PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
staré nádraží Duchcov (staré nádraží Duchcov) - Historie

Přispěl: Fanda Podzimek

Železniční stanice staré nádraží Duchcov, začátek Kozí dráhy, provoz zahájen 18.7.1867. provoz do Mostu zahájen 8.10.1870.
1867 Ustecko teplická dráha prodloužena do Duchcova
1868 zahájena doprava na trati Teplice - Duchcov ,
1870 8.10. - Duchcov – Most - Chomutov
V Duchcově začínala tzv.Kozí dráha /společnost Duchcovsko-podmokelské dráhy /
1898 bylo původní duchcovské nádraží nahrazeno stavbou architekta Hermanna Rudolfa
1872 zahájen provoz nákladní dopravy Duchcov staré n.-Světec , 1879 zahájen í veškerého provozu Ledvic, Rudolph, Hermann - architekt, stavitel,
Železniční trať společnosti A.T.E Ústecko-teplická dráha (německy: Aussig-Teplitzer Eisenbahn)
Po skončení prusko-rakouské války v r. 1866 začaly práce na prodloužení trati z Teplic do Duchcova. První vlak na duchcovské nádraží vjel r. 1867 a do r. 1870 bylo dokončeno spojení do Mostu a Chomutova. V r. 1872 byla postavena Duchcovsko-podmokelská a Pražsko-duchcovská dráha a v r. 1873 začaly jezdit vlaky na trati Plzeňsko-březenské. Hustá železniční síť umožnila rozvoz uhlí ze snadno přístupných ložisek, na Duchcovsku nastalo údobí horečné těžby. Mezi nádražím v Duchcově a dolem Hartmann v Ledvicích bylo 10. 4. 1881 instalováno první telefonické spojení v Čechách. Původní budova nádraží brzy nestačila, a tak bylo již v roce 1898 postaveno nové nádraží, navržené významným teplickým architektem Hermannem Rudolphem. Stavebníkem byla společnost ATE (K. k. Aussig-Teplitzer Eisenbahn Gesselschaft). V květnu 1867 projel duchcovským nádražím první vlak a železnice, po třech letech propojená až do Chomutova, měla spolu s rozvojem dolování hnědého uhlí největší vliv na rozvoj Duchcova. Již také proto, že trať Duchcovsko-podmokelská jej spojila se Saskem, Pražsko-duchcovská dráha s Prahou a Plzeňsko-březenská vedla na Žatecko a Plzeňsko. Není proto divu, že první telefonní spojení v Čechách spojovalo ode dne 10. dubna 1881 duchcovské nádraží s ledvickým dolem Hartmann.Dne 25.května 1968 jel poslední vlak, úsek Osek-Duchcov byl zrušen kvůli důlní činnosti.
Na trati do Ledvic byl provoz ukončen v roce 1962, trať do Mostu byla přeložena v roce 1968. Původní budova nádraží brzy nestačila, a tak bylo již v roce 1898 postaveno nové nádraží, navržené významným teplickým architektem Hermannem Rudolphem. Stavebníkem byla společnost ATE (K. k. Aussig-Teplitzer Eisenbahn Gesselschaft). V květnu 1867 projel duchcovským nádražím první vlak a železnice, po třech letech propojená až do Chomutova, měla spolu s rozvojem dolování hnědého uhlí největší vliv na rozvoj Duchcova. Již také proto, že trať Duchcovsko-podmokelská jej spojila se Saskem, Pražsko-duchcovská dráha s Prahou a Plzeňsko-březenská vedla na Žatecko a Plzeňsko. Není proto divu, že první telefonní spojení v Čechách spojovalo ode dne 10. dubna 1881 duchcovské nádraží s ledvickým dolem Hartmann. Na trati do Ledvic byl provoz ukončen v roce 1962, trať do Mostu byla přeložena v roce 1968. Doklad typu dobové uzlové železniční stanice, objekt regionální průmyslové historie, zchátralá.
Nádraží není využíváno 1881 a mimořádně hodnotná industriální architektura bez památkové ochrany, která by třeba vlastníka vedla k ohleduplnějšímu zacházení, se stává ruinou.

Vloženo: 31.8.2013



Komentáře a upřesňující informace


Až jednou bude potřeba [Jiří Hemmer 10.11.2015 21:24] | Reagovat
Dnešní zastávka v Duchcově leží cca 2 km od města. Jednou snad proběhne rekultivace a železnice by se mohla vrátit do starých kolejí. Ale jak je vidět nebude už nádraží a pak se za velké peníze postaví jistě nějak moderní.
Měl jsem za to, že původní nádraží využívají doly, ale opět jsem se mýlil. Kdysi před ním stálo náměstí a spousta domů.
žel stanice v roce 1965 z duchcova do starehomostu [lepší luděk 24.1.2018 13:43] | Reagovat
předem děkuji za inforaci Łud
Re: žel stanice v roce 196o z duchcova do starehomostu [lepší luděk 24.1.2018 13:49] | Reagovat
opravuji se zajímám se o rok1960
 Komentáře a upřesňující informace
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 90 do následujícího políčka:

   


Processing time: 37 msec.
IP address = 18.191.135.120
desktop version