Železniční viadukt a stanice Praha-Hrabovka (Železniční viadukt a stanice Praha-Hrabovka) - Dvě zastávky Hrabovka
Přispěl:
11.
Zastávka (stanice) na Hrabovce je dnešní nedílnou součástí Masarykova nádraží. Nádraží tady sloužilo jako konečná spojovací dráhy a jako přípojová stanice ke kolejím Společnosti státní dráhy až do roku 1919, kdy logicky splynulo s Masarykovým nádražím. Jinak zastávka Hrabovka měla co do činění i s dnešním Hlavním nádraží, ale to bylo v dobách, kdy ještě neslo název nádraží Františka Josefa I. Na Hrabovce, jakožto výchozí části tzv. spojovací dráhy, byly tehdy sklady uhlí a probíhalo zde zbrojení lokomotiv pro dráhu císaře Františka Josefa I.
2.
Zastávka, původně pojmenovaná ŽIŽKOV – HRABOVKA, odlehčovala Masarykovu nádraží hlavně ve zmáhání špičkové dopravy. Byly v ní ukončeny dělnické vlaky, které by stejně na Masarykovo nádraží většinou dorazily prázdné. Zastávka tedy sloužila jako odstavné nádraží, odpoledne z ní zase vyrazily dělnické vlaky mimo Prahu. Její provoz ale nebyl zrovna nejjednodušší, proto byla v roce 1941 opuštěna.
(Pavel Schreier - O zapomenutých tvářích železniční Prahy II. + zdejší komentáře)
Vloženo: 19.10.2016