Kommentar/Präzisierung: Duppau (Doupov)Kommentar/Präzisierung:Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jizdni rad
[vloeno: Jiří Hemmer 29.12.2012 18:50]
Nejde jenom o staniční budovy, ale i o délku staničních kolejí, poloměry oblouků a samotné trasování. V porovnání s jinou vedlejí tratí z Chomutova do Vejprt, která patřila pod Butěhradskou dráhu, je rodíl patrný. Tra do Vejprt ovem slouila pro asi 25000 lidí ijících v obcích na trati a přepravě nákladů do Saska přes Horu sv. Sebastiána. Za komunistů dolo k zásadnímu naruení osídlení na trati demolicí obcí Přísečnice, Rusová, Dolina a Kotlina /celkem 7000 obyvatel/ Přitom město i okolní obce tam mohly zůstat, kdyby se jezero přehradní nádre na pitnou vodu pro Kadaň, nerozlilo tak vysoko a bylo zahrazeno i zezhora a opatřeno vrchním napaječem. Ale komunisti si mohli dovolit plýtvat a bořit města i obce a stěhovat obyvatele do paneláků, které postavili za státní peníze. Pokud by jste dneska chtěl řekněme ustavit svazek z těchto vedlejích tratí a provozovat je s tím, e je budete dávat postupně dohromady tak, aby byly konkurenceschopné silniční dopravě, pohořel by jste. Stát by Vám nedal ani korunu a měl by jste na výběr, zda zvýit ceny dovozného a jízdenek, aby jste na ty nutné investice a přeití měl co by předevím dopadlo na obce /ty toti objednané vlaky platí/ a musel by jste sníit počet spojů, protoe tolik peněz by dát nemohly nebo pracovat zadarmo. Na trby z nákladní přepravy nemůete spoléhat, protoe jsou minimální a nafta je drahá, navíc zatíená vysokou daní. Takový objem finančních prostředků, které by byly potřeba na zvýení konkurenceschopnosti by jste tak rychle nesehnal. A navíc dosídlit vysídlené oblasti by taky tak rychle nelo. Take co s tím?