EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ĂˆeskyÈesky
Wurzmes Bahnhof (Vrskmaň nádraží) - Když devastace tak pořádná

Beigetragen: Jiří Hemmer

Žádná česká oblast nebyla tak postižena v důsledku povrchové těžby uhlí jako právě Mostecko. Z původních malých a udržitelných dolů, které do obcí
a krajiny nezasahovaly se zásluhou KSČ stala naprostá pouš. Než se tak stalo došlo k mnoha historickým zvratům, přičemž nejhorší rána kraj postihla
s nuceným odchodem sudetských Němců a následným uchopením moci komunisty.
S otevřením trati Ústecko - Teplické do Chomutova bylo postaveno nádraží v poměrně malé Vrskmani a od roku 1870 měla tak obec spojení se světem.
K dalšímu rozšíření nádraží došlo v roce 1887 v souvislosti s výstavbou železnice do Počerad. Tato tra obsluhovala několik vleček do malých dolů
a také cukrovar v Havrani. K zastavení provozu došlo v 60 letech s neustále se rozrůstající těžbou.
Na Vrskmaňské nádraží zastavení provozu do Počerad vliv nemělo, pouze už odsud nejezdily vlaky k trati ze Žatce do Obrnic.
Zastavení provozu na původním tělese ATE v roce 1984 a vybudování přeložky, obec zcela odstavilo od železnice.

Eingegeben: 20.12.2020



Kommentar und weitere Informationen


Kein Datensatz

 Kommentar und weitere Informationen
Name:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Vᚠemail nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Vᚠpříspěvek.
Thema:
Kommentar/Präzisierung:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 74 do následujícího políčka:

   


Processing time: 23 msec.
IP address = 3.141.198.42
desktop version