PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
› Přidat obrázek
› Přidat článek
› Přidat odkaz
Přidat GPS
Okolí:
Duchcov - špitál 1.1km
Důl Václav 1.2km
Endischova cihelna 1.3km
Ledvice 1.4km
Důl Františka 1.7km
Liptice 1.8km
Staré Zabrušany 2.2km
Pokrok 2.3km
Důl Apollo 2.3km
Důl Eleonora 2.4km
Výpis je omezen na 10 míst. [více]
[Fanda Podzimek 31.8.2013] 
staré nádraží Duchcov   také: Železniční stanice Duchcov

Kategorie: Nádraží   (správní obec: Duchcov)
Okres: Teplice
Důvod zániku: Nespecifikováno -
Období zániku: Nespecifikováno
Současný stav: Ohrožená - Silně chátrá

 WGS-84 souřadnice (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°PopisVloženo 
  50.59879 13.75373 staré nádraží - budova  16.7.2015  

 Historie a jiné články
Historie  [Fanda Podzimek 31.8.2013]
Železniční stanice staré nádraží Duchcov, začátek Kozí dráhy, provoz zahájen 18.7.1867. provoz do Mostu zahájen 8.10.1870.
1867 Ustecko teplická dráha prodloužena do Duchcova
1868 zahájena doprava na trati Teplice - Duchcov ,
1870 8.10. - Duchcov – Most - Chomutov
V Duchcově začínala tzv.Kozí dráha /společnost Duchcovsko-podmokelské dráhy /
1898 bylo původní duchcovské nádraží nahrazeno stavbou architekta Hermanna Rudolfa
1872 zahájen provoz nákladní dopravy Duchcov staré n.-Světec , 1879 zahájen í veškerého provozu Ledvic, Rudolph, Hermann - architekt, stavitel,
Železniční trať společnosti A.T.E Ústecko-teplická dráha (německy: Au... [více]

 Dobové obrázky/pohlednice

 Novodobé obrázky

 Ostatní


Komentáře a upřesňující informace k místu


stare duchcovske nadrazi atrat [george 4.2.2016 18:02] | Reagovat
pral bych si nalezt jak bylo na starem duchcovskem nadrazi kolik melo koleji a jak to vypadalo ve vnitr v budove jestli to nekdo pamatuje a dale se zajimam o to kudy pokracovala trat nabilinu za duchcovskym viaduktem dekuji george
Re: stare duchcovske nadrazi atrat [Raffler Jaroslav 19.4.2017 10:50] | Reagovat
zdravím.co si já pamatuji,tak odbočka na Bílinu byla před Ledvickým nádražím.Byly tam dvě traťě jedna vedla přes Ledvické nádraží do Bíliny,druhá přes Liptické nádraží směr Most a Chomutov.Jinak nádraží bylo pěkné,mělo i pěknou restáuraci.
demolice [Bohumil Freisleben 17.6.2018 17:26] | Reagovat
Letos má jít k zemi: https://usti.idnes.cz/stare-nadrazi-duchcov-bourani-obyvatele-nesouhlas-f8f-/usti-zpravy.aspx?c=A180613_408495_usti-zpravy_vac2
stare duchcovske nadrazi [jakal.51 29.10.2018 22:31] | Reagovat
Budova stareho duchcovskeho nadrazi je uz zlikvidovana.Z ulice je videt jenom hlineny nasep mezi byvalou trati a silnici kolem...
demolice, likvidace [naviza 5.3.2021 12:04] | Reagovat
Na demolici má velkou zásluhu současný starosta Zbyňek Šimbera!!!
kdysi ještě před jeho starostováním to s nádražím vypadalo celkem obstojně, tím myslím že bývalá starostka se snažila o jeho záchranu, celkem se jí to dařilo. Přišel tento a nádraží šlo k zemi!!!
Re: demolice, likvidace [Jiří Hemmer 6.3.2021 21:44] | Reagovat
Možná chtěl jenom dát někomu práci např. spřízněné firmě. Tak jako tak padla možnost vést trať přes Duchcov bez nutnosti postavit novou budovu. Obec si měla rozmyslet co vlastně chce už dávno. Od toho tam zastupitelé jsou.
historie [naviza 8.3.2021 19:52] | Reagovat
Víte o historii nádraží? Pokud ano tak nechápu co jste tím myslel...
Re: historie [Jiří Hemmer 9.3.2021 12:27] | Reagovat
Mohl by jste to rozvést? Váš komentář není dost jasný.
Re: Re: historie [naviza 10.3.2021 12:05] | Reagovat
Pokud jsem pochopil správně tak jste s likvidací nádraží souhlasil. Možná se pletu, v tom případě se omlouvám. Chci jen naznačit že současné vedení, nebo vedení které souhlasilo s demolicí, jednalo tak jak tomu bylo dávno, Nejdříve necháme zpustošit, potom zbouráme.
Možná jste narazil na možnost "lobinku", také bych se k tomu přikláněl. Vím jak vypadal Duchcov před vládou komunistů, jak dopadl za jejich vlády. Jen samé bourání, likvidace historie atd. Proto mi připadá že to co se stalo se starým nádražím, s jeho historií je neodpustitelné.
Re: Re: Re: historie [Jiří Hemmer 11.3.2021 00:03] | Reagovat
Nikdy jsem nesouhlasil s demolicí žádného nádraží, když se podíváte na moje příspěvky, můžete se přesvědčit, že kritizuji chování SŽ i komunistů. Z hlediska železnice bylo zásadní, aby se vrátila do původního koridoru, protože zastávka budovaná na přeložce leží daleko od města. Objekt Duchcovského nádraží byl navíc architektonický cenný. Podobně skončilo i staré nádraží v Oldřichově , které bylo nedávno také strženo či nádraží v Otvicích.
nádraží [NAVIZA 11.3.2021 09:11] | Reagovat
Přesně tak, s vaším názorem se plně ztotožňuji. PAMATUJI SI TAKÉ KDYŽ SE HOVOŘILO O NAVRÁCENÍ TRATI DO PŮVODNÍHO ULOŽENÍ. To bylo ještě za komunistů, v začátku rabování, myslím že se chtěli jen ospravedlnit. Za mě to co provedl Duchcov je barbarství, poplatné minulé a smutné době. Jinak k Oldřichovskému nádraží. Myslím že strženo nebylo celé, snad je horní patro, na něm je nová výstavba. Zdá se mi že je tu záměr vrátit vše do historie, tak jak tomu bylo dříve.
Re: nádraží [Jiří Hemmer 11.3.2021 11:58] | Reagovat
Taky bylo nádraží v Ledvicích a staré nádraží v Bílině, které taky zmizelo.
Pak ještě existovalo nádraží Bílina město. U toho nevím jestli leží ve stejném místě a jenom zbourali přijímací budovu nebo ho posunuli.
nádraží [naviza 14.3.2021 12:27] | Reagovat
Ano, Ledvické bylo od směru Duchcov, na lévé straně, směr Bílina. Na pravo bylo Liptické, spíše dřevěná zastávka, směr Most. A Bílinské v Důlní ulici je již dávno zlikvidované.
 Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 13 do následujícího políčka:

   





VĂ­ce informacĂ­ ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist