EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ĂˆeskyÈesky
St. Karwin - Bahnhof (Karvinná - nádraží) - Místní dráha Petrovice u Bohumína - Karvinná místní nádraží

Beigetragen: Petr Bindač

Významnou roli na "karvinsku" sehrála místní dráha SDCF Petrovice u Bohumína (dnes nezívána Petrovice u Karviné) - Karvinná místní nádraží. Proto si zaslouží,by moc nepatří do blogu o zaniklých obcích,jistě alespoň malou zmínku.

Rakouský autor této dráhy uvádí u tohoto projektu jako důvod její výstavby odtížení hlavní trati Vídeň – Bohumín – Krakov. Spádové poměry a zaústění dráhy ve stanici Karviná místní nádraží (dnes seřaďovací nádraží OKD doprava),však nesvědčí tomu,že by měla sloužit odklonu zátěže přepravované po hlavní trati SDCF (Severní Dráha Císaře Ferdinanda) nebo KBD (Košicko Bohumínská Dráha). Pravděpodobnější účel byl propojit okresní město Fryštát a jeho velkých válcoven. Stavbou téměř 10km dlouhé dráhy se ujala SDCF,která měla do půldruhého roka celou dráhu uvést do provozu. Provoz na dráze byl zahájen 1.9.1898.
Dráha z petrovického nádraží vedla nejprve souběžně s hlavní trati SDCF a pak se obloukem stočila jižním směrem neosídleným územím až do stanice Fryštát (dnes Karviná město/není přístupná-areál KOVONY Karviná). Odtud pokračovala přes Ráj (dnes součást Karviné) až k jódovím lázním Darkov (rovněž dnes součást Karviné) již krajinou s větší zástavbou,aby ve smeru západním dosáhla stanice Karvinná místní nádraží (později sloučené pod společný název Karvinná hlavní nádraží).
Tento stav trval až do roku 1959,kdy již vlivem výstavby „nové Karviné“ probíhala výstavba přeložky bývalé trati KBD z Dětmarovic do Louk nad Olší. Soustředění výstavby nové Karviné na východ od nové přeložky přispelo ke zrušení úseku Fryštát (Ka-město) do její koncové stanice (dnes nádraží OKD).Pro potřebu průmyslu byl upraven stávající vlečkový areál (Bytostav,Kovona,Potraviny,odštěpný závod NHKG) a tra odtuď do Petrovic byla používána od jízdního řádu 1963/64 jen pro nákladní dopravu. V poslední fázi od roku 1974 byla na tomto zbývajícím úseku zavedena vlečková obsluha.


Eingegeben: 30.1.2009



Kommentar und weitere Informationen


Kein Datensatz

 Kommentar und weitere Informationen
Name:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Vᚠemail nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Vᚠpříspěvek.
Thema:
Kommentar/Präzisierung:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 95 do následujícího políčka:

   


Processing time: 9 msec.
IP address = 3.138.119.248
desktop version