PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
[Jiří Hemmer 4.4.2012] 
Karlovy Vary Lázeňská čtvrť  (Karlsbad)

Kategorie: Obec   
Okres: Karlovy Vary
Důvod zániku: Nespecifikováno -
Období zániku: Postupně po 1945
Současný stav: Zničena částečně

 WGS-84 souřadnice (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°PopisVloženo 
  50.22633 12.88097  Jiří Hemmer 4.4.2012  

 Historie a jiné články
Karlovy Vary  [Jiří Hemmer 7.4.2012]
Vyslovte jména měst jako Řím, Florencie, Benátky, Paříž nebo Vídeň a vybaví se Vám legenda, přesně tak jako cizincům se při vyslovení jména Karlsbad vybaví minimálně třináctý pramen a světoznámé lázně. O to víc je zarážející, že se dnes s tímto kulturním dědictvím, k naší vlastní škodě, zachází tak nedůstojně.
Opustíme teď na chvíli současnost a podíváme se do doby kdy Karlovy Vary byly pojmem a synonynem pro okázalou nádheru lázeňských staveb / sešel se tu výkvět architektů a stavitelů K. I. Dientzenhofer, J. Zítek, Helmer a Fellner, Hain a Labitzky, E. Hebrard/, kouzelnou krajinu a bujarý lázeňský život.
Město na okraji Slavkovského lesa... [více]

 Vývoj počtu obyvatel a domů
Žádný záznam

 Dobové obrázky/pohlednice

 Novodobé obrázky
Žádný záznam

 Ostatní


Komentáře a upřesňující informace k místu


Nechápu? [Pavel Rykl 4.4.2012 20:31] | Reagovat
Myslím,že to vážně přeháníte. Nechápu proč vládáte místo které právě připravuje žádost o zapsání do světového dědictví UNESCO. Je sice pravda, že v okolí vyrostlo několik developerských objektů, které se vůbec nepovedly. Na druhé straně jsou však i dostavby proluk, které dokonale zapadly. To však neznamená, že je lázeňské území nějak ohroženo. Zdráhal bych se uvést nejživější část města jako zanikající. Pak můžeme zavést celou Českou republiku (ta je ohrožená stále) a můžeme zrušit veškeré členění na těchto stránkách.
Re: Nechápu? [Jan Tomášek 4.4.2012 22:11] | Reagovat
souhlas
Nechápu [Jiří Hemmer 4.4.2012 22:15] | Reagovat
To se zdá asi Vám, protože jste asi neviděli jak vypadaly KV za první republiky. Když se Vám ta hrůza a ty demolice libí, mě tedy ne. Nejsem ten kdo to přehnal.
Snad pochopíte [Jiří Hemmer 4.4.2012 22:30] | Reagovat
Karlovy Vary, Mariánské Lázně a Františkovy Lázně měly být v UNESCO už dávno, ještě než tam začaly demolice. Ještě pár těch slavných developerských projektů, které stejně slouží jenom k tomu, aby si určití lidé nahrabali a nezbyde z Lázeňské čtvrti nic. Místo nesmyslné stavby hotelu Thermal a těch tupých developerských projektů, jste se radši měli postarat o to, aby KV měly kvalitní hromadnou dopravu, místo autobusů a aut. A jak to dopadlo? Dálnice prochází přímo městem. Kdeže je nějaká demokracie, když si tu o tak zásadních projektech rozhoduje pár lidí? Nehledě k tomu, že každý developerský projekt je nesmyslný už od počátku. Kdo je tedy schvaluje, viz Bečov nad Teplou?? Komunisti? Ty jsou, ale mimo. Zničit se dá všechno hned, ale když se má něco postavit, tak to nejde nic, to jsou stovky výmluv, jako v případě Kyselky, horního nádraží, nedostavěného torza dolního nádraží, mám mluvit dál. O čem to tady vlastně je?
Re: Snad pochopíte [Jaroslav Štorkán 6.9.2012 12:55] | Reagovat
Je zajímavé, že obchvat, nikoliv dálnice, vám v Karlových Varech vadí, ale pražská dálnice za muzeem a skutečně ve středu města vám asi nevadí. Obchvat bylo možné vybudovat na levém břehu Ohře jen díky tomu, že tato část města byla ke konci války vybombardována a to včetně Horního nádraží. Stejné to však bylo a je i v dalších městech. Prostě toto vlákno na "Zaniklé" nepatří.
Námitka [Jan Tomášek 4.4.2012 23:31] | Reagovat
Tyto stránky by měly ale spíš přinášet nějaké informace a fakta - právě o zanilých, nebo ohrožených objektech či lokalitách - právě pro ty, které tato tématika zajímá...
K námitce [Jiří Hemmer 4.4.2012 23:39] | Reagovat
A neděje se tak. Mapováním demolic, ohroženosti a stavu. Lázeňská čtvrť je částečně zničená. Jsou tam stavby, které narušují ráz původní zástavby, spousta původních domů bylo zničeno, co chcete víc, aby to tady mělo svoje místo. Nejsem rád a musím říci, že uvažuju o webové stránce "Zachraňte Karlovy Vary a další lázně před developery" s peticí.
Poznámka na okraj [Jan Kruiš 5.4.2012 08:23] | Reagovat
Moje názory na podobné "subjekty" na těchto stránkách jsou známé a nebudu se pouštět do dalších širších diskusí. Souhlasím, že to tady nemá co dělat. Je to mimo obsah a ducha stránek. Pan Tomášek má pravdu a já pouze doufám, že kolega Hemmer dodrží svůj slib, založí si vlastní stránky, kam tato problematika bude spíše příslušet.
K poznámce na okraj [Jiří Hemmer 5.4.2012 10:53] | Reagovat
Vzhled KV byl vždy součástí obchodní strategie a prodával. Jestliže dříve nám v cizině KV záviděli, dnes se s podobnými názory už nesetkávám. Pokud zde KV nemají co dělat, nemá tu co dělat více než polovina obsahu. A co se té stránky týče, bude to jenom jedna strana, podobně jako u Kyselky.
Zmizelé Čechy [Jaroslav Štorkán 5.9.2012 13:39] | Reagovat
Pokud chcete poukazovat na zmizelé budovy v Karlových Varech, tak stačí zalistovat knihou Lukáše Novotného "Karlovy Vary", kterou v edici Zmizelé Čechy vydalo nakladatelství PASEKA. Zde bych však chtěl upozornit, že tato kniha obsahuje řadu chyb a nepřesností, což mi potvrdil historik Karlovarského muzea. Problematika podobně postižených měst, jen z mého okolí se může jednat o Hroznětín, Nejdek, Jáchymov, opravdu patří do samostatné publikace a nikoliv na stránky zaniklých obcí. Problematice mizejících částí Karlových Varů se věnuje seriozně zpracovaný seriál na stránkách časopisu, který vydává Magistrát města a je dostupný na webu města Karlovy Vary. Jako skromný sběratel pohledů Karlových Varů bych mohl na tuto stránku vložit desítky pohlednic a to i z období před první republikou. Docela se bavím tím, že srovnávám jednotlivé pohlednice Karlových Varů nafocené z přibližně stejného místa a porovnávám kolik domů přibylo a nebo naopak zmizelo.Kdo o Karlovy Vary má zájem, může vše najít v nepřeberném množství knih a publikací.
Zmizelé čechy [Jiří Hemmer 5.9.2012 14:30] | Reagovat
Nic proti knihám, ale chápu to tak, že tu nejde jenom o výčet zmizelých domů, ale spíše o celkový vzhled a fungování a je tristní, že ty všechny zásahy do celkové struktury, nepřinesly městu nic dobrého. Je to spíš jako rána mezi oči.
Nepochopím [Jiří Hemmer 6.9.2012 15:46] | Reagovat
Stejně mi v praze vadí městský okruh. v praze však přiznali svůj omyl, byl to architektonický omyl a mělo by se to řešit. v KV byly návrhy dva, ten druhý měl vést okolo města a nezasahovat do něj.
<BR> <BR> <BR> vzhledem k velké pracnosti a počtu technických staveb bylo od něj ustoupeno. životní prostředí ve městě nikoho nezajímalo, šlo jenom o peníze. přesně tak nikoho nezajímalo vybudování okružní trati městem, která by lázně nezatěžovala. z toho vidíte, že se jenom snaží si usnadnit život, ne poskytnout lidem zdravé prostředí a klid. jdou vždycky tou jednodušší cestou i když není správná. protáhnout dálnici městem bylo nejjednodušší. nikoho se neptali na názor, nic je nezajímalo. to bude asi tou "demokraciíí" anebo tím opičením se po Praze. Jeden něco udělá vysloveně špatně a ostatní nechtějí zůstat pozadu. A proč by jsi něco neulehčili když mají zářný příklad. Je to stejný komunistický bordel, žádná tržní ekonomika. Ta má svoje jasná pravidla a okamžitě to poznáte od státem řízeného bordelu, který se tu záměrně vytváří.
Úspěšnost [Jiří Hemmer 6.12.2012 12:47] | Reagovat
Sami si všichni zodpovězte otázku: V čem byla vláda KSČ tak úspěšná, zda všechno nemohlo běžet přirozeně a svobodně bez extrémů a nebylo by to v důsledku lepší? Proč jsou tedy znovu u moci? Na Slovensku Maďaři taky zůstali a jak jsem se dozvěděl, Němci ustoupili myšlence budování Československého státu poté co se vyčerpali možnosti jakékoliv rozumné dohody. Osobně nemohu souhlasit se státem, který byl vybudován na základech pošlapání lidských práv v násilném odsunu a později i v běžném životě v tkzv komunistické společnosti. Každý ať si zhodnotí jejich historické působení sám.
Vřídelní ulice [Hugo Rybín 17.4.2016 16:17] | Reagovat
Dobrý den,
nevím, zda-li jsem tu správně, ale zkusím to.
Dlouhá léta jsem bydlel s rodiči ve Vřídelní ulici a to v místech, kde býval kamenolom. Potom se domy počínaje Židovskou obcí směrem do ulice Školní zbouraly. Sháním proto nějaká fota z těchto míst. Prošel jsem spoustu webových stránek, ale marně. Našel jsem sice pár fotek, ale ty jsou někde z 19. století,ne moc kvalitní a ještě z takového úhlu že "náš" dům není moc vidět. Byl bych velice vděčný, kdyby někdo fotky těchto domů měl a mohl je pověsit na web.
Děkuji
Hugo Rybín
Ještě pro doplnění. 2 roky jsem v kostele Maří Magdaleny ministroval.
 Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 71 do následujícího políčka:

   


Processing time: 254 msec.
IP address = 18.219.142.90
desktop version