Brno - nádraní pota (Brno - "pota 2" (původní budova))Kategorie: Post  (správní obec: Brno) Bezirk: Brünn-StadtDie Ursache des Untergangs: Nicht spezifizieren - Untergangsepoche: Před 1945Aktuelle Stand: Nespecifikováno WGS-84 Koordinate (GPS) | ířka N(Y)° | Délka E(X)° | Beschreibung | Eingegeben | | | 49.19054 | 16.61143 | | Jan Tomáek 20.3.2020 | | Ortsgeschichte und Andere ArtikelZajímavosti z potovnictví před rokem 1914 [Jan Tomáek 20.3.2020] Jistá zajímavost potovnictví z evropského hlediska je první trvale provozované potovní spojení, které roku 1490 prosadil Maximilián I. - kdy linka Dutch Post Course spojila Innsbruck s Nizozemskem a Itálií. Předzvěstí státního potovnictví byla Dvorní pota Rudolfa druhého - jinak Hofpost - která vyjíděla z Prahy ve dvou kursech a to do Vídně a do Augsburgu - do tohoto města inspirována právě na popud místních obchodníků. Na závěr vlády z tohoto nápadu sice císaři zůstaly spíe dluhy, ale v podstatě se jednalo o cestu správným směrem. Dalí důleité období rozvoje pot u nás nastalo za vlády Karla VI., kdy byla potovní sluba př... [weiter]
Brněnská pota 2 a 8 [Jan Tomáek 18.12.2021]
Na potě při hlavním nádraí v Brně působil například Petr Bezruč, a občas se nael i nějaký zaměstnanec, kterého prostředí s občasnými diskusemi se spolupracovníky inspirovalo k vlastním literárním pokusům. V budově poty 2 se třídí listovní zásilky a skluzem posílají dolů na kursy, kde se přidávají balíky a nakládá. Vozidla s potou vyjídí s prostory, které se stále říká konírna. Opačnou stranu budovy obsluhuje vlaková pota. Později byla postavena pota 8 Herpická, speciálně určená pro rozvoz potovních balíků. Zeitbilder und Ansichtskarten
|
Gegenwärtige Bilder Kein Datensatz
|
Andere
|
Kommentar und weitere Informationen zu dem Ort Kein Datensatz
Informationen zu dem Ort eingeben oder verveinern
|