Elektrotechnický závod Frantiek Křiík (Elektrotechnický závod Frantiek Křiík)Beschreibung:
nabíjení autobaterie a elektrony jako nosiče elektrického proudunabitá autobaterie má kladný náboj - nosičem elektrického proudu jsou ovem elektrony se záporným nábojem mínus -> z čeho vyplívá jistý protimluv
historicky bylo zavedeno značení jakoby naopak - co vede k mnoha protimluvům v názvosloví
podle reálného značení
--------------------------
(protony plus, elektrony minus) jakoby nosičem elektrického proudu byly kladné protony - jeliko při nabíjení se autobaterie stává kladnou, a zároveň se kapalina uvnitř náboje z technické vody přetváří na kyselinu
výhodnějí, či ideální
-----------------------
by bylo značit kladným znaménkem nosiče elektřiny, tedy elektrony
podle reálného značení - kdy jakoby nosičem elektřiny byly kladné protony - ale i podle ideálního značení - podle kterého by byly nosičem proudu kladné elektrony - je základním kontaktem PLUS - kladná anoda - a druhý kontakt MINUS (záporná katoda) je vlastně podruný kontakt - a slouí jako zemnění - či zpětný vodič
vzhledem k tom. e PLUS JE HLAVNÍ KONTAK ze kterého proudí elektřina (podle reálného zavedeného značení jakoby se znaménkem PLUS pro protony - PLUS by při ideálním značení se znaménky naopak a kladnými elektrony odpovídalo i danému ději jak funkčně - tak elektrofyziálně)
tedy PLUS je hlavní kontakt -
a zapojuje se PLUS na PLUS jak při nabíjení se zdroje na automobil, tak při nabíjení z jednoho automobilu na druhý
zatímco MINUS je vedlejí kontakt pro zemnění - či zpětný odvod vybitého náboje (nulování) - ovem aby byl elektrický okruh uzavřen - zapojuje se minus z prvního automobilu na kostru druhého automobilu (nebo na kontakt mínus - při nabíjení ze zdroje)
Datum:
Autor: JT kolá
Beigetragen:
Jan Tomáek
Eingegeben: 6.5.2022