PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
Praha Vysočany nádraží (Praha Vysočany nádraží) - Další ohrožení bouráním historických staveb na železnici v rámci údajné optimalizace

Přispěl: Jiří Hemmer

Jak přinesly pražské deníky zprávu, nádraží ve Vysočanech má být v rámci optimalizace a modernizace zbouráno a nahrazeno novou budovou včetně podchodu do ulice U vinných sklepů.
Budova původně Rakouské Severozápadní Dráhy a Turnovsko-Kralupské Dráhy má tu smůlu, že je ostrovní budovou tj. stojí mezi kolejišti. Takže dnešním "inženýrům" se do opravy nechce, přestože stávající budova je ve svém umístění optimální.
K hysterii kolem rekonstrukce přispívá i naprosto zpackaná výstavba nové moderní odbavovací budovy v Karlových Varech horním nádraží, která se přes odpor části veřejnosti prosadila a dnes nevyhovuje základním požadavkům. Podobně v Mladé Boleslavi městě po rekonstrukci a redukci staničních kolejí, není kam odstavovat soupravy, aniž by bránili provozu na vlečce automobilky. K dobru této rekonstrukce lze přičíst jen odstranění úrovňových přejezdů na křížení silnice a železnice. Dodnes také máme v paměti naprosto neopodstatnitelné zbourání budovy Těšnovského nádraží a likvidaci tělesa trati, které dnes po úpravách mohlo dále sloužit jako těleso rychlodráhy až na Masarykovo nádraží, čímž by se cestující z východu tedy Milovic, Nymburka, Brandýsa nad Labem dostali rychle do středu města, ale i s návazností na dopravní uzel Palmovka.
Krátkou čtyřkilometrovou spojku z Mstětic do Lázní Toušeň a tudíž Brandýsa nad Labem a Staré Boleslavi schopni vybudovat nejsou spolu se ztrojkolejněním trati do Mstětic z kapacitních důvodů /protože jakmile by se vybudovala sedmikilometrová spojka z Milovic do stanice Čachovice-Vlkava, některé vlaky na Turnov a Českou Lípu by jezdily po nové trati, při revitalizaci letiště Milovice na charterovou dopravu, by pak bylo možné zbudovat zastávku na trati/ a zkrátit trať výstavbou tunelu mezi Kbelskou a odbočkou Skály /dva dvojkolejné tubusy/, ale demolovat nádraží na to jsou experti. Lze tedy konstatovat, že rekonstrukce provádějí roztomilí amatéři, kteří o provozu a železnici nemají ani ponětí. Nová budova nádraží ve Vysočanech by nepřinesla vůbec nic a nádraží by nebylo přístupné z ulice Pod vinnými mlýny. Vybudovat krytá nástupiště po obou stranách budovy je technicky možné i za stávajícího stavu. Snahou tohoto článku je ukázat jiný pohled na možnou modernizaci z hlediska rozvoje železniční sítě, protože neustálé bourání objektů a zbytečná stavba nových nepřispívá k rozvoji a není v zájmu cestující veřejnosti. Prostředky jsou pak promrhány aniž by cestující něco skutečně za ně dostali a železnice se stala konkurenceschopnou individuální dopravě.

Vloženo: 13.8.2018



Komentáře a upřesňující informace


Žádný záznam

 Komentáře a upřesňující informace
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 51 do následujícího políčka:

   





Více informací ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist