Karlsbad Obere Bahnhof (Karlovy Vary horní nádraí) - Buschtiehrader Bahnhof
Beigetragen:
Jiří HemmerPočátek historie horního nádraí v Karlových Varech se datuje k roku 1870. Tehdy dorazila stavba Butěhradské dráhy do Karlových Varů. Majestátní budovy se tyčily nad městem a do osudného dubna 1945 a kromě změn ke kterým docházelo v kolejiti v souvislosti s výstavbou vedlejích tratí se samotných budov nic nedotklo. Nálet na Karlovy Vary, který zdemoloval velkou část budov a přilehlé Bahnhofstrasse /dnes Sokolovská ulice/ a hrázděnou výtopnu přilehlými budovami na dolním nádraí, vypadá z dneního pohledu jako velmi dobře promylený. V poválečné době se počítalo s motorizací lokálek a tak samotné depo pro parní lokomotivy by stejně ztratilo svůj význam. Redukce mohutných budov Karlovarského horního nádraí a ulice v Rybářích mohla poukazovat na poválečné potřeby a nejkratí cestu viaduktem přes údolí Rolavy do Dvorů. Letci z Anglie ovem povětinou skončili v Jáchymovských dolech nebo zůstali v exilu. Navíc při přelokách kvůli těbě uhlí na Sokolovsku vdy zvítězila nejlevnějí varianta a nikdo se nezabýval předválečnými a válečnými plány, ostatně kromě této monosti existovala jetě dalí přes Starou Roli, Chodov, Nové Sedlo, Loket, Staré Sedlo a Sokolov, anebo kombinace obou přes Dvory a Chodov. Dnes se podobné projekty jeví jako mnohem výhodnějí, kvůli snahám ČD omezovat z důvodu úspor provoz na vedlejích tratích.
Eingegeben: 25.3.2012