EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ĂˆeskyÈesky
Tra Praha-Vysočany-Praha-Těšnov (Tra Praha-Vysočany-Praha-Těšnov) - Zbytky tratě z Vysočan na Těšnov

Beigetragen: Jan Tomášek

Vycházíme-li z Vysočan, je nejlepší a neprudíme nádražáky) vyjít z podchodu a odbočit vpravo. Podél opěrné zdi dojdete k podjezdu a teprve za ním vyšlapanou cestičkou vystoupáte do kolejiště. Za místem odbočení těšnovské tratě je asi 100metrový úsek průchozí přímo po koleji, dále už raší mladé stromky. Projdeme kolem zničeného seřaďovacího návěstidla a cca po 250 metrech, v místě, kde se těleso odklání od hlavní tratě, koleje končí. Cestičkou v hustém trní dorazíme k mostu přes Rokytku, který byl sundán před několika málo lety. Tady je nutné slézt dolů (doporučuji levý svah) a dát se vpravo podél potoka k silničnímu mostu. Pak se vrátíte k železničnímu mostu, výstup nahoru je zde jednodušší, nejlépe je začít vpravo a za pilířem traverz na levý svah a vzhůru.

Za mostem však násep pokračuje jen asi 50 metrů, zbytek náspu byl odtěžen při stavbě silniční estakády. Mapy v těchto místech uvádí i vlečku, odbočující směrem zpět do areálu libeňského lihovaru, zbouraného v 80. letech.

Původní trasa dále vedla přímo mezi domy ulicí "Na žertvách" do dolního libeňského nádraží. Budova stanice sice zůstala zachována, ale slouží potřebám Metrostavu, který má celý areál oplocen. Lepší nežli dohadování se s ostrahou je obejít celý areál zleva či zprava a dostat se do Vojenovy ulice, odkud lze jednoduše vejít do západního konce dolního nádraží. Zde jsou ještě zachovány výhybky i koleje, bez problémů si lze prohlédnout i budovy bývalého nákladního obvodu. Zvláštní upozornění - pro hlubší průzkum je dobré nebýt sám, místní "domovci" by mohli dělat problémy. Stavědlo je dnes soukromým majetkem, podle vzhledu soudím, že v něm bydlí nějaký příznivce železnic. Patky mostu přes ulici Švábky jsou krásně zachovány.

Západně od ulice Švábky lze sice vylézt na těleso a prohlédnout si pár výhybek, ale velmi rychle skončíte u plotu, za nímž je areál podniku "Pražské strojírny". Původně se těleso v těchto místech dostalo až na břeh Karlínského přístavu. Vy pokračujte návratem na Sokolovskou ulici, po níž půjdete dolů až k budově Českého statistického úřadu (je na levé straně). Tady je možnost uhnout doprava a vrátit se po tělese ke druhému konci zmíněného podnikového areálu.

Dále je to již jednoduché - těleso vede těsně podél Sokolovské, nejdříve je hustě zarostlé, až později se dá jít i přímo po něm (řidiči nechápou). Nepřehlédněte zachovalý podchod pro pěší u Urxovy ulice, za nímž se těleso stočí doprava a končí odřezem v Šaldově ulici. Tady stávala osobní zastávka a za ní byl most přes vltavské rameno Karlínského přístavu.

V prostoru bývalého Rohanského ostrova je dnes velké množství skladů, v převážné většině jde o původní budovy. Není mi bohužel známa přesná topografie těšnovského nádraží, ale je jisté, že sklady patřily do jeho nákladního obvodu. Někdy kolem roku 1987 se mezi sklady dalo projít po zbytcích kolejiště, dnes jsem již situaci nezkoumal. Z toho, co stálo za Negrelliho viaduktem, nezbylo vůbec nic (jak každý ví).

/převzato z internetu po r. 2000, mírně upraveno, iniciály autora JČ/

Eingegeben: 6.4.2019



Kommentar und weitere Informationen


Kein Datensatz

 Kommentar und weitere Informationen
Name:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Vᚠemail nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Vᚠpříspěvek.
Thema:
Kommentar/Präzisierung:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 84 do následujícího políčka:

   


Processing time: 8 msec.
IP address = 18.191.238.37
desktop version