Kommentar/Präzisierung: Duppau (Doupov)Kommentar/Präzisierung:Re: Re: Re: Re: Jizdni rad
[vloeno: Jiří Hemmer 28.12.2012 21:23]
Jizdní řád se sestavoval na základě poptávky cestující veřejnosti, ale neexistovaly dotace. Pro Doupovsko byly typické vesnice o 300-500 obyvatelích. Samotný Doupov měl podle Chytila jenom 1605 obyvatel. Proto i stavba byla velice levná a etřilo se na technických stavbách.V Doupově se vybudovalo u nádraí velké skladitě, které slouilo k výměně zboí. Doupov neměl dostatečně mírné klima, take se spousta zboí musela dováet. Samotná elezniční stanice byla pobita kvůli zateplení indelem. Stipendijní gymnázium se velkou měrou podílelo na zvýení počtu cestujících na trati. Srovnejte si například s tratí Chomutov-Jirkov-Litvínov-Osek-Teplice. Tam byla na tu dobu velmi silná osobní i nákladní doprava. Vesnice na trati měly 1500-2000 obyvatel. Samotný Chomutov s Horní Vsí měl 35000 obyvatel. Převáelo se předevím uhlí do přístavu v Děčíně a Ústí nad Labem. Tra měla být dvojkolejná, plány u byly připraveny, ale do toho přilo postátňování tratí, take z toho selo. Postátněním dolo k úpravě tarifů, take se cestování vlakem stalo běnějí a na tratích se objevilo více spojů. Na druhou stranu ovem skončily investice do tratí jednotlivých společností a napřítě o investicích rozhodoval stát. Za vlády komunistů tra na uhlí doplatila a byla mezi Jirkovem a Litvínovem zruena, vesnice podle trati jako Jezeří, Dřínov, Kundratice, Nové Sedlo, byly zlikvidovány kvůli megalomanské těbě.