Braník - vápenka (Braník - vápenka) - Vlečka k branické vápence s osobní dopravou
Přispěl:
Jan TomášekJevištěm této hry s železniční tématikou se stala trať původně uvedená do provozu společností České obchodní dráhy dne 1. března 1882. Kolejím, v počátcích spojujícím Vršovice a Modřany, se v roce 1898 dostalo z Braníka tříkilometrové vlečky k lomu a dál k podolské vápence. Zdejší vápno bylo na trhu ceněno a provoz se zřejmě vyplácel. Až do roku 1930, kdy vzhledem k novým urbanistickým záměrům města ukončila vápenka provoz a s ním ztratily opodstatnění i zdejší koleje. Koleje, které neznaly pouze vagony s vápnem; na krátký čas (v roce 1922) tady ČSD provozovaly i osobní dopravu. Traduje se, že místnímu vláčku se dostalo označení „Isidorka“ podle křestního jména ministra železnic Dr. Zahradníka.
(Pavel Schreier – o zapomenutých tvářích železniční Prahy II . - upraveno)
Vloženo: 20.10.2016