ČKD Praha (ČKD Praha)Popis:
třífázový indukční elektromotor - regulace rychlostiRUGULACE RYCHLOSTI U ELEKTROMOTORŮ
Snad poznámka k rozdílům mezi střídavými a stejnosměrnými motory. Třífázový střídavý motor je takový relativně nenáročný dříč - jeho jistou nevýhodou je - že nelze měnit rychlost otáček - zato dokáže otáčky udržet i při různých výkyvech v zátěži.
Konstrukčně složitější stejnosměrný stejnosměrný motor kromě dalších odlišností má jeden podstatný rozdíl oproti AC motorům. U DC motorů lze měnit rychlost. Možná je namístě zmínit že i stejnosměrný motor je v principu střídavý -- stejnosměrný proud se převádí systémem komutátorů a například přenosových kartáčů.
Na rozdíl od střídavých motorů u stejnosměrných motorů rychlost sice regulovat lze - ovšem nikoliv tím zdánlivě nejdosažitelnějším způsobem - tedy změnou proudu.
Stejnosměrný motor je provozován pomocí stejnosměrného proudu,
kde přeměňuje přijatou elektrickou energii na mechanickou energii.
To spouští rotační změnu v samotném zařízení,
čímž dodává energii pro provoz různých aplikací ve více doménách.
Regulace otáček stejnosměrného motoru je jednou z nejužitečnějších vlastností motoru.
Ovládáním otáček motoru můžete měnit otáčky motoru podle požadavků a můžete získat požadovanou operaci.
To znamená tři věci:
Otáčky motoru jsou přímo úměrné napájecímu napětí.
Otáčky motoru jsou nepřímo úměrné poklesu napětí kotvy.
Otáčky motoru jsou nepřímo úměrné toku v důsledku nálezů pole
Otáčky stejnosměrného motoru lze tedy ovládat třemi způsoby:
Změnou napájecího napětí
Změnou toku a změnou proudu přes vinutí pole
Změnou napětí kotvy a změnou odporu kotvy
Datum:
Přispěl:
Jan Tomášek
Vloženo: 16.1.2022