Zrušený systém úzkorozchodných tramvají na území bývalé a současné Karviné [zdroj: Petr Bindač 5.2.2009]Komentář/Upřesnění:Vozovny a doplnění
[vloženo: Petr Veselý 10.8.2010 09:47]
Chtěl bych ještě doplnit, že další vozovna a dílny težké údržby byly na Zárubku. Již během druhé světové války (1941) se na Hranečníku začala stavět nová vozovna a dílny. Koncem padesátých let byla těžká údržba úzkokolejky přesunuta z Hranečníku do Bohumína a vozovnu Hranečník opanovaly normálně rozchodné tramvaje a autobusy.
Prvním hřebíčkem do rakve bylo zrušení problematického úseku Karviná nádr. - U haldy již 30.6.1957, čímž byla dráha MDOK rozdělena na dvě větve, karvinskou a ostravskou.
Hlavním důvodem likvidace dráhy MDOK nebylo nakonec ve finále poddolování, ale výstavba nové silnice Ostrava-Karviná, která se týkala cca 300m dráhy.