PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
› Přidat obrázek
› Přidat článek
› Přidat odkaz
› Přidat GPS
[Miloš Miličevič 28.12.2008] 
Šenbach  (Schönbach)   také: Meziboří

Kategorie: Obec   
Okres: Most
Důvod zániku: Těžba hnědého uhlí - Most - Výstavba nového města, zejména pro obyvatele Dolního Litvínova
Období zániku: 1960-1970
Současný stav: Zničena částečně - Zbyla část býv. vsi v dnešní Potoční ulici.

 WGS-84 souřadnice (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°PopisVloženo 
  50.62103 13.60714 dle mapy.cz Miloš Miličevič 28.12.2008  

 Historie a jiné články
Žádný záznam

 Vývoj počtu obyvatel a domů
Žádný záznam

 Dobové obrázky/pohlednice
Žádný záznam

 Novodobé obrázky
Žádný záznam

 Ostatní
Žádný záznam


Komentáře a upřesňující informace k místu


Proč? [Jaroslav Sečanský 20.5.2009 19:04] | Reagovat
Meziboří zcela určitě prošlo velkou proměnou ale že by zanikalo, to jistě ne. Bylo by škoda kdyby se tyto stránky, jinak velice krásné staly arénou pro závod, kdo dodá více obcí. Já osobně preferuji kvalitu před kvantitou.
Re: Proč? [Miloš Miličevič 20.5.2009 21:27] | Reagovat
Nejedná se o město Meziboří, ale o obec Šenbach, která na místě města stála. Navíc si nemyslím, že jsem závodníkem, i když mám na "kontě" mnoho obcí a objektů. Já osobně si myslím, že na tyto stránky patří vše zaniklé, neb neexistují žádné zanikloobjekty.cz a podobně...
Re: Re: Proč? [Jaroslav Sečanský 21.5.2009 16:43] | Reagovat
Myslím že jako z tamní rodák znám rozdíl mezi Mezibořím a Shönbachem. A právě proto se podivuji nad umístěním této obce na tyto stránky. Tato obec žije a má svou paměť. Podívejte se na stránky města či školy. Historie Meziboří (či Schönbachu) není zapomenuta. Pokud by byly tyto stránky věnovány skutečně „všemu zaniklému“ pak sem patří 100% obcí České republiky. Protože v každé obci se něco zbouralo a něco vyrostlo. Ale tím by se jedinečnost těchto stránek, jejich naprosto unikátní výpověď o čase a krajině vytratila. A to by byla velká škoda. Vím že jste odvedl hodně dobré práce při mapování tohoto kraje. Myslím že by byla škoda tuto Vaši práci (a tyto stránky obecně) rozmělnit podobným způsobem.
Re: Re: Re: Proč? [Miloš Miličevič 21.5.2009 19:21] | Reagovat
Pokud porovnáme jednotlivé dosud existující obce a města Mostecka (právě kromě Mostu), není u žádné z nich vidět takový překotný vývoj jako u Šenbachu, další takovou obcí by mohl být de facto Janov, odkud zmizelo mnoho cenných lidových staveb. Lom, Horní Jiřetín, M. Radčice, ... tato města a obec jsou skoro pořád stejné. Pokud by z původního Šenbachu zůstalo vše jako před stavbou města Meziboří, neměl by zde Šenbach co dělat (např. jako Bolevec u Plzně, který je "uvězněn" v panelovém sídlišti). Ale jako místní víte, že z původní obce toho opravdu mnoho nezbylo (nepíši jen o zaniklé kapli...). Pokud zde máme dokumentovat paměť krajiny a míst tak myslím, že sem Šenbach patří.
SOUHLASÍM [Honza Reiter 20.5.2009 19:45] | Reagovat
Nemohu než SOUHLASIT s vaším názorem. Nemohu se sice vyjádřit k uvedené lokalitě, protože ji neznám. přesto uvádění kdejakého zaniklého vodního mlýna, což rozhodně souvisí s pokrokem , změnou způsobu života a dalšími vlivy, stejně tak jako zánik kdejaké výletní hospody , považuji za mírně řečeno nevhodné. Je to jeden z důvodů, proč jsem přestal přispívat, i když vím o několika lokalitách, které mezi skutečně zaniklými OBCEMI chybí.
Re: SOUHLASÍM? [Zdeněk Pechar 20.5.2009 22:16] | Reagovat
Zaniklé mlýny souvisí s pokrokem? Snad ano. Ale v v tomto státě (Československu) spíše se socialismem. Nevěříte, tedy čtěte:Stalo se tak po vydání výnosu č.j.31.037/51-243 ze dne 1.10.1951, kterým se zastavoval provoz všech mlýnů, kterých není potřeba k zásobování obyvatelstva, protože jak se pravilo ve zdůvodnění: "K zásobování obyvatelstva není malých mlýnů více třeba, protože výrobní kapacita mlýnů socialistického sektroru je pro tyto účely dostatečně zajištěna. Vydaný výměr je konečný. Ultimátum k provedení - do 31.12.1951".
<BR> <BR> (více na http://mve.energetika.cz/)
Re: SOUHLASÍM [Vladimír Kraus 21.5.2009 07:35] | Reagovat
Nesouhlasím s názorem o zániku "kdejakého..." atd. V dřívějších dobách nebylo osídlení koncentrované jako nyní, mnoho lidí žilo na různých samotách, mlýnech, myslivnách apod. (zde mi jen vadí stručnost některých autorů, když je vše "nespecifikováno"). Stejně tak kolorit ktraje dotvářely i výletní restaurace a další turistická zařízení, která v rámci "pokroku" zmizela. Ovšem že by všechny tyto lokality dnes asi byly mnohem méně trvale obývané, ale tehdy dotvářely způsob života a prostě do té doby patřily. Pokud zde nebudeme publikovat, tak od jakého počtu obyvatel tedy je OBEC? Není zajímavé a zároveň dokumentující, kolik takovýchto staveb existovalo a bylo zničeno?
Schonbach - Meziboří [J.Tomek 16.2.2012 13:39] | Reagovat
Chtěl bych se vyjádřít k obci Schonbach, V Meziboří jsem žil 3 roky 1963-1966 jako učeň na internátu a pokud si dobře pamatuji tak část původní obce Schonbach nadále stála ve spodní části Meziboří, byly to staré chalupy a byly obývané. Vedle toho již bylo nové Meziboří, hlavně internáty , školy a byty účitelů. Ve staré části , které místní nadále říkali Schonbach, aby odlišili od nové části - Maziboří byla i hospoda kde jsme chodili, jelikož to bylo trochu dále od internátů , abychom byli z dohledu učitelů a vychovatelů. Jinak se chodilo do kulturního domu uprostřed Meziboří, nebo do restaurace Sport.
Takže se myslím, že Schonbach stále existuje.
Jarda
Re: Schonbach - Meziboří [Milan Hija 16.11.2021 18:40] | Reagovat
V Meziboří jsem se učil na horníka v letech 1962 - 1965.Pamatuju i část,která zůstala ze starého Šenbachu.Pamatuju i restauraci Družice a hospodu Kahan.
Schonbach -> Meziboří [Jan 8.4.2012 23:19] | Reagovat
Původní název obce Schonbach se jen změnil po válce na Meziboří, obec a posléze rozvíjející město stále existuje a píše i nadále svojí historii. Přece se tu nebudem bavit o zbouraných barácích je to prostý vývoj města. Původní ulice stále existuje a jsou na ní nejstarší vudovy ve městě, i když se začínaji rekonstruovat, ale stále je tu máme. Takže si myslím že Meziboří tu nemá co dělat ....
reakce na příspěvky [Jiří Felt 3.11.2012 19:09] | Reagovat
Souhlasím s p.Tomkem -Meziboří existuje- mám tam matku , bydlel jsem tam 17let -od roku 1958 a jezdím tam dodnes každé 2měsíce
Hádáte se zda je to vývoj [Johny 12.8.2017 12:58] | Reagovat
...a místo dohadování si, ti jež se zovali rodáky, mohli vzpomenout na zniklou obec necelý 1km severně od Meziboří, které jsme říkali Baraba. Už z ní asi moc nezbylo, ale ještě za mého mládí se tam jezdilo pro "levný" stavební materiál.
 Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 38 do následujícího políčka:

   


Processing time: 296 msec.
IP address = 3.15.140.19
desktop version