PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
› Přidat obrázek
› Přidat článek
› Přidat odkaz
Přidat GPS
[Pavel Beran 1.4.2005] 
Vlčinec  (Wölfling)   také: Velflík

Kategorie: Obec   
Okres: Karlovy Vary
Důvod zániku: Postupně vysídleno po 1945 -
Období zániku: Nespecifikováno
Současný stav: Zničena zcela - stojí původní myslivna (po válce krátce sloužila Junákům a později jako lovecká chata, dnes je ve zcháralém stavu), dále jsou patrné obvodové zdi asi 4 stavení

 WGS-84 souřadnice (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°PopisVloženo 
  50.31972 12.83333 dle mapy - centroid místa Pavel Beran 1.1.2006  
  50.19330 12.49998 Hájovna Tomáš Čadek 19.4.2011  
  50.32583 12.81944 upřesnění polohy. Vlastimil Hromada 29.7.2011  

 Historie a jiné články
Žádný záznam

 Vývoj počtu obyvatel a domů
Rok19211950[zdroje údajů]
Počet obyvatel130
Počet domů43

 Dobové obrázky/pohlednice

 Novodobé obrázky

 Ostatní

 Odkazy
Videozáznam na youtube - video z mé návštěvy zaniklé osady Wölfling 19.4.2011

Komentáře a upřesňující informace k místu


restaurace [J.Špatný 17.4.2007 23:48] | Reagovat
budova restaurace na Vlčinci v roce 2005 a 2006 několikrát hořela , a nyní jsou tam jen chátrající ruiny , možná sežeu i foto a dodám.
Vlčinec 2008 [Pavel Rykl 26.8.2008 21:25] | Reagovat
Při letošní návštěvě na Vlčinci mě čekalo příjemné překvapení. Přestože loni to vypadalo, že hájovně zvoní umíráček, letos byla postavena polovina nového krovu. V roce 1993 jsme tam přespávali na trempu. V pravé části půdy byla místnost s dřevěnou podlahou, palandami a kamny. O rok později byla již podlaha vytrhaná tak načisto, že po ní nezbyly v trámech ani hřebíky. Je dobře, že alespoň tady se blýská na lepší časy.
Re: Vlčinec 2008 [Martin Klíma 30.1.2009 12:49] | Reagovat
Byl jsem na tom to místě asi 14 dní před vámi , taky mi to udělalo radost , čekal jsem ruinu . Tak snad to onen člověk dotáhne do 100% .
Vlčinec 2009 [Pavel Rykl 15.8.2009 20:46] | Reagovat
Za rok se toho moc neudělalo, aspoň že střecha je zakrytá.
.... [Martin Šiška 25.8.2009 21:18] | Reagovat
opět po 4 letech na místě a nestačil jsem se divit.je dobře že tahle stránka funguje.
2010 [Martin Klíma 2.9.2010 12:47] | Reagovat
nevíte náhodou někdo jak vipadá hájovna teď ? letos jsem tam vůbec nebyl.
Re: 2010 [Tomáš Kožík 19.4.2011 22:09] | Reagovat
přidal jsem sem nějaké aktuální fotky k datu 19.4.2011. Zanedlouho přihodím i video co jsme natočil ;-)
Re: Re: 2010 [Martin Klíma 19.5.2011 19:54] | Reagovat
Zdravím vás a moc děkuji za fotografie objektů z tohohle krásnýho místa . Já jen nechápu že na tom objektu už dál nikdo nic nedělá , majiteli muselo být zprvu jasné že do objektu bude muset vložit statisíce aby vypadal k světu . Nechápu uvažování lidí , můžu jenom doufat že třeba za 15 let nezbyde z hájovny taková rujna jako restaurace která stála opodál.
Vlčinec 2011 [Pavel Rykl 8.5.2011 21:27] | Reagovat
Dnes jsem okolo projížděl na kole a zarazilo mně, že se od roku 2009 prakticky nic nezměnilo. Jediné pozitivum je, že do stavby nezatéká.
Pohled k Plešivci [Pavel Rykl 8.5.2011 21:53] | Reagovat
Historická pohlednice označená jako "Pohled k Plešivci" v žádném případě nemůže být z Vlčince. Vlčinec leží na jihozápadním úbočí stejnojmenné hory a právě její masiv brání ve výhledu na Plešivec, který leží severněji. Podle tvaru Plešivce a umístění louky pod jeho hřebenem odhaduji, že pohled je pravděpodobně z Abertam.
Re: Pohled k Plešivci [Martin Klíma 19.5.2011 19:54] | Reagovat
jo asi máte pravdu , mě to ale taky vrtalo hlavou , na jakou stranu je to pohled, každopádně je to ale pohlednice skvostná.
Re: Pohled k Plešivci [Jaroslav Štorkán, Hroznětín 30.7.2011 22:56] | Reagovat
Dnes jsem přidal mapu. Velflík byla osada, Vlčinec je vrchol nad Velflíkem a proto pohled na Plešivec mohl být z Vlčince. Kdybych tuto vaši poznámku četl před výšlapem na Velflík, tak jsem ještě ten jeden kilometr na Vlčinec urazil. Snad příště.
Re: Re: Pohled k Plešivci [Pavel Rykl 30.7.2011 23:29] | Reagovat
Tento pohled nemůže být z Vlčince. Na jeho vrcholu ani na jeho severním úbočí směrem k Plešivci nebyly žádné stavby. Navíc Vlčinec vznikl počeštěním jména Wölfling a na českých mapách se i osada jmenuje Vlčinec. Je zřejmé, že jména osady i hory spolu úzce souvisí.
Re: Pohled k Plešivci [Michal Urban 28.8.2011 22:37] | Reagovat
Dodatečně díky za upozornění, obrázek jsem od odstranil. Zdravím M. Urban
Re: Re: Pohled k Plešivci [Pavel Rykl 29.8.2011 21:23] | Reagovat
Dobrý den, možná by šlo vložit obrázek jinam. Pokoušel jsem se ho lokalizovat, ale zjistil jsem, že ani jeden z domů nestojí. Pravděpodobně se nacházeli někde kolem Dlouhé ulice v Abertamech.
Vlčinec-upřesnění. [Vlastimil Hromada 29.7.2011 11:29] | Reagovat
Nebyla to obec ale skupina chalup.
Re: Vlčinec-upřesnění. [Zdeněk Pechar 30.7.2011 09:04] | Reagovat
U Chytila vedeno jako osada, patřící pod obec Salmthal(Pstruží).
Re: Re: Vlčinec-upřesnění. [Jaroslav Štorkán, Hroznětín 30.7.2011 22:11] | Reagovat
Chytilův místopis zná jen Velflík (Wölfling). Toto označení je i na rozcestníku. Vlčinec je vrchol nad Velflíkem.
Re: Re: Re: Vlčinec-upřesnění. [Pavel Rykl 30.7.2011 23:14] | Reagovat
Na Müllerově mapě Čech a na I. vojenském mapování se vrchol nad Velflíkem jmenuje Glasberg. Na mapě III. voj. mapování se již jmenuje Wölfling a na mapě vydané roku 1934 (je dvojjazyčná) se jmenuje německy Wölfling Bg. a česky Velflík. Na této mapě má osada pouze německé jnéno Wölfling. Je zřejmé, že vrch byl nazván podle osady, jelikož osada Wölfling je už na Müllerově mapě Čech.
Re: Re: Re: Re: Vlčinec-upřesnění. [Jaroslav Štorkán, Hroznětín 31.7.2011 09:12] | Reagovat
Podíval jsem se na turistickou mapu na Seznam.cz a tam je označení "Vlčinec myslivna" a "Vlčinec rozcestí" i když na tabelce na stromu je Velflík.
Re: Re: Re: Re: Re: Vlčinec-upřesnění. [Zdeněk Pechar 31.7.2011 09:27] | Reagovat
Souhlas se vším co zde uvádíte.Jen malá poznámka, v turistické mapě se pojmenování Vlčinec vztahuje ke " kopci" s upřesněním myslivna atp.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vlčinec-upřesnění. [Jaroslav Štorkán, Hroznětín 1.8.2011 14:53] | Reagovat
Toto jsem uvedl již 30.7.. dnes - Velflík = chata a okolí, Vlčinec = kopec, i když dříve to bylo i jinak.
Hájovny. [Jaroslav Štorkán, Hroznětín 5.8.2011 11:12] | Reagovat
Děkuji za vložení map z roku 1934 a 1972, podle kterých je vše jasné. Na mapě z roku 1934 je označena hájovna v Lužci, na Velflíku označení hájovny značkou chybí. Na mapě z roku 1972 jsou správně označeny obě hájovny a to jak v Lužci, tak i na Velflíku. Na Velflíku je rozcestník žluté a modré značky, při cestě od Hroznětína (od východu), až za hájovnou. Trochu divně je na mapě z roku 1972 nakreslena odbočka modré na vrchol Vlčince, což lze porovnat s mapou, kterou jsem vložil, což není podstatné.
Re: Hájovny. [Pavel Rykl 6.8.2011 09:04] | Reagovat
Když porovnáte umístění označené hájovny s okolními vrcholy zjistíte, že označená je hájovna na Wölflingu. V Lužci (Kammersgün) označená hájovna není. Dokonce ani cesty se za tu dobu moc nezměnily. Je patrné, že jádro osady leželo východněji.
Re: Re: Hájovny. [Jaroslav Štorkán, Hroznětín 6.8.2011 17:22] | Reagovat
Své předchozí stanovisko z 5.8. jsem nucen opravit. Nejhorší je matení pojmů Wölfling, Velflík a Vlčinec. Na každé mapě je těmito pojmy označeno něci jiného. Osada je znát pouze na historické mapě. Pokusím se ji použít jako výchozí a doplním do ní současné turistické značení. Konečně se v tom začínám trochu orientovat. Vše ale až po výšlapu příští týden. V Lužci je hájovna označena na mapě z roku 1792, na ostatních chybí.
Hájovny. [Jaroslav Štorkán, Hroznětín 6.8.2011 16:15] | Reagovat
Porovnávám mapy s tím, co jsem minulý čtvrtek viděl přímo na Velflíku. Vycházím též z turistického značení. Na mapě z roku 1972 chybí zelená turistická značka, po které jsem šel z Hroznětína. Příští týden mám cestu na Černé jezero a tak se znovu vydrápu nahoru a uvidím. V lese se provádí těžba a tak jsou, přes veškerou snahu Lázeňských lesů, některé úseky hůře průchodné. Oproti mapě z roku 1934 jsou cesty úplně jinde.
 Doplňte nebo upřesněte informace k tomuto místu
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 43 do následujícího políčka:

   





Více informací ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist