PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
› Přidat obrázek
› Přidat článek
› Přidat odkaz
› Přidat GPS
[Fanda Podzimek 29.8.2013] 
Železniční viadukt a stanice Praha-Hrabovka

Kategorie: Jiný   (správní obec: Praha 3-Žižkov)
Okres: Praha-východ
Důvod zániku: Nespecifikováno - Demolice
Období zániku: Po 2000
Současný stav: Zničena zcela

 WGS-84 souřadnice (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°PopisVloženo 
  50.08727 14.44358 z mapy Jan Popelík 26.5.2014  

 Historie a jiné články
Dvě zastávky Hrabovka  [Jan Tomášek 19.10.2016]
1.
Zastávka (stanice) na Hrabovce je dnešní nedílnou součástí Masarykova nádraží. Nádraží tady sloužilo jako konečná spojovací dráhy a jako přípojová stanice ke kolejím Společnosti státní dráhy až do roku 1919, kdy logicky splynulo s Masarykovým nádražím. Jinak zastávka Hrabovka měla co do činění i s dnešním Hlavním nádraží, ale to bylo v dobách, kdy ještě neslo název nádraží Františka Josefa I. Na Hrabovce, jakožto výchozí části tzv. spojovací dráhy, byly tehdy sklady uhlí a probíhalo zde zbrojení lokomotiv pro dráhu císaře Františka Josefa I.
2.
Zastávka, původně pojmenovaná ŽIŽKOV – HRABOVKA, odlehčovala Masarykovu nádraží hlavně ve ... [více]

Krátce  [Fanda Podzimek 29.8.2013]
Kamenný viadukt přes dnešní trocnovskou ulici na Žižkově byl součástí původního areálu nádraží severní státní dráhy (nord staats bahn, nstb) z roku 1845. 20. srpna 1845 po něm přijel z vídně do Prahy první vlak. most byl postupně několikrát upravován a rozšiřován. v posledním provozním stavu byl trojkolejný most tvořen středním ocelovým trámovým polem s kamennými krajními opěrami, v nichž byly průchody pro pěší s plochým a částečně obloukovým zaklenutím. v dubnu 2007 byl most snesen, v rámci stavby tzv. nového spojení byl kompletně nahrazen novým mostem. Hrázděná budova zastávky Hrabovka odlehčovala provozu Hlavního nádraží v letech 1922–1941, ale byla odstraněna až v červenci 2004

 Dobové obrázky/pohlednice
 Demolice
 Novodobé obrázky
Žádný záznam

 Ostatní
 Mapy

Komentáře a upřesňující informace k místu


Zmatek [Jiří Králík 24.1.2016 19:01] | Reagovat
Fotografie jsou přiřazeny poněkud chaoticky a jejich popis je přímo mystifikace. Článek pojednává o viaduktu Severní státní dráhy přes Trocnovskou ulici, avšak přiřazené fotky demolice se týkají mostů přes Husitskou ulici. Ovšem ty dva snímky popsané "Příprava" a "O pár chvil později" nejsou dva snímky téhož mostu před demolicí a po demolice - první je snímek mostu Vysoká Hrabovka, tedy mostu Turnovsko-kralupsko-pražské dráhy, který nebyl zbourán, ale jen přestavěn pro cyklostezku, a druhý snímek zachycuje most Malá Hrabovka po demolici. Nebo se mýlím?
http://www.mocr.army.cz/images/id_15001_16000/15623/16.jpg [marp 30.3.2016 16:04] | Reagovat
Bude tomu tak. Most Severní státní dráhy přes Trocnovskou ulici je na leteckém snímku (viz link) vlevo nahoře. Vysoká Hrabovka přes Husitskou vlevo uprostřed. Most Malá Hrabovka byl přes křižovatku těchto ulic (mimo záběr vlevo).

Zastávka Hrabovka odlehčovala provozu Masarykova nádraží. Byly v ní ukončeny dělnické vlaky, které by stejně na Masarykovo nádraží většinou dorazily prázdné. Zastávka tedy sloužila jako odstavné nádraží, odpoledne z ní zase vyrazily dělnické vlaky mimo Prahu.
http://1gr.cz/fotky/idnes/14/073/org/JBS54c31d_A_Vtkov.jpg [marp 26.4.2016 17:38] | Reagovat
Most Malá Hrabovka na jiné fotce ze stavby Památníku osvobození na Žižkově z konce 20. let 20. století, viz link v nadpisu.

Jinak zastávka Hrabovka měla co do činění s dnešním Hlavním nádraží, ale to bylo v dobách, kdy ještě neslo název nádraží Františka Josefa I. Na Hrabovce, jakožto výchozí části tzv. spojovací dráhy, byly tehdy sklady uhlí a probíhalo zde zbrojení lokomotiv pro dráhu císaře Františka Josefa I.
 Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 87 do následujícího políčka:

   


Processing time: 126 msec.
IP address = 3.138.189.5
desktop version