pohraničí, stavěli paneláky a jistě mi vysvětlíte na co??? když v Sudetech bylo spousta volných domů, které bez užitku zbourali. Minimálně 50% zástavby v Sudetech totálně zničili. A jak s tím souvisí Václav Havel?
Byl představitelem odporu proti politické zvůli, prožil a věděl co znamená potlačení práv a svobod a jestli se tak dělo politickou cestou, tak dnes se to děje cestou ekonomickou, protože nesmyslný hospodářský systém zavedený komunisty se zhroutil. A toto byly ta lidová správa a to si prý přál lid. Kdo by si mohl ale přát takovou Apokalypsu?????
Re: Pravda o Sudetech [Renata Duchnová 17.4.2014 21:06] | Reagovat
Tak.. Váš politický názor komentovat nebudu, neboť jsem nestraník a vyznávám svobodu typu "Svoboda Tvé pěsti končí na špičce mého nosu" a nenechám se vtáhnout do debaty, o které si myslím, že sem nepatří.

Co se týče osidlování Sudet - toto je moc hezky napsaný článek, který vyvrací Vaši teorii o tom, že se nesnažili Sudety dosídlit.
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/kalendarium/32808-zacalo-povalecne-osidlovani-sudet
Když bylo rozhodnuto o přehradě v Přísečnici, byla obec poloprázdná. Nikdo mě nepřesvědčí, že to nebylo potřeba. Kvůli dosídlování, dolování, atd. se zvětšovala spotřeba pitné vody a brzy by začala docházet. Bylo nutné tento problém vyřešit.
Co se týče obcí Dolina, Kotlina a Rusová, tak se mýlíte. Všechny obce leží, nebo aspoň při výstavbě přehrady ležely, v I. ochranném pásmu zdroje pitné vody.
Při studování historie Doupova jsem se dozvěděla, že před válkou žili v obci převážně Němci. Po odsunu tam zůstalo pramálo Čechů. Město začalo chátrat (opět mohu odkázat na článek výše). Tak přišli vojáci a újezd byl na světě.
Sudetské obce dostaly šanci, ale nově přistěhovaní lidé z nich zase prchali pryč do větších měst (nutná výstavba panelových domů).

Neříkám, že nemáte ve všem pravdu, jen se zkuste na vše podívat i z druhé strany. Napište mi, prosím, z jakých historických pramenů čerpáte, podle čeho jste si udělal takovýto názor.

Děkuji.
Re: Re: Pravda o Sudetech [Jiří Hemmer 18.4.2014 15:07] | Reagovat
Obávám se, že nezastáváte nestranný názor, kdyby to tak bylo neobracela by jste se jednostranně k dokumentům ČT, ale poslechla by jste si i názor německé strany, jak to tehdy bylo. Ostatně jak jste se sama přesvědčila z dokumentů, které máte k dispozici osídlování nebylo úspěšné a na co potřebovali vodu???? na další devastace v dolech? A do paneláků? Vždyť je nemuseli stavět. A pokud tvrdíte, že obce Dolina, Kotlina a Rusová ležely v ochraném pásmu, je to taky nesmysl, stačí se podívat na německou Sosu. Přímo nad přehradou stojí městečko Sosa a nikdo ho nezboural, třebaže přehrada se stavěla za DDR.
Odsun Němců byl proveden na základě dekretů tehdejšího prezidenta Beneše, který byl pod politickým tlakem komunistů. Tomu předcházelo "vítězné" tažení Rusů do Berlína a Jaltská konference. Taková byla doba - politická. A tak zatímco Němci novou existenci přijmout museli, Čechům se nechtělo. Cokoliv uvádíte jako protiargument jsou pouze výmluvy, které Čechům jdou ze všeho nejlíp.
Jenom se divím, že neberete ohledy na ty mladé lidi tady a že jim svým postojem ničíte životy, protože ten ekonomický tlak se sám od sebe jen tak nerozplyne.
Re: Re: Re: Pravda o Sudetech [Zdeněk Pechar 18.4.2014 17:20] | Reagovat
Co se týká přehrady na pitnou vodu u obce Sosa. O její stavbě se začalo uvažovat již v roce 1908 a začalo se stavět roku 1949, to ještě DDR neexistovala. Za dokončení už ano. Sosa je v jiné vodohospodářské situaci, je na hranici rozvodí, nebyl proto problém svést všechnu vodu směrem na Aue. O kousek dál je jiná přehrada u města Eibenstock. Ta se začala stavět v roce 1926 a zde byla zlikvidována a zatopena obec Weiterwiese. Obě přehrady byly plánovány jako protipovodňové až později upraveny na nádrže s pitnou vodou. Tolik fakta. Vaše politické názory jsou většině na těchto stránkách známé.
Re: Re: Re: Pravda o Sudetech [Pavel Rykl 18.4.2014 21:44] | Reagovat
Není pravda, že v Německu se nelikvidovaly žádné obce. Například v Porůří, kde se nalézá největší povrchový lom Evropy (mimochodem těží ještě horší uhlí než v Sokolově) padlo za oběť dolování přes 200 obcí, což je několikanásobně více než v Čechách. A to bylo západní Německo, kde se o komunismu v žádném případě mluvit nedá. Pravdou však je, že se lidé nesestěhovali do paneláků, ale byly za přispění těžebních společností postaveny nové obce.
<BR> <BR> Za odsun Němců nelze vinit Beneše, který podepsal dekrety, ale celkovou náladu v republice, podle které byl každý Němec špatný. Je zajímavé, že do odsunu musela třeba smíšená manželství, ale nacisti které stát potřeboval jako specialisty (např. v hornictví) mohli zůstat.
<BR> <BR> Osidlování pohraničních hor také nebylo lehké. Znám dobře Krušné hory a vím jak dovedou být "krušné". Dovedu se vžít do pocitu lidí, kteří se nastěhují na vylidněné krušnohorské plató, kde není žádný průmysl, zemědělství mizerné a prví zima je zasype sněhem až do prvního patra. Dneska člověk sedne do auta a sjede pod kopce do práce, ale tehdy nic takového nebylo. Proto také mnoho lidí odešlo jinam. A to jsem vůbec nezmínil zlatokopy, kteří cíleně rabovali majetek po odsunutých Němcích.
Re: Re: Re: Re: Pravda o Sudetech [Jiří Hemmer 21.4.2014 13:47] | Reagovat
Existuje projekt na revitalizaci lyžařského areálu Klínovec-Boží Dar, zahrnující území v ose Ohře - Křimov - Jelení - Kraslice - Sokolov pod pracovním názvem "Hory-lázně". Předpokládám, že by se k němu měli zájem vyjádřit němečtí odborníci a vznést své případné požadavky na podobnou revitalizaci např. okolí Oberwiesenthalu či peáže atp. Spočítat nutnou retenci vody v přísečnické nádrži a nádrž upravit, by bylo pro ně při zkušenostech s podobnými stavbami hračkou.
I saské Drážďany vstávají z popela.
Re: Re: Re: Re: Re: Pravda o Sudetech [Pavel Rykl 21.4.2014 21:35] | Reagovat
Můžete k tomu uvést něco bližšího? Připadá mi trochu divná revitalizace Klínovce zahrnující celé západní a polovinu středního Krušnohoří.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pravda o Sudetech [Jiří Hemmer 29.4.2014 11:30] | Reagovat
Projekt existuje. Otázkou je financování, forma a přeshraniční spolupráce. Vzhledem k tomu, že zahrnuje úpravu komunikací a železnice, dále skiareál Klínovec-Boží Dar, úpravu vodních nádrží a zmrtvýchvstání některých obcí, lázně Jáchymov, Kyselka a Karlovy Vary, nedotýká se všech obcí nebo se jedná pouze dílčí akce na podporu turistického ruchu v oblasti a rozvoje oblasti. Proto tak velké území. Přesně tak existuje projekt na výstavbu rychlotrati Praha-Letiště Ruzyně-Karlovy Vary-Cheb a trati Karlovy Vary-Plzeň a úpravu silničního spojení mezi Prahou a Karl. Vary. Viděl jsem ovšem spoustu projektů, které zůstaly pouze na papíře nebo se k jejich škodě realizovaly jiným způsobem. Každopádně je projekt postaven tak, aby splňoval ekologická kritéria v zájmu nutné ochrany území.
<BR> Projekt vznikl na podporu nového vyčlenění Karlovarského kraje z původního Západočeského kraje.
Nelze upřít. [Milan Gruber Bouška 22.4.2014 11:59] | Reagovat
Všem debatujícím jedno a to je zájem o krajinu.
mapa/ [Vladimír Hasík 18.5.2014 17:43] | Reagovat
http://kontaminace.cenia.cz/
K úvodnímu článku - Zdena Binterová - Historie [Pavel Matas 14.12.2015 14:43] | Reagovat
Zajímavé, že si za 15 let nikdo nevšiml chyby v určení místa. Přísečnice ležela 13,7 km od Kadaně, ale na na JV, nýbrž přesně opačně, na SZ!!!
Přísečnice ze dvou stran [Tomáš Bernášek 18.6.2016 20:19] | Reagovat
Tento pohled mám ve sbírce pod názvem Reischdorf in Böhmen ?
Lidé co žili v Přicešnici [Marek Gula 14.10.2016 15:50] | Reagovat
Pro ty co si pamatují na Kuracinovy. Tak dneska měl pohřeb Bertík Kuracina. Nedožitých 57 let.
Hledám spolužáky z let 1962-1971 [Michalčák Jan 6.2.2017 09:37] | Reagovat
Jsem ročník1957 a chodil jsem od1.třídy v Přísečnice do školy.Pamatuju si tyto spolužáky:Hanz Eberle, Dietmar Suchopár a jiné.Z kantorů si vzpomínám na Moniku Pechočovou.Prosím ozvěte se na tel:721620745. Letos máme všichni velké kulaté jubileum!!! Tak by jsme si mohli letos v létě někde udělat slezinu. S pozdravem Jenda.
bobeš josef [hladík 27.12.2017 20:15] | Reagovat
ahoj kamarádi z Přísečnice vidím že vás je tu dost tak napište kam jste se zatoulali a kdy bude zase sraz v Kovářský nebo ve Vejprtech Pepa hladík vedle školy školní rok 56 63
Vážná nabídka půjčky mezi jednotlivci do 24 hodin [Lubica 31.10.2019 15:23] | Reagovat
Spolehlivá a seriózní nabídka finanční úvěrů pro celou Českou republiku. Nabízím vám úvěry od 40.000 Kč až do 10.000.000 Kč. Rychlý a efektivní schvalovací proces s velkou průchodností schválených žádostí. Splatnost tohoto úvěru se dá nastavit až na 240 měsíců s možností předčasného splacení kdykoliv zdarma bez navýšení. Vytvoření konkrétní nabídky zcela zdarma a nezávazně na emailu: lubicapotocka4@gmail.com
Re: Offre sérieuse de pr&#234;ts entre particuliers dans les 24 heures [krestyna.trestikova 23.12.2020 19:20] | Reagovat
Dobrý den, s cílem pomoci vám překonat různé finanční starosti a bez obtíží čelit vašim budoucím cílům a při všech vašich nákupech a přípravách na dovolenou předkládám nabídku půjčky-úvěru lidem v potíže nebo chtít pomoc při řešení některých jejich finančních problémů nebo při zahájení podnikání. Nabízím půjčky od 50 000 do 60 000 000 Kč na dobu splácení 1 až 30 let maximálně s úrokovými sazbami 3% a pro více informací o mé nabídce mi prosím napište nebo mě kontaktujte mailem: krestyna.trestikova@gmail.com
Ročník 1957 [Michalčák Jan 9.12.2019 16:03] | Reagovat
Narození v 1957 jsou většinou podle asijského zvířetníku KOHOUTI.Tak asi proto se nemůže v tomto životě potkat.Každý &#128019; má jen to své hnojiště.Tak se mějte hezký a užívejte života.
Hledam [Marek 13.11.2022 19:05] | Reagovat
Dobrý den, neměl někdo z obyvatel Přísečnice či Kotliny předka s iniciály
A L B narozen 10.září 1902 ?
Přísečnice-dětská ozdravovna [Jitka Píchová 10.9.2023 18:16] | Reagovat
Dobrý den, ráda bych přidala příspěvek k zaniklé obci Přísečnice, kde jsem byla v roce 1969 v dětské ozdravovnně.Četla jsem dost příspěvků, ale o ozdr.se nikde nemluví.
Mám fotografií z té doby a ráda ji poskytnu.
 Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 73 do následujícího políčka:

   


Processing time: 8431 msec.
IP address = 18.227.183.37
desktop version