EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ĂˆeskyÈesky
› Bild hinzufügen
› Artikel hinzufügen
› Verweis hinzufügen
› GPS hinzufügen
Umgebung:
Ryžovna - kostel sv. Václava 0.4km
Kopeček 1.0km
Sejfský Mlýn 1.8km
Scherbrovy Domky 1.9km
Bludná 2.1km
Myslivny 2.4km
Háje 2.7km
Hřebečná 3.0km
Lesík 3.2km
Mrlina 3.4km
Výpis je omezen na 10 míst. [více]
[Pavel Beran 1.4.2005] 
Seifen  (Sejfy)   auch: Rýžovna

Kategorie: Obec   
Bezirk: Karlsbad
Die Ursache des Untergangs: Schrittweise ausgesiedelt nach 1945 -
Untergangsepoche: Nespecifikováno
Aktuelle Stand: Zničena částečně

 WGS-84 Koordinate (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°BeschreibungEingegeben 
  50.40666 12.83722 dle mapy - centroid místa Pavel Beran 1.1.2006  

 Ortsgeschichte und Andere Artikel
Historie  [Michal Urban 6.1.2007]


Vogeldorf  [Daniel Čabrada 25.11.2008]
Wie die Leute vorn in Försterhauser einmal Torf gestochen haben, erzälhte der alte Bochlawa (Nr. 37): "Heut früh wie ich hab eingeheizt, is aus dem Ofen ein Vogel heraus geflogen." Da hat das alte Kreizl Wenzala gesagt:" Gut dass du das gesagt hast, itza hat doch das Dörfl auch einem Namen, Vogeldorf heissts. "So ist es geblieben und ist auch auf der Gemeindemappe eintragen worden.
Julius Hanh

 Entwicklung der Bewohnerzahl und Häuser
Jahr1921[Datenquellen]
Einwohner837
Häuser114

 Zeitbilder und Ansichtskarten

 Gegenwärtige Bilder

 Andere


Kommentar und weitere Informationen zu dem Ort


nesmyslný název [L.Huml 21.7.2006 08:28] | Reagieren
Dnes se osada nazývá Ryžovna. Sejfy jsou jinde:-)
Re: nesmyslný název [Jana 25.7.2006 14:30] | Reagieren
Samozřejmě, Sejfy jsou zastávka Nové Hamry na trati KV - Potůčky. Leží pod Tisovským vrchem a jde rovněž o jednu z lokalit zaniklých po roce 1945. Do konce 90. let z toho oblíbeného výletního místa, které bylo za první republiky hojně navštěvováno (z KV se o sobotách a nedělích dokonce vypravovaly zvláštní spoje), zbyla pouze secesní hájovna. Ta vyhořela poté, co byla opatřena novou střechou, ani její zbytky se kupodivu na spáleništi nenašly... U trati je ještě zbořený pomníček padlým z 1. sv. války. Ještě v 80. letech minulého století stála budova nádraží. Sejfy - sejpy - sýpy je místní označení pro lokalitu, v níž jsou zavážky po důlní činnosti a je tedy logické , že se opakuje v různých místech Krušných hor, ale obecně vžité Sejfy jsou především tyto
upřesnění současného názvu [libross 25.7.2006 22:38] | Reagieren
ano Sejfy jsou jinde, lekl jsem se, že snímky mylně označujete za Sejfy nad Hamrama.
Po válce název Rýžovna, který v překladu kopíruje název německý.
Re: Re: nesmyslný název [Věra tenčlová 3.1.2013 15:23] | Reagieren
Samotřejmě souhlasím, jedná se Sejfy se zastávkou a bývalou hájovnou na trati Nové Hamry - Potůčky. V této hájovně bydleli moji rodiče od roku 1947 - 1953. Můj otec zde v těchto letech byl lesním.

Věra Tenčlová
Re: nesmyslný název [Administrátor 25.7.2006 19:51] | Reagieren
Chytilův místopis v roce 1929 uvádí obec Seifen (u Jáchymova), česky Sejfy. Po válce se začal užívat výraz Rýžovny. Mimochodem Sejfy (u Nových Hamrů) se německy nazývaly Saifenhausel.
Re: nesmyslný název [Jaroslav Štorkán, Hroznětín 2.10.2007 16:15] | Reagieren
Dnes jsem přiložil výřez ze starší mapy bývalého okresu Nejdek, ze které je patrné, že Sejfy byly skutečně na křižovatce silnic ve směrech Hřebečná, Boží Dar, Horní Blatná, Potůčky.
Pro lepší orientaci ve výše citovaném problému jsem pro Sejfy (Saifenhäusel) u Nových Hamrů (Tisové) založil samostatnou stránku.
Re: nesmyslný název [Daniel Čabrada 18.11.2008 13:49] | Reagieren
Nevím, ale myslím si, že by se zde měly zobrazovat současné české názvy a pak eventuelně starší. Bohužel se v tom jinak někdo méně zasvěcený těžko vyzná a tyto stránky podle mého názoru slouží hlavně k tomu, aby se lidé dozvěděli něco z minulosti současných míst. V této době zná každý Ryžovnu jako Ryžovnu a němci jako Seifen. Pod těmito názvy je i lidé budou hledat. Výčet historických názvů patří spíše do článků dějin místa.
Re: Re: nesmyslný název [Jaroslav Štorkán 25.11.2008 20:31] | Reagieren
Mám dotaz - odkdy podle vás začíná "současnost" pro správný název obce? Zkuste sbírat pohlednice a nestačíte se divit a jen někdy vám pomůže internet nebo slovník.
Re: Re: Re: nesmyslný název [Daniel Čabrada 26.11.2008 08:43] | Reagieren
Možná, že bych vyměnil slovo současný za sousloví aktuálně platný název. Zopakuji myšlenku, kterou jsem chtěl vyjádřit. Myslím si, že tyto stránky jsou výborné pro lidi, kteří se něco chtějí dozvědět o historii míst, kde žijí, nebo které navštěvují. Pokud hledají na těchto stránkách lidé, kteří se příliš ve starých názvech nevyznají (můžou to být třeba i turisté), tak se jim velice těžko spojí název Sejfy s Ryžovnou. A je pro mě otázkou, proč zrovna použít název obce Sejfy, který může část lidí zmást? Chápu, že pro sběratele pohlednic to může být v určitém okamžiku zajímavé, ale ostatní lidé to asi již těžko ocení. Zkuste třeba zajít na Ryžovnu a do jejího okolí a zeptat se místních lidí, kde jsou Sejfy a uvidíte, kam Vás pošlou. A jinak moc dobře vím, co to znamená sbírat střípky z historie v Sudetech, nemyslete si, že jen sbírat pohlednice je obtížná věc.:)
Re: Re: Re: Re: nesmyslný název [Tomas Magna 24.2.2014 20:30] | Reagieren
souhlasim, treba prave Ryzovna je tu uvedena pod jmenem Sejfy, coz je vyslovene otrocka transkripce nemeckeho jmena do cestiny...nicmene, odtazeno od techto slovnich hricek, osobne povazuji tyhle stranky a jejich informacni hodnotu za spicku...a rozhodne zrovna Krusnohori je tu zpracovano misty velmi podrobne, protoze u spousty jinych mist, ktera treba znam osobne, jsem nenasel mapu obci s cisly popisnymi, natoz obsirny historicky mistopis...proste a jednoduse, skvela prace...
Re: Re: nesmyslný název [Jaroslav Štorkán 25.11.2008 20:38] | Reagieren
Ještě jeden detail - Němci se píší s velkým "N". Jinak se v tom už vůbec nevyznáme! Jen na okraj - i název Hroznětín, Nejdek a další používají dvě rozdílné obce. Jak to vyřešíte?
Re: Re: Re: nesmyslný název [Daniel Čabrada 26.11.2008 08:44] | Reagieren
Díky za upozornění:)
Re: Re: Re: nesmyslný název [Daniel Čabrada 26.11.2008 08:55] | Reagieren
A myslím si, že to chce trochu klidu a nadhledu.:)Odpovím Vám otázkou. A jak vy chcete třeba vyřešit, že existují další Sejfy a další Seifen a tak dále? Ani historické názvy (jak české, tak německé) nejsou jednoznačné.
Re: Re: Re: nesmyslný název [Jaroslav Štorkán 29.11.2011 12:11] | Reagieren
O existenci dalšího Hroznětína i Nejdku vím. Navíc je ještě Hroznatín. Navíc i Nejdek a Hroznětím prošly v minulosti různými úpravami názvu (Nýdek a pod.), ale to bychom se nikam nedostali. Při dnešním otevření "Zaniklých" jsem našel snímek z Oldříše. Jeden máme za kopcem, ale není to on. Stéjné je to s
Ruprechtovem, Bystřicí, Smolnou Pecí a dalšími místy. Dnes jsou vodítkem pouze souřadnice a zobrazení na mapce v pravém horním rohu.
Re: Re: Re: Re: nesmyslný název [Zdeněk Pechar 29.11.2011 19:04] | Reagieren
Myslím si to samé, kdo chce tak se v tom vyzná. Větší množství názvů je dobré, usnadní to konkrétní hledání na stránkách. Co se týká GPS, bez nich už si umístění ani nedovedu představit.
 Informationen zu dem Ort eingeben oder verveinern
Name:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Vᚠemail nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Vᚠpříspěvek.
Thema:
Kommentar/Präzisierung:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 58 do následujícího políčka:

   


Processing time: 308 msec.
IP address = 18.117.233.26
desktop version