EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ĂˆeskyÈesky
Chodau Bahnhof (Chodov nádraží) - A dost

Beigetragen: Jiří Hemmer

Nádraží v Chodově na Buštěhradské dráze BEB, bylo postaveno v roce 1870. Budovy BEB byly sice typizované, ale to neznamená, že byly všechny stejné.
Lišily se významem a také rozsahem. Chodovská patří mezi ty menší ve srovnání s původní budovou horního nádraží v Karlových Varech či Sokolově.
V Chodově stála také menší budova OELEG pro správu trati do Nejdku, nicméně tu SŽ zbourala. Zato paskvil že 70 let stojí vedle historické budovy dál.
Podivuhodná ochrana něčeho co nemá ani funkční ani jinou hodnotu. Nádraží v Novém Sedle bylo zbouráno v souvislosti s přeložkou trati kvůli těžbě
hnědého uhlí a v místě stojí pasvil podobný tomu co je v Kadani či Oldřichově u Duchcova. Když už chtějí bourat, měli by umět také stavět. Ale podle
představ SŽ, by v Chodově měl vzniknout betonový bunkr. V Karlových Varech byl od konce války pouze zbytek budovy, který se za celou existenci
vlády KSČ neopravovalo. Původní secesní prvky na budově zmizely a zůstalo pouze kryté nástupiště. Lenost SŽ neměla a nemá mezí přesto ředitel
jako v každém správném komunistickém státě zůstává na svém místě. Demolice bez selekce odporují státním závazkům k železniční dopravě a
znemožňují podnikání na železnici. Chodovská budova je naprosto v pořádku, přesto ji chce SŽ zbourat za 6,5 milionů a za 35 milionů postavit
novou. Za to by se stará budova opravila dvakrát!!?????????!
Škody na železniční infrastruktuře se za posledních 20 let vyšplhaly do miliardových výšin a všechno k neprospěchu cestujících i podnikání.
Kvůli SŽ narůstá silniční doprava, jejich pružnost se rovná pružnosti komunistických firem. Názory lidí je nezajímají a v zásadě je potlačují jako
tomu bylo v případě Karlových Varů. Když se jim svezl svah na tra u Hájku, tak namísto uvažování o tunelu mezi Sadovem a Ostrovem nad Ohří,
který by celou tra zkrátil a zrychlil, odstranili pouze zeminu a jede se dál. Podobné optimalizace na trati by pomohly mnohem více než stavba
nádraží, které lázně v ničem nepřipomíná.
Rád bych je jednou jednou pochválil za zdařilé rekonstrukce nádražních budov či kolejiště, za zrychlení na tratích např. v tunelu u Plzně, aby
se necítili v defenzivě, bohužel musím brát železnici jako nedělitelný celek, vidět co je potřeba udělat a co skutečně přinese zisk. Zbytečné demolice
historických budov to rozhodně nejsou.



Eingegeben: 17.12.2020



Kommentar und weitere Informationen


Kein Datensatz

 Kommentar und weitere Informationen
Name:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Vᚠemail nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Vᚠpříspěvek.
Thema:
Kommentar/Präzisierung:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 68 do následujícího políčka:

   


Processing time: 10 msec.
IP address = 18.188.170.199
desktop version