Mladá Boleslav nádraí (Mladá Boleslav nádraí) - Historie a vývoj
Beigetragen:
Jiří HemmerTurnovsko- Kralupsko- Praská /TKPE/ dráha zprovoznila nádraí v Mladé Boleslavi v roce 1865. Rakouská severozápadní z Nymburka
si postavila vlastní provozní budovu a Česká severní /BNB/ s tratí od České Lípy tehdy končila v Bakově nad Jizerou.
Pouze místní dráze ze Staré Paky do Mělníka poloha stanice v Čejeticích nevyhovovala a tak si postavila budovu vlastní zcela
mimo, ostatně jedno nádraí mnohem blíe městu u měla /Mladá Boleslav město/ a kvůli vedení trati dále k Menu a Mělníku
pro ni nebylo zaústění do stanice nijak výhodné, protoe představovalo úvra.
V 70. letech byla provedena "rekonstrukce" budovy, ale kromě bytové nástavby a pouití nevhodných materiálů na podhled verandy
a v dalích částech budovy, nepřineslo ádaný efekt a dnes je budova v tristním stavu. Týká se ale pohledové části, fasády a veranda
svědčí o nechuti správce udret budovu v příznivém stavu a plánovat její zbourání jak to má ve zvyku.
Vyuití nádraí ve městě je ovem limitováno nedostatkem prostoru. Jedno nástupitě tj. dvě provozní koleje do nich je jetě
zaústěna vlečka, nemohou pokrýt potřebu. Multifunkční dům spolu s autobusovým nádraím na jedné straně a komunikací na
druhé straně nedovolují nádraí rozířit. Mladá Boleslav podobně jako i jiné obce nevyčlenila dostatečný prostor na rozvoj či
stavbu budovy. Neexistence jasných projektů vede tomu, e se nevytýčí koridor pro eleznici, ale zastaví se. To bude mít
v budoucnu následky v podobě demolic těchto objektů a nesmírně to ztíí stavbu kvůli výkupu těchto pozemků.
Problémy na eleznici se hromadí od 50 let minulého století. Jak tedy dohnat 80 let zanedbávání a podfinancování eleznice?
Postavíme VRT a bude to vyřeené, to napadlo S. Co u je ale zřejmě nenapadlo, je skutečnost, e na stavbu je potřeba
vysoce kvalifikovaná síla. Dát do pořádku eleznice z takovém stavu, ve kterém dnes jsou by vyadovalo 70.000 kvalifikovaných
pracovníků a 20 let usilovné práce. Kde vzít tolik lidí, obzvlátě kdy se nutně musí prostřídat a celkové číslo tak bude mnohem
vyí. Najmout si zahraniční sílu a odkud jako za doby Rakouska? Italové u zřejmě zájem mít nebudou, obzvlátě kdy
platové podmínky nejsou srovnatelné s EU.
Pak by se dalo uskutečnit spojení Prahy s Libercem za hodinu provedením několika klíčových staveb.
Eingegeben: 4.12.2020