Maehrisch Karlsdorf Bahnhof (Moravský Karlov nádraí) - Historie a vývoj
Beigetragen:
Jiří Hemmereleznice z Dolní Lipky / původní název stanice byl Králíky / do títů odbočovala z trati Moravské pohraniční dráhy z Lichkova / Rakouská severozápadní OENWB / do
Uničova postavené v roce 1874. Vedlejí tra do títů měla být původně úzkorozchodná a ze títů měla vést údolím Březné do Hotejna. Pro tra vojenského významu,
na hranicích s Pruskem, byl úzký rozchod nedostatečný svou kapacitou a celý záměr byl tehdy přehodnocen a nakonec byl pouit normální rozchod 1435 mm.
Dráha byla postavena v roce 1899, ale pouze z části a to i přesto, e se objevovaly návrhy na její dostavbu do Hotejna či Lankrouna ke státní dráze.
Budovy na trati jsou vesměs typizované doporučované k realizaci na místních tratích ZvKČ / Zemským výborem Království Českého /. Přesto se na budovách uplatnily
některé odlinosti. Jednou z těchto meních budov je výpravní budova v Moravském Karlově, kterou přes její vcelku dobrý stav chce S demolovat podobně jako spousty
dalích staveb např. strání domky, které v mnoha případech mohly poslouit jako ochrana elektrických mechanismů u závor a zabezpečovacích zařízení namísto
nevzhledných budek. Podobně tomu bylo i u stavědel ve Frýdku Místku, která byla skutečně výjimečná a jedno z nich stálo u silničního přejezdu. Po demolicí stojí
v místě místo krásného stavědla oklivá budka.
Není vůbec jasné kde S a ČD berou inspiraci k likvidaci elezniční infrastruktury, státního majetku, který převzaly v době dělení Rakouska - Uherska a který měly
spravovat a rozvíjet. Obchodní politika ČD je tak nepochopitelná a neudritelná, e pokud by takové chování vykazoval RegioJet či Leo, skončily by u dávno v konkursu.
ČD i S vak přeívají dál a neplatí pro ně ádné trní mechanismy. Nedávno managment ČD vypsal výběrové řízení na dodávky bateriových vozů jako náhradu za malé
motory řady 810, protoe poadují pouze jeden vůz. Existují toti motorové či kombinované vozy ve dvojici, ale ČD chtějí pouze jeden vůz, a to stojí co to stojí, protoe
zcela zřejmě nepočítají s nárůstem počtu cestujících na vedlejích tratích. Skutečně podivné, ale nic zvlátního ani výjimečného v jejich obchodním přístupu, pro ČD
a S ádná pravidla neplatí.
Eingegeben: 3.1.2021