Střezimíř nádraží (Střezimíř nádraží) - Jak si ředitel Správy železnic představuje budoucnost tratí
Přispěl:
Jiří HemmerStanice Střezimíř leží na trati z Prahy do Vídně. Dráha císaře Františka Josefa získala koncesi v roce 1866. Samotná stavba 500 km tratí, stavěla se i trať
z Českých Velenic do Chebu, trvala 5 let. Tedy ročně se v náročném terénu postavilo 100 km!!! trati. K tomu samozřejmě vybavení a budovy.
Nyní přišla SŽ s optimalizací trati a na mapách.cz se objevil nový koridor, který zásadně míjí původní nádraží v Heřmaničkách a Střezimíři,
takže nová trať nebude mít žádný význam pro dopravní obslužnost oblasti. Skutečně nevím kde se učili trasovat, ale faktem je, že tam vidím
i naprosto jinou variantu, kde nádraží ve Střezimíři a Heřmaničkách budou zachována stejně jako dopravní obslužnost a trať se přitom
narovná a zkrátí oproti jejich návrhu. I potřeba technických staveb bude nižší a to znamená snížené náklady na výstavbu. Ušetřené peníze
se dají použít na opravy budov. Podle předpisů je třeba pouze je narovnat. I to ale vyjde levněji než stavět nové.
Nedávno jsem četl rozhovor s ředitelem Správy železnic. Nevím do jaké míry byl myšlen vážně, protože mě matou slogany "Jsme dobří hospodáři" či
" Vlakem na letiště již brzy" přičemž praxe je naprosto odlišná, když vezmu, že za Rakouska-Uherska stavěli 100 km rok, tak 3 měsíce by jim
museli stačit, ale ředitel se k některým problémům v kostce vyjádřil takto:
- SŽ je příspěvková organizace
- daří se nám ubourávat budovy
- instruoval jsem v tomto smyslu své lidi
-vypsali jsme soutěž na vybavení nádraží lavičkami, odpadkovými koši, ale lidé nám neposlali takové návrhy, jaké by jsme si představovali
-ale můžeme nádraží vybavit jednotnými hodinami, které v minulosti naprosto zmizeli.
Na některé zásadní věci se reportér bohužel neptal např. kolik kilometrů tratí ročně optimalizují a jakým způsobem. Pouze letmo byly zmíněny
problémy s využitím budov a také skutečnost, že místo budov nádraží by SŽ osadila místo kontajnery, které když by se zničily, tak by se vyměnily.
V překladu do srozumitelné češtiny to znamená asi toto: Nemáme tolik peněz/většinu peněz spolkne ŘSD/, aby jsme mohli budovy opravovat,
především musím vykazovat nějakou činnost, tak poničíme budovy, no a co vždyť je to jedno, musím zaplatit lidem za vymýšlení totálních blbost jako
jako je terminál VRT v Nehvizdech, nám je jedno, že ve světě nikdo nic takového neplánuje a že rychlovlaky jinde odjíždějí ze středu
města, my chceme být originální a to co navrhují lidé nás nezajímá.
Co na tom, že pokud by s penězi zacházelo promyšleně, rostly by zisky na železnici a na opravy budov by bylo. SŽ žádnou dopravu
ani přepravu neprovozuje. Tak co otravujete, musím ještě instruovat své lidi, aby zbořili ještě více budov.
A nikdy neodstoupím. Na populismus už jsme tvrdě doplatili a doplatíme na něj znovu v momentě kdy dálniční a silniční síť bude prakticky hotová
a železnice nebude schopná splňovat nároky v dopravě a přepravě. Nárůst tranzitu i domácích kamionů bude obrovský a železnici bude chybět
kapacita.
Co dodat - exempla trahunt.
Vloženo: 17.10.2020