Varnsdorf nádraží (Warnsdorf)Kategorie: Nádraží  (správní obec: Varnsdorf) Okres: NespecifikovánoDůvod zániku: Nespecifikováno - Období zániku: NespecifikovánoSoučasný stav: Ohrožená - Opravená je necelá třetina budovy, zbytek chce SŽ zbourat WGS-84 souřadnice (GPS) | Šířka N(Y)° | Délka E(X)° | Popis | Vloženo | | | 50.90315 | 14.63868 | | Jiří Hemmer 10.8.2020 | | Historie a jiné článkyA zase demolice [Jiří Hemmer 10.8.2020] A opět je to tady. Demolice, demolice a zase demolice. Komunistický režim nedal železnici téměř žádné prostředky na rozvoj. Téměř nic se neopravovalo, nové tratě se nestavěly, optimalizace neprobíhala. Jedinou postavenou tratí byla trať přes Vysočinu a to jenom proto, že se začala stavět už před válkou. Dokončení stavby v 50 letech bylo jako noční můra. Křižanov se dočkal paneláku místo odbavovací budovy a celé trasování bylo špatně, původně si měla železnice s dálnicí vyměnit místo. To dnes odnáší Velké Meziříčí a Velká Bíteš, protože dálnice se vyprojektovala v jejich těsné blízkosti. Nutno podotknout, že SŽ se částečně snaží tento s... [více]
Dobové obrázky/pohlednice Žádný záznam
|
Novodobé obrázky Žádný záznam
|
Ostatní Žádný záznam
|
Komentáře a upřesňující informace k místu Co to je za historii? [Pavel Matas 21.8.2020 18:37] | ReagovatTen komentář se netýká nádraží Varnsdorf, ale je všeobecný, tedy nepatří pod titul Nádraží Varnsdorf.
Polorozbořené nádražní budovy nejsou jen v Česku, ale kupodivu i za hranicemi, např. ve Waldsassenu v Bavorsku 12km od Chebu.
A ten pohled na Karlovy Vary je silně subjektivní a tendenční, je to názor jednoho člověka. Já např. mám názor úplně opačný. Re: Co to je za historii? [Jiří Hemmer 22.8.2020 22:48] | ReagovatNaprosto Vám nechci brát Váš názor. Zřejmě se Vám líbí stavby socialismu. Mohu Vám doporučit k obdivu i další např. sídliště Jižní Město v Praze, či Bolevec v Plzni a mnoho a mnoho dalších "malebných" míst. Co se týče nádraží ve Valdsasích tak to je léta bez provozu. V momentě kdy se Bavoři rozhodnou tam opět zavést pravidelné vlaky, tak ho opraví. To si buďte jistý. Z Německa bych si na Vašem místě příklad nebral. Za války utrpělo obrovské škody. Berlín, Hamburk, Drážďany, Norimberk či Porýní Vestfálsko kde bombardování zasáhly nějakým způsobem i 95 procent rozlohy města, mají za následek snahu o levnější zástavbu. Spousty peněz stála obnova historických center a zdaleka neskončila. Sjednocení Německa přineslo opět obrovské výdaje. Někdy se ptám jak to Němci utáhnou a odpověď je; zbytečně nevyhazují za stadiony, sportovní haly a golfová hřiště apod. obzvláště když nemají vyřešenou ani dopravní infrastrukturu, valná většina projektů je pragmatická a všechny jsou ostře sledované veřejností. U nás se při malých škodách zbourala spousta objektů zcela zbytečně jak ukazuje příklad hotelu Thermal. Zbourat celou ulici, která stylově sjednocovala a postavit něco tak hrozného bez architektonické hodnoty je pouze český "fenomén". A týká se to i naprosto zbytečných demolic drážních budov. To co komunisté vydávali za moderní, byla ve skutečnosti narychlo a levně postavená zástavba v západoněmeckých městech a přirozeně to byly i drážní budovy. V Brně chtějí stavět nové hlavní nádraží za obrovské peníze, přitom při těch vysokých investicích Brno nedostane nic co by už nemělo, navíc na jiném nevýhodném místě, daleko od centra. Místo aby město usilovalo např. o zatraktivnění BVV a možnost dalších forem celoročních výstav, což by městu přineslo zisk, či investic do hromadné dopravy a železnice, chce investovat do staveb, které bude muset dotovat. Zdá se Vám takový přístup podivný? Věřte, že to bohužel není v zemi nic zvláštního.
Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
|