Holešov letište (Holešov letište)Popis:
L - 410 Turbolet a jeden z posledních letů na letišti HolešovL - 410 turbovrtulový motor
turbovrtulový motor např. pro IL 18
90 % hybnosti vychází z vrtulového pohonu a 10 % z trysky
turbovrtulový motor L 410 Turbolet
Turbíny turbovrtulových motorů pracují na zcela jiném principu než proudové motory. Turbíny turbovrtulového pohonu mají za úkol co nejvíc kinetické energie plynů, které proudí přes jejich lopatky, přeměnit na otáčivý pohyb hřídele a ten přenést na vrtuli. Rychlost plynů vystupujících z turbíny je velmi nízká. Tak nízká, že některá letadla (např. L 410) mají obrácený (protisměrný) průchod plynů motorem - sání vzadu a výfuk vpředu.
Datum:
Autor: JT koláž
Přispěl:
Jan Tomášek
Vloženo: 17.6.2021