PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
› Přidat obrázek
› Přidat článek
› Přidat odkaz
Přidat GPS
Okolí:
Hořina 5.3km
Kaderovna 5.7km
Trubce 6.6km
Mlýnek 8.0km
Nýřany-synagoga 8.9km
Dampf Mühle 9.0km
Säge Mühle 9.6km
Svatá Barbora 9.7km
Mexiko 9.8km
Hněvnice - kostel Všech Svatých 10.6km
Výpis je omezen na 10 míst. [více]
[Jiří Hemmer 27.8.2020] 
Stod nádraží  (Staab Bahnhof)

Kategorie: Nádraží   (správní obec: Stod)
Okres: Plzeň-jih
Důvod zániku: Nespecifikováno -
Období zániku: 1970-1980  (rok: 1980)
Současný stav: Zničena zcela - V místě nová budova

 WGS-84 souřadnice (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°PopisVloženo 
  49.63972 13.15511 Beta mapy Jiří Hemmer 27.8.2020  

 Historie a jiné články
Tak trochu jiná historie  [Jiří Hemmer 27.8.2020]
Nádraží ve Stodu bylo budováno společně se stavbou prvního úseku trati Boemische Westbahn / Česká západní dráha / v roce 1861 bratry Kleinovými.
V roce 1980 se rozhodlo o jeho demolici a náhradě údajně kvůli špatnému stavu.
Pravda ale byla taková, že se dalo opravit a že doba byla taková, že se na nic takového ani nepomýšlelo. V napjaté atmosféře normalizace nebyl
takový přístup výjimečný viz např. nádraží ve Vroutku.
Každopádně existuje foto dokumentace ze 70 let a nádraží nevypadá jako něco co je potřeba strhnout.
Podobné výmluvy už jsme tu zažili a zdá se, že stát se nepoučil a opět tlačí na stavbu nesmyslného, jako rychlodráhy z Prah... [více]

 Dobové obrázky/pohlednice
Žádný záznam

 Novodobé obrázky
Žádný záznam

 Ostatní
Žádný záznam


Komentáře a upřesňující informace k místu


rychlodráha [kakov 4.9.2020 20:58] | Reagovat
Vážený pane Hemmere,

dovolte mi, abych Vás upozornil, že tato stránka není primárně určena pro Vaše politické názory typu zbytečné rychlodráhy, to je tu opravdu nadbytečné,

dále Vás musím upozornit, že pokud nějaká budova nevypadá na foto špatně, ještě to neznamená, že není v havarijním stavu.....
Re: rychlodráha [Jiří Hemmer 5.9.2020 11:49] | Reagovat
Cením si Vašeho názoru a věřte, že bych velmi rád vyhnul politickým rozhodnutím z dob minulých i současných a věnoval bych se ekonomickým
aspektům. Je bohužel smutnou skutečností doby, že politika je základním
ukazatelem ekonomiky. Nevím o tom, že by například Angela Merkel dojela
do Kolína nad Rýnem a tam ukázala na louku a řekla: "Tady bude nové nádraží."
či by rozhodovala o to, kde a kdy postavit rychlodráhu. A podobně z rozhodnutí
strany se postupovalo i v 70 a 80 letech ohledně demolic přijímacích budov
a ostatního vybavení železnice. Pokud se Vám zdá, že se držím ve vysvětlení
ekonomických aspektů, pak je Váš pocit správný. Nevím jestli to patří na tyto stránky, ale podle kolonek se tu určuje důvod zániku a případné jejich osvětlení
je tedy namístě. Chybí tam ale kolonka "Zničeno SŽDC" či nástupnickou SŽ.
Možná Vám taky neuniklo, že když zničí vybavení, těžko můžete jako soukromá
společnost pak fungovat a že když vlastní koleje, s ničím nepohnete i kdyby projekt byl ekonomicky a funkčně ziskový.
Plánovité demolice přijímacích budov mají svůj počátek v 70 a 80 letech /Vroutek, Stod, Pelhřimov, Kralupy nad Vltavou a další/ a který subjekt postavený na ekonomických základech si může dovolit opravovat přijímací
budovu každých 35 let?
Když bylo nutné posílit postavení Egypta a vymezit jeho hranice, vládla
v zemi konzervativně královna Hatšepsut, zatímco Thutmose se staral
vojenskou silou o posílení moci na hranicích Egypta. Teprve když Hatšepsut
zemřela, nastoupil jako faraón na trůn. Pro Egypt to byla doba obrovského
rozkvětu na který vzpomínali ještě za vlády faraona Achnatona.
 Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 72 do následujícího políčka:

   





Více informací ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist