EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ĂˆeskyÈesky
[Bohumil Freisleben 21.12.2014] 
Vechtrovna na Mýtě

Kategorie: Andere   (správní obec: Petrovice)
Bezirk: Nachod
Die Ursache des Untergangs: Nicht spezifizieren - havarijní technický stav
Untergangsepoche: Po 2000  (Jahr: 2014)
Aktuelle Stand: Zničena zcela

 WGS-84 Koordinate (GPS)
 Šířka N(Y)°Délka E(X)°BeschreibungEingegeben 
  50.50654 16.21243 přibližné místo Bohumil Freisleben 21.12.2014  

 Ortsgeschichte und Andere Artikel
Kein Datensatz

 Zeitbilder und Ansichtskarten
Kein Datensatz

 Gegenwärtige Bilder
Kein Datensatz

 Andere
Kein Datensatz

 Links
idnes.cz - Domek hlídače č. 47 u České Metuje zahrnul bagr. Končí i další vechtrovny

Kommentar und weitere Informationen zu dem Ort


Vechtrovny a další vybavení [Jiří Hemmer 22.12.2014 13:17] | Reagieren
Pokud by jste skutečně chtěl jednotlivě vypsat co všechno za poslední léta zmizelo z původního vybavení tratě Choceň-Broumov
musel by jste přidat ještě vodárny, vodní jeřáby, výtopny, zauhlovací výtahy, takže už dnes není možné pořádat jízdy parní lokomotivou. Přitom Náchodsko, Adršpašsko a sousední Kladsko měly pro tyto jízdy podmínky přímo ideální /dlouhé tunely a vysoké viadukty podtržené malebností krajiny/. Na tratích kromě výměny vozidlového parku a částečné obnovy svršku nedochází k žádným dalším pozitivním změnám. Uskutečňuje se pouze jedna z možných představ o modernizaci. Bohužel ne zrovna ta úplně správná, protože tady jsou odborníci pouze na bourání a likvidaci a pomatené hlavy, které si myslí, že zničením všeho starého dojdeme k vysněnému komunistickému ráji. Mizí to krásné a nahrazuje se tuctovostí a levnou náhražkou. Na parní lokomotivy se tak budete muset chodit dívat pouze do muzea.
Re: Vechtrovny a další vybavení [Bohumil Freisleben 22.12.2014 13:51] | Reagieren
Nevím, jestli by tu měly být výtahy a jeřáby, ale pokud se toho někdo chopí, tak já proti tomu nebudu. Jinak, nejsem z té oblasti, takže mohu přidávat jen to, co se mi podaří lokalizovat. Proto tu z článku výše např. chybí polozbořené stavědlo z nádraží v Náchodě. Mimo moji oblast (Vysočina, ale i tématicky - hlavně panská sídla, pivovary apod.) dávám víceméně hlavně ty objekty, které naleznu v tisku či na internetu, zaujmou mě a podaří se mi je lokalizovat na mapy.cz.
Re: Re: Vechtrovny a další vybavení [Jiří Hemmer 22.12.2014 15:13] | Reagieren
Mohl bych Vám doporučit knihu od pana Čermáka "Stopy, fakta, svědectví o historii trati Choceň-Broumov. Obsahuje hromadu fotografií i objektů, které už dnes neexistují.
Stavědla se likvidují programově, místo nich stojí na místě odporná reléová budka. A musí to být dobrý byznys, tyhle budky prodávat, přestože relé mohlo být v původním stavědle. Takhle už zničili spoustu štelverků. Nedávno sem zjistil, že zbourali i nádherné stavědlo ve Frýdku-Místku. A co nestojí na jeho místě - odporná budka, která vypadá jako záchod. Někdo může říct, že když se kácí les, lítají třísky, ale osobně si myslím, že to jakýsi tupý horlivec s modernizací opět přehnal. Podobně zničili i vodárnu v Náchodě, výtopnu v Teplicích nad Metují a stavědlo tamtéž.
Re: Re: Re: Vechtrovny a další vybavení [Pavel Rykl 22.12.2014 18:17] | Reagieren
Vechtry se systematicky bourají po celé republice. Jeden pro příklad - nedaleko Chodova u Karlových Varů u přejezdu v Mírové. A přitom se mnohdy jedná o poměrně zachovalé stavby.
Re: Re: Re: Re: Vechtrovny a další vybavení [Jiří Hemmer 23.12.2014 17:13] | Reagieren
Takhle to asi před dvěma roky rozhodla Správa železniční dopravní cesty-zbourat všechny stavby, které jsou pro provoz nepotřebné.
Vůbec je nezajímá stav ani možné využití. Jako vždy se jedná pouze o českou iniciativu. V Německu se na vybraných tratích snaží potřebné stavby zachovat už kvůli historickým a turistickým jízdám
s parní lokomotivou. S tím už jsou dneska velké problémy, protože není kde dobrat vodu, nabrat uhlí, promazat hnací pohyblivé části a vyčistit popelník. Zkrátka běžnou údržbu. Modernizace je sice potřeba, ale nemyslím, že bourání je jediná cesta.
Vzhledem k mojímu stáří, tedy mládí nejspíš nebudu kompetentní do toho [Vratislav Charfreitag mladší 4.8.2022 15:48] | Reagieren
rozhovoru přispívat, narodil jsem se ve Úterý 16. Října roku 1984 a můj bratranec Tomᚠsvého času výpravčí u hranic s Německem pracoval taktéž pro ČD,asi 12 let, ale posléze šel dělat "pošmajstra",neboli firemní kultura se do značné míry proměnila, od 80tých let minulého storočia, pomalu se posouváme k celkové automatizaci železniční dopravy, Já myslím, že by se ony objekty měly ponechat stát,popřípadě pouze vytrhat koleje, z tratí, které se již nepoužívají a ponechat TYto stavby jako jakousi nostalgickou vzpomínku.
 Informationen zu dem Ort eingeben oder verveinern
Name:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Vᚠemail nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Vᚠpříspěvek.
Thema:
Kommentar/Präzisierung:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 12 do následujícího políčka:

   


Processing time: 77 msec.
IP address = 3.143.214.133
desktop version