EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ĂˆeskyÈesky
› Bild hinzufügen
› Artikel hinzufügen
› Verweis hinzufügen
› GPS hinzufügen
[Jan Kucharczyk 16.2.2008] 
Karwin  (Karvinná)   auch: Karviná 2 - Doly

Kategorie: Andere   
Bezirk: Karwin
Die Ursache des Untergangs: Nicht spezifizieren - Těžba černého uhlí
Untergangsepoche: Postupně po 1945
Aktuelle Stand: Zničena zcela

 WGS-84 Koordinate (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°BeschreibungEingegeben 
  49.83472 18.50222 Přibližné místo "nového" kostela odečtené z mapy Jan Novák 20.2.2008  

 Ortsgeschichte und Andere Artikel
HISTORIE MĚSTA KARVINNÁ  [Michal Fáber 6.9.2008]
Karvinná patřila od nepaměti až do počátku 19. století k vyloženě
zemědělským osadám. Jak lze odvodit z názvu obce, k osadám s převážně pasteveckou
půdou. Název obce lze odvodit odstaroslovanského karw – býk (karwa – kráva) + - ina
(koncovka, označující místo k něčemu) v tomto případě tedy Karvinná – místo k pasení krav.
Nejstarší pramenné zmínky o městě se týkají pozdější osady města, Solci, kde se už
od 13. století těžila ze solných pramenů sůl, a to prostým vyvařováním. Polští benediktýni,
kolonizující zprvu Orlovsko a později jeho nejbližší okolí chopili se jako hospodáři vedle
zemědělství i této solné koncese, kterou si dali pate... [weiter]

UHELŇANY, HORNÍKOV nebo FUČÍKOVANY? KARVINÁ.  [Michal Fáber 6.9.2008]
Když už v roce 1948 bylo jisté, že původní Karvinná padne za obě těžbě, hledalo se, podobně jako pro zanedlouho zbudovaný Havířov, nové pojmenování. Od listopadu 1948 se hledalo společné jméno, které by bylo pro hornické město nejvhodnější. Návrhy, které se objevovali, odrážely především tehdejší socialistické nadšení. Karvinná se měla stát Horníkovem. Jiný návrh byl pro Uhelňany, ale vážně se uvažovalo i o Fučíkovanech. Mezi rozumnější názvy pak patřil například poměrně výstižný návrh Nové Město nad Olší.
Výběrová komise vyřešila bitvu o název města tak, že z názvu Karvinná (do roku 1948 se Karviná psala se dvěma ,,n,, v názvu) vyškrtla je... [weiter]

 Zeitbilder und Ansichtskarten

 Gegenwärtige Bilder

 Andere

 Links
karvina novy kostel - mam fotky z noveho kostela ale memužu jevložit i kdyř jsem se zaregistroval ?co dall?
Poddolované obce východní části OKR
SilesianWeb - pohled do minulosti obcí karvinského okresu

Kommentar und weitere Informationen zu dem Ort


a z karvinné zbyl prd:-( [1.am@seznam.cz 24.3.2008 20:07] | Reagieren
je to více než smutné
a proč Karvinná [Honza Reiter 27.3.2008 11:32] | Reagieren
s dvěma nnnnnn????Od jakživa je to snad Karviná.
Re: a proč Karvinná [Jan Kucharczyk 27.3.2008 13:00] | Reagieren
Od "jakživa" NE. Tak třeba dobová pohlednice nahoře má 2x "n".
Re: Re: a proč Karvinná [regg23 7.2.2010 17:34] | Reagieren
Karvinná proto, že se tak kdysi jmenovala. Město Karvinná je vlastně dnešní Karviná 2 -Doly. A Karviná proto, že dnešní město vzniklo vlastně v roce 1948, kdy město Karvinná, zničené poddolováním se muselo přestěhovat. Spojili se obce Karvinná, Fryštát, Mezerov, Ráj, Louky nad Olší, Solca, Darkov atd. a vzniklo nové město. Nové město potřebovalo název a proto byla vyhlášena stoutěž (obdobně jako u Havířova) o jeho jméno. Navrhovaná jména byly Horníkov, Fučíkovany, nebo Nové Město nad Olší. Soutěžní rada však rozhodla o vyškrtnutí jednoho "n" z původního Karvinná a vznikla Karviná.
Re: Re: Re: a proč Karvinná [Petr Bindač 7.2.2010 20:54] | Reagieren
Přesně tohle vysvětlení už je zde dávno popsáno panem Fáberem. Stačí pozorně číst.
KARVINNÁ vs. KARVINÁ [Michal Fáber 29.3.2008 10:40] | Reagieren
Původní KARVINNÁ i se dvěmi ,,N,, existovala několik staletí na katastru dnešní městské části Karviná Doly. Těžba černého uhlí a tedy vliv poddolování odsoudil celé město k zániku, podobně jako severočeský Most. Výstavba nové Karviné byla započata po roce 1948 na území tehdejšího města Fryštát (dnes městská část Karviné) a po sloučení s okolními obcemi Ráj, Staré Město, Darkov, Mizerov a později i Louky (dnes městské části), vznikla nová - dnešní KARVINÁ. Tehdejšími úřady bylo jedno ,,N,, z názvu města umazáno.
Paní Marcele Dostálové [Michal Fáber 15.10.2008 22:09] | Reagieren
Děkuji Vám za Vaši zprávu, ale bohužel nemám kam odpovědět. Napište mi znovu a zanechejte v emailu svou emailovou adresu.
Re: Paní Marcele Dostálové [Marcela Dostálová 16.10.2008 12:51] | Reagieren
Omlouvám se,neuvědomila jsem si,že se tam mailová adresa nezobrazuje Dostmar@seznam.cz
Solca [Janetta Mochová 5.3.2009 13:33] | Reagieren
Dobrý den, ráda bych se poptala na historii a dobové fotografie zámku Solca a zámku Ráj. Nevíte, kde bych mohla cokoli zjistit? Děkuji JM
Re: Solca [Jan Kucharczyk 5.3.2009 13:47] | Reagieren
Mimo internet jsem nepátral. Další informace jsou třeba tady:
http://www.hrady.cz/index.php?OID=2331
http://www.hrady.cz/index.php?OID=2273
Solca [Janetta Mochová 5.3.2009 13:50] | Reagieren
Jste úžasný a já moc děkuji za operativní info. Nicméně tenhle server mě k Solce přivedl. Neexistuje nějaká publikace o historii zámku? Děkuji JM
RE: Solca [Jan Kucharczyk 5.3.2009 14:00] | Reagieren
Upřímně řečeno, nejsem odborník na tuto oblast. Jde spíše o přirozený zájem, nebo to mám za humny. O knize zabývající se zámkem Solca, nevím. Nedávno vyšla kniha o rodu Larischů, kde jsem zahlédl pár kreseb zámku, doma ale knihu nemám. Před časem také vyšly i nějaké brožurky o hraběcím rodu. O zámku v Ráji kniha vyšla před pár lety.
Re: Solca [Jan Polakovič 5.3.2009 17:45] | Reagieren
O zámku Solca v minulosti nějaké publikace vyšly, jenže v současnosti jsou vážně k nedostání. Jediná kniha k dostání je "Minulostí zámeckých parků v Karviné" od Alexandry Rebrové, kde je povídání o všech zámeckých parcích - Fryštát, Ráj a Solca
Solca [Janetta Mochová 6.3.2009 09:30] | Reagieren
Zdravím a moc děkuji. Prosím pěkně, kde přesně Solca stála? Ráda bych se tam vydala podívat, viděla jsem fotku se sloupkem u brány. Pojedu od Ostravy směr Karviná. Jsem z Opavska, takže nemám kořeny někde kolem Karviné, ale ten zámek je nádherný... Děkuji za Vaši ochotu i pomoc.
Re: Solca [petr kralicek 20.4.2010 21:25] | Reagieren
Poslete na sebe nejaky mail,bydlim cca tri minuty od mista,ktere Vas zajima.Pokud se rozhodnete misto videt,mohu Vam ukazat,kde to je ;) muj mail sheettm@seznam.cz
Re: Solca [Leonard ADAMEC 16.7.2010 08:40] | Reagieren
D.den, s odstupem času jsem zachytil Vaše dotazy k Solci. Doporučuji na FACEBOOKU vyhledat tuto stránku:
http://www.facebook.com/pages/Karvinna-zanikla/118969914802427
RE: Solca [Jan Kucharczyk 7.3.2009 18:19] | Reagieren
Zkuste zkopírovat tyto GPS souřadnice: 49°49'55.434"N, 18°30'36.092"E a vložit je místo textu třeba do prohlížeče na webu www.mapy.cz. Auto se dá odstavit u silnice - GPS: 49°49'53.697"N, 18°30'25.025"E. K místu, kde zámek stál je to asi 5-10 minut blátivou cestou. Dva sloupky z brány jsou na druhém konci parku a cesta k nim už jakoby nevedla.
brana do parku (Larisova hrobka) [petr kralicek 20.4.2010 21:18] | Reagieren
Dnes jsem se byl podivat na misto,kde stala hrobka...poridil jsem foto tech sloupu i s betonovym plotem..tady jsem nasel jen foto tech sloupu bez plotu.
link: http://redgolf28.sweb.cz//100_9370.JPG
je ostuda,ze tohle misto je ve stavu,v jakem je :-/
pramen [humpolakova 13.6.2010 16:31] | Reagieren
Našla jsem zde fotografii pramene na Lelkově ulici.Jsem zmatená,protože tento pramen,říkali jsme mu čurček,byl na ulici Husova,kde jsem žila.Naproti přes ulici bývala mateřská škola a potom PZKO.Pamatuji když se objevila voda a dala se tam ta trubka.Voda byla vynikající. Božena
Re: pramen [Jan Polakovič 13.6.2010 21:43] | Reagieren
Lelkova je původní název ulice Husova. Někdy cca v 50.-60. letech se přejmenovala.
Re: Re: pramen [humpolakova 13.6.2010 23:03] | Reagieren
nastěhovali jsme se asi 1958-1959 a to už byla Husova.
Re: pramen [cica 2.2.2012 10:26] | Reagieren
Tu trubku tam namontoval p.Prybyla který bydlel hned naproti v kolonii. Do té školky jsem chodil. cica
Re: Re: pramen [humpolakova 2.2.2012 14:27] | Reagieren
Taky jsem tam chvili chodila,ale moc dlouho ne,protože mě vodila sousedka ,ktera byla ředitelkou ve školce,do Stonavy.Nebyl jste náhodou taky můj soused?
Re: Re: Re: pramen [cica 3.2.2012 10:50] | Reagieren
Je to možné,p.Rosičková byla ředitelkou když jsem tam chodil,bydleli jsme v kolonii,hned vedle školky,na ,,stavu"se bruslilo. Prybyla,Michalcovi,Febrovi,Kristenovi, ti tam bydleli.
Re: Re: Re: Re: pramen [humpolakova 3.2.2012 15:19] | Reagieren
Tak tyhle jména mi nic neříkají,já bydlela o kousek dál,tam zase bydleli Brodovi,Dědicovi,Kaločovi,Kožušníkovi,Koňaříkovi ,jestli vám to něco říká
Re: Re: Re: Re: Re: pramen [cica 4.2.2012 18:27] | Reagieren
Samozřéjmě,znám ty jména,jen by mne zajímalo kde jste bydlela.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: pramen [humpolakova 4.2.2012 20:10] | Reagieren
Já bydlela přímo proti uřednickemu domu a to až do roku 1971,a pak jsem se odstěhovala do Čech,kde bydlím dodnes,ale moje rodina tam bydlela jeste hodně dlouho,asi pokud to slo
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pramen [cica 5.2.2012 12:14] | Reagieren
Tam bydleli Konařikovi,vedle Dědicovi.že jo? já znal Blanku.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pramen [humpolakova 5.2.2012 14:07] | Reagieren
A já jsem Blanky starší sestra Božena
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pramen [cica 5.2.2012 15:46] | Reagieren
Já to věděl,jen si už Vás neumím představit,je to už pár roků.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pramen [humpolakova 5.2.2012 16:54] | Reagieren
je to moc roků,ale pořad nevím kdo jste vy,nechcete se spojit přes skype nebo icq a popovidat si.zavzpomínat?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pramen [blanka 21.2.2016 18:27] | Reagieren
s kým mám tu čest? Kdo mě znal? Jsem ráda za každého známeho ze solce.Blanka
Re: Re: Re: Re: Re: pramen [Ludovít Kováč 27.3.2012 23:00] | Reagieren
Dědicovi, Koňařikovi a Banášovi, jsem znal. S Pepíkem Koňařikem a Janem Dědicem (psal se polsky) jsem chodil do školy, jak na nišší stupeň u brigádnických domovů tak potom na Jindřišku.
Na -horní- ulici (Jiráskové ulici) jsem bydlel já, Horňáčkovi.Vanecký. Urbanovi, Palovský...
LK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: pramen [humpolakova 28.3.2012 14:49] | Reagieren
Dědicovi bydleli vedle nás,Pepik Koňařík je můj bratr.Ja chodila do třídy s Vaneckym a Palovskym
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pramen [Lali 28.3.2012 22:25] | Reagieren
S Pepíkem jsem chodil do jedné třídy od 2. třídy v Solci až do 8. B třídy na Jindřišce. K Vám jsem chodil dost často. Nevím, která ze sester jste Vy.
Naše cesty se rozešli nástupem do učení. Z Karviné jsem se odstěhoval s rodiči v roce 1966.
Mě čas zavál až do Karlovarského kraje, kde už žijj od roku 1971.
Pozdravujte celou rodinu.
LK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pramen [humpolakova 29.3.2012 04:47] | Reagieren
Ja jsem Božena.Ja se taky v roce1971 odstěhovala daleko do Libereckeho kraje.Určitě budu pozdravovat,ale nevím kdo jste.Kdyby jste měl zájem ,a mate skype,si popovídat o starých časech byla bych ráda
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pramen [Lali K 29.3.2012 16:13] | Reagieren
Dobrý den paní Boženko,
bohužel nemá "skype", ale můžu Vám poslat emailovou adresu.
Našel jsem nějaké fotografie. Je tam na společném fotu 4. třídy i Pepík v roce 1961 _ Solca.
Já jsem bydlel na Jiráskové ulici č.. p. 1712_18. Říkali mi Lali. Sousedili jme zahradou s Michalskými (to byli vaši sousedi na levé straně). Nᚠdům byl třetí zprava od Palovských za tou průrvou (byla tam taková zkratka mezi vaší a naší horní ulici.
Těším se na odpověď.
LK
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pramen [humpolakova 3.4.2012 22:36] | Reagieren
Budu ráda,když budeme ve spojení.Napište mi na email xxbhxx@seznam.cz.Budu se těšit B,
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pramen [Tereza 9.4.2017 17:38] | Reagieren
Milý Lali...neznal jste náhodou Vladislava Kocha. ..říkali mu Hanek Na zmiňované fotografii z r.1961 by byl pravděpodobně v te 4 třídě.
Re: Re: Re: Re: pramen [Lali 7.4.2012 16:40] | Reagieren
Já si pamatuji jednu smutnou událost a to pohřeb našeho spolužáka ze II. národní školy v Soci. Ten den strašně pršelo.Bydlel v kolonii.
Do rybníku "stavů" jsme chodily na žábu chytat raky.
Kolem kolonie jsem chodil do školy na hlavní ulici (přes koleje) a pil vodu z čurka. Bydlel jsem na Jiráskové ulici.
Re: Re: Re: Re: Re: pramen [Tereza 9.4.2017 17:10] | Reagieren
Dobrý den,píšete o nějaké smutné události. ..moje matka Gertruda Zamarski vyprávěla o nějakém spoluzakovi co se utopil a kněz ho nechtěl pohřbít. ...není to ono?Bydlela někde ve víkendové domky Gabriela ...nebo i Otipky 15 nevím zdali je to na stejném místě. Byla ročník 1948
Re: Re: pramen [Jiri Feber 5.8.2021 17:36] | Reagieren
Ten pán se6jmenoval Przybyla, byl to souse, já jsem bydlel na Husové 1456.
Re: pramen [cica 3.2.2012 10:05] | Reagieren
Dneska je ta trubka už vytržená.
Re: Re: pramen [Lali K 21.4.2012 14:51] | Reagieren
U toho čurku po haldou jsme jako kliuk dělal brigádu. Postavila se tam zídka a lavička. Dále byla položena dlažba. Pěkné místečko na napití a posezení. Chodili jsme se tam dost často napít.
Bydlel jsem na Jiráskové ulici (od roku 1958 do 1967), ale víc času jsem trávil na "dolní" na hřišti (jak jsme říkali).
DP 196 [Miroslav Hlaváč 19.6.2010 17:03] | Reagieren
Jako osmnáctiletý jsem před vojnou v r.1961-2 pracoval jako brigádník na dole Mír.S některými,jak tady píšete,jsem se v té době musel potkávat.Celou tu dobu jsem v Karviné nebyl,až v loni.A byl to šok,ze kterého jsem se ještě neprobral.A to jsem tam byl loni ještě jednou a letos už taky.Po mé první návštěvě jsem začal pátrat na internetu a objevil tyto vynikající stránky s jejich fotografiemi a mapkami.Jen nemůžu najít ty ubytovny,které měly to strohé označení DP 196.Pamatuji se,že to byly asi 4 jednopatrové domy naproti sobě,vepředu stála dřevěná vrátnice,za jednou dvojicí domů bylo hřiště a z okna ,kde jsem bydlel já ,jsem viděl myslím dva dřevěné přízemní domky,byly u nich děti,jednalo se zřejmě o školku.A také těžní věže.Letos jsem v těch místech pátral,je to těžké...Byl bych vděčný za nějaký snímek z těch míst,nebo mapu z období 6O.let. Když nemůžu v noci někdy zabrat,tak bloudím Karvinou té doby.Boženku jsem viděl dozajista,a ještě si vzpomínám na dva sourozence,sestru a bratříčka,kterého hlídala na dvoře velkého domu,hned jak se zabočilo do uličky k ubytovnám z Husovy ulice,jak ji zmiňujete.
Emailová adresa patří mé ženě,já děkuji a zdravím.
Re: DP 196 [xxbhxx@seznam.cz 20.6.2010 11:44] | Reagieren
Dobrý den,ty brigadnické domy stály opravdu kousek od nás.Každý den jsem chodila kolem nich do základní školy a pamatuji,že jsem chodila se starším bráchou na brigoše/tak jsme jim říkali/koukat na filmy.Samozřejmě tajně.Můj otec na Míru fáral.Ráda bych si s někým popovídala o starých časech i když v 1962 mi bylo pouze 7 let.Božena
Re: DP 196 [Jarda 26.6.2010 16:34] | Reagieren
V těchto barácích byli kdysi vojáci PTP. V roce 1954 až 1957 jsem tam chodil do školy-byla hned naproti.
Zdravím všechny pamětníky.Jarda
Re: DP 196 [LK 7.4.2012 17:03] | Reagieren
Stačí se podívat na GOOGLE: Letecké snímky- historie.
Ukáže se Vám mapa ČR pomocí + na označení města najdete brigádnické domovy a vedle tři zděné budovy školy ve tvaru velké"E".
Do domovů jsme chodili tajně na promítání filmů a s "brigoši" hráli ruské kuželky nebo pinčes.
Mám tyto snímky z roku 1958. Stačí napsat VᚠEmail
Re: Re: DP 196 [Miroslav 15.4.2012 09:23] | Reagieren
Lali,je slušností Ti poděkovat za informaci,týkající se leteckého snímkování našeho území někdy v padesátých letech.Ke mně se tato dostala od Boženky zhruba před dvěma lety,ta ji zase přijala,jestli se nepletu od Jardy,také tady píše.Díky jim jsem skutečně uviděl na kontaminacích ty budovy o kterých jsem se tenkrát zmiňoval.Jak vidím,tak všechny děti z této časti Karviné chodily na,,brigoše,,do kina a hrát pinec a kuželky.Ani nevím,a to jsem tam rok bydlel,že se tam promítaly filmy o pincu jsem také nevěděl a tento druh kuželek mně nebavil,Párkrát jsem si zahrál fotbal na tom velkém hřišti.Také jsem Tě musel v tom roce,co jsem tam byl,někde zahlédnout.V r.1961 Ti bylo myslím 10 let,já měl 18,nyní máme oba po šedesátce,nač se obtěžovat vykáním.Tebe zavál život hodně daleko od Karviné.Zdraví Tě Mirek
Karvinná-Žabkov, koncentrační tábor 2 sv.válka. [Pavel ZEMAN 16.7.2010 08:49] | Reagieren
D.den, doslechl jsem se, že v místech původní Karvinné, části Žabkov stával koncentrační tábor. Z jiných úst pamětníků by se toto dalo popsat jako jakési vězení... Jednalo se o přízemní budovy, montované ze dřeva. Za druhé sv.války byl tento používán Němci. V táboře byli vězněni zajatí piloti (angličané ale i jiné národnosti). Po válce se budovy využívaly ke koncentraci vězňů, 50-tých letech pak byly zbourány. Děkuji za případné info.
Pavel Zeman.
Re: Karvinná-Žabkov, koncentrační tábor 2 sv.válka. [Adolfi 3.10.2010 18:28] | Reagieren
Zdravím.Já si ty baráky pamatuji,říkalo se tomu tam "pod Berlínem" Po válce tam bydleli cikáni a začalo se tam sypat smetiště
Re: Re: Karvinná-Žabkov, koncentrační tábor 2 sv.válka. [Wladek 9.8.2018 01:37] | Reagieren
Tam bydlela ma babicka po valce se dvemy syny, mym tatou a mym strycem. Ma babicka byla risska nemka, zila tam za valky na nemecky pas. Po valce "pry hrde" nosila nesivku "N" ze je nemka, cela rodina mela byt odsunuta, ale babicka se vdala za cecha, bydlel u sachty Jindrich a pracoval na Johan sachte na elektrarne. Tedy potom na odsun nemusela a prestehovali se do Doubravy do finskych domku.
Byla kartarka, mozna ji nekdo jeste znate a ja mam po ni nemecke obcanstvi. :) Jen je opravdu skoda, ze stara Karwina tak spatne dopadla. Kdysi jsem take pracoval na sachte Barbora.
Re: Karvinná-Žabkov, koncentrační tábor 2 sv.válka. [Jan Szturc 19.2.2016 13:24] | Reagieren
Zde je k tomu obsáhlé info, včetně map
http://www.moderni-dejiny.cz/clanek/objeveni-karvinskeho-tabora-nucenych-praci-pro-zidy/
2 sv.válka masakr důstojníků SS v Karvinné [pavel ZEMAN 16.7.2010 09:09] | Reagieren
D.den, z doslechu od pamětníků z Karvinné znám popis události z druhé poloviny 2 sv.války. V době kdy došlo k přiostření vztahů mezi fašistickou Itálii ( italský diktátor Benito Mussolini dne 17.listopadu 1938 vydal a vyhlásil "Dekret na obranu italské rasy") a Německem, došlo v Karvinné k radikální akci. Od obsazení Karvinné fašistickou armádou se jakousi ubytovnou pro vysoké důstojníky SS stal zámek (nový zámek) hraběcího rodu Larisch-Monnichů v Solci. Důstojníci byli Němci, Italové, Španělé atd.
V době o které hovořím, byli italští důstojníci SS soustředěni ze zámku a na hřbitově (naproti kostela sv.Petra z Alcantary) a u hřbitovní zdi hromadně zavražděni (postříleni). Část této hřbitovní zdi stoji doposud.
S pamětníky (dnes již nežijícími-bylo to cca před 14-15 lety) jsme vše prošli a já viděl přesně místo s děrami ve zdi po kulkách.
Bylo mi řečeno, že existovaly a existují fotografie z této události. Nemyslím si, že by t byly fotka přímo z exekuce důstojníku, určitě to ale byly fotografie s již mrtvými důstojníky přímo na místě této popravy. Jednu z fotografií jsem v té době i viděl a měl jsem možnost si ji z reprodukovat...
NAJDE SE NĚKDO VLASTNÍCÍ VÍCE FOTOGRAFIE Z TÉTO UDÁLOSTI?
Děkuji.
Pavel ZEMAN
Re: 2 sv.válka masakr důstojníků SS v Karvinné [hledač ztraceneho času 4.10.2010 14:29] | Reagieren
važený pane.zkusim Vas kontaktovat.604424291.
FRYŠTÁT- synagoga [Pavel ZEMAN 16.7.2010 09:18] | Reagieren
D:den, vím že tato část je věnována staré Karvinné, nicméně dnešní Karviná má vazbu jak na původní Fryštát, tak na starou KARVINNOU.

Hledám dobové fotografie z Fryštátu. Konkrétně dobové fotografie židovského templu, chcete-li synagogy.
Tato stávala až do 2 sv.války (kdy byla vypálena fašisty) naproti budovy starého archívu, budovy jenž je dnes součástí justičního areálu ve Fryštátě. Jsou známy pouze stavební plány této synagogy a jeden obraz-plátno. Fotografie (určitě jich ještě "mezi lidmi" bude dost) však všeobecně známé nejsou.

Děkuji.
Pavel ZEMAN
Obraz ďábla [Anička53 30.8.2010 14:36] | Reagieren
Dobrý den, chodívala jsem na autobus do Ovy - na zastávku Sovinec - kolem "brigošbaráků" a následně mezi domky a fiňáky - směrem k lávě skrz Stonávku. V jednom přízemním domečku bylo "slepé okno", údajně zazděné zevnitř a v okně byl obraz ďábla.... vždy jsem se bála. Je to pravda nebo jen výplod stárnoucího mozku? Pamatuje někdo? Zdravím rodáky.
Re: Obraz ďábla [Jaroslav 1.10.2010 17:03] | Reagieren
Zdravím.To nebyl obraz ďábla ale obraz Bendy který se utopil v nedaleké "černé příkopě" Bydlel jsem od roku 1955 v kolonii která se jmenovala Bendovka.Pokud chcete zavzpomínat,napište mi na mail.
Re: Re: Obraz ďábla [Anna53 1.10.2010 18:13] | Reagieren
O Bendovce jsem pouze slyšela, nedokážu lokalizovat. Bydleli jsme na Lipinách u lesa, chodila jsem přes finské domky a lávku přes Stonávku domů. Proč mne strašili ďáblem - z čeho to vzniklo ? A kde byl potok tak hluboký, že se utopil člověk ? A též jste chodil sáňkovat k lávce od trati - u železničního mostu ? A kdo sjel do Stonávky, byl hrdina... Ještě tam byli raci... A.
Re: Re: Re: Obraz ďábla [Jaroslav 2.10.2010 18:09] | Reagieren
Ćerná příkopa vytékala pod nádražím a tekla do Stonávky.Dnes jsem byl na rybách ve Stonávce a hovořil jsem mimo jiné s jedním pamětníkem.Jedna z teorií je,že v tom domě bydlel Benda který měl jediného syn který padl v 1 válce.Jelikož neměl další děti odkázal dům městu.Podmínka byla,že za zazděné okno se umístí jeho obraz.V zahradě byl i dřevěný kříž.Když jsme se přistěhovali do kolonie v roce 1955 tak mi bylo 8 let a nás taky strašili,že je to čert.K tomu mostu jsem se chodil taky sáňkovat.
Re: Re: Re: Re: Obraz ďábla [Anička53 3.10.2010 14:29] | Reagieren
OK, dnes jsem konzultovala s otcem, 1928, na kříž i "ďábla" si pamatuje, jezdil do práce na "armádu" 30 roků po jedné cestě. Na nádraží pracovala teta Hilda - vedla stavebniny. Ve "fiňácích" jsem měla kamaráda - spolužáka ze základní školy v Darkově - Zbyška Jenkota, neviděli jsme se od roku 1968... A chodili jste hrát volejbal na dětský koutek k lesu? Hned vedle jsme bydleli. P.s. bratr říkal, že ve Stonávce jsou i bobři. Zřejmě utečou vznikem golfového hřiště.... A.
Re: Re: Re: Re: Re: Obraz ďábla [Jaroslav 3.10.2010 18:14] | Reagieren
Jenkotovi byli naší sousedé,moc dobře si jich pamatuji.Já jsem bydlel od roku 1971 na Lipinách na "Krupovce"
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obraz ďábla [Anička53 3.10.2010 19:14] | Reagieren
Ani tatínek žádného Jaroslava z Krupovky nezná, teď jsem mu volala, bydlí v Ráji v domově soustředěné péče. My jsme bydleli přes les, u dětského koutku, heč. Na Krupovce bydleli Halamovi, Grzywovi a Babilonovi...
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obraz ďábla [Jaroslav 4.10.2010 15:34] | Reagieren
Babilonovi bydleli na Šišmanovce,na Krupovce bydlel Maslowski,Salamon a Krawczyk.Vedle bydleli Grulichovi to byli naši sousedé.Bylo to kousek od Stonávky
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Obraz ďábla [pan z Lipin 4.10.2010 16:49] | Reagieren
ještě na SISMANOVCE bydlel PIVKO KLOZA A BARTKOVI SIVAKOVI atd.z FINOKU pamatuji FAJU UHERKA TOPIARZ a spousta jinych.
obraz ďábla [Jaroslav 4.10.2010 15:40] | Reagieren
Můj otec bydlí taky v domě soustředěné péče v Ráji.Nejmenovala jste se za svobodna Jurasová?
Re: obraz ďábla [Anička53 4.10.2010 16:34] | Reagieren
BINGO !
Re: Re: obraz ďábla [Jaroslav 4.10.2010 17:01] | Reagieren
Moje manželka Regína hraje s Vašim otcem každé pondělí,středu a pátek karty.Pokud máte Skype moje adresa je bedrich 1305
Re: Re: Re: obraz ďábla [Anička53 6.10.2010 09:46] | Reagieren
Zpráva na skype. P.s. Moc mně potěšilo, kolik Lipiňáků se najde. Zdravím všechny. A.
Re:obraz ďábla [Miroslav 5.10.2010 19:05] | Reagieren
Autor těchto stránek z nás velkou radost nebude mít,ale tak,jak jste mě vy dva dnes z rána rozesmáli,a následně i moji manželku,když jsem ji četl průběh vaši koverzace,to se dlouho zase nikomu nepovede.Jarda podal téměř výkon hodný zdatného detektiva.A to,,BINGO,, , to nemělo chybu,jako i ten závěr,že vaši nejbližší příbuzní hrají spolu 3x v týdnu karty byl fantastický.Vždy,když jsem si na to přes den vzpomněl,jsem se musel zasmát.Manželka to ráno okomentovala slovy..,,to bys nevymyslel,, a měla pravdu. A teď z jiného soudku.Jaroslave,Tobě dlužím poděkování za informaci o těch brigádnických barácích DP 196 a zprostřdkovaně přes Boženku přístup k mapám na ,,kontaminacich,,.Vpolovině října se chystám ještě do Ka 2,ne sice na ryby,ale zavzpomínat si.Zdravím vás oba,nebo jste mě oba dnes rozveselili.Mirek
Re: Re:obraz ďábla [Jaroslav 14.10.2010 17:42] | Reagieren
Dobrý den.Jsem rád že jsem někoho rozveselil.Pokud chceš zavzpomínat tak se ozvi.
Re: Re: Re:obraz ďábla [Anička53 17.11.2010 21:33] | Reagieren
Dnes, 17.11.2010, jsem byla na Lipinách... dostala jsem se jen k "trafu"... moc smutné... takže k rozveselení není nic. Ale duby na grobli ještě stojí.
Re:obraz ďábla [Miroslav 25.11.2010 16:37] | Reagieren
Takže k rozveselení nic moc,ale když může Anička 53,tak i já sděluji,že jsem navštívil Ka2 ještě před ní,23.října.Jel jsem tam s úmyslem projít se co nejvíce pěšky po místech,kde jsem jako mladík před vojnou rok chodíval.Něco jsem nafotil,něco natočil,zavzpomínal... Prošel jsem býv.Husovu ulici,to byla tehdy moje hlavní trasa z ubytoven do města,u prolákliny s vodou zahnul do prava,přešel želez.tra,která tam tehdy nebyla a podél haldy se dostal až do míst kde byly ubytovny.A protože se děda necítil unaven,prodloužil si trasu směrem k šachtě, dolů přes koleje(jako na šichtu před 49 lety)a u Míru nasednul do auta a vydal se ke 130 km vzdálenemu domovu.Tentokrát jsem se ještě zastavil na hřbitově v Ka2,zdali neuvidím jméno,které mi bude povědomé.Vzdal jsem to,byl jsem překvapen velikostí tohoto pietního místa,které se jeví ze silnice jako hřbitůvek. Už se těším na příští návštěvu Ka2,to jsme domluveni s Boženkou z Husovky,a ta si odtamtud pamatuje víc jako já.Zdravím všechny-M.
Re: Re:obraz ďábla [Anička53 25.11.2010 22:28] | Reagieren
Doufám, že nafocené zveřejníte, těším se. Ke hřbitovu - dejte na netu "spolek pro vojenská pietní místa" - je tam i o hřbitově v Karviné 2. Pozdravení patriotům. A.
Re:obraz ďábla [Miroslav 25.11.2010 23:46] | Reagieren
Aničko 53,nafoceným bych stránky ničím neobohatil,snímky jsou jen nostalgickým zachycením míst trasy,jak jsem ji popisoval.Na hřbitově jsem nic nefotil,jen jsem tam hledal stopu....,mého staršího spolupracovníka z té doby a kamaráda,vím že už zemřel.Ale jeden dobrý muž,se kterým jsem na tom místě dal řeč, mě nasměroval na jeho syna.Toho vyhledám příště,na jaře,už se zase těším na Ka2.Pozdrav všem pamětníkům staré KA2- M.
Re: Re:obraz ďábla [Anička53 26.11.2010 12:33] | Reagieren
Otec pracoval 40 roků na Dole ČSA, já 20 na Stalinu.
csa [matt marksbury 21.3.2011 12:56] | Reagieren
<a href="http://www.futuresafeinsurance.com">Life Insurance Quotes</a>
<a href="http://www.futuresafeinsurance.com/health.html">Health Insurance Quotes</a>


<a href="http://www.custom-built-masonry.com/">Elyria Chimney Repair</a>
<a href="http://www.custom-built-masonry.com/chimney.html">Ohio Chimney Repair</a>

<a href="http://www.flatroofrenewal.com">Flat Roof Repair</a>
<a href="http://www.flatroofrenewal.com/metal.html">Roof Coatings</a>

<a href="http://www.golfputtinggreens.biz">Golf Putting Greens</a>
<a href="http://golfputtinggreens.biz/outdoor.html">Putting Greens</a>
csa [matt marksbury 21.3.2011 12:56] | Reagieren
[url=http://www.futuresafeinsurance.com/]Life Insurance Quotes[/url]
[url=http://www.futuresafeinsurance.com/life.html]Ohio Term Life Insurance[/url]

[url=http://www.custom-built-masonry.com/]lorain chimney repair[/url]
[url=http://www.custom-built-masonry.com/chimney.html]Ohio Chimney Repair[/url]

[url=http://www.flatroofrenewal.com/]Flat Roof Repair[/url]
[url=http://www.flatroofrenewal.com/metal.html]Metal Roof Repair[/url]
vzpomínka [humpolakova 18.9.2011 10:10] | Reagieren
Chodila jsem v roce 1960 až 1965 na základní školu v Solci.Bydlela jsem na ulici Husova a škola byla kousek od nás.Do školy jsem chodila kolem brigadnickych baráku.Nikde jsem nenašla o této škole zmínku.V té době tam byla ředitelkou p.Šabacká.Najde se nějaký pamětník?Poradí někdo,kde hledat?
Re: vzpomínka [adolfi 10.1.2012 15:42] | Reagieren
Já jsem tam chodil v letech 1954-57.Kdysi tam byli vojáci PTP a potom brigádníci. Škola byla v areálu bývalých kasáren.
Re: vzpomínka [Kováč (Lali) 27.3.2012 23:12] | Reagieren
Paní ředitelka Šabacká bydlela v ul. Jirásková naproti našemu domu. Je zajímavé, že o této škole není nikde ani řádek.
Vzpomínám si na učitelky Evu Naplavovou Věru Cedivodovou (Firaridisovou) a učitele Karla Musila.
Re: Re: vzpomínka [humpolakova 28.3.2012 15:01] | Reagieren
Prošla jsem už kde co,ale nikde neni zmínka o naši škole,a ani si nepamatuji všechny učitele.Je to moc dávno.Pamatuji si jen p,Šabackou,Kučkovou a učitele Lexu.
škola [humpolakova 10.1.2012 22:34] | Reagieren
V roce 1957 tam chodil i můj starší brácha,Nemáte nějakou fotografii?
Re: škola [adolfi 24.1.2012 09:13] | Reagieren
Fotky nemám.Už si jména moc nepamatuji,vzpomínám na Petra Pěleše,Helenu Brodovou a Evu Hokovou.Do čtvrté třídy jsme šli na Masarykovou školu.
škola [humpolakova 24.1.2012 10:47] | Reagieren
Helena Brodová bydlela v uřednickém domě naproti nám.Já chodila od 1 třídy s jejím bratrem Jarkem.Pak se odstěhoval.Do téhle školy jsem chodila až do páté třídy a pak jsme se rozdělili a šli jsme na Jindřišku.
bydlím v karviné doly [agata 27.1.2013 19:31] | Reagieren
zdravím všechny ty co kdysi byli obyvateli dnes zapomenuté karviné doly.Jmenuji se agáta a pořád na tomto uzemí bydlím .jsem rodačka ,taktéž i má matka a bohužel dnes uš zesnulí prarodiče.bydleli jsme všichni v jednom rodinném domku který uš nejspíše má dobrých sto let.bohužel dnes oproti dřívějšímu pohledu kde existoval život, zbylyo tu velké nic a na ulici Havlíčkové v karviné doly poslední 3 domy které tady přetrvaly dodnes.a v jednom z nich bydlím. Víte jsem na světě pouze 25 a je jasné že nevím jak doopravdy bývalé město karviné dnes doly vlastně vypadalo,ale díky babičce a dědovi kteří byli rodáci vím z vyprávění z fotografií a tak ruzně.takže si umím dosti jasně vše vybavit,opravdu mě hrozně fascinuje a zajímá tento příběh města které jako by se vypařilo a ještě k tomu natom místě jsem se narodila a kupodivu stále bydlím.proto díky mému velkému zájmu o tuto historii vás všechny co jste zde v těchto končinách přebývali bych ráda poznala a dověděla se ještě mnohem více .možná že pár zvás znalo mé prarodiče a budem si mít očem povídat.děkuji.pro lepší orientaci mý prarodiče se jmenovali Szczotkowi
Re: bydlím v karviné doly [kucharczyk 27.1.2013 20:50] | Reagieren
V KA-Doly na Havlíčkově ulici jsem se byl podívat možná před dvěmi léty a předtím poprvé asi před pěti. Tehdy jsem byl mile překvapen, že z Dolů něco zůstalo, ale baráky se tratily postupně další a další. Tehdy jsem něco málo nafotil ...
Re: bydlím v karviné doly [Petr 10.2.2013 06:44] | Reagieren
Zdravím,tak to si asi vašeho dědu pamatuju,a díki mým rodíčum kteří si tam kousek od vás pořídili zahradu jsem taky hodně zažil,a vaše jméno si taky pomatuju,děda chodil o holi a vy jste s ním někdy taky chodila na procházky.Vy jste o deset let mladší než já. Jsem rád že jsem taky mohl zažít aspoň něco ze staré Karviné. Přeji hodně štěstí a zdraví Agáto.
Re: bydlím v karviné doly [Mája 9.9.2014 11:31] | Reagieren
Dobrý den, paní agato, píšete, že bydlíte na Havlíčkově ulici. Dnes jsem se koukla na FB stránky Karvinná-zaniklá, a vidím, že domy na Vaší ulici a vedle v na Svatopluka Čecha se bourají/jsou zbourány. Musím říct, že mě to zaskočilo. Nevím, z jakého důvodu se bouralo, ale mrzí mě to.
Re: Re: bydlím v karviné doly [Jan Polakovič 9.9.2014 17:38] | Reagieren
Ty domy patřily OKD/RPG, taky by mě zajímal důvod zbourání, sice nebyly zrovna v prvotřídním stavu, ale že by nějak moc utrpěly kvůli poddolování se mi nezdálo. Že by kvůli nově navrhované průmyslové zóně Nad Barborou?!
Re: Re: Re: bydlím v karviné doly [Mája 10.9.2014 07:51] | Reagieren
Ano, máte pravdu. Proto mě to tolik ,,zasáhlo,,. Ta Barbora mě nenapadla, ale něco na tom bude. Byla bych ráda, kdyby se ozvala paní agata a něco k tomu řekla.
Re: bydlím v karviné doly [Lucian 27.7.2015 15:36] | Reagieren
Zdravím, z vyprávění o Vás vím od svých prarodičů Szelongových, kteří jsou rodáky z původní Karviné. V 50.letech bydleli v blízkosti Mokrošova lesa a později na ul. ČSA v domě popisném 1424, který byl i mým rodným domem a také místem mého dětství které bylo díky této lokalitě naprosto nekonvenční a neopakovatelné. Před cca 15-ti lety byl zbourán a pak ještě ve snaze zůstat v rodné Karviné se prarodiče přestěhovali do budovy, v jejíž spodní části se nacházela drogerie a potraviny, po čtyřech letech byla ale také určená k demolici, i když původně bylo řečeno jinak. Tato budova byla zajímavá např. tím, že se zde nacházela první karvinská tiskárna, respektive v budově k ní náležící a bydlel v ní jeden z karvinských starostů. Dům je na těchto stránkách na více fotografiích (vedle byla obuv). Celá řada secesních úřednických domů na ul. ČSA měla své kouzlo i zajímavou minulost. Např. v tom prvním od bývalé pošty sídlilo za války gestapo. Ač patřím k nejmladším pamětníkům tohoto zaniklého světa, mám na něj ty nejlepší vzpomínky a rád se na tato místa vracím, kde se procházím stejně, jako před léty s dědou, a již na Haňdrychov ke kapli a dále k rybníku Bartku, ke hřbitovu a Jindřišce či oblasti kolem dolu Gabriela a Barbora nebo k čurčku v Solci...
Re: bydlím v karviné doly [blanka 21.2.2016 18:36] | Reagieren
dobry den agatko,znala jsem prarodice .Byli jste rodina s jankou. Kamaradili jsme s nima.
Re: Re: bydlím v karviné doly [Tereza 9.4.2017 17:00] | Reagieren
Dobrý den,hledám cokoliv o svých předních Zamarski...mají psáno víkendové domky u Otipky 15 nebo víkendové domky Gabriela.Matka je ročník 1948 Gertruda Zamarski a chodila tam do česko -polské školy. ..babička byla Irma Zamarska provdaná Koch.Neznáte někdo?
Re: Re: Re: bydlím v karviné doly [Jára 14.9.2018 21:21] | Reagieren
Zamarski měl konzum v Lipinách, ale to by musel být Vᚠděda ... Bylo to v letech 50-70, co pamatuji.
Židovské pohřebiště a jiné báchorky.. [Zvíďa 6.5.2013 16:27] | Reagieren
Dobrý den,
doslechla jsem se, že prý v Karviné někde poblíž ulice Prameny x Víta Nejedlého bývalo židovské pohřebiště (snad i nějaká studna), nevíte o tom někdo něco, prosím?
Pokud je známo něco i o samotné ulici Prameny, zajímalo by mně to také, ráda bych si tyto informace ověřila - ulice se tak prý jmenuje podle skutečných pramenů, které tam jsou, nikoliv jen díky lázním a jejich pramenům (lépe to nedokáži popsat).

Předem děkuji za odpovědi.
Z.
Více informací o staré Karvinné [Státní okresní archiv Karviná 20.9.2014 00:02] | Reagieren
http://www.archives.cz/zao/karvina/stara_karvinna/index.php
Kolonie staré Karvinné [Ivan Rybařík 9.2.2015 10:44] | Reagieren
Dobrý den,

chtěl bych zjistit zda ještě zbylo něco ze starých karvinských kolonii, konkrétně Červené kolonie v Karviné - Dolech. Podle údajů ČSÚ z roku 2001 zde v témže roce žilo ještě pár desítek lidí. Ale je to už 14 let...

Díky za odpověď.
Ryban.
Doprava v Karviné - Dolech [dalibor016 13.5.2015 19:07] | Reagieren
Dobrý den,
chtěl bych vědět, kde se v Karviné-Dolech nacházely zastávky Doly, dům oddechu a Doly, u kříže. Zrušeny byly cca okolo roku 2002.
Děkuji.
lipiny-na krupovce [jurásek 18.4.2016 22:22] | Reagieren
Moje babička bydlela v karvine-lipiny "na krupovce" jmenovala se Maslowská ,potom se odstěhovala do Haviřova.V roce cca 1977 si matně pamatuji že jsem tam byl ,s moji mamkou brigitou maslowskou (1952) ale od te doby už nikdy .nemáte prosim někdo nějake informace nebo fotky o rodině maslowskych.
p.Maslowská [Jaroslav Dlouhý 13.5.2016 15:04] | Reagieren
Bydlel jsem na Krupovce v letech 1971-76.Pamatuji si na paní Maslowskou,byla to sousedka.Měli syna,který se jmenoval František,který se oženil s dcerou Jozefa Pukovce z koloniee "za pilou"
Dotaz [Petulee 16.3.2017 15:32] | Reagieren
Zdravím všechny lidi dobré vůle :-)
Je mi sice jen 27 a starou Karvinnou pamatuji maximálně tak z vyprávění babičky, která se tam narodila a vyrůstala (Pamatuji si názvy Solca, Jindřiška, Masarykova škola a pár ulic), je roční 1944. Předtím tam bydleli i její rodiče, prababička byla švadlena a jmenovala se Štěpánka Galgonkova. Kdyby někdo měl o nich bližší informace, třeba přesně místo, kde žili, byla bych vděčná :-)
Moc děkuji :-)

(Jinak jsem velký fanda Karviné 2 - Doly, a mám prochozeno téměř 90% oblasti - tam , kde je vůbec možné se dostat, proto bych ráda znala dům a ulici, kde babička vyrůstala)
Re: Dotaz [marcela 18.2.2020 14:40] | Reagieren
Moje asi prateta Franziska Tobolová si vzala Rudolfa Galgonka,který adoptoval jejího syna! žE by rodina?
Re: Re: Dotaz [Petra Duchková 19.2.2020 13:04] | Reagieren
Je to možné &#128578;
Karviná Doly [Joanna 12.9.2017 10:22] | Reagieren
Dobrý den v KARVINÉ -Doly žili mí prarodiče Mária a Ondra Martinčekovi,měli dceru Josefu a ještě snad 2 syny?.Přistěhovali se ze Žiliny..byla jsem z rodiny odebrána a chci poznat místo,kde má matka vyrůstala.Hledám kde jsou mí prarodiče v Karviné pohřbeni..děkuji za jakékoliv info.děkuji.
Bydlení v Karviné [Sabina T. 4.2.2018 16:18] | Reagieren
Dobrý den, momentálně zpracovávám informace z archivní dokumentace ohledně bytové situace v Karviné 20. století a celkově informace o architektuře města. Pokud by měl někdo chu například popsat osobní zkušenost se spokojeností s bydlením, či měl nějaké své zážitky s výstavbou ve městě, tak se mi ozvěte. Budu se těšit :) ina.tursnerova@gmail.com
Bravo soudruzi. [Wladek 9.8.2018 01:44] | Reagieren
To se soudruzi na te Karvine pekne vyradili a jejich pohrobci po 89 to dorazili
Foto domu na křižovatce ulic 1. května a ČSA. [Jára 14.9.2018 21:27] | Reagieren
Měl by někdo foto tohoto domu vedle kina OKO? Naproti pozdější nové poště. Bydleli tam mj. Stankušovi a Žebrák. Děkuji. B.
kolonie na Jindřišce (šustym( [Osvald Wytrzens 21.11.2018 14:33] | Reagieren
Měl bych zájem navázat kontakt s bývalými obavateli kolonie Bíla osada,Ćervená kolonie (Lazecká)- Bydleli jsme kousek od hopody uTomiczka ( u Žyda). Zajímá se historii staré Kaviné a byl bych velice vděčnýkdyby mi bývalí obyvatelé pskytli nějaké fotografie ze života v kolonii. Hodně jich zhotovil pan Solomon.
Karvina Doly [Oto Nohel 27.2.2019 23:51] | Reagieren
Jako kluk jsem jezdil k dedovi a babicce do kolonie Kastanovka. Kousek nad ni pak jsou finske domky v Doubrave. Deda se jmenoval Jakub Seda, pamatuji si jeste, ze tam bydleli Valastikovi a Mlynkovi. Byl bych mo crad, kdyby se nasly nejake fotky. S dedou jsem chodil do hospody na Sovinci, Zazil jem jeste tramvajky z Bohumina, kdyz jsem tam jezdili. Vystoupilo se v Bohumine z vlaku a pak se jelo az do Karvine tramvajkou. Myslim, ze jsme vystupovali na zastavce za Kastanovkou. Byl tam obchod-konzum a pradelna.
Re: Karvina Doly [Emil Gill 25.12.2023 16:56] | Reagieren
Kolonie se jmenovala Na Hranicích a děda bydlel v ulici Kaštanovka jelikož tam rostly
kaštany.Vystoupili jste na zastávce Hlubina vedle obchodu a hospody
Mlýnkovi měli dceru a Walaštyk byl Tadek. Ten obchod a hospoda byla U Krajíčka
Vzadu byla prádelna. A šlo projít na Sovinec do hospody U Křumpka.
dotaz [miriam szarowska(wraniková) 30.4.2019 21:36] | Reagieren
Dobrý den,nemá někdo fotografie domů a ulic z okolí pošty (u kina Oko),
bydlela tam moje babička,p.Prymusová Wanda,pan Jašok,byla zde hudební škola... Můře mi někdo pomoci?
Děkuji
dotaz [miriam szarowska(wraniková) 16.6.2019 21:34] | Reagieren
Hledám fotografie domů a okolí -ul.1 května , Karviná - Doly,
bydleli zde Prymusovi-Wanda a Francišek, p.Štěpánka Tomášková,pan Jašok,p.Firlová ajiní sousedé.
dotaz [Marcela 18.2.2020 14:45] | Reagieren
Dobrý den hledám cokoliv o rodu Tobola a Kobierski.Vím že byli ze Stonavy a také Solca ,Karviná doly. Chtěla bych vědět,kde jsou pochování mí prarodiče.Pokud by měl někdo info piště na meil marse.1973@seznam.cz
Karviná 2 Doly [Stanislav Swaczyna 16.4.2021 14:27] | Reagieren
Dobrý den přeji. Jmenují se Stanislav Swaczyna r.n.1953.Bydlel jsem na ulici Husová 140.Vedle p. Kajmerové ,p. Chlebikové s rodinou Urbančikovou. Naproti p. Szymaňski. Zbytky okolních domů byly určené k demolici. Předchozí bydlící si trochu pamatuji, ale jména nikoli. V našem domě v přízemí bylo řeznictví Lojkasková a naproti potraviny. Směrem zpátky nalevo byly obydlené domy. V jednom z nich holič. Naproti budka s čerpadly na vodu po povodních. V ní obsluhoval p. Koňařík. Dále bydlelo napravo p. M irkovský, Koňařík (Božena, Sulíka nepletu lidí se a Pepa), Jenda a Zdeněk Dědictví, pak obchod,, Mařka", naproti ve velkém domě Michálec Tomáš, Prymus,Danka (dál nevím) a jiní. Dole školka a všichni ti, které už někdo jmenoval. Naproti,, urček".Nahoře Rabko, Krakovčíková Maňka. Naproti Svazarm a oval s motokárama. ATD. Chodil jsem od 1.do 5. třídy české školy k brygádnivkým domům.Třídní učitelka p.Náplavová.Ozve se mi někdo od tama kdo má nějaké fotky? Rád se sejdu na kus řeči a vzpomínek. standa.velous@seznam.cz 606712629
Karviná 2 Doly [Stanislav Swaczyna 16.4.2021 14:32] | Reagieren
Opravují, Michalský Tomáš.
Re: Karviná 2 Doly [humpolakova 18.4.2021 10:39] | Reagieren
Michalska mi dělala na Jindřišce 4 roky třidní pak byla Čupova
karvina [Blanka Chocholova 17.4.2021 15:11] | Reagieren
Ahojky,měl si bratra Ladislava? Jsem také od Konariku/Blanka----na fb jsou stranky zanikla karvina nebo historie karvine a tam je spousta pratel z nasi ulice
Karviná 2 Solca [Slávek Swaczyna 19.4.2021 07:16] | Reagieren
Ano, můj bratr je Ladislav ročník 1957.Od 1. do 5. třídy chodil do Solce, pak na Jindřišku. Kousíček od tebe směrem ke škole bydlel Dombrovský a na kopci u brány do parku Šlachta myslím Tomáš. To už je tak dávno, strašně to letí. Co Pepa? Přes 50 let jsem ho neviděl, vlastně nikoho z Koňařiků.
stránky o Karviné [Marcela 27.11.2021 16:19] | Reagieren
Karviná-2-Příznivci Kolonie Mexiko a dalších- stránka na Facebooku kde najdete různé fotografie staré Karviné
Krupovka [Jiří Raic 1.6.2023 12:46] | Reagieren
Dobrý den, na Krupovce v takovém malém přízemním domečku připomínajícím spíš jen takovou boudu bydlila má babička Barbora Reitzová se svým mentálně postiženým synem Vilušem, mým strýcem. Pamatuje je někdo, případně má na ně nějakou vzpomínku? Můj tatínek se jmenoval Raimund a další strýc Robert
si postavil rodinný dům na Lipinách. Už je to všechno pryč...
Mějte se hezky, žijte zdravě a rádi, milí pamětníci... JR
 Informationen zu dem Ort eingeben oder verveinern
Name:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Vᚠemail nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Vᚠpříspěvek.
Thema:
Kommentar/Präzisierung:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 59 do následujícího políčka:

   


Processing time: 823 msec.
IP address = 18.226.180.174
desktop version