staré nádraí Duchcov (staré nádraí Duchcov) - Historie
Beigetragen:
Fanda Podzimekelezniční stanice staré nádraí Duchcov, začátek Kozí dráhy, provoz zahájen 18.7.1867. provoz do Mostu zahájen 8.10.1870.
1867 Ustecko teplická dráha prodlouena do Duchcova
1868 zahájena doprava na trati Teplice - Duchcov ,
1870 8.10. - Duchcov Most - Chomutov
V Duchcově začínala tzv.Kozí dráha /společnost Duchcovsko-podmokelské dráhy /
1898 bylo původní duchcovské nádraí nahrazeno stavbou architekta Hermanna Rudolfa
1872 zahájen provoz nákladní dopravy Duchcov staré n.-Světec , 1879 zahájen í vekerého provozu Ledvic, Rudolph, Hermann - architekt, stavitel,
elezniční tra společnosti A.T.E Ústecko-teplická dráha (německy: Aussig-Teplitzer Eisenbahn)
Po skončení prusko-rakouské války v r. 1866 začaly práce na prodlouení trati z Teplic do Duchcova. První vlak na duchcovské nádraí vjel r. 1867 a do r. 1870 bylo dokončeno spojení do Mostu a Chomutova. V r. 1872 byla postavena Duchcovsko-podmokelská a Prasko-duchcovská dráha a v r. 1873 začaly jezdit vlaky na trati Plzeňsko-březenské. Hustá elezniční sí umonila rozvoz uhlí ze snadno přístupných loisek, na Duchcovsku nastalo údobí horečné těby. Mezi nádraím v Duchcově a dolem Hartmann v Ledvicích bylo 10. 4. 1881 instalováno první telefonické spojení v Čechách. Původní budova nádraí brzy nestačila, a tak bylo ji v roce 1898 postaveno nové nádraí, navrené významným teplickým architektem Hermannem Rudolphem. Stavebníkem byla společnost ATE (K. k. Aussig-Teplitzer Eisenbahn Gesselschaft). V květnu 1867 projel duchcovským nádraím první vlak a eleznice, po třech letech propojená a do Chomutova, měla spolu s rozvojem dolování hnědého uhlí největí vliv na rozvoj Duchcova. Ji také proto, e tra Duchcovsko-podmokelská jej spojila se Saskem, Prasko-duchcovská dráha s Prahou a Plzeňsko-březenská vedla na atecko a Plzeňsko. Není proto divu, e první telefonní spojení v Čechách spojovalo ode dne 10. dubna 1881 duchcovské nádraí s ledvickým dolem Hartmann.Dne 25.května 1968 jel poslední vlak, úsek Osek-Duchcov byl zruen kvůli důlní činnosti.
Na trati do Ledvic byl provoz ukončen v roce 1962, tra do Mostu byla přeloena v roce 1968. Původní budova nádraí brzy nestačila, a tak bylo ji v roce 1898 postaveno nové nádraí, navrené významným teplickým architektem Hermannem Rudolphem. Stavebníkem byla společnost ATE (K. k. Aussig-Teplitzer Eisenbahn Gesselschaft). V květnu 1867 projel duchcovským nádraím první vlak a eleznice, po třech letech propojená a do Chomutova, měla spolu s rozvojem dolování hnědého uhlí největí vliv na rozvoj Duchcova. Ji také proto, e tra Duchcovsko-podmokelská jej spojila se Saskem, Prasko-duchcovská dráha s Prahou a Plzeňsko-březenská vedla na atecko a Plzeňsko. Není proto divu, e první telefonní spojení v Čechách spojovalo ode dne 10. dubna 1881 duchcovské nádraí s ledvickým dolem Hartmann. Na trati do Ledvic byl provoz ukončen v roce 1962, tra do Mostu byla přeloena v roce 1968. Doklad typu dobové uzlové elezniční stanice, objekt regionální průmyslové historie, zchátralá.
Nádraí není vyuíváno 1881 a mimořádně hodnotná industriální architektura bez památkové ochrany, která by třeba vlastníka vedla k ohleduplnějímu zacházení, se stává ruinou.
Eingegeben: 31.8.2013