PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
Stod nádraží (Staab Bahnhof) - Tak trochu jiná historie

Přispěl: Jiří Hemmer

Nádraží ve Stodu bylo budováno společně se stavbou prvního úseku trati Boemische Westbahn / Česká západní dráha / v roce 1861 bratry Kleinovými.
V roce 1980 se rozhodlo o jeho demolici a náhradě údajně kvůli špatnému stavu.
Pravda ale byla taková, že se dalo opravit a že doba byla taková, že se na nic takového ani nepomýšlelo. V napjaté atmosféře normalizace nebyl
takový přístup výjimečný viz např. nádraží ve Vroutku.
Každopádně existuje foto dokumentace ze 70 let a nádraží nevypadá jako něco co je potřeba strhnout.
Podobné výmluvy už jsme tu zažili a zdá se, že stát se nepoučil a opět tlačí na stavbu nesmyslného, jako rychlodráhy z Prahy do Drážďan, kdy zřejmě
kvůli dotacím, chce stavět něco pro co nemáme využití. Trať pro rychlost 350 km za hodinu je totálním nesmyslem, když uvážíme, že v Německu
se takovou rychlostí dosud nejezdí a většina budovaných rychlotratí se projíždí rychlostí kolem 160 km za hodinu, častá jsou zpoždění 5-10 minut
v cílové stanici. Po katastrofě v Eschede a podobných ve Španělsku, či Studénce, ochladlo nadšení pro vysoké rychlosti. Počet mrtvých a vážně zraněných
je vždy vysoký a nedovolí přeživším zapomenout. Ani do Norimberka či Mnichova se nelze svézt alespoň 160 km rychlostí, protože trať není upravena,
přesto stát bere za hotovou obrovskou investici do Saska. A tlačí velmi tvrdě i změnou stavebního zákona a křikem o nadnárodním zájmu.
Většina rychlotratí u ostatních železničních správ, jsou optimalizované původní koridory, pouze Francie šla zpočátku jinou cestou, ale vzhledem
k nákladům na stavbu nového koridoru, kdy jí nezbývaly peníze na optimalizace dalších tratí, od toho upustila. Dodnes je mnoha tratích znatelný
propad a dlouhodobé podfinancování a to i přesto, že francouzské tratě byly původně stavěny mnohem velkoryseji než v Čechách.
Tak jak by mohla obstát jedna výpravní budova ve státní správě? Skutečně neznám odpověď.


Vloženo: 27.8.2020



Komentáře a upřesňující informace


Žádný záznam

 Komentáře a upřesňující informace
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 15 do následujícího políčka:

   





Více informací ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist