EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ĂˆeskyÈesky
Vír - Úhlová stanice lanovky (Vír - Úhlová stanice lanovky) - Historie (nejen) lanovky

Beigetragen: Bohumil Freisleben

Lanovka vedoucí z nádraží v Bystřici nad Pernštejnem až na staveniště přehrady ve Víru byla uvedena do (tehdy zkušebního) provozu 30. srpna 1951. Jejím úkolem bylo dopravovat materiál (především cement a labský štěrkopísek) na stavbu. Na délku měřila bezmála 7,5 km a na trase stálo 39 podpěrných stožárů, tvořených dřevěnými kládami v betonu. Poháněna byla ze stanic v Bystřici a ve Víru. V místech křížení s komunikací pak byly vystavěny mosty, místy se pod ní z bezpečnostních důvodů táhly sítě. Dne 21. prosince 1955 byl provoz ukončen a lanovka demontována.

Na celé trase byly dvě úhlové stanice - první u obce Dvořiště, druhá pak právě na staveništi přehrady. Tady vozíky s materiálem sjely z dlouhé lanovky a ručně byly přesunuty na kratší lanovku k betonárně. Z celé vírské stanice se dochovaly pouze zbytky betonových základů.

Eingegeben: 10.8.2013



Kommentar und weitere Informationen


Kein Datensatz

 Kommentar und weitere Informationen
Name:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Vᚠemail nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Vᚠpříspěvek.
Thema:
Kommentar/Präzisierung:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 93 do následujícího políčka:

   


Processing time: 33 msec.
IP address = 18.119.126.244
desktop version