St. Karwin - Bahnhof (Karvinná - nádraí) - Místní dráha Petrovice u Bohumína - Karvinná místní nádraí
Beigetragen:
Petr BindačVýznamnou roli na "karvinsku" sehrála místní dráha SDCF Petrovice u Bohumína (dnes nezívána Petrovice u Karviné) - Karvinná místní nádraí. Proto si zaslouí,by moc nepatří do blogu o zaniklých obcích,jistě alespoň malou zmínku.
Rakouský autor této dráhy uvádí u tohoto projektu jako důvod její výstavby odtíení hlavní trati Vídeň Bohumín Krakov. Spádové poměry a zaústění dráhy ve stanici Karviná místní nádraí (dnes seřaďovací nádraí OKD doprava),vak nesvědčí tomu,e by měla slouit odklonu zátěe přepravované po hlavní trati SDCF (Severní Dráha Císaře Ferdinanda) nebo KBD (Koicko Bohumínská Dráha). Pravděpodobnějí účel byl propojit okresní město Frytát a jeho velkých válcoven. Stavbou téměř 10km dlouhé dráhy se ujala SDCF,která měla do půldruhého roka celou dráhu uvést do provozu. Provoz na dráze byl zahájen 1.9.1898.
Dráha z petrovického nádraí vedla nejprve souběně s hlavní trati SDCF a pak se obloukem stočila jiním směrem neosídleným územím a do stanice Frytát (dnes Karviná město/není přístupná-areál KOVONY Karviná). Odtud pokračovala přes Ráj (dnes součást Karviné) a k jódovím lázním Darkov (rovně dnes součást Karviné) ji krajinou s větí zástavbou,aby ve smeru západním dosáhla stanice Karvinná místní nádraí (později sloučené pod společný název Karvinná hlavní nádraí).
Tento stav trval a do roku 1959,kdy ji vlivem výstavby nové Karviné probíhala výstavba přeloky bývalé trati KBD z Dětmarovic do Louk nad Olí. Soustředění výstavby nové Karviné na východ od nové přeloky přispelo ke zruení úseku Frytát (Ka-město) do její koncové stanice (dnes nádraí OKD).Pro potřebu průmyslu byl upraven stávající vlečkový areál (Bytostav,Kovona,Potraviny,odtěpný závod NHKG) a tra odtuď do Petrovic byla pouívána od jízdního řádu 1963/64 jen pro nákladní dopravu. V poslední fázi od roku 1974 byla na tomto zbývajícím úseku zavedena vlečková obsluha.
Eingegeben: 30.1.2009