EinloggenEinloggen AnmeldenAnmelden  ĂˆeskyÈesky
Nordwestbahnhof (Nádraží Praha - Těšnov) - Historie

Beigetragen: Jaroslav Holas

Nádraží PRAHA - T̊NOV , novorenesanční budova byla vybudována na místě zbořených hradeb jižně od Poříčské brány již v polovině 70. let 19. stol. V sedmdesátých letech na nádraží zastaven provoz a obě křídla zbořena k vůli stavbě mostu a silničního průtahu městem. Nad odjezdovou budovou se dlouho uvažovalo, jakou ji dát novou náplň. Budova byla zdevastována a přes odpor památkářů odstřelena v březnu roku 1985. Na místě byl udělán malý parčík.

Eingegeben: 20.4.2006



Kommentar und weitere Informationen


Nádraží Praha - Těšnov bylo ideálně umístěné v centru Prahy ! [Pavel Koblížek 27.12.2008 20:51] | Reagieren
Nádraží Praha - Těšnov bylo ideálně umístěné v centru Prahy, Podobně jako je tomu u "zatím žjijícího" Masarykova nádraží. Tramvaje jezdily přímo před nádražní budovu. Jako malý jsem tam s rodiči často odjížděl a přijížděl od Turnova. Vzpominám si, že z nástupiště to bylo opravdu kousek na tramvaj což bylo velice výhodné z hlediska přenášení zavazadel. Po jeho nesmyslném zrušení jsme museli s rodiči jenom na nádraží do Vysočan kde bylo nádraží vzdáleno od pražské MHD asi 1 km. A navíc cesta byla velice nepříjemná protože vedla odlehlou čtvrtí. Pamatuji též na krásnou výzdobu a obrazy českých měst které byly v té nejhezčí, prostřední části těšnovského nádraží. Toto nádraží citlivě spojovalo funkcionalitu s uměním takže cestující si mohl při čekání na vlak prohlédnout tuto výzdobu. Při trošce zájmu by bývalí soudruzi mohli zachovat nejen celou budovu ale i fungující nádraží. Znamenalo by to ale citlivé územní a architektonické plánovaní. Přestože je stávající silniční magistrála naprosto nesmyslná, nicméně svým způsobem pomáhá řešit tristní problém automobilové dopravy v Praze, by stačilo aby se nádraží vyhnula větším obloukem. A to klidně i za cenu zrušení nekterých osdstavných kolejí. Nyní, kdy je několik desítek metrů od místa bývalého nádraží Těšnov metro C a B by nádraží ideálně mohlo být zakomponované do projektu integrovaného dopravního systému hromadné dopravy v Praze.
Nejhezčí nádraží střední Evropy si Češi zbourali kvůli silnici [jk 16.3.2010 15:17] | Reagieren
Nejhezčí nádraží střední Evropy si Češi zbourali kvůli silnici
http://byznys.lidovky.cz/nejhezci-nadrazi-stredni-evropy-si-cesi-zbourali-kvuli-silnici-ps5-/ln-doprava.asp?c=A100316_094515_ln-doprava_nev
 Kommentar und weitere Informationen
Name:
E-mail:
Pokud chcete automaticky zaslat odpovědi, uveďte Vaší emailovou adresu (v platném tvaru např. ja@seznam.cz). V rámci antispamové ochrany nebude Vᚠemail nikde zobrazen. Poslouží pouze pro automatické zaslání odpovědí na Vᚠpříspěvek.
Thema:
Kommentar/Präzisierung:  
KOMENTAR NEBYL ULOZEN !!!
V rámci ochrany proti spamovým příspěvkům opište číslo 76 do následujícího políčka:

   


Processing time: 38 msec.
IP address = 18.190.239.132
desktop version