Ringhofferovy závody také: ČKD Tatra SmíchovKategorie: Továrna  (správní obec: Praha 5) Okres: Praha-východDůvod zániku: Nespecifikováno - Období zániku: 1990-2000 (rok: 1999)Současný stav: Zničena zcela WGS-84 souřadnice (GPS) | Šířka N(Y)° | Délka E(X)° | Popis | Vloženo | | | 50.07200 | 14.40181 | Z mapy | Jan Novák 26.2.2014 | | Historie a jiné článkyHistorie a ostatní [Fanda Podzimek 24.8.2013]
ringhofferovy závody jakoby prorůstaly urbanistickou struktu rou pražského smíchova. František ringhoffer podnik založil roku 1852 jako továrnu na výrobu železničních vagonů, ale také parních strojů, kotlů, zařízení pro pivovary, mlýny a pily. Proslulost si však získala především kolejovými vozidly, areál se rychle rozrůstal, do sedmdesátých let 19. století tu stály dvě strojírny, kovárny, kolem 1980 soustružny s kotelnou a strojovnou, montovna vagonů, strojírna pivovarských strojů, slévárna, kotlárna včetně kancelářské budovy, vrátnice, plynárny, vlečky a rezidence ringhofferů. Po roce 1911 při Plzeňské třídě vznikly prostorné širokorozp... [více]
Ringhofferovy závody [Jan Tomášek 29.6.2019] František Ringhoffer založil roku 1852 továrnu na železniční vagony mezi ulicemi Plzeňskou, Kartouzskou a Kartouzskou uličkou. První vůz byl vyroben r.1854. Za šest let po nákladních vagonech začal Ringhoffer s výrobou vagonů osobních. Od roku 1867 začala firma vyrábět budoucí pýchu celé vagonky - salonní vozy. Je záhodno připomenout, že tehdy ještě nebyly ani vlečky, ani nádraží Západní dráhy (1862) natožpak železniční most (1871). První vagóny se dopravovaly na dnešní Masarykovo nádraží na speciálním valníku o šesti silných kolech s mohutnou gumovou obručí. S pomocí navijáku, sochorů a klínů sehraná parta čtyř až pěti chlapů vytáhla... [více]
Dobové obrázky/pohlednice
|
Novodobé obrázky
|
Ostatní
|
Komentáře a upřesňující informace k místu Žádný záznam
Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
|