PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
Železniční viadukt a stanice Praha-Hrabovka (Železniční viadukt a stanice Praha-Hrabovka) - Dvě zastávky Hrabovka

Přispěl: Jan Tomášek

1.
Zastávka (stanice) na Hrabovce je dnešní nedílnou součástí Masarykova nádraží. Nádraží tady sloužilo jako konečná spojovací dráhy a jako přípojová stanice ke kolejím Společnosti státní dráhy až do roku 1919, kdy logicky splynulo s Masarykovým nádražím. Jinak zastávka Hrabovka měla co do činění i s dnešním Hlavním nádraží, ale to bylo v dobách, kdy ještě neslo název nádraží Františka Josefa I. Na Hrabovce, jakožto výchozí části tzv. spojovací dráhy, byly tehdy sklady uhlí a probíhalo zde zbrojení lokomotiv pro dráhu císaře Františka Josefa I.

2.
Zastávka, původně pojmenovaná ŽIŽKOV – HRABOVKA, odlehčovala Masarykovu nádraží hlavně ve zmáhání špičkové dopravy. Byly v ní ukončeny dělnické vlaky, které by stejně na Masarykovo nádraží většinou dorazily prázdné. Zastávka tedy sloužila jako odstavné nádraží, odpoledne z ní zase vyrazily dělnické vlaky mimo Prahu. Její provoz ale nebyl zrovna nejjednodušší, proto byla v roce 1941 opuštěna.

(Pavel Schreier - O zapomenutých tvářích železniční Prahy II. + zdejší komentáře)



Vloženo: 19.10.2016



Komentáře a upřesňující informace


Žádný záznam

 Komentáře a upřesňující informace
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 78 do následujícího políčka:

   





Více informací ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist