Vechtrovna na MýtěKategorie: Jiný  (správní obec: Petrovice) Okres: NáchodDůvod zániku: Nespecifikováno - havarijní technický stav Období zániku: Po 2000 (rok: 2014)Současný stav: Zničena zcela WGS-84 souřadnice (GPS) | Šířka N(Y)° | Délka E(X)° | Popis | Vloženo | |  | 50.50654 | 16.21243 | přibližné místo | 1 21.12.2014 | |
Historie a jiné článkyŽádný záznam Dobové obrázky/pohlednice Žádný záznam
|
Novodobé obrázky Žádný záznam
|
Ostatní Žádný záznam
|
Odkazy idnes.cz - Domek hlídače č. 47 u České Metuje zahrnul bagr. Končí i další vechtrovny
|
Komentáře a upřesňující informace k místu Vechtrovny a další vybavení [1 22.12.2014 13:17] | ReagovatPokud by jste skutečně chtěl jednotlivě vypsat co všechno za poslední léta zmizelo z původního vybavení tratě Choceň-Broumov
musel by jste přidat ještě vodárny, vodní jeřáby, výtopny, zauhlovací výtahy, takže už dnes není možné pořádat jízdy parní lokomotivou. Přitom Náchodsko, Adršpašsko a sousední Kladsko měly pro tyto jízdy podmínky přímo ideální /dlouhé tunely a vysoké viadukty podtržené malebností krajiny/. Na tratích kromě výměny vozidlového parku a částečné obnovy svršku nedochází k žádným dalším pozitivním změnám. Uskutečňuje se pouze jedna z možných představ o modernizaci. Bohužel ne zrovna ta úplně správná, protože tady jsou odborníci pouze na bourání a likvidaci a pomatené hlavy, které si myslí, že zničením všeho starého dojdeme k vysněnému komunistickému ráji. Mizí to krásné a nahrazuje se tuctovostí a levnou náhražkou. Na parní lokomotivy se tak budete muset chodit dívat pouze do muzea. Re: Vechtrovny a další vybavení [1 22.12.2014 13:51] | ReagovatNevím, jestli by tu měly být výtahy a jeřáby, ale pokud se toho někdo chopí, tak já proti tomu nebudu. Jinak, nejsem z té oblasti, takže mohu přidávat jen to, co se mi podaří lokalizovat. Proto tu z článku výše např. chybí polozbořené stavědlo z nádraží v Náchodě. Mimo moji oblast (Vysočina, ale i tématicky - hlavně panská sídla, pivovary apod.) dávám víceméně hlavně ty objekty, které naleznu v tisku či na internetu, zaujmou mě a podaří se mi je lokalizovat na mapy.cz. Re: Re: Vechtrovny a další vybavení [1 22.12.2014 15:13] | ReagovatMohl bych Vám doporučit knihu od pana Čermáka "Stopy, fakta, svědectví o historii trati Choceň-Broumov. Obsahuje hromadu fotografií i objektů, které už dnes neexistují.
Stavědla se likvidují programově, místo nich stojí na místě odporná reléová budka. A musí to být dobrý byznys, tyhle budky prodávat, přestože relé mohlo být v původním stavědle. Takhle už zničili spoustu štelverků. Nedávno sem zjistil, že zbourali i nádherné stavědlo ve Frýdku-Místku. A co nestojí na jeho místě - odporná budka, která vypadá jako záchod. Někdo může říct, že když se kácí les, lítají třísky, ale osobně si myslím, že to jakýsi tupý horlivec s modernizací opět přehnal. Podobně zničili i vodárnu v Náchodě, výtopnu v Teplicích nad Metují a stavědlo tamtéž. Re: Re: Re: Vechtrovny a další vybavení [1 22.12.2014 18:17] | ReagovatVechtry se systematicky bourají po celé republice. Jeden pro příklad - nedaleko Chodova u Karlových Varů u přejezdu v Mírové. A přitom se mnohdy jedná o poměrně zachovalé stavby. Re: Re: Re: Re: Vechtrovny a další vybavení [1 23.12.2014 17:13] | ReagovatTakhle to asi před dvěma roky rozhodla Správa železniční dopravní cesty-zbourat všechny stavby, které jsou pro provoz nepotřebné.
Vůbec je nezajímá stav ani možné využití. Jako vždy se jedná pouze o českou iniciativu. V Německu se na vybraných tratích snaží potřebné stavby zachovat už kvůli historickým a turistickým jízdám
s parní lokomotivou. S tím už jsou dneska velké problémy, protože není kde dobrat vodu, nabrat uhlí, promazat hnací pohyblivé části a vyčistit popelník. Zkrátka běžnou údržbu. Modernizace je sice potřeba, ale nemyslím, že bourání je jediná cesta. Vzhledem k mojímu stáří, tedy mládí nejspíš nebudu kompetentní do toho [Vratislav Charfreitag mladší 4.8.2022 15:48] | Reagovatrozhovoru přispívat, narodil jsem se ve Úterý 16. Října roku 1984 a můj bratranec Tomáš svého času výpravčí u hranic s Německem pracoval taktéž pro ČD,asi 12 let, ale posléze šel dělat "pošmajstra",neboli firemní kultura se do značné míry proměnila, od 80tých let minulého storočia, pomalu se posouváme k celkové automatizaci železniční dopravy, Já myslím, že by se ony objekty měly ponechat stát,popřípadě pouze vytrhat koleje, z tratí, které se již nepoužívají a ponechat TYto stavby jako jakousi nostalgickou vzpomínku.
Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
|