Chodau Bahnhof (Chodov nádraí) - A dost
Beigetragen:
Jiří HemmerNádraí v Chodově na Butěhradské dráze BEB, bylo postaveno v roce 1870. Budovy BEB byly sice typizované, ale to neznamená, e byly vechny stejné.
Liily se významem a také rozsahem. Chodovská patří mezi ty mení ve srovnání s původní budovou horního nádraí v Karlových Varech či Sokolově.
V Chodově stála také mení budova OELEG pro správu trati do Nejdku, nicméně tu S zbourala. Zato paskvil e 70 let stojí vedle historické budovy dál.
Podivuhodná ochrana něčeho co nemá ani funkční ani jinou hodnotu. Nádraí v Novém Sedle bylo zbouráno v souvislosti s přelokou trati kvůli těbě
hnědého uhlí a v místě stojí pasvil podobný tomu co je v Kadani či Oldřichově u Duchcova. Kdy u chtějí bourat, měli by umět také stavět. Ale podle
představ S, by v Chodově měl vzniknout betonový bunkr. V Karlových Varech byl od konce války pouze zbytek budovy, který se za celou existenci
vlády KSČ neopravovalo. Původní secesní prvky na budově zmizely a zůstalo pouze kryté nástupitě. Lenost S neměla a nemá mezí přesto ředitel
jako v kadém správném komunistickém státě zůstává na svém místě. Demolice bez selekce odporují státním závazkům k elezniční dopravě a
znemoňují podnikání na eleznici. Chodovská budova je naprosto v pořádku, přesto ji chce S zbourat za 6,5 milionů a za 35 milionů postavit
novou. Za to by se stará budova opravila dvakrát!!?????????!
kody na elezniční infrastruktuře se za posledních 20 let vyplhaly do miliardových výin a vechno k neprospěchu cestujících i podnikání.
Kvůli S narůstá silniční doprava, jejich prunost se rovná prunosti komunistických firem. Názory lidí je nezajímají a v zásadě je potlačují jako
tomu bylo v případě Karlových Varů. Kdy se jim svezl svah na tra u Hájku, tak namísto uvaování o tunelu mezi Sadovem a Ostrovem nad Ohří,
který by celou tra zkrátil a zrychlil, odstranili pouze zeminu a jede se dál. Podobné optimalizace na trati by pomohly mnohem více ne stavba
nádraí, které lázně v ničem nepřipomíná.
Rád bych je jednou jednou pochválil za zdařilé rekonstrukce nádraních budov či kolejitě, za zrychlení na tratích např. v tunelu u Plzně, aby
se necítili v defenzivě, bohuel musím brát eleznici jako nedělitelný celek, vidět co je potřeba udělat a co skutečně přinese zisk. Zbytečné demolice
historických budov to rozhodně nejsou.
Eingegeben: 17.12.2020