EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ČeskyČesky
[Pavel Frýda 16.3.2007] 
Pilsen - Kaserne des 35en Regiments  (Plzeň-kasárna 35.pěšího pluku)   auch: Pětatřicátá kasárna

Kategorie: Andere   (správní obec: Plzeň)
Bezirk: Pilsen-Stadt
Die Ursache des Untergangs: Nicht spezifizieren -
Untergangsepoche: 1960-1970  (Jahr: 1969)
Aktuelle Stand: Zničena zcela

 WGS-84 Koordinate (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°BeschreibungEingegeben 
  49.74750 13.37306 z mapy atlas.cz Pavel Frýda 16.3.2007  

 Ortsgeschichte und Andere Artikel
Die Geschichte des 35. Regiments und seiner Kasernen  [Pavel Frýda 17.3.2007]
Das 35. Regiment wurde durch ein Dekret des Leopold I. am 8. Januar 1683 gegründet. Während der drei Jahrhunderten seiner Existenz nahm er an 72 Kriegszügen und mehr als 60 Schlachten teil. Ein Teil des Regiments war an der Verteidigung Wiens gegen die Türken beteiligt. Das Pilsner Regiment nahm auch an den Türkenzügen des Prinzen Eugen von Savoyen teil, belagerte 1688 Belgrad und 1716 Peterwardein. Auch im Erbenkrieg um die spanische Krone waren die Pilsner beteiligt, sowie im Siebenjährigen Krieg gegen Preußen, damals unter Führung des Marschalls Daun und des Generals Laudona. Mit ihnen waren sie an der Zerschlagung Friedrichs Armee in der ... [weiter]

Vojenské hudby u 35.pěšího pluku  [Pavel Frýda 8.5.2010]
První zachycená zmínka o hudbě 35.pěšího pluku je z roku 1779 a uvádí se kapelník jménem Johann Zandel. Mezi kapelníky plukovní hudby vynikli zejména František Šmíd (1869-86) a Emil Kaiser (1886-93). Posledním kapelníkem byl od roku 1893 Antonín Köhler. V roce 1839, když byl pluk posádkou v říšské pevnosti Mohuč, narodil se Josefu Královi, příslušníku plukovní hudby syn Johann Nepomuk, který se stal později známým vojenským kapelníkem a hudebním skladatelem. Jako plukovní pochod se od sedmdesátých let devatenáctého století používala skladba kapelníka Františka Šmída „Philippović – Marsch“ (polní zbrojmistr Philippović byl v letech 1867-90 maj... [weiter]

 Zeitbilder und Ansichtskarten
 Osobnosti
 Gegenwärtige Bilder

 Andere
 Mapy
 Links
8.* Böhmisches Dragoner-Regiment - Später ein Teil des 35. Regiments
Koruna Česká-35.pěší pluk - Podrobněji o historii pluku
35.(171.) plzeňská rota Aktivních záloh AČR
Kapela 35.plzeňského pěšího pluku Foligno

Kommentar und weitere Informationen zu dem Ort


Zbytky kasáren. [Rudolf Přibáň 17.3.2007 08:43] | Reagieren
Přestože hl. budova byla koncem 60-tých let zbourána, lze vidět ještě dnes poslední zbytky budov, které patřily k areálu kasáren. Jsou to budovy, kde ještě před nedávnem sídlil Hasičský Záchranný Sbor Plzeň v Pobřežní ulici (cca 150m od místa, kde stála hlavní budova). Podle pamětníku tam byly stáje a další tech. zázemí 35. pěšího pluku.
Re: Nedatovaná fotografie detail=34787 [Pavel Frýda 17.3.2007 21:10] | Reagieren
Dobrý den pane kolego,
<BR> <BR> reaguji na mail, který mě od Vás přišel. O jízdě vozidla jsem při zakládání fota moc nepřemýšlel, ale na Váš popud jsem znovu fotku posuzoval, jak podle plánku města z roku 1946, tak podle dalších fotek okolí z 60.let (myslím, že se tam dopravní situace od doby I.republiky do té doby nezměnila) a podle mého názoru vozidlo jede vlevo! Kolem postraní zdi kasáren ze strany Nejedlého sadů vedl úzký chodník se stromy, pak byla silnice, poměrně úzká, ale obousměrná a z ní vozidlo vyjíždí dál na Klatovskou. Na zmíněné fotce je silnice zakryta kramářskými boudami, které stály na následném širším pásu pro pěší a kde rostly další dvě řady stromů a zelený pás. Je to můj názor, mohu se mýlit. Pětatřicátá kasárna matně pamatuju, byl jsem ale příliš malý, tehdy mě zajímalo více zdali už dostali v obchodě Eskymo za 0,50 Kčs, než nějaká stará barabizna. Děkuji za připomínku k budovám v Pobřežní ulici. To jsem nevěděl.
Re: Re: Nedatovaná fotografie detail=34787 [Rudolf Přibáň 18.3.2007 08:57] | Reagieren
Mně bylo v dobé, kdy se kasárna bourala 15let. Máte pravdu, že se tam dopravní situace změnila. Ano, v popisu dopravní situace máte pravdu, byly tam 2 obousměrné silnice se středovým pásem a stromořadím. Podle mne vozidlo vyjíždí z komunikace, ktará bykla blíže kasárnům a směřuje k synagoze. Z tohoto pohledu se zdá, že jede blíže pravému chodníku a tudíž vpravo. Za ním je tramvaj typu Bovera ve stanici Palackého třída, které v Plzni jezdily zhruba do poloviny 60tých let. Podle nástavby na střeše kasáren na jihovýchodním nároží (tipuji, že to byla vidová hláska) a kterou nepamatuji, bych datoval ten snímek zhruba mezi roky 1939 - 1958. Snad se k tomu ještě někdo vyjádří. Co se týká budov v Pobřežní ulici, je to informace mého děda, který byl příslušníkem c.a k. 35. pěšího pluku do podzimu 1914, kdy padl do ruského zajetí.
místo [Steiner 26.1.2010 18:49] | Reagieren
Ulice se stromořadím, to byla nádhera! Bylo by dobré víc šlapat městským otcům na paty, aby se různá stromořadí, dřív tak běžná, do plzeňských ulic vrátila...
Škoda těch kasáren, byla to pěkná budova. Dnes mohla klidně sloužit třeba univerzitě. Plzeň je poloměsto, kam se člověk podívá, samá díra a proluka.
Re: místo [Pavel Frýda 28.1.2010 15:48] | Reagieren
Musím s vámi souhlasit, Plzeň dnes není hezké město-špinavé, hlučné a nebezpečné....Rozhodnutí "otců" města o vylepšení tváře města se mi nejeví jako dobrá, už jste viděl vítězný návrh na výstavbu galerie U zvonu ? Opět hrůzná škatule, kvůli které padnou už celkem hezké vzrostlé stromy, náměstí mají již brzy "obohatit" zlatistá monstra kašen (veřejnost je odmítla) a z návrhů na pomník gen.Pattona pod divadlem byl opět vybrán snad ten nejohavnější návrh (ostatní také nestály za mnoho).
 Informationen zu dem Ort eingeben oder verveinern
Name:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Thema:
Kommentar/Präzisierung:  
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 98 do následujícího políčka:

   





Více informací ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist