EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ĂˆeskyÈesky
› Bild hinzufügen
› Artikel hinzufügen
› Verweis hinzufügen
› GPS hinzufügen
Umgebung:
Kostel sv. Barbory 0.2km
Podjedlí 1.0km
Stávky 2.2km
Darkovský dvůr 2.7km
Restaurace Sznapka 3.8km
Stonava - zámek 3.8km
Ráj 4.3km
Darkov 4.5km
Karviná-nový zámek 5.0km
Kateřina 5.0km
Výpis je omezen na 10 míst. [více]
[Miloš Miličevič 21.2.2009] 
Lonkau  (Louky)   auch: Louky nad Olší

Kategorie: Obec   
Bezirk: Karwin
Die Ursache des Untergangs: Nicht spezifizieren - Těžba černého uhlí
Untergangsepoche: Nespecifikováno
Aktuelle Stand: Zničena částečně - Zbyla jižní část obce

 WGS-84 Koordinate (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°BeschreibungEingegeben 
  49.81125 18.57811 dle mapy.cz Miloš Miličevič 21.2.2009  

 Ortsgeschichte und Andere Artikel
Karviná 9 -Louky  [Petr Bindač 18.4.2009]
Louky nad Olší byly původně umístěny na sever od dnešní osady. Vlivem rozsáhlé důlní činnosti-značných poklesů a důlních vod byla původní vesnice zbourána. Dodnes zůstal zachován původní kostel sv.Barbory,který je v současné době nepřístupný. Jeho vlastník je OKD a hrozí jeho demolice.
Dnešní Louky leží na jih od původní obce a jsou administrativně součástí Karviné označovány jako Karviná 9 – Louky.

 Entwicklung der Bewohnerzahl und Häuser
Kein Datensatz

 Zeitbilder und Ansichtskarten

 Gegenwärtige Bilder

 Andere

 Links
Poddolované obce ve východní části OKR
SilesianWeb - pohled do minulosti obcí karvinského okresu

Kommentar und weitere Informationen zu dem Ort


Louky [Petr Bindač 18.4.2009 10:47] | Reagieren
Tak jsem si prošel s přítelkyni celou původní cestu z Darkova přes vilovou čtvr až do Louky ke starému kostelu. Popravdě řečeno chtěli jsem to absolvovat na kole,ale nakonec jsem rád že jsme zvolili pěší variantu,protože některá místa byla docela špatně přístupná.
Kdyby měl někdo k dispozici mapu obce s původními názvy ulic,velice rád bych to uvítal a doplnil.Momentálně jsem použil u hlavní ulice název Těšínská (vycházel jsem z jejího pokračování z Darkova) a u ulic,u kterých jsem naznal název jsem dal otazníky.
Re: Louky [Robert Rotter 14.10.2009 21:17] | Reagieren
Zdravím Vás pane Bindáč.Mohu Vám poskytnout pár informací a kontaktů ohledně Louk.Kontaktujte mne na můj mail.S pozdravem RR.
Re: Re: Louky [Taána Pavlíková 7.1.2013 23:24] | Reagieren
Dobrý den, pokud tohle právě čtete, koukněte na stránky www.zanikleobce.cz přibylo tam pár postřehů milovníků Louk :-)
Re: Louky [Jiřina 18.7.2013 23:29] | Reagieren
Do roku 1972 v Loukách žádné názvy ulic nebyly. Hovorově se říkalo stavarňa to bylo od drogerie směrem ke staré hájemce, červená kolonie (posledních 15 rodinných domků ještě za stavarňou, podjedlí atd. Taky cesta z Darkova ke kostelu byla jiná vedla bezprostředně kolem kostela.Můžu Vám zodpovědět otázky z období 1955 do 1972. Byli jsme jedni z prvních, kteří se stěhovali, takže tu devastaci, jsme neměli denně na očích. Milovala jsem groble kolem Laryšových rybníků se 700 let starými duby, tehdy se o tom hodně psalo v tisku (Nová svoboda nevím určitě) popisovali tam Louky ochránci přírody, kteří se snažili zachránit Louky.
Louky /zápis z kroniky rok 1952 [Jiřina 19.7.2013 18:58] | Reagieren
POLOHA A POPIS zápis z kroniky z r. 1952

Obec Louky nad Olzou se rozkládá podle katastrální mapy na ploše 984 ha. Název obce prošel mnohými změnami, v dobách dávných to byly: Łyngi, Łengi , Łynki , Lonkau , Łęki. Teprve v posledních letech se uchytil název Louky - Łški. Název Louky nad Olzou, Łški nad Olzš, byl dán obci rozhodnutím ministerstva vnitra za První republiky od řeky Olzy, která protéká obcí. Poloha obce je velmi nízká - vznáší se jen 251 m nad hladinou moře. Střed obce leží v dolině řeky Olzy, která tvoří mezistátní hranici s Polskem. S obcí sousedí severně Darkov, západně Stonava a Albrechtice, na jihu Chotěbuz a Podobora. Jižní pahorkovitá část obce má lidový název Kempy – Kępy (jinak kopeček). V západní části jsou Paseky – Pasieki, Stonavský – Na Stonawskim, Podjedlí – Podjedle. Kotlina uprostřed Podjedlí má název Nivčok – Niwczok. Dále k severu máme tzv. Novou kolonii. Je to skupina několika dělnických domků vystavěných v létech 1921-1925. Bezprostředně u dráhy směrem ke Stonavě máme Polenčí – Połęcze (malá kolonie řad. domků). S Darkovem sousedí Stovky – pojmenovány od stavů – rybníků. Jdeme-li od Karviné, máme před sebou Předevsí – Przedewsie, další skupina domů byla pojmenovaná"Na Dole". Nejhustěji je obydlen střed obce po obou stranách okresní silnice. Cesta, která vede od MNV na zastávku byla nazvána Skotnica pravděpodobně od prvního občana, který tam bydlel. Kolonie Na Stavě vznikla za První republiky na půdě, kde býval rybník. Také kolonie U Nádraží vznikla po parcelaci za První republiky. Údolím obce se táhnou rybníky, podél kterých teče potok Mlýnka. Lidé tyto rybníky nazvali podle polohy a vzhledu takto: Kupczyk, Prostrzedniok, Pilarczyk, Przeryciok, Podłšżek, Sztrekowiec, Lipińszczok - o kterém se můžeme dočíst i v Pověstech Těšínského Slezska.

Asi 1/3 plochy obce tvoří lesy. Les na Kempach pojmenoval lid Grodziszcze. Podle legendy z toho lesa vedla podzemní chodba do starého Těšína – hradu (grodu). Les u Albrechtic má lidový název Olbrachczok a u Stonavy Na Stonavským. Podnebí je mírné, atmosférické srážky časté - vydatné. Vzduch vcelku čistý, ve středu obce prosákly výpary z četných rybníků. Krásný pohled a čistý vzduch lákají občany k procházkám do různých části této malebné vesničky.
Re: Louky /zápis z kroniky rok 1952 [Libor 28.1.2016 09:07] | Reagieren
Na Podjedí směrem na Paseky je za zatáčkou udolí s potůčkem, prý se to tam jmenovalo Vinohrad, bylo to tak???
Re: Louky [Marcela Paszková (roz.Bujoková) 28.7.2016 10:00] | Reagieren
Ahoj všichni pisatelé. Zdravím a jsem moc ráda, že existují lidé. kterým osud Louk není lhostejný. Bydlím už 40 let v Třinci, kam jsme se přestěhovali po výkupu našeho domu v Kajsarové kolonii. Stěhovali jsme se v r.1975. Vím, že, víc starších občanů(včetně mé babičky), doplatilo na nucené vystěhování smrtí.Starý strom se nemá přesazovat. Moje maminka až do konce svého života neustále vzpomínala a trpěla tím, že se musela vystěhovat z rodné vsi. Jezdíme přes Louky k maminčině sestře(dvojčeti) do Stonavy. Ke kostelu jsme se chtěli podívat už dávno, ale bylo nám řečeno, že je to nebezpečné. Proto mě zaujalo to, že se tam dá zajít. Ulice kdysi v Loukách nebyly. byly pojmenovány jednotlivé části, např. Stavarňa, Červená kolonie, Podjedlí, Vinohrad, Paseky,Pískovna Dědina, Stavy. Stovky, Kamienec. Ještě by mě zajímalo, kdy je letos setkání Loučanů. Děkuji Marcela Paszková.
Louky-vzpomínka [Petr S. 4.1.2017 02:28] | Reagieren
...
Re: Re: Louky [Jiřina Slánská rozená Siudová 21.6.2022 11:56] | Reagieren
Ano. Louky nad Olší to byly 700 let staré stromy, unkry, Laryšové rybníky, lesy, 3 hospody, mateřská školka česká i polská, ZDŠ česká s ředitelem Kubálkem a pak Lokajíčkem, polská ZŠ....Píší o tom ve své knize Ostravský ráj. Pamatuji si článek podle mého v Nové svobodě, kde ochránci přírody chtěli, aby zde vznikla Chráněna krajinná oblast. Byly zde rostliny a ptactvo, které se vyskytují zřídka. Došly vyhrály a tak postavili Důl ČSM Sever a Jih.
Re: Re: Louky [Jiřina Slánská rozená Siudová 21.6.2022 12:03] | Reagieren
Zdravím
Marcela, měla jste bratra Josefa a myslím, že ještě jednoho mladšího. S Josefem jsem chodila do třídy. Bydleli jste na konci stávaly. My bydleli v červené kolonii. Cieslar, Fraňok, Rybitví, Siudovi atd.
Ozvěte se pokud jste to vy. Co dělá Josef? Nejsou nějaké srazy ZDŠ nebo Loučanů.
louky [martin cyron 4.2.2010 09:41] | Reagieren
zdravím,bydlel jsem jako školák v loukách,asi v roce 1988 jsme se stěhovali.to jsem byl v 8.třídě.bydlel jsem hned u školy,měli jsme jí za plotem.u našeho domu byl rybník kterému říkali -pavličok-.pár metrů dále bylo vl.nádraží.pokud vím tak v obci nebyli ulice pouze čísla popisné.my jsme měli č.44.byl to velký dům kde byla kdysi knihovna a také hospoda.ted je tam tato část dost pod vodou.louky byla krásná vesnice kde se rád vracím.kdyby vás ještě něco zajímalo tak se můžete ozvat.s pozdravem cyron.
Re: louky [Taána Pavlíková 7.1.2013 23:47] | Reagieren
Dobrý den, pokud tohle právě čtete, koukněte na stránky www.zanikleobce.cz přibylo tam pár postřehů milovníků Louk :-) A Pavličok si taky pamatuju..
Re: louky [Milan Kowalski 19.10.2023 08:22] | Reagieren
Dobrý den,ano,my se stehovali do Těšína v roce 1972,patřil jsem do rodiny Kowalskich..babička Helena,děda Jindřich, příbuzní Henerovi, ale to je tak všechno co mám já společného s Loukama..ale dětství nádherné mám ještě i fotku s Majkou Sikorovou
Louky 2010 [Petr Bindač 27.4.2010 12:16] | Reagieren
Rok se s rokem sešel a tak jsem navštívil místo činu. Bohužel stav kostela je čím dál horší a díky různým nenechavcům to asi lepší nebude. Kříž který stál před kostelem je vylomený a opřený o zeď kostela a vstupní dveře vypáčené.
Rybníky v Loukách [Anička53 20.7.2010 21:08] | Reagieren
Na Těšínské ulici se prodávaly stromy obsypané třešněmi, za 15 Kčs kus, asi v roce 1960-1965, chodili jsme z Lipin pěšky, natrhali do tašek a zavařovali.. Nevíte, kde se ty rybníky v Loukách vzaly (kdo je založil)? Zdravím všechny.
Re: Rybníky v Loukách [Mechellino 11.12.2010 18:43] | Reagieren
Ty rybníky vznikly z důlních vod.. Je to vlastně spodní voda vytlačena do svrchních partií.. Některé se používaly (nebo ještě používají) jako odkaliště pro roztřídění nadbytečného natěženého materiálu od uhlí..
Re: Re: Rybníky v Loukách [Jiřina 18.7.2013 23:41] | Reagieren
Dnešní důlní vody popisujete správně. Ale před těžením uhlí Dolem ČSM zde byly Laryšové rybníky a bunkry z druhé světové války, jako opevnění a taky 700 let staré duby, několik lidí se muselo chytit za ruce, abychom objali takový strom. Lovili jsme raky. A každoročně se konal výlov kaprů do kádi - paráda. Rybníky lemovalo kapradí a táhly se od Darkova až za českou základní školu. K nám domů chodil porybný, který měl ty rybníky na starost. Proto stavarňa - rybník = stav.
Re: Re: Re: Rybníky v Loukách [Marcela 4.1.2017 22:10] | Reagieren
Máte pravdu, skutečně tyto rybníky patřily rodu Laryšů, protože nᚠpraděd koupil pozemek pro stavbu rod. domu od Laryšů(dokonce mám schovanou kupní smlouvu.Zmínka o rybnících v Loukách je v knížce Pověsti a legendy Moravy a Slezska od manželů Poláškových. Nevím, zda si ještě pamatujete,že byly Malé Louky(zde bylo nádraží) a Velké Louky(zde bylo hradlo a depo nákladních vlaků, dnes je zde nádraží). Tyto Velké Louky přežily díky tomu, že je tam žluté pásmo(není zde uhlí ale pás písku).Proto Velké Louky existují i dnes a je to dobře.Marcela
Re: Re: Rybníky v Loukách [Jiřina 19.7.2013 19:03] | Reagieren
V minulosti se Louky nad Olší mohly pochlubit i přírodní rezervací "louckými rybníky", která patřila mezi nejhodnotnější botanické lokality okresu Karviná. Z již neexistující rybniční oblasti v Loukách jsou v Muzeu Těšínska umístěny herbářové položky a jsou jediným dokladem o životě pestré flory tohoto území.
Re: Rybníky v Loukách [Jiřina 18.7.2013 23:33] | Reagieren
Byly to Laryšové rybníky, tak jme jim říkali, babička se v Loukách narodila, tak to tak asi bude. S těmi třešněmi máte pravdu očesání třešní z jednoho stromu stálo 15 Kč.
Re: Rybníky v Loukách [Jiřina 25.7.2013 16:21] | Reagieren
An jste to vy tak k rybníkům: Údolím obce se táhnou rybníky, podél kterých teče potok Mlýnka. Lidé tyto rybníky nazvali podle polohy a vzhledu takto: Kupczyk, Prostrzedniok, Pilarczyk, Przeryciok, Podłšżek, Sztrekowiec, Lipińszczok - o kterém se můžeme dočíst i v Pověstech Těšínského Slezska.

Asi 1/3 plochy obce tvoří lesy. Les na Kempach pojmenoval lid Grodziszcze. Podle legendy z toho lesa vedla podzemní chodba do starého Těšína – hradu (grodu). Les u Albrechtic má lidový název Olbrachczok a u Stonavy Na Stonavským. Podnebí je mírné, atmosférické srážky časté - vydatné. Vzduch vcelku čistý, ve středu obce prosákly výpary z četných rybníků. Krásný pohled a čistý vzduch lákají občany k procházkám do různých části této malebné vesničky.

Před těžením uhlí Dolem ČSM zde byly Laryšové rybníky a bunkry z druhé světové války, jako opevnění a taky 700 let staré duby, několik lidí se muselo chytit za ruce, abychom objali takový strom. Lovili jsme raky. A každoročně se konal výlov kaprů do kádi - paráda. Rybníky lemovalo kapradí a táhly se od Darkova až za českou základní školu. K nám domů chodil porybný, který měl ty rybníky na starost. Proto stavarňa - rybník = stav.
V minulosti se Louky nad Olší mohly pochlubit i přírodní rezervací "louckými rybníky", která patřila mezi nejhodnotnější botanické lokality okresu Karviná. Z již neexistující rybniční oblasti v Loukách jsou v Muzeu Těšínska umístěny herbářové položky a jsou jediným dokladem o životě pestré flory tohoto území.
Byly to Laryšové rybníky, tak jsme jim říkali, babička se v Loukách narodila, tak to tak asi bude. S těmi třešněmi máte pravdu očesání třešní z jednoho stromu stálo 15 Kč.
Re: Rybníky v Loukách [Jiřina Slánská rozená Siudová 21.6.2022 12:13] | Reagieren
Rybníky byly v Loukách ještě než obec zdevastovaly důlní škody. Byla to Laryšové Rybníky a táhly se od Darkova, Červené kolonie, až do Velkých Louk dnes zbylá část. Výlov rybníků byla velká událost. Porybný bydlel mezi Červenou kolonii a Stavarnou právě od stav= rybnik. Rybníky byly mezi železnici a cestou, která vedla z Dárková třešňovou alejí kolem kostela až k hospodě, která zbyla v dnešních Loukách naproti novému kostelů.
Louky-kus mého života nostalgie [Gabriel Cieslar 5.11.2010 00:30] | Reagieren
Žil jsem v dané obci 1964-1982,jezdím tam taky,dům naproti škole č.p.150-Motykovi,je to jak v pohádce po tolika letech,našel jsem i pomník sv.Anny.Rád poznám každého kdo s tím má spojitost.
Re: Louky-kus mého života nostalgie [Inge Casadiová 2.2.2011 19:15] | Reagieren
Hledám spolužáčky dvojčata Janu a Evu Motykové nar. duben 1947. Neznáte je ? Případně na ně kontakt. Děkuji . S pozdravem Casadiová
Re: Re: Louky-kus mého života nostalgie [Taána Pavlíková 7.1.2013 23:50] | Reagieren
Dobrý den, moje babička si na Janu a Evu Motykové pamatuje...Mohla bych se jí zeptat, jestli neví, kde jsou nyní.
Re: Re: Louky-kus mého života nostalgie [Robert 8.1.2013 21:32] | Reagieren
Jana Motyková je provdána za Lankocze a bydlí někde v Karviné 6 a Eva bydlí někde v Třinci(mohu zjistit jak se jmenuje a kde přesně bydlí). To vím od své mamky.Snad jsem Vám alespoň trochu pomohl.
Re: Re: Re: Louky-kus mého života nostalgie [Marcela 4.1.2017 21:28] | Reagieren
Eva Motyková skutečně bydlí v Třinci.Nevím jak se jmenuje, ale pracuje v Prioru. Ve 2.patře je butik se spodním prádlem. Tam jsem ji potkala. Snad jsem Vám aspoň trochu pomohla. Marcela.
Louky nad Olší má rodná vesnice [Walek Josef 19.11.2010 15:16] | Reagieren
V Loukach jsem se narodil a cele své dětsví jsem žil Nejdřív ve svem rodinném domě čp 275 to bylo v Kajzarové kolonii směrem na Stavarňu kde byla i původní hájenka.Po poddolováni jsme se přestěhovali do domu čp 35 naproti hospudky RUDOLF a nakonec ještě než jsme se přestěhovali do Karviné bydleli jsme v bytovce naprotí obchodu . V Loukach nad Olší jsem žil 1965-1985 dvacet let života.
Re: Louky nad Olší má rodná vesnice [Robert 25.12.2010 14:22] | Reagieren
Ahoj Josefe! Vzpomeneš si na mě?Jezdili jsme spolu na motorkách,hráli fotbal a koupali se v Olze při splavu-to mám i na fotce! Bydlel jsem vedle Leoše Wlocha a jsem bratranec od Jury Vitoše.Taky bydlím v Karviné.Můžem se někdy potkat a dát řeč.Se mi ozvi na mail.Jak to že nejezdíš na srazy Loučanů?
Re: Louky nad Olší má rodná vesnice [Geibi 7.2.2011 20:47] | Reagieren
Zdravím Josef,Gabin píše,byl jsi docela dobrej brankář,pamatuješ dorost??Jirka Novák, dobrá parta, měl jsi mustanga,asi,už je to dlouho,malé hřiště,atd,pokud chceš ozvi se.
Re: Re: Louky nad Olší má rodná vesnice [Petr SIUDA 3.4.2011 21:52] | Reagieren
Ahoj, Narodil jsem se v roce 1963.Prožil jsem v Loukách krásných 25 let. Pak jsme se museli vystěhovat z dúvodů poddolování. Nyní žiju v Českěm Těšíně. Vzpomínám na prožité krásné mládí a zvláště na Českou školu,do kterě jsem chodil celých 9 let.Pracuji jako strojvedoucí u nákladní dopravy a Loukama projíždím skoro každou směnu.Nemůžu zapomenout na tu spoustu chalup podél tratě. Už to bohužel nejde vrátit zpět.Zatím ahoj Petr Siuda
Re: Re: Re: Louky nad Olší má rodná vesnice [Geibi 5.4.2011 20:45] | Reagieren
Ahoj Petře,
zdraví tě bratranec Gabin,je dobře,že se pár lidí po tolika letech dá dohromady, můj email Geibi@seznam.cz
Re: Re: Re: Louky nad Olší má rodná vesnice [Pavla 19.11.2011 17:56] | Reagieren
Dobrý den, narodil se zde můj dědeček Siuda Josef- 7.3.1877, víte něco o svých předcích ?
Re: Re: Re: Re: Louky nad Olší má rodná vesnice [Jiřina 18.7.2013 23:18] | Reagieren
Můj otec se taky jmenoval Josef Siuda, nar.20.3.1923. Vím jen, že jeho otec zemřel na zápal plic, když otci bylo 9 let.
Re: Re: Re: Re: Re: Louky nad Olší má rodná vesnice [peter 2.9.2013 16:44] | Reagieren
Dobry den som kronikar co robi kroniku z ceskoslovenskej fotbalovej reprezentacie a potrebujem od vas pomoc pani Jiřina chcem sa vas spytat ci vas otec Josef Siuda je ten byvaly fotbalista Baníka Ostrava pekne vas prosim pomozte mi a odpiste potrebujem to do kroniky moj mail je peter46@azet.sk zatial vam dakujem a pozdravujem Peter Kypus
Re: Re: Re: Re: Re: Louky nad Olší má rodná vesnice [Aleksander Dziwoki 14.6.2014 13:03] | Reagieren
Dzień Dobry,
Szanowna Pani, Szanowni Państwo, na terenie polskiej gminy Pogwizdów w miejscowoœci Kaczyce znajdujš się działki, których jak się domyœlam właœcicielami byli ( sš ) Obywatele Czech, mieszkajšcy kiedyœ w Loukach. Stan prawny tych działek na dzień dzisiejszy jest nieuregulowany, a jest osoba, która chciała by je kupić. Poszukuję więc spadkobierców Adolfa, Władysława i Marianny Siuda, Jana i Aneżki Witosz, Jana i Franciszka Filipczyk, Paula i Marianny Œliwka. Dane jakie posiadam dotyczš lat 1908-1928 i pochodzš z knihovych vlożek. Może macie Państwo jakieœ informacje o tych osobach, które pozwoliłyby mi na odnalezienie ich następców prawnych? Będę wdzięczny za każdš informację.
Re: Re: Re: Re: Re: Louky nad Olší má rodná vesnice [Marcela 4.1.2017 21:52] | Reagieren
Moje babička byla za svobodna taky Siudová Jana a co jsem slýchavala bylo příjmení Siuda nejrozířenější v Loukách.Proto měl každý majitel tohoto příjmení svoji přezdívku, např. Zajíc, Klapa,Saper, Siuda z desátého atd. Můj praděd měl přezdívku Tatek.Ale vše si už nepamatuji. Škoda, že jsem si nezapsala žádné vzpomínky moji maminky, která se narodila v Loukách v r.1929. Tehdy byla velice krutá zima a její rodiče se přestěhovali do novostavby č.p 342 (poslední dům podél tratě,pak už byla hájenka).Zdravím Marcela.
Re: Re: Re: Re: Louky nad Olší má rodná vesnice [Jan Siuda 7.1.2018 13:22] | Reagieren
Dobrý den,
náhodou jsem dnes narazil na tuto diskusi. Josef Siuda-nar. 7,3,1877 v Loukách je mým pradědou. Pocházím z linie rodu jeho syna Karla. Rád bych s Vámi navázal spolupráci v bádání po našich společných předcích.
kontakt ? Louky nad Olší má rodná vesnice [Pavla Walková 7.1.2018 14:49] | Reagieren
Vzhledem, že naše rodina je velmi rozsáhlá, je možné, že již kontakt máme, ale pro případ- prosím ozvěte se na můj email. Třeba dáme dohromady více informací. Pavla
Re: kontakt ? Louky nad Olší má rodná vesnice [Jan Siuda 7.1.2018 14:55] | Reagieren
Dobrý den,
díky za rychlou reakci. Prosím pošlete mi kontakt na e-mail: architekt.siuda@post.cz
S pozdravem Jan Siuda
Loučané Loukám [Petr Urbanec 30.4.2011 19:31] | Reagieren
Zdravím Loučany.
Pokud má někdo nějé fotky Louk a okolí, případně i videa, rád bych se s ním domluvil. Případně prosím napište datum srazu Loučanů. s pozdravem PU
Loučané Loukám [Petr Urbanec 30.4.2011 19:39] | Reagieren
Přikádám historickou mapu Louk / můžete si najít vše jak bylo a zavzpomínat/
http://kontaminace.cenia.cz/
Re: Loučané Loukám [Roman 20.2.2013 19:51] | Reagieren
Petře můžete se mi ozvat na mail drr@mizera,cz -jde o společné předky pokud se nepletu.Roman
Re: Re: Loučané Loukám [Petr Urbanec 20.2.2013 20:02] | Reagieren
Zdravím , co máte nového?
Re: Re: Re: Loučané Loukám [drroman 22.2.2013 18:26] | Reagieren
Nic,spíš potřebuju.Jde mi o informace,data,fotky...
Roman(drr@mizera.cz)
Re: Loučané Loukám [Eva Poláková 7.5.2023 17:00] | Reagieren
Dobrý den,zajímalo by mě jestli je ještě možné někde najít tuto mapu.Děkuji
Nostalgie [pert siuda 24.9.2011 11:17] | Reagieren
...je to moc smutné vzpomínání... ...žil jsem v Loukách nad Olší v době 1952 - 1975... ...krásné časy...

...mám ještě taky nějaká foto..
Re: Nostalgie [Táňa 4.1.2013 22:03] | Reagieren
Ahoj lidi, jsem rada, ze jsem nasla tyhle stranky o Loukach nad Olsi. Jezdila jsem tam na prazdniny k babicce Bozene Balwarove-pracovala tam jako zdravotni sestricka. Bydlela za kostelem c.p. 527. Moc rada vzpominam a je mi smutno z toho, jak Louky dopadly. Rada bych videla vice fotek a zavzpominala si. Byly to vzdy nejkrasneji stravene prazdniny.
Re: Nostalgie [Táňa 5.1.2013 00:35] | Reagieren
Pane Siudo, mohl by jste mi nejake fotky poslat? Chtela bych je ukazat babicce. Pokud ano, predem dekuji.
hledam [Táňa 4.1.2013 22:11] | Reagieren
A jeste neco-znate nekdo kluky (tedy kdysi jim bylo +- 12, v roce 1988), takze dnes uz tricatnici :-) jako jsou David Jaty, Risa Ranosz, Breta a Ondra Kus nebo Marek Balwar? S nima jsem prave prozivala ty moc fajn prazdniny v Loukach nad Olsi.
Re: hledam [Michaela 8.4.2015 21:45] | Reagieren
Taky hledám p. Ranosze :)...
Re: Re: hledam [Táňa 10.4.2015 22:59] | Reagieren
Prý bydlí o nějaký ten barák dál, než bydlel. Zajímalo by mně, jak žije, jestli má děti a tak. Vy ho znáte? :-)
Re: Re: Re: hledam [Michaela 14.4.2015 22:40] | Reagieren
Jeho bratr je muj otec, rada bych ho nasla...
Re: Re: Re: Re: hledam [Robert Rotter 15.12.2015 23:10] | Reagieren
Ozvěte se mi na mail. dám Vám kontakt na Ranosze.
Hledám Táňu tak se ozvi se [Jaro david 11.1.2018 19:36] | Reagieren
Jestli chceš tak se ozvi 702862026
pátrání [ewa 5.1.2013 12:43] | Reagieren
Prosím, pomozte najít rodný dům, nebo aspoň přibližné místo domu Louky č.5. Babička se tam, buď narodila, nebo byla pokřtěna.V rodném listě to není jasné.Narodila se v r.1928,v rodině Valkove.Má jediné přání, zajet se v ta místa podívat.Jenže nám není jasné,kam výlet směrovat. Není se čeho chytit,babička si více nepamatuje,nebo se ve 4letech odstěhovali.Pomůžete?Děkujeme.
Re: pátrání dům č.5 Louky [Lucie 11.3.2015 12:17] | Reagieren
Dobrý den, rodiče koupili dům č.5 v Loukách cca v r.1969 od Moravců, kde jsme žili až do vystěhování 1994. Pokud byste měli zájem a je to aktuální, místo bychom asi našli. Zdravím, Lucie
Re: pátrání [Lucie 11.3.2015 12:52] | Reagieren
Ještě doplním informace od mého otce: dům č. 5 byl postaven v r. 1933 , předtím na stejném místě stál tzv. "czworok" - dům pro 4 rodiny nebo 4-pokojový.
Loučanům :-) [Taána Pavlíková 7.1.2013 22:48] | Reagieren
Milí Loučané (ikdyž už bydlíte jinde, srdcem jste určitě stále Loučané), včera jsem byla navštívit moji babičku Boženu Balwarovou, která bude mít úctyhodných 85 let, a když jsem jí vyprávěla o těchto stránkách, že zde píší bývalí obyvatelé Louk a že jsou k dispozici i fotky, byla potěšena. Pak jsem jí přečetla vaše jména a zná skoro všechny. Bylo vidět, jak je ráda, když jsem vás jmenovala a ona mi o každém trošku řekla - kde kdo bydlel a tak. Tak bych chtěla poprosit, pokud máte někdo fotky z jejich rodných Louk, což asi pravděpodobně máte, kdybyste mi je poslali na mail, a si rozšířím sbírku fotek této pro mě vždy krásné vesničky.
<BR> <BR> Před 10 lety jsem se tam byla podívat s mým bratrancem Markem Balwarem a padlo na mě takové úzko, když mi ukázal místo, kde stál dům Balwarových. Opravdu divné pocity. Nebylo tam nic, jen tráva a zbytek cesty. Však sami víte. Takhle jsem si Louky nikdy nepředstavovala, že by tak smutně mohly skončit. Vždy když si na ně vzpomenu, je mi to moc líto.
<BR> <BR> Jinak ta adresa http://kontaminace.cenia.cz je skvělá, našla jsem barák, kde babi bydlela, taky zdravotní středisko, kde pracovala, takže historická mapa mě velmi potěšila, kdežto ta aktuální ani trochu. A když jsem takhle brouzdala na netu a hledala stránky, kde by byla zmínka o Loukách, našla jsem adresu www.karvina-louky.cz a pokud tyto stránky neznáte, musíte je vidět - třeba se tam najdete. Jsou tam fotky z 1.máje, ale hlavně historické z fotbalových utkání a našla jsem na nich i Marka s kamarády. Opravdu hezké vzpomínání. A můžu vám na závěr říct, že když zavřu oči, dokonale si vybavím babiččin dům, procházím se v něm a dokonce vidím i různé detaily, zkrátka jako kdyby nikdy žádné pitomé poddolování nebylo. Louky se mi vryly hluboko do srdce a pro mě stále existují a nikdy na ně nezapomenu. Jak bych taky mohla, vždy jsem se tam naučila i jezdit na kole :-) Tak vám všem přeji hodně úspěchů a klidně pište, budu ráda.
Jak se jmenoval doktor [Jiřina 18.7.2013 23:53] | Reagieren
Poděkujte babičce, můj otec byl ročník 1923, bohužel už dávno nežije, tak se nemám koho zeptat. Jak se jmenoval doktor v Loukách, myslím že Dunda, ale nejsem si jistá.
Re: Jak se jmenoval doktor [Taána 11.9.2013 15:01] | Reagieren
Ano, jmenoval se Dunda. A po něm byl pan doktor Fajkoš.
Ještě něco... [Taána Pavlíková 7.1.2013 23:16] | Reagieren
A protože tady píší, že jen pokud člověk reaguje na článek, teprve pak se to dotyčnému objeví na mailu, budu muset každému napsat zvl᚝ na těchto stránkách, abyste opět zabloudili na stránky vaší minulosti ...
Re: Ještě něco... [Robert 8.1.2013 07:33] | Reagieren
Zdravím Vás Taáno. Bylo mi už sice v roce 1988 19 let,ale kluky o nichž píšete pamatuji a o dvou vím.Vaše babička jako zdr.sestra k nám chodila,jak jsem byl malý.Bydlí teď v Orlové a byl Vᚠděda řidič autobusu?Pozdravte babičku od mé mamky Anny Rotterové roz.Witoszové,prý se potkaly a pokecaly v nemocnici v Orlové. Mám asi 12 starých pohledů Louk a taký krátký film o Loukách budu mít.Do Louk jezdím často,mám to tam autem za 10 minut.Jinak na webu Karviné byli také mapy starých Louk.Napište mi na mail-domluvíme další,nebo dejte svůj mail a pošlu Vám scany pohlednic a fotek.S pozdravem Robert.
Re: Re: Ještě něco... [Taána Pavlíková 8.1.2013 15:17] | Reagieren
Taky zdravím. Ano, děda byl řidičem autobusu, pamatuji si jeho zarámované ocenění za ujeté kilometry bez nehod :-) Babičku pozdravím, děkuji. Za pohledy, fotky budu moc ráda. Ovšem video, to mě úplně nadchlo. Takže můj mail je Tatjana.Lonkau@seznam.cz Budu se těšit, mějte se hezky.
Re: Re: Re: Ještě něco... [Robert 8.1.2013 16:10] | Reagieren
Dík za odpo.Napsal jsem Vám na mail.Neumím sem vložit fotky a pohledy,zkusím poštudovat a také sem něco přidat pro ostatní.
Re: Re: Re: Re: Ještě něco... [Vendula Burdová 20.8.2013 20:11] | Reagieren
Dobrý den, pane Roberte, píši o Loukách diplomovou práci. Chtěla bych v ní zaznamenat vzpomínky i fotografie, pohlednice. Pokud byste se rád podílel na zviditelnění Louk, kontaktujte mě na email - vendy.burdova@seznam.cz, děkuji, Vendula B.
Radost [Josef Walek 8.1.2013 19:03] | Reagieren
Jsem strašně potěšen že i po takove dlouhé době co po Loukách už skoro není ani památky jsou lidé co vzpominají. Zejména po části kolem kostela,polské zákl. školy hospůdky U Rudy, hřiště kde jsme trávili jako kluci spoustu času. Nejeden z nás tam hral fotbal za Lokomotiva Louky. Na malém hřiši slavnosti všeho druhu, Mrzí mne že nemám žádné fotografie. Moc bych uvítal nějake nové na tomto webu. Jsem hrdý na to že jsem Loučan i když už tam nebydlím. S pozdravm Josef Walek
Re: Radost [Robert 8.1.2013 21:26] | Reagieren
Ahoj Josef. Psal jsem Ti už reakci před rokem,podívej se výš,neozval ses.Prý bydlíš také v Karviné někde u Tesca. Mám Tě na fotce u splavu v Olze jak plaveš se stoperem-Tomašem Jatim.Pamatuješ se na mě vůbec.Bydlel jsem hned vedle Leoše Wlocha u mostku,jak se odbočovalo ke splavu.Ozvi se mi na mail,dáme sraz a ukážu Ti pohledy a fotky Louk.Tys měl mustanga a já pionýra s betonama:-)
Re: Re: Radost [Josef Walek 12.1.2013 08:31] | Reagieren
Ahoj Roberte to víš že si Tě pamatuju. Mám takovy dojem že jsem Tě viděl i na šachtě na Darkově byl jsi několikrát za naším mechanikem Burkem Andřejem. Nebyl jsem si ale 100% jisty že to jsi Ty. Jinak bydlím v Ka 4 Březová 546. Moje e-mailová adresa canadajoe@seznam.cz Tak jak budeš mit chu a čas tak se ozvi. Josef Walek
Dobrý den [Roman Staszczak 24.1.2013 10:52] | Reagieren
Jmenuji se Roman Staszczak a v Loukách jsem žil 1964 až 1988.Bydleli jsme na Pasekach u lesa.Pokud je tady někdo s kým jsem se znal nech se ozve.Taky bych byl velice rád za nějaké fotky nebo videa Louk.Mám taky nějaké fotografie tak můžu poslat.Jinak zdravím Josefa Walka,Gabina Cieslara a paní Balwarová taky k nám chodila jako sestřička a dokonce moji dceři ještě v roce 1988 propichovala ouška na náušnice.Kdyby se chtěl někdo ozvat nebo poslat nějaké fotky,tady je můj meil staszczak.r@seznam.cz
Re: Dobrý den [Josef Walek 24.1.2013 17:47] | Reagieren
Čau Roman jsem rád že se pomalu na tomto webu ozývají a hlásí se Loučané. Samozřejmě si Tě pamatuju i kde jsi bydlel. Poslední chalupa na pasekách. Bohužel ani já nemám žádne fotky ale čekám až se sejdu s Robertem Roterem slíbil že mi nějaké fotky a videa ukáže. Tak se pak ozvu. Zatím čau Josef Walek
Re: Re: Dobrý den [staszczak.r@seznam.cz 24.1.2013 23:59] | Reagieren
Čau Josefe,podívej se na tuto adresu,pokud jsi se ještě nedíval.Je tam hodně fotek z fotbalu Lokomotiva Louky.http://www.karvina-louky.cz/fotbal_fotogalerie.htm
Milí Loučané. [Růžena Folwarczná 4.2.2013 18:11] | Reagieren
Jmenuji se Růžena Folwarczná roz.Puková.Bydlela jsem v Loukách v Červené kolonii.Bydlela jsem tam od roku 1959 až do doby,kdy jsme se museli vystěhovat.dnes jsem tak trochu vzpomínala na staré dobré časy.Chtěla jsem si najít starou leteckou mapu z roku 1958,kde jsou všechny domy.Při hledání jsem narazila na tyto stránky.Jsem velice potěšená,že tyto stránky existují a ráda jsem s Váma zavzpomínala.Růžena Folwarczná
Sousedka [Jiřina 19.7.2013 00:02] | Reagieren
Pěkně zdravím, pokud jste sestřenice Jarmily a Ladislava Pukových, taky bydleli v červené kolonii, moc ráda bych získala nějaký kontakt na Jarku byly jsme kamarádky od písku po jejího prvního kluka. Děkuji
Re: Sousedka [Ruzena Folwarczna 23.7.2013 10:57] | Reagieren
Dobry den. Jsem sestřenice Jarky a Ladě Pukových.Jarka žije v KanaděPokud chcete kontakt na Jarku,tak mě kontaktujte.Folwarczná.
Červená kolonie [Jiřina 23.7.2013 20:37] | Reagieren
Moc Vás zdravím. Já jsem bydlela v domě naproti Jarce, pamatuji si na Vás. Bydleli jste naproti Barchaňským. Měla jste ještě sestru a jedna z Vás snad bydlí v Albrechticích. Nevím zda jste dostala na mně email tak pro jistotu ho uvádím i v textu. Těším se na zprávu o Jarce. Viděly jsem se naposled někdy v roce 1970. Moje adresa jirina777@googlemail.com.
Moc Vás zdravím Růženko
Dobrý den [Marian Bury 9.2.2013 15:13] | Reagieren
Zdravím, také jsem Loučan, z Louk jsme se stěhovali když mi bylo 16 let. Moje starka ( babička ) měla hospodu U Gemrota.
Re: Dobrý den [Jiřina 19.7.2013 19:15] | Reagieren
Vletech 1955 -1972, kdy jsem bydlela v červené kolonii to byla centrální hospoda. Byly ještě dvě hospody u každé byla autobusová zastávka na spoji Karviná - Český Těšín. Kdo by neznal hospodu u Gemrota, kolik plesů tam bylo, taky veškeré oslavy, vystoupení škol, můj otec tam pravidelně hrával karty, i když jsme už v Loukách nebydleli.
Dobrý den [Marian Bury 9.2.2013 15:15] | Reagieren
Vzkaz pro Roberta Rottera
přijď někdy na pivo k Marcelovi Gajdovi, do Těšína, na Rozvoj. Kdyžtak mi zavolej 608 855 785 Marian
Re: Dobrý den [Robert Rotter 19.2.2013 07:55] | Reagieren
Čau Marian. Na to,že tu mám vzkaz mě upozornil Roman. Je zajímavé,že mi to nevyskočilo na můj mail. A odkdy Ty chodíš k Marcelovi na pivo s naší starou partyjou?? :-) Naposledy jsme spolu mluvili asi před 2 roky,jak jsem tam šel na oslavu,pamatuješ? Jasně,že přijedem,i s Josefem Wálkem - březen,nebo duben.Zavolám Ti dopředu. Dík,že ses tu objevil.Ahoj.Robert.
hledám fotky,doklady,informace [drroman 23.2.2013 11:07] | Reagieren
v Loukách žil okolo roku 1903 můj prapraděda Josef Drzewniok 1872-1928 s manželkou Magdalenou a jeho děti,některé se tam narodily(Mariana 1903 a František 1905).Narodili se tak také dědovi sourozenci Stanislaw 1927 a Tadeusz 1925,pak praděda Josef s manželkou Katarzynou odešli do Polska(Nawojowa Góra),kde už zůstali.Bohužel číslo domu nevím,pokud někdo máte informace,jakékoliv fotky domu,či jeho obyvatel,jakékoliv dokumenty o nich.drr@mizera.cz
Roman
Peseky [Wladek Sikora 2.5.2013 11:54] | Reagieren
Zdravím nadšence z Louk.
Narodil jsem se tam v r. 1952 - A 1978 odstěhoval - poddolování
bydle li jsme na 1. pasiekach - sousedi . Pučokovi,Králikovi, Stavarscy - dětství prožité v "LOSKU " PAMATUJETE ??? . JINAK BRÁCHU ASI ZNÁTE Rudolf Sikora, Dědečka budou znát ti starší. Josef Jenkner.

- hezky se čte ty vzpomínky a myslím si, že Louky by si zasloužily vzpomínkovou publikaci - z fotek a zážitků Loučanů - pokud ještě něco takového nevyšlo..
Zdravím všechny a uvítal bych též zprávu o tom , jestli se nechystá někajké setkání býbalých obyvatel.
Sikora Vladek.
Paseky [Jiřina 19.7.2013 00:06] | Reagieren
Ano, Zdeněk Stawarsky, nevíte kde skončil?
Svědectví z Louk [VendulaBurdová 12.7.2013 16:34] | Reagieren
Zdravím Vás, Loučané. Jsem studentka UP v Olomouci a vašemu zaniklému domovu se věnuji ve své diplomové práci. Ráda bych ji věnovala památce této zaniklé vesnice. Prosím, kdo by byl ochoten zavzpomínat na život v Loukách nebo poskytnout k nahlédnutí nějaké zajímavé fotografie, materiály, ozvěte se mi na email - vendy.burdova@seznam.cz. Nejsem movitá, ale za Vᚠčas vám třeba upeču pekáč buchet, :-) Vendula Burdová.
Re: Svědectví z Louk [Jiřina 19.7.2013 00:10] | Reagieren
Těším se na vaší diplomku a ráda Vám dodám nějaké fotografie i vzpomínky. Poradím co vyhledat. Ozvěte se.
Re: Re: Svědectví z Louk [Vendula Burdová 19.7.2013 10:04] | Reagieren
Dobrý den, to mám radost. Moc děkuji za Vaši ochotu. Můžeme se domluvit třeba přes E-mail? Můj je vendy.burdova@seznam.cz. Případně Vám ráda zatelefonuji. V. Burdová
Re: Svědectví z Louk [Robert 20.8.2013 21:42] | Reagieren
Zdravím Vendulo.Dostal jsem Vᚠmail.Samozřejmě Vám odpovím.O Loukách nedávno psala bakalářskou i diplomovou práci,také jedna studentka.Práce jdou na netu najít.Měl jsem je i staženy v PC,ale někde se mi "zatoulaly" z disku :-( Takže budete v krátké době druhá,kdo má téma Louky jako námět diplomky :-)
Re: Re: Svědectví z Louk [Fanda Podzimek 20.8.2013 23:34] | Reagieren
Tuhle?
http://geography.upol.cz/soubory/studium/dp/2012-rg/2012_Pavlicova.pdf
Re: Re: Svědectví z Louk [Vendula Burdová 21.8.2013 10:40] | Reagieren
Dobrý den, Ano, studentka katedry geografie tuším. Taky tu práci mám, ovšem tato diplomka je vypracována z úhlu jejího oboru. Já studuji environmentální výchovu, přírodopis a společenské vědy. Zajímá mě celistvý náhled na toto téma, také k němu vytvářím školní projekt a návrh interaktivní exkurze :-). Takže se nemusíte bát, že bych kopírovala. Chci jen problematiku zaniklé obce pojmout z úhlu krajinné ekologie, environmentalistiky, oživit jí vzpomínkami :-).
Re: Re: Re: Svědectví z Louk [Táňa 30.1.2014 23:20] | Reagieren
Ta interaktivní exkurze mě hodně zajímá! :-)
Re: Svědectví z Louk [Lucie 11.3.2015 12:22] | Reagieren
Dobrý den Vendy, narazila jsem na tyto stránky a velmi mne potěšilo, že se Loukám ještě někdo věnuje. V Loukách jsem strávila celé dětství. Chtěla jsem Vás poprosit o zaslání Vaší práce, protože předpokládám, že jste ji již ukončila. Moc mě to potěší.
Re: Re: Svědectví z Louk [Robert Rotter 15.12.2015 23:24] | Reagieren
Dobrý den. Zaslala Vám paní Burdová tu dipl. práci? Pokud ano, zašlete mi na ni odkaz,nebo dejte na sebe kontakt. Také mě to zajímá. Děkuji!
zpráva [Vladek Sikora 19.7.2013 08:37] | Reagieren
Se Zdeňkem jsem mluvil loni v červnu na jeho zahradní chatce v Mostech u Těšína, ale kde bylí se dozvím až brácha přijede z dovolené- pak se ozvu. Moc zdravím .
Sikora Vladek.
Re: zpráva [Jiřina 19.7.2013 19:07] | Reagieren
Děkuji. Moc se těším.
Re: Re: zpráva [Vladek Sikora 31.7.2013 09:09] | Reagieren
pokud se jedná o fota z Louk , tak velmi zajímavá jsou na SPOLUŽÁCÍCH. 9. TŘÍDA. ZŠ Louky ukončení 9. třídy v r. 1973 - chodila tam i pani Věrka Králíková, nyní Holešová.
dále . 10.8. 2013 15,00hod. se koná setkání bývalých obyvatel a pořátel Louk v areálu jedné resturtaci na zátíší - u nového kostela Sv. Barbory, pamětníci si možní vzpomenou, že se jí - té hospodě říkalo " u krásné paní "-
může to být zajímavé setká, a pokud mi to výjde, tak se chci také podívat. - jinak telefon do pátku 596 542 209 budu v práci , kdo se ozve moc mě potší.
Sikora
Re: Re: zpráva [Vladek Sikora 28.8.2013 12:39] | Reagieren
Posílám slíbený kontakt na .
Z.Stavarsky@seznam. cz

Moc zdravím Sikora Vladek.
vladek.sikora@seznam.cz
futbal [peter 2.9.2013 16:39] | Reagieren
Dobry den som kronikar co robi kroniku z ceskoslovenskej fotbalovej reprezentacie a potrebujem od vas pomoc nasiel som tu u vas jeden clanok nejaka Jiřina tu napisala ze jej otec bol Josef Siuda narodeny 20.3.1923 a ja by som od vas potreboval vediet ci ten pan Siuda bol byvaly fotbalista Baníka Ostrava pekne vas prosim pomozte mi a odpiste potrebujem to do kroniky zatial vam dakujem a pozdravujem Peter Kypus
Louky [Zuzka 28.11.2013 15:01] | Reagieren
Zdravím všechny, kteři rádi vzpomínají na Louky. Moc mne mrzí, že se nemohu projít místy, ve kterých naše rodina žila. Děda byl správcem fotbalové hřiště, dobrovolným hasičem (co tak vím z vyprávění) Prosím, nemáte někdo nějaké fotky, které byste byli ochotni poslat? Nebo nemáte staré novinové články o lidech v Loukách? Díky moc
Re: Louky [Roman Dzik 29.12.2013 06:48] | Reagieren
Dobrý den, v Loukách jsem se narodil a dodnes tam žiji ale to už nejsou ty pravé Louky jaké byly.Podařilo se mi sehnat fotky od roku 1972-89 které fotil pán Bronislav Filipczyk.Pokud se chcete podívat tak jsou dostupné na stránkách raj.čenet pod uživatelem romanzlouk
Re: Re: Louky [Robert Rotter 23.2.2014 14:51] | Reagieren
Zdravím. Ano pán Bronislav Filipczyk nafotil hodně většinou černobílých fotak starých Louk. Sám mám jeho CD s fotkama,které mi dal. Loni v září probíhala v Loukách výstava o obci. Nejvíc mě zaujala maketa starých původních Louk,kterou zhotovil pán Pawlik. Mimo jiné zhotovil i maketu starého kostela. Vše je i nyní k vidění v "kulturním domě". Každý si tam na maketě může najít svůj barák. Pokud se zde zase vložit nějaké fotky.
Re: Re: Re: Louky [Sebastian 29.3.2014 09:16] | Reagieren
v kulturnim dome v Karvine?
Re: Re: Re: Re: Louky [Robet 29.3.2014 13:30] | Reagieren
V "kulturním domě" v Loukách :-)
Re: Re: Re: Louky [Jiřina 4.2.2017 16:03] | Reagieren
Dobrý den pane Rotter.Velice mně potěšilo že jsem po dlouhém pátrání objevila tyto stránky.Moje maminka Emilie rozená Bonková, pocházela z malých Louk .Má babička a děda se jmenovali Marie a Josef Bonkovi. Bydleli v domku č.p. 126 ,který stál na kopci , nyní asi v tom místě se zatáčí cesta dolů k trati a pokračuje k závorum , přes závory do leva ke kostelu. Víc bych se rozepsala kdyby jste byl ochoten mi poslat vᚠe-mail. Vtisku jsem objevila článek , který jsem si vystřihla a uchovala , loučané vzpomínali 14 a 15.9. Není uveden rok. Nejvíc mně zaujala maketa , kterou sestrojil pan Rudolf Pawlík. Bylo mi líto že jsme se sestrou neměli potuchu že v Loukách něco takového je ,rádi by jsme se podívali jestli dům naši babičky a dědy tam je. Dnes už mi je 70 let a je mi líto že dum ve kterém jsem trávila prázdniny je beznadějně pryč.Leč za malou informaci , zda je dům na maketě děkuji. Jiřina Nedělová/roz. Foltýnová , babička se jmenovala Marie Bonková/roz. Dudová/, děda Josef Bonk a pomáhal z prací o statek u pana Buryka, který bydlel u hl. silnice v centru , směrem ke kostelu ,který je již nepřístupný.
Re: Re: Re: Re: Louky [Robert Rotter 11.2.2017 16:45] | Reagieren
Dobrý den. Napište mi na mail rotterrobert@seznam.cz. Vím,kde bydleli Vaši prarodiče. Asi 40 metrů od mého dědy na Vinohradě na kopci Bonkovka. Má teta i otec si pamatu jí celou Vaší rodinu. Více na mail.Děkuji.
Re: Re: Re: Re: Louky [Robert Rotter 11.2.2017 18:46] | Reagieren
Ano i Vᚠdům je na této maketě. Vložil jsem zde foto části makety Louky -střed. Dám zde ale asi všechny fota makety,aby si každý našel svůj bývalý,či současný dům sám. Domy,které byly zbourány mají černou střechu,domy které stojí červenou.
Lonkau [Doris Letalik 17.1.2014 05:51] | Reagieren
Hello, My mother, Erna, was born and raised in Lonkau in 1920 to 1945. Her father was the stationmaster and they lived at the train station. His name was Karl Kubaczka and her mother was Adele. She always spoke lovingly of her childhood adventures playing in the fields, swimming in the river and her friends in school. She immigrated to Canada and the USA and was never able to go back to see her home town again, having passed away in 1990. I was able to visit about 12 years ago and a family friend knew where the train station building was to be found. I had tears in my eyes to finally see the place my mother had spoken of. Thank you for all the pictures.
Re: Lonkau [vladek sikora 10.6.2014 15:15] | Reagieren
Can you asnwer my lettee,. than you, vladek
letter [SIKORA 4.2.2014 15:25] | Reagieren
Hi, Iam Vladek Sikora, I was born in Louky, during sixteeth and perhaps seventeeth ma mother kept in touch by correspondence with Mrs. Erna Letalik who lived in town ANN ARRBOR - if I remeber it good. So now I don´t know, if she is your mather or it is another person. Ma mother was Hilda Hildegarda SIKOROVÁ, /Jenknerova after parents name.
If you want, you may write to ma addres . vladek.sikora@seznam.cz.
Have a goog time, I will be very glad to get an answer from You.
MUDr. Vladislav Sikora Orlová
Louky Nova Kolonie [Sebastian 29.3.2014 09:11] | Reagieren
Dobry den, som polak, pak moja babicka bydlila v Loukach Nove Kolonie, menovala sa Katarina Banslova. casom jezdim tam a pozeram...skoda, bohuzel :( ako to vyzera. Proc nigdo ne zahrani este tocho kostelika... Vim ze babicka mala sousedku Sikorovou a Pelikanovou. Ak negdo ma nejeke foto a wspominki prosim poslijte. Zdravim (sebastian1979@wp.pl)
byvaly 4O let Louczan -teď 12 let Karviňák [Jindřich Lajczyk 13.3.2015 02:44] | Reagieren
wspominam z tensknotom za moim domowem
Louky [Jindřich Lajczyk 13.3.2015 03:14] | Reagieren
bydlel jsem ve Stavech č.p.556
 Informationen zu dem Ort eingeben oder verveinern
Name:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Vᚠemail nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Vᚠpříspěvek.
Thema:
Kommentar/Präzisierung:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 83 do následujícího políčka:

   


Processing time: 670 msec.
IP address = 3.133.135.106
desktop version