Nádraží Praha - VyšehradKategorie: Nádraží  (správní obec: Praha - Vyšehrad) Okres: Hlavní město PrahaDůvod zániku: Nespecifikováno - havarijní technický stav Období zániku: Po 2000 (rok: 2008)Současný stav: Zničena zcela WGS-84 souřadnice (GPS) | Šířka N(Y)° | Délka E(X)° | Popis | Vloženo | |  | 50.06743 | 14.41998 | Zbořená čekárna | Bohumil Freisleben 1.1.2014 | |
Historie a jiné článkyNádraží Vyšehrad [Jan Tomášek 20.10.2016] Vlaky, jedoucí z Prahy hlavního nádraží západním směrem, zastaví poprvé na Smíchově. Tato skutečnost má dnes již více než čtyřicetiletou tradici. Oko cestujícího nemusí být ovšem nadáno zrovna bystrozrakem, aby si nepovšimlo cestou něčeho jako nádraží. Zařízení se jmenuje PRAHA VYŠEHRAD a z provozního pohledu se jedná o výhybnu. Pomalu v zapomnění upadá role Vyšehradu jako rušné železniční stanice, odbavující i cestující. Původně fungoval Vyšehrad jako svého druhu nákladiště na pražské spojovací dráze ze Smíchova na Hrabovku. Tato trať byla uvedena do provozu 15. srpna 1872 pouze pro nákladní dopravu. S přepravou osob se tady vlastně ani nepo... [více]
Historie nádraží [Vladimír Kraus 10.1.2017] Secesní dvoupatrová nádražní budova z přelomu let 1904–1905 nahradila dosavadní zastávku na spojce stanic Nusle-Vršovice a Smíchov. V r. 1960 nádraží přestalo sloužit pro zastavování vlaků (koleje byly do oblouku, což neodpovídalo bezpečnostním předpisům) a stalo se pouhou vyhybnou. V polovině 80. let 20. století proběhly částečné opravy, ovšem dost nekvalitně, do budovy zatékalo. V r. 2007 objekt koupila soukromá firma (přesto, že o něj usilovala Praha 2), což byl počátek jeho zkázy. Nejprve byla zbourána památkově chráněná čekárna mezi kolejemi, a dále se s ním už téměř nic nedělalo. Stavědlo bylo ještě v r. 2009 obsazeno signalistou. V... [více]
Dobové obrázky/pohlednice Žádný záznam
|
Novodobé obrázky
|
Ostatní Žádný záznam
|
Komentáře a upřesňující informace k místu chyba v popisce místa [kakov 20.10.2016 17:40] | ReagovatNádraží (tedy nádražní budova) jako takové stále stojí, byť v havarijním stavu, není tedy zcela zničeno, jak se uvádí, zbořena byla pouze čekárna.
důvod zániku je jasný - převedení řízení daného úseku železnice na dálkové, do té doby na Vyšehradě sloužil výpravčí, nevím kdy k tomu přesně došlo, ale bylo to převedeno na dálkové řízení až po roce 2000. Re: chyba v popisce místa [Jan Tomášek 20.10.2016 19:59] | Reagovatsouhlas, třeba si toho zadavatel všimne a opraví údaje
Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
|