Železniční viadukt a stanice Praha-HrabovkaKategorie: Jiný  (správní obec: Praha 3-Žižkov) Okres: Praha-východDůvod zániku: Nespecifikováno - Demolice Období zániku: Po 2000Současný stav: Zničena zcela WGS-84 souřadnice (GPS) | Šířka N(Y)° | Délka E(X)° | Popis | Vloženo | |  | 50.08727 | 14.44358 | z mapy | Jan Popelík 26.5.2014 | |
Historie a jiné článkyDvě zastávky Hrabovka [Jan Tomášek 19.10.2016] 1. Zastávka (stanice) na Hrabovce je dnešní nedílnou součástí Masarykova nádraží. Nádraží tady sloužilo jako konečná spojovací dráhy a jako přípojová stanice ke kolejím Společnosti státní dráhy až do roku 1919, kdy logicky splynulo s Masarykovým nádražím. Jinak zastávka Hrabovka měla co do činění i s dnešním Hlavním nádraží, ale to bylo v dobách, kdy ještě neslo název nádraží Františka Josefa I. Na Hrabovce, jakožto výchozí části tzv. spojovací dráhy, byly tehdy sklady uhlí a probíhalo zde zbrojení lokomotiv pro dráhu císaře Františka Josefa I. 2. Zastávka, původně pojmenovaná ŽIŽKOV – HRABOVKA, odlehčovala Masarykovu nádraží hlavně ve ... [více]
Krátce [Fanda Podzimek 29.8.2013] Kamenný viadukt přes dnešní trocnovskou ulici na Žižkově byl součástí původního areálu nádraží severní státní dráhy (nord staats bahn, nstb) z roku 1845. 20. srpna 1845 po něm přijel z vídně do Prahy první vlak. most byl postupně několikrát upravován a rozšiřován. v posledním provozním stavu byl trojkolejný most tvořen středním ocelovým trámovým polem s kamennými krajními opěrami, v nichž byly průchody pro pěší s plochým a částečně obloukovým zaklenutím. v dubnu 2007 byl most snesen, v rámci stavby tzv. nového spojení byl kompletně nahrazen novým mostem. Hrázděná budova zastávky Hrabovka odlehčovala provozu Hlavního nádraží v letech 1922–1941, ale byla odstraněna až v červenci 2004 Dobové obrázky/pohlednice Demolice |
Novodobé obrázky Žádný záznam
|
Ostatní Mapy |
Komentáře a upřesňující informace k místu Zmatek [Jiří Králík 24.1.2016 19:01] | ReagovatFotografie jsou přiřazeny poněkud chaoticky a jejich popis je přímo mystifikace. Článek pojednává o viaduktu Severní státní dráhy přes Trocnovskou ulici, avšak přiřazené fotky demolice se týkají mostů přes Husitskou ulici. Ovšem ty dva snímky popsané "Příprava" a "O pár chvil později" nejsou dva snímky téhož mostu před demolicí a po demolice - první je snímek mostu Vysoká Hrabovka, tedy mostu Turnovsko-kralupsko-pražské dráhy, který nebyl zbourán, ale jen přestavěn pro cyklostezku, a druhý snímek zachycuje most Malá Hrabovka po demolici. Nebo se mýlím? http://www.mocr.army.cz/images/id_15001_16000/15623/16.jpg [marp 30.3.2016 16:04] | ReagovatBude tomu tak. Most Severní státní dráhy přes Trocnovskou ulici je na leteckém snímku (viz link) vlevo nahoře. Vysoká Hrabovka přes Husitskou vlevo uprostřed. Most Malá Hrabovka byl přes křižovatku těchto ulic (mimo záběr vlevo).
Zastávka Hrabovka odlehčovala provozu Masarykova nádraží. Byly v ní ukončeny dělnické vlaky, které by stejně na Masarykovo nádraží většinou dorazily prázdné. Zastávka tedy sloužila jako odstavné nádraží, odpoledne z ní zase vyrazily dělnické vlaky mimo Prahu. http://1gr.cz/fotky/idnes/14/073/org/JBS54c31d_A_Vtkov.jpg [marp 26.4.2016 17:38] | ReagovatMost Malá Hrabovka na jiné fotce ze stavby Památníku osvobození na Žižkově z konce 20. let 20. století, viz link v nadpisu.
Jinak zastávka Hrabovka měla co do činění s dnešním Hlavním nádraží, ale to bylo v dobách, kdy ještě neslo název nádraží Františka Josefa I. Na Hrabovce, jakožto výchozí části tzv. spojovací dráhy, byly tehdy sklady uhlí a probíhalo zde zbrojení lokomotiv pro dráhu císaře Františka Josefa I.
Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
|