PřihlášeníPřihlášení RegistraceRegistrace nového uživatele  DeutschDeutsch
Kníničky (Klein Kinitz) - Historie

Přispěl: Zdeněk Pechar

První písemná zmínka o obci je z roku 1406 a to v listině markraběte Jošta. K obci patřily i dva mlýny na Svratce. Škola byla postavena až v roce 1906, do té doby chodily děti do Bystrce. Obec spravoval rychtář, purkmistr a radní.
Poprvé se o stavbě přehrady začalo uvažovat již v roce 1907. Roku 1914 byl vypracován projekt. Jednání s obyvateli začala ale až v roce 1928. Největší zájem o stavbu mělo město Brno. V roce 1936 se začalo skutečně stavět. V roce 1939 přišla velká voda a zatopila Kníničky, navždy. Přehrada byla dobudována v roce 1941. Obec byla postavena znovu pod názvem Nové Kníničky. Stavět se začalo v roce 1935. Z původní obce zůstaly boží muka, smírčí kámen a pomník padlým v 1.světové válce.
(Z kroniky obce)


Vloženo: 23.11.2007



Komentáře a upřesňující informace


chyby [Michael 27.9.2011 23:14] | Reagovat
zůstaly se píše tvrdé y, padlým se píše tvrdé y. Z původní obce zbyl i dům Stejskalů.
Re: chyby [Zdeněk Pechar 28.9.2011 13:20] | Reagovat
Přiznám se že jsem to nekontroloval. Jak jsem koupil. tak jsem prodal. Moje chyba.
O nic nejde [Michael 28.9.2011 19:12] | Reagovat
O nic nejde, už to máte opraveno, OK.
chyby [AS 22.2.2012 15:22] | Reagovat
Ještě prosím opravit "K obci patřili i dva mlýny"
No nevím.. [Vladimír 8.5.2016 23:27] | Reagovat
To snad autor ani nemohl myslet vážně.... Slyšel někdy o shodě podnětu s přísudkem? Opravte prosím takto:
mlýny patřily, děti chodily
Jsou tam ještě další chyby, ale aspoň takto.
Re: No nevím.. [Zdeněk Pechar 9.5.2016 08:54] | Reagovat
Nejsem oprávněn napravovat chyby v doslovných citacích. Ale budiž.
Re: Re: No nevím.. [Vladimír 9.5.2016 09:48] | Reagovat
Děkuji.
Obsah citovaného zdroje zůstal zachován, protože se nezměnil význam ani jednoho slova, a i slovosled zůstal zachován.
Jenom jsme tímto způsobem taktně zamaskovali, že autor původního textu byl hotentot. :)
Brněnská přehrada-obce [Mojmír Úšela 21.1.2019 15:57] | Reagovat
Na dně Kníničské přehrady je i obec Mokrá Hora. Můj otec (stejného jména jako moje) se zde narodil 15.5.1626. Mám i fotografii tohoto domu, ale do tohoto komentáře nejde vložit. Posílám na uvedený kontakt=Pavel Beran.
Re: Brněnská přehrada-obce [Rudolf Přibáň 22.1.2019 10:29] | Reagovat
Otec a v roce 1626??
Re: Re: Brněnská přehrada-obce [Mojmír 24.1.2019 15:36] | Reagovat
OK - jde o překlep-samozřejmě 1926. Ale tady nejde o osobu. Jde o to, že v zatopeném úseku, který je asi 10km, bylo určitě více osad a usedlostí. Vždyť v celých Čechách (tedy i na Moravě) je skoro každé 2km nějaký obydlený nebo hospodářský objekt.
 Komentáře a upřesňující informace
Jméno:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Váš email nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Váš příspěvek.
Nadpis:
Komentář/Upřesnění:  
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 73 do následujícího políčka:

   





Více informací ZDE

Trocha reklamy na podporu webu:
TOPlist