EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ČeskyČesky
› Bild hinzufügen
› Artikel hinzufügen
› Verweis hinzufügen
GPS hinzufügen
[Zbyněk Kopenec 16.5.2007] 
Bahnhof Kaaden  (Kadaň-nádraží)

Kategorie: Nádraží   (správní obec: Kadaň)
Bezirk: Komotau
Die Ursache des Untergangs: Nicht spezifizieren -
Untergangsepoche: 1970-1980  (Jahr: 1974)
Aktuelle Stand: Zničena zcela

 WGS-84 Koordinate (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°BeschreibungEingegeben 
  50.38579 13.26938 dle www.mapy.cz Zbyněk Kopenec 16.5.2007  

 Ortsgeschichte und Andere Artikel
stručná historie  [Zbyněk Kopenec 16.5.2007]
Kadaňské nádraží stávalo v místě kde jsou dnes hřiště na malou kopanou a panelový dům.Bylo postaveno v letech 1902-1903 společně s tratí,která spojila Vilémov-Kadaň-Prunéřov a navazovala na již provozované tratě Radonice-Doupov/otevřena 9.11.1902/ a Radonice-Vilémov-Krásný Dvůr-Kaštice/otevřena 1.1.1884/.Hlavním důvodem otevření této trati bylo lepší zásobování cukrovarů v Pětipsech a v Radonicích a doprava uhlí z místních dolů.
Provoz na nádraží v Kadani trval do roku 1973,kdy byla trať přeložena na novou trasu.V budově byla nějaký čas prodejna drogerie.V místě kolejiště pravidelně stávaly kolotoče.
K odstranění budovy nádraží došlo v ... [weiter]

 Zeitbilder und Ansichtskarten

 Gegenwärtige Bilder

 Andere


Kommentar und weitere Informationen zu dem Ort


Kadaňské nádraží. [spike69 6.12.2007 01:14] | Reagieren
Jako dítě si pamatuji, když se trhali koleje. Bydleli jsem v ulici 1. Máje. Než jí zbourali.
poloha [f.vanek@kochtrans.cz 19.2.2008 21:26] | Reagieren
podle mapy.cz je tedy původní poloha nádraží tam, kde je dneska Albert?? Kudy vedla trať na předměstí? Naši koupili chatu na Hradci v 74 a nepamatuji si v Kadani ani zbytky po nejaké trati na "B". To by musela jít někde kolem střední školy a kláštera dost strmě nahoru. Jak říkal pes v jedné reklamě - To je divočina. Pamatuji jen starou trať z nádraží Prunéřov, ale to již na Kadaň město.
Ještě pamatuji jeden rok - tak 82/83, že se vlaky křižovaly v želině. Někdy kolem 9:30 ráno. Jinak vždy Poláky. No a na Hradci pamatuji vykládku uhlí a hnojiv pro statek v Rokli.

Jinak v době, kdy se rozhodovalo o přeložce trati CV-Klášterec byla jedna varianta ta, že od žaboklik se propojí 160 se 164 a ta se zdvojkolejní a zelektrifikuje. Uhlí se mělo těžit ještě více do hor a hrozilo odtěžení dněšního tělesa tratě od Chomutova. Seřaďovací nádraží mělo být v Hradci.
Tolik jn kusé útržky paměti nepamětníka.
Re: poloha [Zdeněk Pechar 20.2.2008 16:05] | Reagieren
Co se týká přeložky tratě Chomutov - Klášterec. To co zmiňujete,je úsek Březno u Chomutova a Žabokliky. Tam už jednou trať byla a ta nová ji měla v podstatě kopírovat. Jenže to ztroskotalo kvůli nestabilnímu podloží ( bývalé průsaky) pod hrází Nechranické přehrady.
Re: Re: poloha [f.vanek@kochtrans.cz 20.2.2008 21:04] | Reagieren
Nemyslím přeložku Březno-Žabokliky, ale Žabokliky - Poláky nová trať. Prakticky měla vést podél silnice Žatec-Kadaň a u Vikletic se měla napojit na trať 164. Ale bylo o jen ve stavu úvah horníka, který přišel, že tolik uhlí pod horama není, aby se to zaplatilo...
Re: Re: Re: poloha [Zdeněk Pechar 21.2.2008 16:20] | Reagieren
Jo to bylo v době kdy se uvažovalo že se otevře Pětipeská pánev, jako povrchový lom.
Re: poloha [Bouška 27.10.2008 15:11] | Reagieren
Co stojí Albert byla mlékárna. Nádraží stálo tam kde jsou pod Albertem paneláky. Trať se táhla kolem starého pivovaru, myslím že tam je Lídl a pak kolem zahrad ze zadu ulicí 1.Máje. Dál si to nevybavuju
Re: Re: poloha [kantorova- sneidrova 22.9.2015 22:13] | Reagieren
Nádraži opravdu bylo pod Albertem. Trať vedla za Š tefankou a dale okolovilky, která ješte stojí na křižovatce, tam se trať ztácela k nádraží., vedla za bývalým kulturákem, za Automačíkem.
Re: Re: Re: poloha [Zdeněk Pechar 23.9.2015 08:01] | Reagieren
Pro fandy Kadaně: https://www.facebook.com/KralovskaKadanVceraADnes
Doporučuji !
Re: Re: poloha [Kantorova Eva - Šneidrová 23.9.2015 17:48] | Reagieren
Nádraží stálo jak jsou paneláky pod Alberte. Trat vedla kolem zahrad Štefanky, později 1.máje, dále okolo vilky která stojí na křižovatce kpt.Jaroše k poště. Dále se stáčela okolo kulturáku - automatčík k nádraží. Pivovar byl daleko. U tratě bylo zahradnictví, pak pionýrský dům a pak teprve pivovar.
Re: poloha [¨HTB 7.1.2013 11:11] | Reagieren
Kudy vedla trat pres Kadan je pekne videt na kontaminace.cenia.cz
Archivní záběry [Miloš Miličevič 15.7.2008 23:49] | Reagieren
odjezdu vojáků na frontu jsou jako ze Švejka! :-) :-) :-)
Foto ze 70. let [Zdeněk Pechar 22.8.2008 20:48] | Reagieren
Tak takhle si nádraží pamatuji. Odtud jme vyráželi na vandry. Lístky na vlak prodávala moje teta. Jak ten čas letí.
přeložka [Pavel K. 22.3.2009 12:46] | Reagieren
Jenom pro informaci.Dne 16.10.1978 v 17.45 hod. byla dána do provozu nová jednokolejná trať kadaň-Kadaň město a v km 30.358 vložena odbočná výměna na vlečku Armabeton.Toť úřední rozkaz ČSD.
Poslední vlak [Bouška 4.5.2009 22:53] | Reagieren
Na fotkách 6, 7, 8 je zachycen odjezd posledního vlaku ze starého nádraží. Pak už ta pára, co je vidět, začala trhat koleje. Strojvedoucím byl můj táta (dokonce jsem ho na tý fotce našel) a topiče mu dělal jeho brácha. Časem dodám pár fotek...pamatuju jak jezdili babičce za zahradou ... ulice 1.Máje, kde trať vedla
Re: Poslední vlak [Milan Gruber Bouška 11.5.2009 17:43] | Reagieren
Dobrý den nejsme v nějaké přízni ? narodil jsem se v UL
Re: Re: Poslední vlak [Bouška. 11.5.2009 23:47] | Reagieren
Zdravím. Tak to netuším, ale co vím, tak v Ústí žádnou přízeň nemáme. Babička s dědou jsou pražáci, po válce působili v Rumburku, Doksech a od šedesátých jsou v Kadani. Ale potkávám Vaše fotky na podobných místech, kde se motám i já...viz. google :-) Krumlov
Re: Poslední vlak [Jan 13.6.2011 02:46] | Reagieren
Dobrý den
Prosim vás mohl by jste mi poskytnout nějaké ty fotky? Děkuji
Nadrazi [HTB 7.1.2013 11:13] | Reagieren
Nadrazi a prijezd vlaku je trochu videt ve filmu "profesori za skolou" z roku 1975 .
 Informationen zu dem Ort eingeben oder verveinern
Name:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Thema:
Kommentar/Präzisierung:  
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 41 do následujícího políčka:

   





Více informací ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist