Nádraží Praha - Krč (Nádraží Praha - Krč ) - Krč – přeložka trati a nádraží
Přispěl:
Jan TomášekNa počátku šedesátých let realizovaná stavba tzv. jižní spojky ukončila totiž bytí zbytku původní podoby mezistaničního úseku Vršovice – Krč. Koleje, romanticky se klikatící krčským lesem, spořilovská zastávka, příhradová konstrukce mostu blízko restaurace „U labutě“ i krčské nádraží, to vše ustoupilo do historie. Tehdejší ministr dopravy Alois Indra, který v předposlední květnový den roku 1964 zahajoval provoz na Jižní spojce, jel už po trati v hlubokém zářezu přes nový betonový most a viděl nové krčské nádraží, otevřené 16. února 1963 dopoledne.
Zmíněné investiční i demoliční akce lze s odstupem času hodnotit kladně: znamenaly vlastně pro železnici v Praze přínos.
Na počátku šedesátých let realizovaná stavba tzv. jižní spojky ukončila totiž bytí zbytku původní podoby mezistaničního úseku Vršovice – Krč. Koleje, romanticky se klikatící krčským lesem, spořilovská zastávka, příhradová konstrukce mostu blízko restaurace „U labutě“ i krčské nádraží, to vše ustoupilo do historie. Tehdejší ministr dopravy Alois Indra, který v předposlední květnový den roku 1964 zahajoval provoz na Jižní spojce, jel už po trati v hlubokém zářezu přes nový betonový most a viděl nové krčské nádraží, otevřené 16. února 1963 dopoledne.
Zmíněné investiční i demoliční akce lze s odstupem času hodnotit kladně: znamenaly vlastně pro železnici v Praze přínos.
(Pavel Schreier – o zapomenutých tvářích železniční Prahy II.)
Vloženo: 20.10.2016