EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ĂˆeskyÈesky
Maehrisch Karlsdorf Bahnhof (Moravský Karlov nádraží) - Historie a vývoj

Beigetragen: Jiří Hemmer

Železnice z Dolní Lipky / původní název stanice byl Králíky / do Štítů odbočovala z trati Moravské pohraniční dráhy z Lichkova / Rakouská severozápadní OENWB / do
Uničova postavené v roce 1874. Vedlejší tra do Štítů měla být původně úzkorozchodná a ze Štítů měla vést údolím Březné do Hoštejna. Pro tra vojenského významu,
na hranicích s Pruskem, byl úzký rozchod nedostatečný svou kapacitou a celý záměr byl tehdy přehodnocen a nakonec byl použit normální rozchod 1435 mm.
Dráha byla postavena v roce 1899, ale pouze z části a to i přesto, že se objevovaly návrhy na její dostavbu do Hoštejna či Lanškrouna ke státní dráze.
Budovy na trati jsou vesměs typizované doporučované k realizaci na místních tratích ZvKČ / Zemským výborem Království Českého /. Přesto se na budovách uplatnily
některé odlišnosti. Jednou z těchto menších budov je výpravní budova v Moravském Karlově, kterou přes její vcelku dobrý stav chce SŽ demolovat podobně jako spousty
dalších staveb např. strážní domky, které v mnoha případech mohly posloužit jako ochrana elektrických mechanismů u závor a zabezpečovacích zařízení namísto
nevzhledných budek. Podobně tomu bylo i u stavědel ve Frýdku Místku, která byla skutečně výjimečná a jedno z nich stálo u silničního přejezdu. Po demolicí stojí
v místě místo krásného stavědla ošklivá budka.
Není vůbec jasné kde SŽ a ČD berou inspiraci k likvidaci železniční infrastruktury, státního majetku, který převzaly v době dělení Rakouska - Uherska a který měly
spravovat a rozvíjet. Obchodní politika ČD je tak nepochopitelná a neudržitelná, že pokud by takové chování vykazoval RegioJet či Leo, skončily by už dávno v konkursu.
ČD i SŽ však přežívají dál a neplatí pro ně žádné tržní mechanismy. Nedávno managment ČD vypsal výběrové řízení na dodávky bateriových vozů jako náhradu za malé
motory řady 810, protože požadují pouze jeden vůz. Existují totiž motorové či kombinované vozy ve dvojici, ale ČD chtějí pouze jeden vůz, a to stojí co to stojí, protože
zcela zřejmě nepočítají s nárůstem počtu cestujících na vedlejších tratích. Skutečně podivné, ale nic zvláštního ani výjimečného v jejich obchodním přístupu, pro ČD
a SŽ žádná pravidla neplatí.



Eingegeben: 3.1.2021



Kommentar und weitere Informationen


Kein Datensatz

 Kommentar und weitere Informationen
Name:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Vᚠemail nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Vᚠpříspěvek.
Thema:
Kommentar/Präzisierung:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 52 do následujícího políčka:

   


Processing time: 9 msec.
IP address = 52.15.113.142
desktop version