elezniční viadukt a stanice Praha-HrabovkaKategorie: Andere  (správní obec: Praha 3-ikov) Bezirk: Prag-OstDie Ursache des Untergangs: Nicht spezifizieren - Demolice Untergangsepoche: Po 2000Aktuelle Stand: Zničena zcela WGS-84 Koordinate (GPS) | ířka N(Y)° | Délka E(X)° | Beschreibung | Eingegeben | | | 50.08727 | 14.44358 | z mapy | Jan Popelík 26.5.2014 | | Ortsgeschichte und Andere ArtikelDvě zastávky Hrabovka [Jan Tomáek 19.10.2016] 1. Zastávka (stanice) na Hrabovce je dnení nedílnou součástí Masarykova nádraí. Nádraí tady slouilo jako konečná spojovací dráhy a jako přípojová stanice ke kolejím Společnosti státní dráhy a do roku 1919, kdy logicky splynulo s Masarykovým nádraím. Jinak zastávka Hrabovka měla co do činění i s dnením Hlavním nádraí, ale to bylo v dobách, kdy jetě neslo název nádraí Frantika Josefa I. Na Hrabovce, jakoto výchozí části tzv. spojovací dráhy, byly tehdy sklady uhlí a probíhalo zde zbrojení lokomotiv pro dráhu císaře Frantika Josefa I. 2. Zastávka, původně pojmenovaná IKOV HRABOVKA, odlehčovala Masarykovu nádraí hlavně ve ... [weiter]
Krátce [Fanda Podzimek 29.8.2013] Kamenný viadukt přes dnení trocnovskou ulici na ikově byl součástí původního areálu nádraí severní státní dráhy (nord staats bahn, nstb) z roku 1845. 20. srpna 1845 po něm přijel z vídně do Prahy první vlak. most byl postupně několikrát upravován a roziřován. v posledním provozním stavu byl trojkolejný most tvořen středním ocelovým trámovým polem s kamennými krajními opěrami, v nich byly průchody pro pěí s plochým a částečně obloukovým zaklenutím. v dubnu 2007 byl most snesen, v rámci stavby tzv. nového spojení byl kompletně nahrazen novým mostem. Hrázděná budova zastávky Hrabovka odlehčovala provozu Hlavního nádraí v letech 19221941, ale byla odstraněna a v červenci 2004 Zeitbilder und Ansichtskarten Demolice |
Gegenwärtige Bilder Kein Datensatz
|
Andere Mapy |
Kommentar und weitere Informationen zu dem Ort Zmatek [Jiří Králík 24.1.2016 19:01] | ReagierenFotografie jsou přiřazeny poněkud chaoticky a jejich popis je přímo mystifikace. Článek pojednává o viaduktu Severní státní dráhy přes Trocnovskou ulici, avak přiřazené fotky demolice se týkají mostů přes Husitskou ulici. Ovem ty dva snímky popsané "Příprava" a "O pár chvil později" nejsou dva snímky tého mostu před demolicí a po demolice - první je snímek mostu Vysoká Hrabovka, tedy mostu Turnovsko-kralupsko-praské dráhy, který nebyl zbourán, ale jen přestavěn pro cyklostezku, a druhý snímek zachycuje most Malá Hrabovka po demolici. Nebo se mýlím? http://www.mocr.army.cz/images/id_15001_16000/15623/16.jpg [marp 30.3.2016 16:04] | ReagierenBude tomu tak. Most Severní státní dráhy přes Trocnovskou ulici je na leteckém snímku (viz link) vlevo nahoře. Vysoká Hrabovka přes Husitskou vlevo uprostřed. Most Malá Hrabovka byl přes křiovatku těchto ulic (mimo záběr vlevo).
Zastávka Hrabovka odlehčovala provozu Masarykova nádraí. Byly v ní ukončeny dělnické vlaky, které by stejně na Masarykovo nádraí větinou dorazily prázdné. Zastávka tedy slouila jako odstavné nádraí, odpoledne z ní zase vyrazily dělnické vlaky mimo Prahu. http://1gr.cz/fotky/idnes/14/073/org/JBS54c31d_A_Vtkov.jpg [marp 26.4.2016 17:38] | ReagierenMost Malá Hrabovka na jiné fotce ze stavby Památníku osvobození na ikově z konce 20. let 20. století, viz link v nadpisu.
Jinak zastávka Hrabovka měla co do činění s dnením Hlavním nádraí, ale to bylo v dobách, kdy jetě neslo název nádraí Frantika Josefa I. Na Hrabovce, jakoto výchozí části tzv. spojovací dráhy, byly tehdy sklady uhlí a probíhalo zde zbrojení lokomotiv pro dráhu císaře Frantika Josefa I.
Informationen zu dem Ort eingeben oder verveinern
|