Vechtrovna na MýtěKategorie: Andere  (správní obec: Petrovice) Bezirk: NachodDie Ursache des Untergangs: Nicht spezifizieren - havarijní technický stav Untergangsepoche: Po 2000 (Jahr: 2014)Aktuelle Stand: Zničena zcela WGS-84 Koordinate (GPS) | ířka N(Y)° | Délka E(X)° | Beschreibung | Eingegeben | | | 50.50654 | 16.21243 | přibliné místo | Bohumil Freisleben 21.12.2014 | | Ortsgeschichte und Andere ArtikelKein Datensatz Zeitbilder und Ansichtskarten Kein Datensatz
|
Gegenwärtige Bilder Kein Datensatz
|
Andere Kein Datensatz
|
Links idnes.cz - Domek hlídače č. 47 u České Metuje zahrnul bagr. Končí i dalí vechtrovny
|
Kommentar und weitere Informationen zu dem Ort Vechtrovny a dalí vybavení [Jiří Hemmer 22.12.2014 13:17] | ReagierenPokud by jste skutečně chtěl jednotlivě vypsat co vechno za poslední léta zmizelo z původního vybavení tratě Choceň-Broumov
musel by jste přidat jetě vodárny, vodní jeřáby, výtopny, zauhlovací výtahy, take u dnes není moné pořádat jízdy parní lokomotivou. Přitom Náchodsko, Adrpasko a sousední Kladsko měly pro tyto jízdy podmínky přímo ideální /dlouhé tunely a vysoké viadukty podtrené malebností krajiny/. Na tratích kromě výměny vozidlového parku a částečné obnovy svrku nedochází k ádným dalím pozitivním změnám. Uskutečňuje se pouze jedna z moných představ o modernizaci. Bohuel ne zrovna ta úplně správná, protoe tady jsou odborníci pouze na bourání a likvidaci a pomatené hlavy, které si myslí, e zničením veho starého dojdeme k vysněnému komunistickému ráji. Mizí to krásné a nahrazuje se tuctovostí a levnou náhrakou. Na parní lokomotivy se tak budete muset chodit dívat pouze do muzea. Re: Vechtrovny a dalí vybavení [Bohumil Freisleben 22.12.2014 13:51] | ReagierenNevím, jestli by tu měly být výtahy a jeřáby, ale pokud se toho někdo chopí, tak já proti tomu nebudu. Jinak, nejsem z té oblasti, take mohu přidávat jen to, co se mi podaří lokalizovat. Proto tu z článku výe např. chybí polozbořené stavědlo z nádraí v Náchodě. Mimo moji oblast (Vysočina, ale i tématicky - hlavně panská sídla, pivovary apod.) dávám víceméně hlavně ty objekty, které naleznu v tisku či na internetu, zaujmou mě a podaří se mi je lokalizovat na mapy.cz. Re: Re: Vechtrovny a dalí vybavení [Jiří Hemmer 22.12.2014 15:13] | ReagierenMohl bych Vám doporučit knihu od pana Čermáka "Stopy, fakta, svědectví o historii trati Choceň-Broumov. Obsahuje hromadu fotografií i objektů, které u dnes neexistují.
Stavědla se likvidují programově, místo nich stojí na místě odporná reléová budka. A musí to být dobrý byznys, tyhle budky prodávat, přestoe relé mohlo být v původním stavědle. Takhle u zničili spoustu telverků. Nedávno sem zjistil, e zbourali i nádherné stavědlo ve Frýdku-Místku. A co nestojí na jeho místě - odporná budka, která vypadá jako záchod. Někdo můe říct, e kdy se kácí les, lítají třísky, ale osobně si myslím, e to jakýsi tupý horlivec s modernizací opět přehnal. Podobně zničili i vodárnu v Náchodě, výtopnu v Teplicích nad Metují a stavědlo tamté. Re: Re: Re: Vechtrovny a dalí vybavení [Pavel Rykl 22.12.2014 18:17] | ReagierenVechtry se systematicky bourají po celé republice. Jeden pro příklad - nedaleko Chodova u Karlových Varů u přejezdu v Mírové. A přitom se mnohdy jedná o poměrně zachovalé stavby. Re: Re: Re: Re: Vechtrovny a dalí vybavení [Jiří Hemmer 23.12.2014 17:13] | ReagierenTakhle to asi před dvěma roky rozhodla Správa elezniční dopravní cesty-zbourat vechny stavby, které jsou pro provoz nepotřebné.
Vůbec je nezajímá stav ani moné vyuití. Jako vdy se jedná pouze o českou iniciativu. V Německu se na vybraných tratích snaí potřebné stavby zachovat u kvůli historickým a turistickým jízdám
s parní lokomotivou. S tím u jsou dneska velké problémy, protoe není kde dobrat vodu, nabrat uhlí, promazat hnací pohyblivé části a vyčistit popelník. Zkrátka běnou údrbu. Modernizace je sice potřeba, ale nemyslím, e bourání je jediná cesta. Vzhledem k mojímu stáří, tedy mládí nejspí nebudu kompetentní do toho [Vratislav Charfreitag mladí 4.8.2022 15:48] | Reagierenrozhovoru přispívat, narodil jsem se ve Úterý 16. Října roku 1984 a můj bratranec Tomá svého času výpravčí u hranic s Německem pracoval takté pro ČD,asi 12 let, ale posléze el dělat "pomajstra",neboli firemní kultura se do značné míry proměnila, od 80tých let minulého storočia, pomalu se posouváme k celkové automatizaci elezniční dopravy, Já myslím, e by se ony objekty měly ponechat stát,popřípadě pouze vytrhat koleje, z tratí, které se ji nepouívají a ponechat TYto stavby jako jakousi nostalgickou vzpomínku.
Informationen zu dem Ort eingeben oder verveinern
|