EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ČeskyČesky
Neu Kommentare

Karwin: dotaz [miriam szarowska(wra 16.6.2019]
Hledám fotografie domů a okolí -ul.1 května , Karviná - Doly,
bydleli zde Prymusovi-Wanda a Francišek, p.Štěpánka Tomášková,pan Jašok,p.Firlová ajiní sousedé.

Richterhof: Re: Mein GroĂźvater Johann Weiss geb.16.05.1906 [David Lataj 16.6.2019]
Hallo Frau Angelo, meine Familie hieß Barcaba und besaß eine Mühle im Richterhof. Ich heiße David Lataj. Ich sende eine E-Mail-Adresse. Ich wohne in České Budějovice
davidlataj@email.cz

Richterhof: Re: Mein GroĂźvater Johann Weiss geb.16.05.1906 [David Lataj 16.6.2019]
Hallo Frau Angelo, meine Familie hieß Barcaba und besaß eine Mühle im Richterhof. Ich heiße David Lataj. Ich sende eine E-Mail-Adresse. Ich wohne in České Budějovice
Brett Mühle: Upozornění na omyl [Pavel Macháček 15.6.2019]
U první fotky jde o omyl. Na kolorované pohlednici je Waldhaus z Račího údolí.
Georgengrund: Re: Re: Re: [Jan Uhlíř 9.6.2019]
Zdravím, Ottův slovník naučný, je tam tedy snad vše...
Alt Wernsdorf: Verneřice - Anton [Anton 7.6.2019]
některý z Antonů z Verneřic se přestěhoval do obce Košátky, také mlynář, tam se narodil Albin Anton, který se oženil s Boženou Kotrbovou z Hrdlořez u Prahy , měl syna Miroslava a dceru Olgu a provozoval vodní mlýn v Markvarticích, dnes část Jablonného v Podještědí
Schmeil: Re: Re: Smilov [Hendrych 6.6.2019]
Kontaktujte předsedu spolku Lubavia p.Machalu. Tento poslední dům- pěknou vilku, obýval vysoký důstojník ruské armády. Mám někde i fotku od p. Zatloukala.
Pokud ji dohledám, tak ji tady dám.

Grafenried: Zámeček(škola) nebo hostinec. [Jiří Synek 4.6.2019]
Dobrý den.
Poslední příspěvek pana Milana Svobody poopravuje fotografii školy z devadesátých let na hospodu. Potom by byly ovšem i ostatní fotografie Petra Bílka z roku 2014 špatně. Zámeček (škola č.p.1 by byl bývalý hostinec. Tomu by odpovídala i místní informační tabule. Může mi prosím někdo upřesnit, zda se tedy jedná o fotografie zámečku či hospody. Případně, kde se zbytky zámečku naléza

Sternhof: Re:doplnění info [Jan Vlček 31.5.2019]
Doplnění informace .. údaje o vlastnictví k r.1945

-st.p.č.1/dům čp.1. knih.vl.č.1:Josef a Franziska Weber,
-st.p.č.2/dům čp.2. knih.vl.č.1:Josef a Franziska Weber,
-st.p.č.4/dům čp.4. knih.vl.č.5:Josef Münch ml. a Anna Münch,
-st.p.č.5/dům čp.5. knih.vl.č.5:Josef Münch ml. a Anna Münch,
-st.p.č.6/dům čp.3. knih.vl. č.1:Josef a Franziska Weber- po demolici st.p

Leimbruck: Houpačka. [S.Leinweber 27.5.2019]
Samozřejmě ,že ,,Houpačka" je už dnes jen pojem.Lokalita,kde u Pozorky profil silnice byla ooravdu houpačka je minulostí.Zbyl jen pojem.Silnice se v roce 198385 zcela změnila a hlavně zvedla o desítky metrů.Tu původní silnici pouze s dvěma pruhy,kde byl můstek přes potok do rekonstrukce podminovaný již nikdy nezažijeme.Dnešní fádní pustá,návětrná vlnka je nicotná a nehodná výrazu ,,Houpačka&q
Leimbruck: Re: Silnice Cheb,Leimbruck,Dolní Žandov. [Pavel Matas 27.5.2019]
Dovolím si upřesnit. "Houpačka" se v současné době neříká Leimbrucku, ale úseku od Sekerských Chalup (Pozorka) k horizontu před koupalištěm Riviéra ve Velké Hleďsebi. A to je na rozdíl od Leimbrucku klasická houpačka.
Leimbruck: Silnice Cheb,Leimbruck,Dolní Žandov. [S.Leinweber 27.5.2019]
Původní směr silnice od Chebu vedl po dnešních zčásti viditelných úsecích.Po rovině,která klesá k odbočce nalevo do Šitboře,vedla původní silnice napravo,kde je dnes zaniklé parkoviště.Odtud vedla esíčkem na most a vzhůru směr Dolní Žandov nalevo od dnešní třípruhé silnice.Most přes potok byl níže a dnes,po roce 1966 je těleso silnice zvednuté a proto se také ve směru od Salajny napojuje cesta po
Nimvorgut: Re: Nuzarov "Aortův pramen" / Nimvorgut "Aorta-Quelle" [Gruber Markus 25.5.2019]
Der Name „Aorta Quelle“ ist nicht historisch und kurios-symbolisch. Aorta ist im menschlichen Körper die größte Schlagader. Also wird das Wasser dieser wichtigen Nimvorguter Quelle verglichen mit dem Blut, das Leben bringt.
Gemäß einem alten Ortsplan war dort vermutlich der sogenannte Holzerbrunnen. Benannt nach dem Haus „Holzer“, das genau auf der anderen Straßenseite lag. Letzter Besitzer

Fichtelberg: Fotografie [David Pokorný 25.5.2019]
Mám fotografii dnešního stavu osady Smrčná
Eger - Kirche des Allerhe...: Kostel BSP Cheb [František Klimeš 25.5.2019]
Kostel BSP v Palackého ul. byl při bombardování zasažen jen jednou na vlevo od oltáře, ostatní bomby dopadly do zahrady, kde pamatuji krátery po výbuších ještě v roce 1949. Po vyhnání Oblátů se o kostel starali moji rodiče a byl v provozu až do roku 1953, kdy zde měla svatbu moje sestra. Poté co tento původně Holandský majetek zabrali komunisté, tak zde provozovali boxerský klub a veškeré zařízen
Schmeil: Re: Smilov [Robert 24.5.2019]
který (č.p.)?
Nimvorgut: Aortův pramen [Irena 23.5.2019]
Dobrý den,
u zaniklé osady Nuzarov je Aortův pramen. Vzhledem k tomu, že se jméno Aort nevyskytuje ani v ČR ani v Německu, musí jít o nějakou zkomoleninu. Nevíte někdo, jak se pramen jmenovyl dříve? vyvěrá ze skály a má velmi dobrou vodu.

Röhrsdorf bei Hainspach: střípek z Kohoutího kříže [Milan Gruber Bouška 21.5.2019]
Kde domov můj,
kde domov můj?
Voda hučí po lučinách,
bory šumí po skalinách
v sadě skví se jara květ,
zemský ráj to na pohled.
a to je takrásná země,,
země česká, domov můj,
země česká, domov můj.

Nad Tatrou sa blýska,
hromy divo bijú.
Zastavme sa, bratia,
nech sa ony stratia,
Slováci ožijú! Wo ist mein Heim,
Jüttelberg - Vogelbaude: Tábor Pytlak [Monika 20.5.2019]
Ahojky všem komu toto místo prirostlo k srdci na tábory jsem sem jezdila od r74 do r83 někdy i na dva turnus za sebou a bylo to jedno z nejkrásnějších období v mém životě. Byli to úžasné tábory kde člověk brečel když měl odjíždět a nemohl se dočkat dalších prázdnin až zas pojede a uvidí se se známými. To už sedopredu dohadovali termíny na příští rok jak kdo pojede. No byla to krása. Napadlo mě dne
Triebschitz: pozdrav všem [Táňa Myšíková 18.5.2019]
Děkuji všem bývalým sousedům za krásné setkání a těším se napřesrok na viděnou!
Triebschitz: Re: Mobilizace [Buky 17.5.2019]
Třebušice jako obvykle vymřeli.Přesto zítra čau.
Dosud nezpracované obce: Re: Gansau - Pravětín, okr. Vimperk [Milena Schröckingero 16.5.2019]
také hledám vše o Gaier, Schröckinger, budu ráda, když se mi ozvete
Kapellen: Re: Re: Re: Kapličky [Miroslav Kubišta 14.5.2019]
Zcela jistě GERARD - viz. můj archiv a Kohoutí kříž
Kapellen: Re: Re: Kapličky [xx 14.5.2019]
Nebo Gerhard Bitzan ?
Ober Schneedorf: More infos? [ds 14.5.2019]
Hello, das anybody have further infos about "oberschneedorf" or "unterschneedorf"? Are there coordinates for the several houses? My grandmother lives in #1 I think.
My Grandfather lived in Chlum.

Regards

Mährisch-Hartau: Re: Moravská a Slezská Harta z fotoarchívu přehrady Kružberk [Honza 14.5.2019]
Mám několik upřesnění..Hranice mezi Moravskou a Slezskou Hartou vedla potokem tekoucím pod cestou Opava Olomouc. M.Harta měla před 2.sv.valkou 15 domů včetně škrobárny a Kameného mlýna, S.Harta měla 42 domů včetně pily a kaple. Obě obce fungovaly jako jeden celek. A k likvidaci převážné části obou obcí došlo proto, že dosídlení po odsunu bylo mizivé, prázdné domy sloužily jako zdroj materiálu a v
Brunnersdorf: Re: Re: Musel jsem to změnit [Pepa 12.5.2019]
Záhada, soubor je smazaný a zatím ho u sebe nemůžu najít.
Než ho najdu tak ten zmenšený soubor: https://uloz.to/!hSwurQrb1vti/prunerov-1959-1961-zmenseno-pro-web-avi

Hareth: Re: Re: Hořany [Jiřina 12.5.2019]
Dobrý večer,po letech se opět vracím k tématu Hořany a jeho obyvatelé,zkoušela jsem Státní oblastní archiv v Litoměřicích ale odkázali mně na rodné listy,oddací listy,úmrtní listy...nic takového nemám,vím jen,že můj otec se jmenoval Jiří Král,žil s nějakou ženou nejspíš polského původy a snad bych měla být sedmým z jejich dětí...dali mně k adopci...nic víc nevím...ráda bych zjistila cokoliv o svýc
Pürstling: Klostermann: Ze světa lesních samot [Jaromír Kolouch 11.5.2019]
Pürstlink, dnes Březník, je dějištěm uvedeného románu, popisjujícího tamější kraj v letech konce 19 století. Pozoruhodný je popis velké vichřice, která postihla šumavské lesy na konci osmdesátých let.
Reischdorf: Re: Re: Moje rodná vesnice. [Marie Trskova Bezsta 11.5.2019]
Také jsem rodačka/1949/a marně pátram po spolužácích z r.1955. Odstěhovali jsme se v r.1956. Rodiče měli v Rusové obchod. Prosím ozvěte se mi někdo. Díky Marie.
Lhotka: Bez nadpisu [Miroslav Lepeška 11.5.2019]
Zajímavé je, že na letecké mapě na Seznamu.cz je docela pěkně vidět, že v r. 2003 to ještě asi mělo z větší části střechy. Při překlikávání jednotlivých verzí fotomap se pak dá sledovat, jak ta destrukce postupovala.
Občas u některých objektů je zajímavé na to kouknout.

Cukrovar - Uničov: Mate špatné informace [Pavel Vojáček 10.5.2019]
Ty fotky , u kterých mate popis cukrovar nejsou fotky cukrovaru. To je stará Jeřábkova kartounka 😂 Pokud jde o zánik cukrovaru, nejednalo se o žádnou likvidaci ze strany EU. Tehdy jsme v EU ani ještě nebyli. Na svědomí to má vedení města. Nešiřte dezinformace a konspirační teorie.
Lhotka: Lhotecký dvůr. [Petr Kubát 9.5.2019]
Snad se majitelé neurazí, nad menší dokumentací pořízenou jednoho květnového dne roku 2019. Napříč dvorem vede používaná cesta, ostatní záběry pořízeny s velkou opatrností vůči pádu zdiva a pádu mého celku do nějaké propadliny...Je zřejmé že to byla kdysi opravdu tvrz a ani řada rekonstrukcí v průběhu staletí neubrala místu jeho atraktivitu. Škoda, že již není snahy o zachování této památky. Byla
Brunnersdorf: Re: Musel jsem to změnit [Michaela Žatecká 7.5.2019]
Dobrý večer,prosím nešlo by video z Prunéřova zaslat na můj email,bohužel to na Uložte nejde spustit.Děkuji moc M.Žatecká
Weissmühle: Re: Současný stav objektu [Jiří Beck 7.5.2019]
Objekt o kterém píšete není mlýn ale bývalá hájenka. I lokalita hájenky nesla název Bílý mlýn, v některých mapách je to i dnešní značení. Mlýn stával asi 300 m východněji pod rybníkem, ještě stojí části zdí, je znatelný náhon.
Reschwitz: Re: 1534 Ts Mětikalov obsluha střelnice [Petr Ščuka 6.5.2019]
Ahoj Mětík ,
Triebschitz: Mobilizace [Buky 6.5.2019]
Příští pátek se koná setkání Třebušičáků,vzchopte se kdo může a dostavte se! Čau
Pfaffengrün: Re: Dnešní výlet na Popov [Jiku 6.5.2019]
ano fotografie nesedi proto, proto že jsou zrcadlove obracene. Dřív to tak bylo. Už jsem si toho všiml i na fotografiich mist které znám moc dobře takže asi tak.
Jirka

Hausmühle: Re: Mlýn [pašerák 4.5.2019]
Mlýn je zachycen na dobovém fotu č.16 a č.27 ve fotogalerii Zhůří u Javorné nebo také na webu "vodnimlyny.cz",kde je vidět zblízka v jeho kamenné podobě.
Brüx: Re: Re: Škola [M.Hvolka 4.5.2019]
Vazeny pane Pachmane,nevim jestli jsem Vam tehdy poslal muj email na tu fotku pani ucitelky z Teplicke skoly r.1967,ale mohl byste mi ji pripadne foto cele tridy jeste poslat,pokud jsme se tam fotili,dekuji
Duppau: http://nassmer.blogspot.com/2010/08/kde-ze-ti-mrtvi-jsou.html?m=1 [Roman 2.5.2019]
Nechápu co řešíte? Je úplně jedno jaké je kdo národnosti když popravuje ženy a děti... Čech, Slovák nebo Němec pak jsou si rovni...
Kappellen: Re: katastralni mapa [Jan Vlček 2.5.2019]
Dobrý den,
mapa je dostupná na adrese:www.archivnimapy.cuzk.cz

Vlček

Kappellen: katastralni mapa [Jiri 1.5.2019]
Chtel bych se prosim zeptat, jestli mi muzete zaslat kopii te katastralni mapy.

Dekuji, Jiri

Karwin: dotaz [miriam szarowska(wra 30.4.2019]
Dobrý den,nemá někdo fotografie domů a ulic z okolí pošty (u kina Oko),
bydlela tam moje babička,p.Prymusová Wanda,pan Jašok,byla zde hudební škola... Můře mi někdo pomoci?
Děkuji

Alinkov: Re: Odpověd [Martin Traxler 29.4.2019]
Pořád jste ale neodpověděl na názorovou kolizi mezi Vámi a ostatními odborníky. A odkaz na recenzi touto odpovědí není.
Alinkov: Odpověd [Jiří Pajer 29.4.2019]
Ano, musím uznat, že ve srovnání se Sadílkovými "lidumilnými" projevy jsou moje příspěvky odlišné. K mojí dlouhodobé odborné činnosti a ke kauze Alinkov doporučuji prostudovat si recenzi knihy "Nové studie o novokřtěncích" v Časopisu Matice moravské 137, 2018, s. 440-441.
Brüx: Re: Re: Re: Trosky a suť ze zaniklého Mostu [Petr 29.4.2019]
Dle jednoho z komentářů u zaniklé obce Ervěnice se suť ze zbouraneho Mostu hodila jako podklad pro stavbu koridoru Most - Chomutov.. Tím skončila sláva 700let starého královského města Mostu
Alinkov: Re: Re: Re: Odpověď [Martin Traxler 28.4.2019]
Pane doktore, Vaše komentáře jsou plné nenávisti, útoků a především sebechvály. Ovšem kromě některých Vámi uváděných prací, které ovšem neposkytují věrohodné doklady k Vašim teoriím, jste dosud neposkytl žádné důkazy. Místo toho jen napadáte každého, kdo se nesklání před kultem Vaší osobnosti, jehož jste sám zakladatelem a zřejmě i jediným obhájcem. Přitom podpora Vaší osoby i prohlašovaných teori
Brüx: Re: Re: Trosky a suť ze zaniklého Mostu [Miloš Miličevič 28.4.2019]
Ano, taky mě to dlouho dobu zajímá... Ví někdo?
do roku 1920 Guntschachen: Rodina Kotrbova [Chrobok Štěpán 28.4.2019]
Zdravím. Dědeček mé přítelkyně je Antonín Kotrba z Rapšachu, Rn. 1939. Jména ve vašich příspěvcích mu jsou povědomá. Když zanikal Kunšach, tak šel zrovna na vojnu. Kdyby jste někdo měl informace o jeho části rodiny, klidně fotky a nebo neurčené fotky z té doby, pošlete mi je na e-mail a já je mu mohu ukázat a zkusit něco zjistit.
Neueigner Mühle: Informace o mlýně a kapli. [Siegfried Rudolf 27.4.2019]
Vodní mlýn je poprvé zmíněn v roce 1670 v soudním řízení. Bylo to o lese.
Vlastnictví mlýna podle záznamů katastru nemovitostí. Hans Brauner ->, Andreas Brauner ->, Georg Schwarz -> a od roku 1711 podle zápisu do katastru nemovitostí mistr mlynář Michel Rudolf. Kolem roku 1880 byl mlýn předán panu Wilscherovi za předlužení. Nevlastní otec Franze Rössnera. Nyní se volá po posledním m

Briesen: Re: Břežánky žijí [Tomáš Liška 26.4.2019]
Vzpomněl byste si, kde bydlel Jiří Liška? Ulice, číslo (to si nevybavuju)? Byl to můj táta, o Břežánkách mi vyprávěl. Děda Emil taky. A jak jezdil s buldozerem na šachtě. Děda Emil zemřel už někdy v roce 1992. Táta Jirka pak v roce 2010. https://www.ukss.cz/sezona/2010-2011/smutn-zpr-va-z-kadan-zem-el-ji-li-ka
Waltersgrün: post card [Paul Gross 25.4.2019]
The post card of Waltersgrün / Valtirov; do you know what year it might be from. My Gross Ancestors were from Waltersgrün.
Ahrendorf: Re: PAVLOV [Eva 23.4.2019]
Jeee, skoro vsechna jmena, co tu jsou, znam :-) navedla me sem Radka...ahoj vsem. Ta doba je pryc, skoda, ale vzpominam na koupani v prevadeci, aleje tresni, svestek, houbovy raj, pumpu...odkud jsme brali vodu, otacku, kde jsme se schazeli a jak jsme po betonce chodili na Prunerov na koupaliste a ... tam to bylo hezke detstvi. My byli jen chalupari, ale pravidelni, takze jsme se vsichni znali ...
Bartelsdorf: Re: Přátelé [veselá zdenka 22.4.2019]
Přijdte,všichni jste srdečně zváni,myslím,že nás tam bude po čase zase hodně.A bude legrace,jak se zase nepoznáme.
Liberec Machnín Kleinerto...: Vzpomínky na léčbu v Machníně [Miroslava Boučková,r 22.4.2019]
Léčila jsem se v oční léčebně od 20.3.1969, do poloviny července 1969. Tehdy mi bylo 10 let, a na léčbu jsem byla prý už moc stará. Na tupozrakost mi přišli až v 1. třídě a o léčbě rozhodli až po dlouhé době, myslím ,že na doporučení známých, kteří měli v Machníně syna a poradili nám přejít k lékaři,snad primáři, do Liberce. Jinak pocházím z Litoměřicka. Vzpomínky se už hodně zatemnily, ale urči
Brüx: Re: Re: Alt-Brüx [Táňa Myšíková 22.4.2019]
jak jsem psala kdysi, psala jsem ho česky a z neznámých důvodů - mně neznámých, se přeložil.
Brüx: Re: Alt-Brüx [Jana Kateřina Horáko 22.4.2019]
Je psán komentář německy ale pravopisně chybně.
Smíchov - Kinského zahrad...: Re: Kde [Jan Tomášek 22.4.2019]
http://www.zanikleobce.cz/index.php?obec=26511 no hned sousední objekt, a jedna fotka je opravdu od vás
Smíchov - Kinského zahrad...: Kde [Markéta Janečková 21.4.2019]
Vážený pane Tomášku, moc prosím o zaslání odkazu již vloženou výletní restaurace v zahradě Kinských. Nějak to nemohu najít. Jak jsem Vám již psala, necítím se po dnešním výletu nejlépe. Napravím zítra. Co ještě dodat, skleroza nebolí, jen se kvůli tomu více naběháte. Pokus o vtip. S díky MJ
Smíchov - Kinského zahrad...: již vloženo [Jan Tomášek 21.4.2019]
zdravím - ale tento objekt je již vložen, mám pocit, že i vy sama jste tam cosi vkládala - doporučoval bych změnit údaje o místě (tedy nalézt jiný objekt) a obrázky smazat a nahrát do dříve vloženého toho samého objektu JT
Alinkov: Re: Re: Odpověď [PhDr. Jiří Pajer, CS 20.4.2019]
Konstatuji, že onen "starý dobrý" Sadílek je po letech odmlky opět v kondici. Jak uvádí jeho charakteristika v ČBDB na internetu: "Bohužel často sprostý a hrubiánský autor, arogantní a neurvalý. Své oponenty ponižuje a opravdu nechutně se snaží je zdiskreditovat... A pokud s ním nedejbože nesouhlasíte, nebo mu odporujete, začne proti vám pěkně štvavou kampaň," A podle svých zku
Alinkov: Re: Odpověď [Jaqroslav Sadílek 19.4.2019]
Široká veřejnost (nejen ta odborná) naopak napjatě očekává slibovanou rekonstrukci areálu, zatím probíhající pouze ve sci-fi fantaziích badatele Pajera. To ostatně potvrzuje i stávající stav budov Alinkova, které se díky Pajerově "péči" pouze mění na zříceniny. Pajerův přístup dokonce postup chátrání ještě razantněji urychlil, takže chorobné představy jistého "badatele" se pouz
Alinkov: Odpověď [PhDr. Jiří Pajer, CS 19.4.2019]
Po delší odmlce vystupuje na scénu opět J. Sadílek, aby veřejnost dezinformoval o kardinálních a "nezpochybnitelných" objevech v kauze Alinikov. Staví se tak do role neohroženého bojovníka za prosazování teorií NPÚ ÚOP Brno, i když samotná instituce se k jeho jménu nehlásí. S opravdovým zájmem a napětím očekáváme ohlášenou studii.
Gablonz an der Neisse-Syn...: odkazy 2 [Martin Dostál 18.4.2019]
https://www.geni.com/people/Hermann-Chaim-Baneth/6000000007620312768
Gablonz an der Neisse-Syn...: odkazy [Martin Dostál 18.4.2019]
https://www.geni.com/people/George-Vida/6000000018559317050
https://www.geni.com/people/Daniel-Mendl/6000000025453618856
https://www.geni.com/people/Hermann-Adler-JuDr/6000000013204653829
https://www.geni.com/people/Emanuel-Lederer/6000000060497738853
https://www.geni.com/people/Abraham-Fried/6000000004590127704

Gablonz an der Neisse-Syn...: Re: Re: Současný stav [Martin Dostál 18.4.2019]
Dobrý dn pane Willere. Prosím napište mi na email m a r t i n d o s t a l*h o t m a i l . c z

Děkuji.

M.D.

Alinkov: Re: Re: Původ areálu Alinkova objasněn [Jaroslav Sadílek 18.4.2019]
V nedávné době byl v rámci zpracování historie nedaleké obce nalezen archivní dokument ze 17. století, který jednoznačně lokalizuje polohu čermákovické komunity novokřtěnců a klade ji ke konkrétnímu mlýnu. Tím ovšem nebyl Alinkov, ale jiný blízký, později zaniklý objekt. Zjištění se připravuje k publikování. Tím je definitivně a nezpochybnitelně vyloučeno spojení údajné novokřtěnecké komunity s bu
Kunnersdorf: Re: Upozorneni [Berti Winterstein Ri 16.4.2019]
Dobry den,chtela bych do vasi Facebook skupiny
Seckerberg: Re: Horky/Seckerberg /informace [Jarka Drechslerová 16.4.2019]
Dobrý den,

v sestavování rodokmenu předků manžela jsem se dostala do období let 1750-1800 na osadu/obec Seckerberg.
Prosím o radu - v kterých archívech, zdrojích jste čerpali informace o domech a vlastnictví?
V Klatovech jsem nepochodila, možná jsem se jen špatně zeptala.

S díky a pozdravem

Milikau: Milkov [petr bernasek 13.4.2019]
V roce 1980 osada jeste stala.nektere domy jiz napul zborene ale osada vice mene v kompaktnim stavu.Az po roce 1980 presne datum si jiz bohuzel nepamatuji zacali tehdejsi Statni statky s likvidaci osady.
Dehlau: Dolany [Franta 12.4.2019]
Zdravím až budeš mluvit s Rolandem nebo s Irenkou oni ti řeknou kde jsem a tak se stav až budeš někdy v Praze. zdravím....
Dehlau: Re: Taky znal jsem Dolany [Herbert Taud 12.4.2019]
Ahoj Franto, jsem nyni v Kadani,obcas vzpominam na detstvi,a co ty?
Kubičkahof: Název "Kubiczek" [Martina Charvátová 11.4.2019]
V matrikách far. ú. Petrovice je obec zapisována též jako Kubíček - "Kubiczek". Konkrétně jsem narazila na zápis, kdy jednomu dítěti za kmotry šli Michal Gregor a jeho žena Marie z Kubíčkova Dvora. Viz odkaz přímo na matriční knihu: http://www.portafontium.eu/iipimage/30066950/petrovice-02_0160-n?x=-76&y=376&w=716&h=260 (levá strana, třetí zápis odspodu).
Bedřichov - hájovna: shledání s přijmením Škarek z mého rodu [Jaroslava Salamonová 10.4.2019]
Dobrý den p.Žampachu.
Sestavovala jsem rodokmen z kterého pocházím a to Rod Škarek.Potěšil jste mě o zmínce hajného byl to Jan Škarek můj praděd nar. 1855 v obci Velký Pěčín,zemřel r.1935 jeho náhrobek je zachován na starém hř.v Dačicích, byl 2X ženatý, z jeho 1.manž. je můj děda Ant. Š.nar. 1882 Bedřichov hájovna usazen v Telči, odkud pocházím i já.Je mi 73 let,mám radost, že jsem narazila

Tůmův vrch: jojo [Farnsw0rth 9.4.2019]
Tak dlouho jsem se tam po letech chystal, až už z něj nezbylo téměř nic...
Hrachmühle: Re: Hrachův mlýn Bošov [Lukáš Doubrava 8.4.2019]
Dobry den, mam v tomto obdobi rodinne predky z tohoto mlyna, prosim take o info. Lukas.Doubrava@seznam.cz. Dekuji
Briesen: Sraz již skutečně nebude? [Tomáš Liška 7.4.2019]
Dobrý den,
můj táta pocházel z Břežánek - Jiří Liška, žil zde s rodiči Emilem a Zinou a bráchou Jardou. Já sám znám Břežánky pouze z vyprávění a několika fotek.

Pokud bude sraz, rád bych přijel chvíli zavzpomínat. Chápu, že zorganizovat sraz je čím dál náročnější.

Přeji všem pamětníkům pěkný den.

Cajsův mlýn: Ručni lanovka [Dvorak Petr 7.4.2019]
Ručni lanovka byla dřive o 200 metrů dál proti proudu.Lanovka byla vyrobena Vaclavem Pešulou.
Hengstererben: Re: Vojáci [Iva P. 7.4.2019]
Ano, chybí zmínka o trénování milicionářů v troskách domů a také o ruských kasárnách. Vojáci tam byli v letech 70-80 asi jen dva, resp.jednoho si pamatuji z hospody, ve které je dnes reklreační objekt firmy Vodakva. Nesměl opouštět stanoviště, jednou se ale objevil v hospodě a byl neskutečně vděčný, že ho lidé mezi sebe přijali jako osamělého člověka. V té době jsme se velmi báli, že na hřeben Hře
Harrachova besídka: vzpomínka [Karel Vodička 6.4.2019]
Do Harachovy besídky jsem chodil na odpolední čaje ještě v roce 1958.
Tady jsem poznal svou první lásku a na tu se nezapomíná

Kohlstätten: pátrám po předcích [václav kurach 6.4.2019]
Pátrám po předcích rodiny Hartlů,kteří tam žili. Předem děkuji za jakékoliv informace.
Křtěnow: Aleš z Březí [K&D 5.4.2019]
Trochu neobratná formulace v prvním odstavci je mírně matoucí. Oním vyšehradským (nikoli "vyšebrodským") kanovníkem, posléze olomouckým a litomyšlským biskupem byl právě Aleš z Březí, viz podrobný článek Maur, Eduard: Příspěvek k biografii biskupa Aleše z Březí. Táborský archiv (8) 1997-1998, s. 11-35. Mimo jiné zde snáší důkazy pro svou domněnku, že byl A. z B. strýcem Petra Chelčického
Neuwald: Kde je Nová Ves [Jan Zubáč 4.4.2019]
Nová Ves byla zřejmě mezi hlavní silnicí na V. Březno a dnes souběžnou ul. Pod lesem, podívejte se na staré ortomapy. Nová Ves nezanikla, ale nejspíš byla stavebně spojena s Valtířovem. Další osamocené uskupení domů je nad Valtířovským hřištěm (to je na té staré pohlednici).
Eisendorfhutte: Re: Re: Re: Re: Re: hájovna v Eisendorfské Huti 1947-1950 [Zbyněk Nejezchleba 3.4.2019]
Bohužel, od té doby se nikdo neozval.
Eisendorfhutte: Re: Re: Re: Re: hájovna v Eisendorfské Huti 1947-1950 [František Novák 2.4.2019]
Pane Nejezchleba, mám na Vás otázku. Poslala Vám paní Hallová ty fotografie. Je možné se s paní Hallovou spojit? Podle našeho bádání se domníváme, že na konci války si veterinář Lessing z Hostouňského hřebčína, nechával v hájovně koně, když se vydával za válečnou linii jednat s Američany o záchraně koní. Děkuji za odpověď. F. Novák
Altengrün: Altengrün [Rudolf 1.4.2019]
Dřevený kříž jsem bohužel nenašel, údajně se majitel domu utopil v rybníčku před domem. Je to hodně zajímavé místo pro hledače pokladů, které je tedy prolezlé křížem krážem. Sám jsem tam našel několik knoflíků ze 17.st.
Lochmühle: Re: Lochmühle/děravé mlýny/detektoring/doplnění [Rudolf 1.4.2019]
První zmínky o mlýně z kroniky Kührberg, je z roku 1583, nájemcem mlýna byl tehdy nějaký Friedl. Více než 100 let (1783 - 1888), byla majitelem mlýna vážená rodina Rödigových z Kührbergu. V roce 1903 se stává majitelem mlýna město Nové Sedlo a vlastnilo jej až do roku 1930. V nájmu mlýna byla též hájovna a pila.
Grossuretschlag: Re: Důvod [Eliška Petrová 31.3.2019]
Paráda ☺️ No ráda se tam s nimi podívám dost mě tyto věci zajímají.
Hrachmühle: Re: Hrachův mlýn Bošov [Tomáš 31.3.2019]
Dobrý den paní Viktorínová,
mám zájem o údaje o majitelích mlýna kolem výše uvedených let.
Můj mail je:cernynabilym@seznam.cz
Děkuji Vám mockrát.

Hrachmühle: Hrachův mlýn Bošov [Jaroslava Viktorínov 30.3.2019]
Mohu podat doplňující údaj k majitelům výše uvedeného mlýna z let kolem roku 1769 - 1772. V případě zájmu mě můžete kontaktovat.
Rimay: Re: Bývalý dvůr Rymáň - pár poznámek [Tejnický 30.3.2019]
Zdravím - rád bych sI udělal nějaké jarní fotky z Rymaně. Vždy jsem jel jen okolo ... dá se projít do Želíz "Teufelgraben" ? - popř. projet na terénním kole?
Nebo co byste obzvláště doporučil pro zájemce o poznání přírodních krás a fotografy v tomto místě - moc se toho dozvědět z webu ani z map nedá ...
S díky Tejnický

Steinbruchhäuser: Re: Admin? [Rudolf Přibáň 29.3.2019]
Zkuste napsat adminovi přímo: http://www.zanikleobce.cz/index.php?menu=19 .
Neueigner Mühle: Rössnermühle. [Igor Hendrych 29.3.2019]
Za pozornost určitě stojí kamenný mostek přes mlýnskou strouhu...foto dopním ovšem bude staršího data.
Ahrendorf: Re: PAVLOV [Radka 28.3.2019]
Ahoj Kájo nějak mi nejde odeslat ti email,posílám sem tedy svuj kontakt-radka.jindra69@seznam.cz a zkus mi napsat,já chci také letos v léte vzít svého přítele podivat do míst kde jsem to tak milovala ale nejsem si jistá že bych to našla tak bychom se mohli domluvit společně,jsem ješte v kontaktu s Evou Flekovou.Jé,no houby tam těch tam vždy bylo..bohužel už ani Teta Liduška,ani Bohoušek nejsou mez
Steinbruchhäuser: Admin? [Pavel Matas 28.3.2019]
Stará se ještě vůbec někdo o tyto stránky? Asi ne, protože jinak by se tu neobjevovaly a hlavně tu nezůstávaly nesmysly jako ty dvě kraviny nade mnou. Najde se tu ještě někdo, kdo by to zlikvidoval? V případě potřeby se toho rád ujmu, protože to kazí image těchto stránek.
Perneck: Re: Re: VPZ Pernek [Josef Jenšovský 27.3.2019]
Dobrý den, to bohužel nevím. Budete se muset s dotazem obrátit přímo na Ministerstvo kultury.
https://www.mkcr.cz/program-pece-o-vesnicke-pamatkove-rezervace-vesnicke-pamatkove-zony-a-krajinne-pamatkove-zony-284.html

Grasseth: Obyvatelé Grassethu ve Wehrmachtu [Milan Eichhorn 26.3.2019]
Dobrý den,
nemá někdo nějaké informace o odvodu obyvatel Grassethu(Jehličné) k Wehrmachtu? Můj praděda Anton Köhler se v Grassethu narodil (*7.5.1914) a žil tam s rodinou. Sloužil u Wehrmachtu v hodnosti Gefreiter (podle fotek) a byl nasazen ve Francii. Byl bych rád za více informací. Prý o tom moc nemluvil a nebo si příbuzný s toho už nic nepamatují. Budu vděčný za každou informaci.
P

Ahrendorf: PAVLOV [KAREL ŠIMSA 26.3.2019]
Ahoj Radko. Jsem rád že jsi se ozvala a že máš zájem o nějaký sraz .Jsem pro udělat nějakou malou akci . Jinak do Pavlova jezdím s moji manželkou až když začne houbařská sezona ,Jinak je to děs a běs a oči pro pláč . Fotky nemám téměř žádné které bych mohl ukázat ale zato jich mám spoustu v paměti které mi nikdo nesmaže DĚKUJI S POZDRAVEM KAREL kontakt . karel.simsa@centrum.cz
Grossuretschlag: Důvod [Petr 25.3.2019]
Ano potkali jsme je tam :) nechtěli jsme být vlezlí ale je to krásný a mrazivé zároveň když se chce paní podívat do míst kde kdysi žila a najde jen zarostlou spoušť
Grossuretschlag: Re: Důvod [Eliška Petrová 25.3.2019]
Mě maminka říkala, že snadno byly i obavy z Banderovců.Ale to mi přišlo přitažené za vlasy.Po válce tam bydlela rodina mé babičky. Před pár dny, se v Černíkově byla podívat sestra babičky po letech a ukazovala mé tetě kde bydleli.
Grossuretschlag: Důvod [Petr 24.3.2019]
Důvod proč byli obce v okolí Světlíku byl poválečný odsun málo dosidlencu a respektive velká výstavba ve Větřní a Světlíku rokem likvidace osad byl okolo 1959 je to velká škoda včera jsme se tam byli podívat a dosti smutný obrázek
Bartelsdorf: Re: Re: pamětníci [veselá zdenka 24.3.2019]
Jani,tak se připoj na FB do skupinky Dřínov,Albrechtice Kundratice pamětníci.Je tam dost tvých vrstevníků.
Grossuretschlag: Dotaz [Eliška Petrová 24.3.2019]
Zajímalo by mne, proč je okolo Světlíku tolik zaniklých obcí. Co bylo důvodem aby byly srovnány se zemí. Hledala jsem na internetu,ale nic jsem nenašla.
Johannisbad: jméno? [Petr Prchal 24.3.2019]
Město je pojmenováno po Janu z Chockova, proto je správný název města Janské Lázně.
Dolní Vidim pivovar: Re: pivovar [Ira Oppitzova 23.3.2019]
Poslednim majitelem byl Theodor Grohmann...majitel zámku ktery pivovar pronajimal fungoval do roku 1928...
KNIHA NÁVŠTĚV: Vyšla nová senzační kniha - Zaniklé obce Slavkovského lesa [Petr Janda 22.3.2019]
https://www.slavkovsky-les.cz/zanikle-obce-slavkovskeho-lesa/
Bartelsdorf: Re: Re: Re: Re: Re: Hledání [Gertruda Krupičková 22.3.2019]
Ahoj Jani,budu ráda když se mi ozveš. Jsem Gertruda rozená Vrabcová. Napiš mi na email g.krupka@seznam.cz. Budu se těšit.
Ahrendorf: Re: tak jsem tady [Radka 21.3.2019]
ahoj Kájo,a ahoj všichni,prosím pojdte udelat nejaký sraz-já letos jedu do Pavlova-tedy bývalého Pavlova,jen už nevim jak to tam najdu už je to tolik let-ale chci se tam podivat,nemáte nekdo nejaké aktulní fotky z Pavlova?Radka
Auschina: Re: Re: Hezké vzponínky [Rudolf Přibáň 21.3.2019]
Jen poznámka, Jaroslava bohužel zemřela v prosinci 2018.
Auschina: Vzpomínka na Užín [Alena Pocová (Paulov 20.3.2019]
Hledala jsem skládku Užín, a našla tuto stránku. Jmenuji se Alena Pocová. Jsem od Kabátů co bydleli na návsi, moje maminka Vlasta Kabátová a tatínek Leo Paul. Na Užín mám krásné vzpomínky, vzpomínám na pana Bachoviče co mi nosil ořechy, na pana Netoličku co mi nosil holoubata a s jeho zarostlou bradou jsem se mazlila.Na Alenu Rančovou a naší jízdu na kole kdy jí bylo 6 let a řídila a mě 3 roky, mo
Saník: Prodaj mlejnu na Saníku [Ivan KAzimour 20.3.2019]
Létha 1607 v pátek po svatém Duše stal se trh mezi Janem a Vácslawem vlastními bratřími Sanickými prodávajícími z jedné a Vácslavem Kazymaurem kupujícím z strany druhé a to takový, že jsou oni svrchu psaní dva bratři Jan a Vácslav mlejn slove Sanický při řece Vltavie ležící svůj Vácslavovi Kazymaurovi s diedinami, lukami, kopaninami a jež k tomu náleží prodali za sumu 112 s těmito svršky a na dobr
Gross Waltersdorf: Trachten in und um Groß Waltersdorf Velká Střelná gesucht ! [Andree Metz 19.3.2019]
Hallo liebe Leute ! Ein guter Freund von mir ( Ortsbetreuer Adolf Hausner ) hat mir nach seinem Tod durch seinen Enkel eine Mappe mit vielen Ortsansichten und ein Paar Gegenstände von Waltersdorf übergeben lassen mit unter auch Teile der dort üblichen Tracht ( für meine Volkskunde Sammlung ) leider sind es nicht viele ( Tücher Schürzen ) Und Fotos von Trachten Träger und Trägerinnen gibt es leider
Zahradka: Re: Re: zahrádka [Petr Ptáček 18.3.2019]
Paní Dražilová :-)
Zahradka: Re: zahrádka [Petr Ptáček 18.3.2019]
Dobrý den Dražilová, moje prababička si vzala pana Františka Klucha z Pasek, který se přestěhoval do Zachotína, dělám rodokmen a myslím si, že Váš tatínek by mohl být naše přízeň. prosím ozvěte se mi na email nebo mi napište zde. heart.petr@seznam.cz . Moc Vám děkuji Petr Ptáček
Rosenau: Rožnov [Mgr. Ivana Mikulášov 17.3.2019]
Dnes "Bizoní farma" s restaurací, penzionem i občerstvovnou pro cyklisty.
Bartelsdorf: Přátelé [veselá zdenka 16.3.2019]
18.5.2019 je setkání občanů zaniklých vesnic na Červeném Hrádku
Ogfolderhaid: 3D model [David Maceška 15.3.2019]
Ahoj,
nedávno jsem zpracovával projekt s cílem vytvořit 3D model zaniklé obce Jablonec. Jelikož jsem se inspiroval především z fotografií, které jsou dostupné právě zde, tak sem i sdílím výsledný 3D model.

http://www.zaniklekrajiny.cz/atlas/index.php/prostorove-modely-krajiny-6/detailni-fotorealisticke-modely-pkp

V odkazu je i virtuální průlet celou obcí, přidávám

Muschau: Re: Mušov [David Maceška 15.3.2019]
Ahoj,
můžu se tě zeptat, jestli ještě náhodou knihu nemáš u sebe? Chystám se vytvořit 3D model celé obce Mušov a budu k tomu potřebovat plno fotografií, aby byl model co nejvíce věrohodný. Pokud by to bylo možné a dokázala bys mi fotografie nějak nafotit a poslat kamkoliv, byl bych opravdu vděčný.
3D model bych potom s radostí nasdílel.

Praha Vysočany kolonie Čí...: kolonie [Bobo 15.3.2019]
V článku je nepřesně uveden začátek kolonie. Jak jsem již upozorňoval na https://czumalo.wordpress.com/2013/08/13/co-jsme-ve-vysocanech-a-libni-uz-nevideli-viii-barakove-kolonie/ byl začátek obecní kolonie tam kde je cesta k Evropa Möbel a Čina dále za jeslemi a školkou. Kolonie byla likvidována v 70 letech postupně byly vystěhováni obyvatelé a chvíli objekty sloužily jako ubytovny v r.1981-3 jse
Muschau: Obyvatel Musova [Jura 15.3.2019]
Dobrý den,četl jsem Vás příspěvek. .V Mušově jsem se narodil v roce 1956 a bydlel jsem tam až do našeho vystěhování, pokud máte zájem o životě obyvatel Musova tak Mě kontaktujte na mejl mi1983@seznam.cz
S pozdravem Jura

Aldašín: Celkové upřesnění [Rostislav Pačes 14.3.2019]
Správní obec: Jevny (nikoli Kost.)
Okres: Praha -východ (nikoli Kolín)
Důvod zániku: Vyplenění vpádem vojsk cca 1645 (nikoli po 1945)
Období zániku: Třicetiletá válka po roce 1645

Dosud nezpracované obce: Re: dotaz [Vladimír Kraus 13.3.2019]
Domnívám se, že šlo o Vitín-Wittine.
Na Zaniklých obcích je poměrně obsáhle zdokumentován, je tam i pár historických fotek....
Stísněné pocity nemáte sám, když proházíte ruiny a místa kdysi obydlená, má je snad každý normálně vnímající tvor...

Dosud nezpracované obce: dotaz [Ivana 11.3.2019]
Hledám pravděpodobně zaniklou osadu nebo obec s názvem NEMRAČ.Prosím o pomoc.Děkuji.Iv.
Hareth: Re: jména z Hořan [Nedoma 11.3.2019]
Ahoj ten blondak s tou popalenou rukou se menoval Mašek. Jsem bydlel naproti samoobsluze jak měl Fesl. Jmenuju se Josef Nedoma.
Seestadtl: Re: Materiál [Zdeněk 11.3.2019]
Nevím jak je to s troskami z obcí jako Ervěnice ale co jsem zjišťoval tak trosky, nebo-li suť z likvidace starého Mostu posloužily jako podklad pro stavbu koridoru mezi Chomutovem a Mostem. Údajně se jedná o největší legální skládku suťi v evropě.
Hareth: Re: Re: jména z Hořan [anton 10.3.2019]
ahoj, nemenujes se nahodou Pavel Síč ? moje jm .. antonin brisuda a bydlel sem smerem na barabu u toho rybnicka.
Řečická hájovna: Řečická hájenka [Eliška Václavíková 10.3.2019]
Chalupa čp. 33 byla samota, dost vzdálená od Klenova. Byla tzv. pod došky, pár kousků polí u ní. Nejdříve byla uváděna jako „u Furmanu“, snad, že tamtudy vedla trasa pošty mezi vsí Samosoly a Jindřichovým Hradcem, dokud nebyla trasa přesunuta přes Klenov s přepřaháním v Klenově. Nebo tam původně bydleli zaměstnanci formanské dopravy. Později je samota vedena jako „ Na Karvanu“. Po zrušení Prokopsk
Restauration am schwarzen...: ruiny chaty [Zdeněk Šmída 8.3.2019]
Mám obrázky (které budou v připravované knize Tajemství šumavské hranice) staré pohraniční roty Černé jezero - u chaty stál dřevěný barák na zděném základu a nad chatou a barákem pak finský dům. Barák byl ještě v 50. letech zbořen (rota o kus dál - patrová budova), fiňák tam zůstal. Čili ty ruiny chaty (zejména základová deska) budou "promíchány" s těmi objekty po PS.
Perneck: Re: VPZ Pernek [Hana 7.3.2019]
Jsou do programu VPZ zařazeny i objekty s adresou Pernek-samoty? Jedná se o tři domy,z nichž jsou dva nákladnou údržbou udržovány současnými majiteli.Mohou si i tito žádat např. příspěvek na obnovu fasády? (Bartošovi čp.22-Pernek) Děkujeme za odpověď
Baraba?: Osada na starých mapách. [Jan Macura 7.3.2019]
Exitence osady byla zmíněna v komentáři u obce Meziboří (http://zanikleobce.cz/index.php?obec=7427). Zastavění je patrné na archivním ortofotu https://kontaminace.cenia.cz/ nebo na archivních leteckých snímcích ČÚZK z roku 1963 (https://lms.cuzk.cz/lms/lms_prehl_body_05.html?rokod=1963&rokdo=1963). V císařských otiscích SK se na místě osady nachází jen pastviny a pomístní název "Harte&quo
Kunnersdorf bei Zwickau: Demolice [Martin Vaistauer 7.3.2019]
Došlo k vyčištění plochy bývalého kolejiště od náletové zeleně, pozemky bývalé stanice ČSD jsou aktuálně nabízeny k prodeji. Bývalé drážní budovy (spíše to, co z nich zůstalo) jsou, dle daného inzerátu, určeny k demolici.
Fugau: Re: Re: Trampové a Fukov [Doktorka 6.3.2019]
ahoj, i já tam byla s Lachtanem, Radkem Matějovským, Monikou, ... byly to krásné časy plné puťáků ... :-)
Chytilův místopis Českosl...: Re: Re: Zanikla obec Dvorce okres Spisska nova ves- VVP-Javorina [Jozef L u x 5.3.2019]
Prosím o jakekoliv informace pro dotisk již poslední knihy.
Woraschne: Re: Re: Dvorečná [Zdenek 5.3.2019]
Hello, I understand a little English
Doglasgrün: Oznámení [Anna Sándorová 5.3.2019]
od 1.11.2018 již pro obec Vřesová nepůsobím coby kronikář obce.Avšak i nadále budu k dispozici zájemcům o případné informace týkající se nejen původní vesnice Doglasgrün.Respektujete prosím autorská práva na mnou pořízené či zveřejněné fotografie.Děkuji za pochopení Anna Sándorová

kontakt:sandorova.anna@seznam.cz

Rejsíkov: erfgregrgr [silenthill sdfss 4.3.2019]
<br><a href="https://www.nologo02.com/baccarat1”>&#48148;&#52852;&#46972;&#54596;&#49849;&#48277;</a>
I reflected. Poverty looks grim to grown people; still more so to children: they have not much idea of industrious, working, respectable poverty; they think of the word only as connected with ragged clothes, scanty food, fireless grates, rude m

Rejsíkov: erfgregrgr [silenthill 4.3.2019]
Ad&#232;le here came running up again.
Now, ma’am, am I a fool?
<br><a href="https://www.css900.com/”>&#50696;&#49828;&#52852;&#51648;&#45432;</a>
<br><a href="https://www.nologo02.com/casinosite21”>&#50728;&#46972;&#51064;&#52852;&#51648;&#45432;&#49692;&#50948;</a>
<br

Huti: Hutě pod Smrkem [Jiří Zaoral 3.3.2019]
Název Hutě pod Smrkem je uveden již v roce 1929 na vojenském mapování.Jako Huti je uvedena hájenka.
Hechthau: Bývalá samota Hechtovy Mýtiny.Díky době komunistické éry zvaná také Sá [S.Leinweber 3.3.2019]
Dnes již vymizela zcela zástavba původního statku Hechtů.Je zde rekreační oblast chat.Bohužel došlo k devastaci soustavy rybníků začleněných kdysi do lesního porostu.Mokřady zde čiností člověka,díky rozhodnutí státní správy, mizí.Šlingova Mýtina jižně od Hechtovy Mýtiny byla po roce 1989 zakázanou skládkou.Mnohem dřív zde ovšem, v brázdě mezi lesem a Šlingovou
Mýtinou,byl socialistickými po

Schönfeld: Re: Re: Re: Re: Krátká vzpomínka [Oldřich Šedivý 1.3.2019]
Paní Šedivá je moje babička :) A Láďa je můj táta :)
Karwin: Karvina Doly [Oto Nohel 27.2.2019]
Jako kluk jsem jezdil k dedovi a babicce do kolonie Kastanovka. Kousek nad ni pak jsou finske domky v Doubrave. Deda se jmenoval Jakub Seda, pamatuji si jeste, ze tam bydleli Valastikovi a Mlynkovi. Byl bych mo crad, kdyby se nasly nejake fotky. S dedou jsem chodil do hospody na Sovinci, Zazil jem jeste tramvajky z Bohumina, kdyz jsem tam jezdili. Vystoupilo se v Bohumine z vlaku a pak se jelo az
Preisleiten: Preisleiten [Anna hones horska kv 26.2.2019]
Moje babicka anna honesova byla rozena burghartova z preisleiten
Görkau: Co dodat. . . . [pavel mostecky 26.2.2019]
Co dodat , mimo poděkování panu Ant. Burešovi. Informace po 12 létech ke smutné,ale poučné historii smutného kraje.
Görkau: Re: Synagoga Jirkov [Antonín Beneš 25.2.2019]
v současné době Synagogu koupilo město Jirkov a měla by následovat její rekonstrukce. Asi chybí fota interiéru.
Liberec Machnín Kleinerto...: Oční lecebna 1993, 97 [Anna Kovaříková 24.2.2019]
Byla jsem v léčebně poprvé ve svych 3 letech a pak v 1.tride kdy mi bylo 7 let. Snažím se najít fotografie i na fb strankach a prekvapilo me jak málo je z te doby zachovano, žádné foto, články atd. Doma mam par fotek ze zahrady a vstupní haly s rodiči. Hodne vzpominek si vybavuji ze 7 let. Prevlekani a skříňky v suterénu. Erarni kostkate kosilky. Kovové postylky, učebny, přístroje kde jsme maloval
Šeborův mlýn: Záznam v databázi vodních mlýnů [Pavel Šmejkal 24.2.2019]
http://vodnimlyny.cz/mlyny/objekty/detail/3694-seboruv-mlyn
Haselbach: Re: Jober family [Gruber Markus 24.2.2019]
The name of this family was Irber, not IOBER. As of 1869, the census of Haselbach-Liskova identifies Michael Irber and his wife Theresia, both born in 1820, as owners of house No. 6. After that apparently the Ruhland family took over the house. As of 1921, Anna Irber served as a housemaid in No. 6.
Furthermore, there were two Irber families in the nearby village of Heinrichsberg-Jindrichova

Liberec Machnín Kleinerto...: Re: Vzpomínka [Jan Pospíšil 23.2.2019]
Dobrý den pane Hojsák. Shromažďuji informace a chystám se natáčet dokument. Pokud se chcetze zapojit prosím o kontakt na jan.pospisil89@email.cz Děkuji. Pospíšil
Liberec Machnín Kleinerto...: Re: Léčebna v Machníně [Jan Pospíšil 23.2.2019]
Dobrý den paní Nováková. Shromažďuji informace a chystám se natáčet dokument. Pokud se chcete zapojit prosím o kontakt na jan.pospisil89@email.cz Děkuji. Pospíšil
Liberec Machnín Kleinerto...: Re: vzpomínka [Jan Pospíšil 23.2.2019]
Dobrý den pane Filipovský. Shromažďuji informace a chystám se natáčet dokument. Pokud se chcetze zapojit prosím o kontakt na jan.pospisil89@email.cz Děkuji. Pospíšil
Liberec Machnín Kleinerto...: Oční léčebna [Barbora Hájková 22.2.2019]
Léčila jsem se zde jako čtyřletá v červenci a srpnu 1993. Pamatuji si velkou (možná poschoďovou, jako učebny) jídelnu, pokoje, kde jsme byli pohromadě možná po 4-6 v klecových postýlkách, nepříjemné sestry (ale jednu výjimku bych měla, když jednou týdně v sobotu na dvě hodiny za mnou přijeli rodiče, já utíkala z velkých schodů - asi venkovních a rozbila si koleno, ošetřila mi ho a dala mi lízátko,
Nový Dvůr: lovecký zámeček Neuhof [Berenika Zemanová 22.2.2019]
Děkuji za odkaz na knihu Bukačová-Fák-Foud, Severní Plzeňsko I., i za zajímavý komentář pana Motejzíka.
Na jinou fotografii zámečku Nový Dvůr jsem zatím nenarazila: ve fondu Velkostatek Chyše (SOA Plzeň) je dochován pouze nákres fasády zámku z 2. pol. 19. stol. V tom samém fondu jsou dochovány také knihy dispozic, které se vážou k loveckému zámečku a místnímu revíru. V RA Lažanských zase do

Kienhaid: Re: Rekre. středisko [michal 21.2.2019]
Mohu poslat naskenovanou pohlednici z cca r. 1980
Dehlau: Re: Upozorněni [Miloš Hlávka 21.2.2019]
Ano, ten druhý, jak už napsal pan Prášil, je kostel svaté Alžběty v Doupově, žel také už neexistující.
Dehlau: Re: Interiér kostela a vnitřek kostela v Dolanech a Doupově [Miloš Hlávka 21.2.2019]
Přesně tak, druhý z interiérů zřejmě patří kostelu svaté Alžběty z Doupova (prosím přesunout tam, kam patří), první je nejspíš opravdu ten dolanský.
Dehlau: Taky znal jsem Dolany [Herbert TAUT zdravím 20.2.2019]
Znal jsem i Tvoji babičku. Ozvi se Franta Futera.
Ploss: Brožura [Michala 20.2.2019]
Dobrý den, píšu o zaniklé obci Pleš a Valdorf bakalářskou práci. Velmi by mi pomohlo, kdyby někdo z vás měl a poskytnul seznam obyvatelstva včetně letopočtů. Popřípadě kdyby byl někdo ochotný poslat již dříve zmiňovanou brožuru. Velmi děkuji, M.Němečková
Bukovky: Stařice -odkaz na mapu [Pavel Vítek 19.2.2019]
Bývalá samota Stařice ležela nedaleko obce Františkov (dnes k.ú. Klikov nebo Suchdol nad Lužicí) v okrese Jindř.Hradec. Prosím o identifikaci tohoto místa na mapě nebo souřadnicemi.
Zur schönen Aussicht: Oprava [Stanislav Vaníček 19.2.2019]
Správně mělo být napsáno "na jižním svahu Hrádku".
Zur schönen Aussicht: Správná lokalizace [Stanislav Vaníček 19.2.2019]
Objekt se nacházel na jižním svahu Špičáku na souřadnicích N 50.92444, E 14.63667. Místo je zarostlé mladším lesem oproti okolnímu porostu, převládá zde jasan. Dochovaly se zbytky opěrných zdí původních teras.
Hopfengarten - Bad: Dodatek ke komentáři [Stanislav Vaníček 19.2.2019]
Na adresu beran@seznam.cz jsem se pokusil zaslat zmíněný obrázek, ale zpráva byla vrácena jako nedoručitelná s odůvodněním "Permanentní chyba na straně uživatele"
Negranitz: Most v Nechranicích [Jan Kodl 18.2.2019]
Kdysi, již asi před dvaceti lety mi vyprávěl původní obyvatel Nechranic pan Hejl, kterému bylo už tehdy myslím kolem 80-ti let, že most si nepamatuje. Když byl prý chlapec, také se ptal jako já starých dědů na tento most a dozvěděl se, že ho stavěli italové a trať zde byla jen několik let. Potom se vlivem špatného podloží sesouvala a byla zrušena. Most podle něj byl rozebrán myslím v roce 1896. D
Hopfengarten - Bad: Chmelnice -lázně [Václav Šafr 18.2.2019]
Název je nepřesný, ne-li zmatečný. Obr. 1-4 se vztahují k sesuvu půdy, který s odehrál až za ul. U Obory, tj. asi 0,5 km daleko. Tzv. lázně byl ve skutečnosti objekt patřící továrníkovi Umlauftovi, a kde se scházela Společnost volnomyšlenkářů. Později patřil podnikateli Brandtovi, léčila se zde jeho nemocná dcera.
Ferdinandsthal: fotomapa [Ilona Zelenáková 17.2.2019]
dle map na webu kontaminace.cenia.cz bylo místo již v roce 1958 opuštěné a "rozpadlé", tipla bych si, že k opuštění mohlo dojít po odsunu němců (jen nepodložená doměnka)
Ferdinandsthal: Fotky...mapky [Ravehorsto 17.2.2019]
Dobry den mam zajem o Foto a Mapu
Tschöppern: Re: Re: Re: Cepirohy [Drahomír Svoboda 17.2.2019]
Dobrý den,
podařilo se vám získat od někoho foto kostelíku na návsi v Čepirozích? Pokud máte namalovaný obrázek tohoto kostelíku, můžete mi ho e-mailem zaslat? Mám k dispozici asi jeho fotografii tak z r. 1945-46 a chtěl bych si ověřit, zda je to opravdu on.

Schönfeld: Re: Schönfeld - Tuchomyšl [Docent 17.2.2019]
Na starších mapách je obec normálně patrná:

https://mapy.cz/s/3oZRy

Vlevo nahoře si můžete přepínat na novější mapy a porovnávat, kde se obec nacházela oproti současnému stavu.

Wiklitz: pratele z vyklic [vikingjarda@seznam.c 17.2.2019]
Prosim,hledam Vavlava aZdenu Lizalkovic.Bydleli na zacatku Vyklic od tehdejsi Armaturky.Deda mel pole za nadrazim.Dekuji za snahu najit kontakt.Jarda Hampl
Triebschitz: Setkání [Ruda a Marie Böckovi 14.2.2019]
Zdravím všechny třebušické kamarády a oznamuji, že letošní setkání na ČH se koná 18. května 2019 na dolní louce.
Musslau: Re: kaple muzlov [Jiří Vaňáček 12.2.2019]
Kaple je již zrenovovaná, bohužel však nebyl zachován její původní vzhled.
Musslau: Ke katastrálnímu území Muzlova [Jiří Vaňáček 12.2.2019]
Původní katastrální území obce, v hranicích, jaké mělo do roku 1949, se rozkládalo na moravské straně poslední platné zemské hranice Moravy a Čech. V roce 1949 byla západní a jižní hranice Muzlova pozměněna a z větší části nově vedena středem zregulovaného koryta řeky Svitavy, přičemž pozemky, o něž při tom Muzlov přišel, připadly především Banínu, z menší části Bělé nad Svitavou a České Dlouhé, j
Hareth: jména z Hořan [Foxová 12.2.2019]
Ad tragedie + Viktor: Na náměstí pod domem Oudesů u vchodu ke "koupališti" byl velký ČD a tam žil a v cca 1972 mu bylo asi 35 vysoký blonďák, co měl upálenou ruku někde o trolej-byl podobný herci Hennig Baum. Mlékárnu občas vedla Tony Peroutková, co tam nad prodejnou žila.Pantáta měl 2 krávy a s ní jednal podobně...
Radowesitz: Re: Sraz zaniklích obcí Radovesice,Dřínek,Hetov,Lýskovice ,Chotovenka [Marcela Kopřivová 11.2.2019]
Oprava: Marcela Kopřivová,rozená Slunčíková
Radowesitz: Re: Sraz zaniklích obcí Radovesice,Dřínek,Hetov,Lýskovice ,Chotovenka [Marcela Kopřivová 11.2.2019]
Dobrý večer,teprve dnes jsem objevila váš příspěvek z r.2010.Jsem rodačka z Chotovenky a hledám dosud dostupné kontakty.
Pokud znáte někoho z Chotovenky tak prosím o nějaké zprávy.Moje rodina byla :Reiner Hutter,Eduard Hrabě a Max Slunčík.
Jmenuji se Marcela Kopřivová,rozená Kopřivová

Pilsen-Hilfssynagoge und der Älter Judenfriedhof: stará obř.sín [marie 11.2.2019]
lze ji najít na zaniklé kostely... je tam těsne před zničením,než rozširovali silnici na PH
Briesen: Ivo Janota r.l953 [Jindřich Procházka 11.2.2019]
Moje matka bydlela u p. Barcala a pamatuji se jak jsem s bráchou kamarádili s dětma Vachalcu a Janotu. v r. l954 jsem se ženil a bral si¨Danu roz. Rulfovou. z Břežánek. Moc vzpomínáme.
Zaniklé obce ve filmu: Liptice [Libuše 11.2.2019]
Ahoj Járo a ostatní. Taky bych moc ráda uvítala nějaké fotky z Liptic. V tom zmíněném filmu hrál můj bratranec (Ota) a další jeho bratranec (Jára). Také jsem tam bydlela a celá naše trochu rozvětvená rodina. Pamatuji si hodně z Liptic a Liptičáci se scházejí každý čtvrtek v červené cukrárně na Osecké ulici.Líba
Hintring: Re: Re: Re: Hable [Lenka Newman 9.2.2019]
Additionally I checked the Zahvozdi and Uhlikov history (as it had been connected) and I was wrong. There were more Hable families, not just ours. In school was the second teacher Engelbert Hable, in house n.6, where was the store lived Franz Hable and his wife Helena from Jeleni Vrchy.In house n. 24 called Lenzei (build in 1920) lived Lorenz Hable with wife Anna. Their son Johan got married in 19
Padert: Re: dotaz pozorovatelna [--- 6.2.2019]
49.6602383N, 13.7522628E
Sternberg bei Zeidler: Re: Brtníky [Monika 6.2.2019]
Dobrý den, bohužel nemám, ale velmi ráda bych získala jakékoli starší fotografie objektu. Mnohokrát děkuji za zprávu.
Padert: dotaz pozorovatelna [Karel Kovářík 5.2.2019]
netuší prosím někdo, kde se nachází/nacházela vojenská pozorovatelna na obrázku z roku 2005?? Děkuji
Schestau: Re: Zussamentreffen von alten Kameraden [Jindrich Kuna 5.2.2019]
Hallo.
Hat jemand einen Bericht über eine Bindung zwischen familie Kitzberger und Pany? Ich versuche den Kontext zu finden, um die Genealogie zu klären.
Danke, Jindrich K.

Körbitz: Krbice-historická pečeť-1823 [Libor Kratochvíl 5.2.2019]
Mám historickou pečeť Krbic z roku 1823. Kdo má zájem,prodám.
Kratochvíl -606148096

Ladowitz: kniha o Ledvicích-fota [Raffler Jaroslav 4.2.2019]
Vyšla kniha o Ledvicích je ke koupi v Ledvicích na m.úřadu.Cena 250 kč
Neu Lerchenfeld: Re: otázka [Miloš 4.2.2019]
Pohlů může být spoustu, z Rumburka pochází například marty Pohl, dnes známý jako rapper Řezník
Schestau: Suche nach familie Pany [Jindrich Kuna 3.2.2019]
Hallo.
Zur Vervollständigung der Genealogie suche ich nach Spuren der Familie Pany von Schestau
Wenn Sie wüssten sowas, bitte schreiben Sie da.
Grüße, Jindrich K.

Jinonický akcíz: Jinonický akcíz [Karel Pugner 3.2.2019]
V době zásahu gestapa proti akcízu mi bylo jsem bydlel s rodiči v nedaleké vesnici Malá Ohrada a bylo mi 5 let. Pamatuji si ale na jednoho muže, který tam též bydlel - pan Schoenfeld - a pracoval jako celník v tomto akcízu. Po revoluci v roce 1945 se přestěhoval do Mostu kde měl se svou ženou restauraci "U zeleného stromu". Od té doby jsem ho neviděl. Zajímalo by mě něco bližšího o něm,
Českomoravská továrna na ...: info [Tomaš 3.2.2019]
Nějaké info o singerových jsem se dočet na této adrese www.pnsinger.com/Konradsinger2.php - ale v anglickém jazyce
Českomoravská továrna na ...: Singerova továrna [Tomaš 3.2.2019]
Továrna měla pobočku také na Doubravě u Panských Dubenek dříve mlýn.K továrně patřily i přilehlé budovy pracovalo zde na 300 zaměstnanců.Co jsem se dopátral tak Sikmund Singer měl 8dětí Leopold byl udajně bezdětný a zastřelen nacisty při výslechu ostatní členové rodiny zlikvidováni v konc.táborech
Orlův mlýn: K historii Orlová mlýna [Mgr.Orel Josef 3.2.2019]
Podle našich rodinných záznamů koupil tento mlýn náš předek Pavel Orel roku 1800 od broumovské vrchnnosti. Pavel přišel ze Slovenska, patrně z Horného Srnie asi o dvacet let dříve a pracoval v různých mlýnech v okolí . Mlýn provozovala naše rodina až do začátku druhé světové války. Tehdy údajně okupanti jeho provoz zakázali. Po válce liďe postupně mlýn rozebrali na stavby rekreaˇcních objektů. Ve
Briesen: Re: ročník 1953 [Ivo Janota 3.2.2019]
Babička s děda se jmenovali Vachalcovi , doplňuji
Briesen: ročník 1953 [Ivo Janota 3.2.2019]
Bydleli jsme pod cukrárnou druhý barák
Gregerhof: Gregerův dvůr [Pavel Šafařík 2.2.2019]
G. dvůr na Černé pod Benešovem n.Černou je jiné místo než Löflerhof. Ten stál jižněji od G.D. Před G.D. byl pří výtoku Černé z lesa kdysi vodní náhon, který poháněl vod. kolo. Zbytky jakéhosi převodníku mám k dispozici aasi ze 70.let min.st.
Skryjský mlýn: Re: Skryjský mlýn a chatová oblast [Marta 30.1.2019]
Chatovou oblast si dobře pamatuji, ale žádnou fotografii bohužel nemám. Také u Jihlavky tábořilo ve stanech mnoho skautů. Můj tatínek (ročník 1922) se v této oblasti narodil, respektive nedaleko Skryjského mlýna (říkalo se tomu domu Práchovna). Jeho tatínek, můj dědeček byl zde hajným. S tatínkem jsme se jako děti každým létem vracívali do těchto kouzelných míst a procházeli údolí Jihlavky od Mohe
Arnshaide: Samota - hájovna [Josef Bárta 30.1.2019]
V roce 1948 zde bydleli rodiče, otec hajný u vojenských lesů. Takže proto se mi povedlo se přímo v této hájovně 27. ledna 1948 narodit.
Lochmühle: Lochmühle/děravé mlýny/detektoring [Rudolf Tippan 29.1.2019]
Na starých mapách je první zmínka o těchto mlýnech z roku 1763. Původně je využívali lidé z Mezihorské a přilehlé osady Heller a Griesbach. Doglasgrün měl mlýn svůj přímo ve vsi.
Morgenland: Naučná stezka Museum Wide Web [Ondřej Zahradníček 27.1.2019]
Morgenlandu se věnuje několik zastavení naučné stezky (dostupné pěšky i v zimě na běžkách) "Museum Wide Web" (http://www.vrbensko-jeseniky.cz/muzeum-wide-web/). Texty, které jsou dostupné v terénu, jsem ale online nenašel.
Neudörfel: Re: Re: Nová ves u Růžové [Vladimír Kraus 26.1.2019]
Bohužel nemám žádné...
KNIHA NÁVŠTĚV: Re: Re: Nevím .. [nomis 26.1.2019]
Podle vás bude nejlepší,že budem na tom všichni stejně - chudí!







Více informací ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist